Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussion in 'MMM clubs' started by Bagheera3, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ mz: wat jammer dat er te veel eitjes zijn. Ik denk dat ik ook hrt adbies zou opvolgen. Hoe moeilijk en tegenstrijdig dat ook is.

@ lorreke: herkenbaar die vragenlijsten. Hier liggen ze ook op de kast. Heb ze nog niet ingevuld. Wij moeten ze meenemen naar de 1e afspraak bij de gyn.

2. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb niet alles terug gelezen maar ik wil me graag bij deze groep voegen. Sinds juli 2014 zitten wij in de MMM omdat we na een jaar nog steeds geen positieve in handen hebben gehad. In juli eerste bezoek bij de HA gehad ( gelukkig heel begripvol) en met een bloedonderzoek voor mij en semenanalyse voor mijn vriend aangevraagd. Uitslag bloedodnerzoek:was allemaal goed. Uitslag semenanalyse:niet goed, teveel vorm afwijkingen. Dus weer de vraag van de HA of de test nog een keer gedaan kon worden omdat deze nogal veel kan afwijken. Begin augustus 2e test gedaan; 6 augustus weer langs de huisarts voor de uitslag. Wederom teveel vormafwijkingen waarop de HA mijn vriend doorstuurt naar de uroloog voor nader onderzoek. Daar zijn we vandaag geweest en daar kwam (best wel schrikken) uit dat bij de eerste test maar 4% goed gevormd was en bij de 2e test slechts maar 1%. Nu krijgt mijn vriend morgen een echo en bloedonderzoek om te kijken of er iets in zijn ballen zit wat het slechte zaad verklaard .. Maar de volgende stap was fertiliteitsarts... Ik moet dan naar de gynaecoloog voor verder onderzoek en dan gaan ze kijken wat ze voor ons kunnen betekenen. Dat het zaad niet goed was dat wisten we na de analyse wel,maar de HA zei dat er nog niks aan de hand was. Dus vandaag te horen krijgen dat maar 1% goed was is toch behoorlijk schrikken. Een spontane zwangerschap zit er bij ons dus eigenlijk zo goed als niet in ... :(

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

Jul 26, 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Wow maantje, dat is heftig zeg! Kun je er in je omgeving met iemand over praten? Hier ben je in ieder geval welkom! Je mag/kan hier altijd je ei kwijt.

Komen jullie wel in aanmerking voor icsi? Of weet je dat nog niet? Wanneer moet je nu naar de gyn? En ben je daar al eens geweest? Spannend zeg!

4. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Amelien : wij moesten ze invullen, en dan kregen wij ziekenhuispasje + afspraak toegestuurd, neem aan dat vl mee moet naar 1e afspraak ?? geen idee

Maantje : welkom !!

Mz : 4 eitjes is idd veel, zitten er aan een meerling extra risico`s ?? wel lastig dan idd.. nu nog ff lekker uitrusten in oostenrijk

5. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames! Ook voor jullie een nieuw onbekend en spannend hoofdstuk in jullie leven...

@MZ25: neeeee wat balen meis. Maar wel goed dat het aanslaat denk ik? Ik zou het advies ook opvolgen. Meerlingen kunnen complicaties met zich mee brengen, ik zou dat risico nu, na eerste poging, nog niet nemen. Stel je hebt vanalles geprobeerd en dit is het laatste waar jullie aan vast houden, zou het misschien anders zijn. Het gaat wel om de baby's en jouw gezondheid dan!
    Veel plezier in Oostenrijk! Lekker genieten! Op naar de volgende ronde.

Hier dag 2 na stoppen provera en nog niet ongesteld

6. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Shia : je word toch 3-5 dagen ongi nadat ej de laatse hebt ingenomen ??

7. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja binnen een paar dagen. Als het goed is.....

8. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ lorreke: hier moet manlief inderdaad mee naar de eerste afspraak. Ziekenhuispasje heb ik al aangezien ik een paar weken geleden al een echo in het ziekenhuis heb laten maken.

9. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

@muzieknootje we weten verder nog niks. Alleen dat we zijn aangewezen op "hulp". Op de echo was vandaag niks te zien wat zijn slechte zaadkwaliteit kon verklaren... Maandag terug naar de uroloog om de uitslagen te bespreken en dan gaat ze ons doorverwijzen naar de fertilteitsarts en mij naar de gynaecoloog... Het is dus allemaal nog erg onduidelijk hoe of wat.. Tis alleen een flinke slag dat t spontaan eigenlijk nauwelijks kan lukken.... (zal achteraf wel niet uitmaken hoe het lukt.... Maar nu wel)

Hoe sta jij ervoor?

10. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Welkom maantje.. Wat een heftig verhaal zeg. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid..

@amelien wij moeten de papieren idd ook meenemen naar eerste afspraak.

@ shia hmm dat blijft afwachten :/

11. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    #191 lorreke, Aug 14, 2014
    Last edited: Aug 14, 2014
    heb bericht terug van het lab :D

Uw vraag over het semen onderzoek dat bij uw partner is verricht heb ik doorgestuurd gekregen, maar ik was nog niet instaat om antwoord te geven. Bij semen onderzoek kijken we naar verschillende zaken die u in uw rapportage heeft gekregen. Als eerste kijken we naar het aspect van het semen (volume, vloeibaarheid en zuurgraad (pH)), vervolgens naar het aantal spermacellen per milliliter, de mate van bewegelijkheid en de vorm. De totale hoeveelheid goed bewegelijke spermatozoa is een goede voorspeller voor de mannelijke vruchtbaarheid en wordt uitgedrukt in de VCM (volume x concentratie spermatoza x motiliteit (bewegelijkheid). We combineren dus een aantal componenten uit het onderzoek. De referentiewaarden voor het onderzoek heb ik in de tabel hieronder weergegeven, waarbij ik tevens de uitslagen van uw partner heb gezet. U kunt zien dat alles boven de referentie zit en vertrouwen op uw huisarts.

uitslag referentie
    Volume 2.2 -> 1.5
    Viscositeit Verhoogd draad 0-2 cm
    Ph 8 -> 7.2
    Aspect Grijs-wit grijs-wit
    Progressief motiliteit 50% -> 32%
    Concentratie spermatozoa 3.3 x 106/mL -> 15x 106/mL
    VCM 3.6 x 106 -> 3.0 x 106

12. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    #192 lorreke, Aug 14, 2014
    Last edited: Aug 14, 2014
    dus weten we dat ook weer :D volgen lab is het in orde .. :D

we zullen zien verder

13. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Mooi. Weet je dat ook weer ;)

14. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Ja idd,, volgens lab zat alles boven de waardes dus dan moet het wel goed zijn ;)

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Ik las het idd. Mooizo

16. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Afspraken :

M25 : 13 augustus follikelmeting in ziekenhuis
    Muzieknotje : 15 augustus afspraak gyn + uitslag zaadonderzoek
    shia: op dag 10 van cyclus (weet nog geen datum, afhankelijk van medicatie)
    Bagheera : 27 augustus gyn

Lorreke : ??? augustus 1e afspraak ziekenhuis

Nod :

Muzieknootje : 24 augustus
    Bagheera : 25 augustus
    M25 : 5 september

Lorreke : 8 september
    shia: afhankelijk van medicatie

17. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ lorreke: fijn meid. Geruststelling! :D

18. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Ja idd had ik niet verwacht, maar goed brief ziekenhuis is de deur uit, nu wachten op afspraak, en dan hopen dat ze het onderzoek snel over doen dan weten we het zeker ;)

19. Nonie

Nonie Bekend lid

Mar 28, 2014
    502
    1
    18
    Ik 'mag' me denk ik ook hier melden. Na anderhalf jaar gaan we nu dan toch maar de stap richting ziekenhuis wagen... Vandaag de verwijsbrief opgehaald bij de ha, dus volgende week horen we wanneer we mogen komen.

20. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Welkom nonie tuurlijk mag je hier mee praten!

Share This Page