Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussion in 'MMM clubs' started by Bagheera3, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Omdat het laatste topic uit 2013 stamt dacht ik, ik maak een nieuw topic aan.

Wie van jullie gaan nog meer in augustus de eerste stap maken naar de gyn?
    Ook al zijn wij ''pas'' een jaar bezig hebben wij toch de stap genomen om naar de gyn doorverwezen te worden. Erg spannend en eng tegelijk.
    We weten niet wat we moeten en kunnen verwachten.
    Nog even wachten op de doorverwijzing van de huisarts en dan gaan we......

2. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Hier sinds vandaag de MMM in, zie handtekening. Spannend en eng inderdaad. Heb jij verder ook klachten?

3. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben 26 en vl 28. Wij zijn nu ruim een jaar bezig en zitten sinds januari in de MMM omdat ik PCOS heb. Dit houdt in dat ik lange cyclussen heb en geen eisprong. Na 2 rondes hormoontabletten te hebben geslikt (clomid) stap ik in augustus over op spuiten.

Wij weten dus al een beetje wat ze in de MMM doen en wat eventuele stappen zijn. Vandaar dat ik dacht wellicht kan ik jullie vragen beantwoorden:) en natuurlijk gewoon delen hoe het er bij ons voor staat. Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger:D.

Wat zijn jullie klachten??

4. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    ik klets graag mee :)

Wij gaan ronde 13 in, en we hebben woensdag de 1e afspraak staan bij de h.a. super spannend geen idee wat we kunnen verwachten.

ik ben bijna 25, vl is 32. hij is vroeger geopereerd aan zijn balletjes, dus denk dat het ``probleem`` daar ligt dat het niet lukt.
    woensdag 1e gesprek bij de h.a.

mijn cyclus lijkt er goed uit te zien, ei rond dag 10 a 12 en een lf van 13 a 15 dagen.

5. Arendje

Arendje Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    2,124
    634
    113
    Female
    Ik klets ook graag met jullie mee! Ik zit sinds vandaag in de MMM. Zat er net aan te denken om een nieuw topic te openen toen ik deze zag!

Ik ben 24 en m'n man is 29. We zijn bijna 1 jaar getrouwd en 6 jaar samen. Nu bijna een jaar gestopt met de pil en helaas nog geen positieve test in handen gehad. Mijn cyclus is erg onregelmatig. Sinds december gebruik ik ovu testen en sinds februari temp ik. Ik heb elke maand keurig een eisprong, dus daar ligt het niet aan. Vandaar vorige week de stap gezet en naar de HA gegaan die ons heeft doorverwezen naar de gyn. Daar ben ik vandaag voor het eerst geweest.

Uit het bloedonderzoek bleek dat m'n schildklierwaarde te hoog is en hij dus waarschijnlijk te traag werkt. Ook had ik extreem ijzertekort waarvoor ik waarschijnlijk met ijzertabletten ga starten, in overleg met m'n HA. Volgende week moet ik opnieuw bloed prikken en wordt er ook progesteron meegeprikt om te kijken of ik een goeie eisprong heb. Als de schildklierwaarde dan nog hoog is word ik doorverwezen naar de internist. Verder moet ml zijn zaad laten controleren komende week en moet ik proberen af te vallen. Het is niet zo dat ik eerst moet afvallen voordat ik in behandeling mag, maar ik ben wel te zwaar (bmi 33) en is elke kilo die ik afval meegenomen. Ik heb een doorverwijzing gekregen naar een diëtist.

Als die onderzoeken volgende week allemaal gedaan zijn, moet ik de week daarna terugkomen voor de uitslagen en dan word er een echo gedaan om te kijken of alles er goed uit ziet en krijg ik een uitstrijkje.

Ik vind het allemaal heel spannend. Ik hoop dat alle onderzoeken en behandelingen er toe bijdragen dat ik snel zwanger word, want m'n man en ik willen het zo graag en zijn er helemaal klaar voor. Ik merk wel dat er nu gelijk al veel op me af komt en daarom vind ik het heel fijn om hier met jullie mee te kletsen en ervaringen uit te wisselen!

6. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    #6 Bagheera3, Jul 22, 2014
    Last edited: Jul 22, 2014
    Hey meiden leuk dat jullie aansluiten!

Hier 28jaar en vl 30 jaar.
    Ik ben 3 weken ''ongesteld''. 1 week na eisprong heb ik bruine spotting, dan 1 week menstruatie en dan 1 week weer bruine spotting.
    Volgens huisarts is dit helemaal niets en hoef ik me nergens zorgen om te maken..maarja..internet he ;)Sowieso vind ik mijn huisarts zeikwijf..ze wilde niets doen omdat we nog geen jaar bezig zijn. Het ging mij toen niet eens om het zwanger worden maar omdat ik 3 weken ''ongesteld'' zijn gruwelijk vervelend vond (en nog steeds vind). Maarja elke keer kwam het weer op ''je bent nog geen jaar bezig''.
    Soa test gedaan (waar ik al van wist dat er niets uit zou komen maarja volgens de huisarts is niets zeker in het leven..........) en kwam niks uit..dus aankijken totdat we een jaar bezig waren en dan pas doorverwijzing.
    Helaas is de huisarts op vakantie tot donderdag dus moeten nog even wachten op het ''briefje''.
    Maar ik moet morgen toch ongesteld worden; dus dan gaan we naar de gyn met een nieuwe cyclus.

Fijn dat jij ook aansluit MZ25! Kunnen we inderdaad aan jou ervaring vragen haha ;)

Meteen de 1e vraag dan; eerste bezoek gyn gaan ze dan al wat doen? En moet je (als je dit gedaan hebt) templijst meenemen enzo? Of is dit overbodig haha

7. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat leuk dat we elkaar zo vinden, net allen aan het begin van de MMM! Kunnen we mooi ervaringen uitwisselen.
    Ik ben gister dus voor het eerst bij de gyn geweest voor een echo. Ik ben eerst naar de huisarts geweest omdat mijn cyclus onregelmatig is (inmiddels dag 68 v laatste cyclus). Heb daarnaast ook weer last van puistjes dus heb zelf vermoedens van PCOS. Huisarts verwees me dus door naar gyn. Omdat het dus geen 'normale' intake was had ik alleen een echo. Daarop was een cyste te zien van 4 cm op mijn eierstok. Er zit weefsel in. Dat is niet normaal, meestal zit er vocht in (bij PCOS bv). Ik moest niet schrikken maar het kan dus goed of kwaadaardig zijn, evt de cyste en eierstok verwijderen. Schrik je je ook dood! Maar PCOS kon ze ook nog niet uitsluiten. Ik moest daarna dus bloed laten prikken en volgende week mag ik weer heen voor de uitslag en vervolg. Ik moest me vooral niet teveel zorgen maken.. Hmm.. Dat doe je dus wel. Vannacht slecht geslapen en denk er steeds aan.
    Helemaal omdat nu verschillende klachten op zijn plek vallen. Paar maand terug heb ik zo'n verschrikkelijke buikpijn thv eierstok gehad (echt extreme buikpijn). Naar de huisarts geweest en die zei dat het 'gewoon' van ongesteldheid was. Nu ben ik aldoor bang dat ik weer die extreme pijn krijg omdat daar dus gewoon die cyste zit.
    Nou heel verhaal maar moest het even kwijt.
    Zijn jullie er ook zoveel mee bezig? Ik probeer het echt los te laten maar dat is moeilijker gezegd dan gedaan...

8. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Wat lief dat jij onze vragen wil beantwoorden indien nodig ;)
    Hier morgen 1e arspraak ha, denk dat het aan vl zijn zaad ligt (hopen we want dan weten we het gelijk ;) gezien hij vroeger is geopereerd ;)
    Hoop alleen niet dat het zaad zoo slecht is dat het helemaal niet lukt zelfs niet met hulp :( dat zou een enorme domper zijn voor ons.
    Maar we moeten afwachten

9. Arendje

Arendje Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    2,124
    634
    113
    Female
    @Bagheera3 ik heb m'n templijstjes wel meegenomen. Aan de hand daarvan kon ik laten zien dat ik iedere maand een eisprong heb, maar ook dat mijn luteale fase iets korter is dan normaal (11-13 dagen). Dus ik zou ze zeker meenemen als ik jou was. ;)
    Verder vroeg ze bij mij standaard vragen over m'n cyclus en of ik ooit zwanger ben geweest of een SOA heb gehad. En of m'n man kinderen heeft uit een eerdere relatie. Ze stelt verder vragen over je levensstijl en over medicatiegebruik. En dan denk ik dat je bloed moet laten prikken en dat je man/vriend zaad moet inleveren. Misschien doen ze ook gelijk een echo, maar dat hadden ze bij mij niet gedaan.

@shia jeetje wat schrikken zeg dat ze een cyste zagen met weefsel erin! Ik hoop dat je volgende week een goede uitslag krijgt! Logisch dat je je er zorgen om maakt! Dat zou ik ook doen. En wat betreft het los laten, dat vind ik zo moeilijk! Het is iets wat we allemaal heel graag willen en logisch dat we er dan ook veel mee bezig zijn. Ik had een paar weken terug vakantie en toen heb ik wel echt geprobeerd om er niet te veel aan te denken enzo. Maarja sinds ik gestopt ben met de pil zijn er ineens zoveel mensen zwanger. Hebben jullie dat ook? Diegene die vorig jaar zomer zwanger werden zijn nu ook alweer bevallen. En dan denk ik weer jeetje ik had gewoon nu al een kindje kunnen hebben als het in de 1e of 2e ronde raak was geweest. Dan heb ik het er wel weer even moeilijk mee.

@lorreke succes morgen bij de HA. Spannend zeg dat zaadonderzoek bij je vriend. Ik hoop voor je dat de resultaten goed zijn!

10. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Bedankt Arendje. vind het ook erg spannend, hopelijk willen ze zaadonderzoek doen. aan de ene kant hoop ik dat het zaad wat slechter is, maar dat het met hulp wel mogelijk is zwanger te worden.
    als het zaad namelijk wel goed blijkt te zijn moeten we verder gaan zoeken waar het dan aan ligt ;)
    Klinkt dubbel, natuurlijk hoop ik ook dat zaad goed is, maar als het goed is waarom s het dan nog niet raak? snapje

11. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    #11 Bagheera3, Jul 22, 2014
    Last edited: Jul 22, 2014
    Bedankt voor je uitleg arendje!

@lorreke mja..en ook aan jou hoeft t niet te liggen. Dat is ook vaak zo. Dan ligt t niet aan beide maar moet je toch geholpen worden.

Hoe laat moet je morgenvroeg?

edit:

@shia; dat van jou is ook schrikken zeg! Snap dat je daar echt wel mee bezig bent ook al wordt er gezegd je geen zorgen te maken.

12. Chubbie

Chubbie Actief lid

Feb 28, 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Hoi Dames! Mag ik me ook aansluiten? Ik ben 26 en ml 28, bijna 4 jaar getrouwd en nu in ronde 25. We hebben nog geen doorverwijzing voor de gyn maar ben vorige week wel naar de huisarts geweest en heb bloed geprikt om te kijken voor antistoffen van chlamydia. Omdat mijn man een andere huisarts heeft moest hij naar zijn eigen h.a. en moet nu een zaadonderzoek laten doen. Met die uitslag weer terug komen bij mijn h.a. ik heb trouwens vrij regelmatige cyclussen, vind goed mn eisprong met ovutesten en temp al meer dan een jaar.. vind wel dat ik soms een vrij korte lf heb, 9/10 dagen.. Tijd voor actie dus!

@mz25 fijn dat jij hier ook wil meelezen! Meteen een vraagje voor jou, hihi.. hoeveel tijd 'moet' / is handig om tussen de laatste zaadlozing en het zaadonderzoek te laten zitten? ML heeft daar verder geen info gehad van de h.a.

@arendje bij jullie gaat het rap zo zeg! Snap dat het spannend is maar wel goed dat er meteen zoveel actie is!

@ shia jeetje schrikken zeg! Wanneer hoor je meer?

@bagheera3 wat lastig (zacht uitgedrukt!) dat je altijd 3 weken 'ongesteld' bent! En je h.a. werkt ook niet echt mee dus, hoop dat je snel de doorverwijzing te pakken hebt!

@lorreke hoop dat jullie snel helderheid hebben of het inderdaad aan je vriend zijn operatie ligt. En dat er dan wat aan gedaan kan worden!

13. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Thnx ladies.
    Het is allemaal afwachten, voor hetzelfde ligt het aan mij en niet aan vl dat kan ook altijd nog natuurlijk..

9;30 moeten we er zijn ;)

chubbie : welkom vbij de club,, jullie zijn ook al lange tijd bezig, hopelijk voor jullie snel duidelijkheid , al idee wanneer jullie uitslag krijgen?

14. Chubbie

Chubbie Actief lid

Feb 28, 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Gelukkig vroeg op de dag Lorreke! Scheelt toch weer ;)
    En idd misschien is het zaad van je vriend gewoon goed!
    Hopen op snel duidelijkheid!!

Hier zitten we ff te bedenken wat nou handig is wanneer ml zijn zaad weg gaat brengen, kan gewoon elke ochtend.
    Maar zit net in mn vruchtbare periode en die willen we ook niet zomaar aan de kant zetten :p
    Zitten nu te denken aan vrijdag, maar geen idee hoeveel dagen er tussen moeten zitten??
    En dan wachten op de uitslag, tja ook geen idee hoe lang zoiets duurt..

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Welkom chubble..jullie zijn idd lang bezig! Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid.
    Ik weet niet hoeveel dagen er tussen moet zitten eigenlijk. Maar ik zou idd wel van de vruchtbare dagen gebruik maken ;)

@lorreke succes morgenvroeg! Hopelijk geeft t gesprek jullie duidelijkheid en worden jullie snel doorverwezen.

16. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Chubbie : vruchtbare dagen zou ik ook gebruik van maken zit ik vanaf donderdag ook weer in ;) ze zeggen dat je 2-5 dagen geen sex geha mag hebben voor het onderzoek, maar dat verschilt ook weer bij sommige lees je ook 3-7 dagen. ik zou in elk geval niet langer dan 7 dagen geen sex hebben voordat je het weg breng gezien kwaliteit dan zowieso minder is. ik zou denk ik dag 3 of 4 van geen sex het zaad weg brengen

Bagheera : thnx

17. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Hoe was t lorreke??

18. Chubbie

Chubbie Actief lid

Feb 28, 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Thnks Lorreke! Dan houden we 3 dagen aan :)
    Hoe ist gegaan vanmorgen?

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Chubbie: wij hadden op maandag voor het laatst sex gehad en donderdagochtend moesten we zijn zaad wegbrengen. Bij ons werd gezegd dat dit het beste was voor de zaadkwaliteit. Verder moet je aangeven of ml ziek is geweest de afgelopen 3 maanden wat dat kan van invloed zijn op de kwaliteit van het sperma....

20. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bagheera3: bij ons werden er tijdens het eerste gesprek allerlei vragen gesteld over onze levensstijl maar ook over onze baan, relatie en familie. Welke ziektes er bijvoorbeeld voorkomen en of problemen met de vruchtbaarheid in de familie voorkomen. Ook om ml vroeger geopereerd is geweest en of zijn balletjes wel goed zijn ingedaald;). Vervolgens werd er bij mij een echo gemaakt en bloed geprikt. Een maand later kregen we de uitslag van al deze onderzoeken en werd er een behandelplan voorgesteld.

Share This Page