Bagheera3: Ja dat is moeilijk soms kan ik daar ook erg verdrietig om voelen. Wel lief van hem dat hij het zag.. Muzieknootje: wat vervelend dat je geen uitleg krijg en je je niet op je gemak voelt, zou er de volgende keer echt om vragen. Want je moet nog vaak naar de gyn en als je iedere keer een vervelend gevoel daar aan over houd dat is niet de bedoeling. Nanna: Nee ben daar niet mee bekend zit pas in de mmm. Shia: Spannend hoop dat je geen last krijgt van bijwerkingen.. Wanneer moet je voor een FM? Lorreke: Ja je moet soms echt geduld hebben ik heb ook 2 weken gewacht tot ik wat van het fertiliteitscentrum hoorde wanneer wij terecht konden. Maantje555: succes vandaag bij de Uroloog, en hopelijk vallen de uitslagen mee. Ik ga zo even bloedprikken op progesteron.. En dan tot maandag wachten of ik ongesteld word of niet.. Gelukkig een druk weekje met veel afleiding. Heb ik gelukkig niet zo veel om over na te denken.
@maantje ik ben ook benieuwd; heb je al uitslag? @boefje spannend meis . Hoe gaat t met de clomid? Waarom moest je ook alweer voor progesteron prikken? (Ik zit op mijn foon en kan niet zo snel terug lezen sorry )
Hier ook benieuwd naar de uitslag Maantje.. Bagheera: Clomid slik je op cd 3 tot cd 7 (bevordert de eirijping). Vandaag moest ik bloedprikken om te kijken of je een goede eisprong heb gehad. Ik vind het ook lastig op de foon om terug te lezen.. dus reageer vaak als ik achter de laptop/computer zit. Dacht ik ga me niet gek maken en niet meer google op wat ik voel, maar het lukt me niet... Deze ronde zo gek vanaf zaterdag heb ik heel veel afscheiding vandaag zo dat ik mijn broekje moet verschonen normaal hartstikke droog.. Gelukkig deze week veel werken, en veel afspraken dus kan ik weinig google
Hey dames, ik ben weer terug van een korte maar heerlijke vakantie in Oostenrijk. Heb geprobeerd om alles bij te lezen. Sorry als ik niet op alles gereageerd heb. Ik ga er van uit dat ik ongesteld ben geworden op dag 12 van mijn cyclus. Morgen naar het ziekenhuis voor een echo om dit te bevestigen. Hopelijk dan deze week weer starten met spuiten. Mijn afspraken en NOD kloppen dus niet meer. Ik zou ook niet weten wanneer mijn NOD is aangezien mijn cyclussen door het spuiten niet te voorspellen zijn. Er werd ook gezegd dat je cyclus door het spuiten helemaal over hoop gaat omdat alles dmv hormonen opgewekt wordt (groeien van de eitjes, de eisprong en daardoor ook de menstruatie). @Amelien: spannend over 1,5 week @Lorreke: kan snel gaan. Zeker als je eenmaal in de MMM zit. Ik bel vandaag en kan morgen terecht. In het begin duurt het altijd even omdat ze bij ons maar bepaalde spreekuren hebben voor nieuwe patiënten. Ik kan nu elke dag terecht zelfs in het weekend en op feestdagen. Hopelijk hoor je deze week wat @Maantje555: hoe was de uitslag? @Boefje1983: Spannend, die klachten kunnen ook duiden op een zwangerschap. Ik ben benieuwd
@boefje1983: spannend hoor, ik duim voor je! @amelien: over 1,5 wk, dat komt al mooi in de buurt! @lorreke: hopelijk krijg jij gauw post ! @maantje555: hoe was het vandaag?? @MZ25: fijn dat je het leuk hebt gehad in Oostenrijk en succes morgen bij de gyn! Vandaag dag 2 van clomid. Neem ze bij het avondeten omdat ik gelezen had dat je dan 's nachts last zou krijgen en dat dit dan beter te doen is dan overdag op je werk. Ik heb vannacht wel slecht geslapen en soms heb ik wat buikpijn. Ga ik weer denken, goh ik merk verder zo weinig, het zal wel niet werken bij mij??? Volgende week maandag naar de gyn voor echo, follikel meting. Ben benieuwd. Fijne week allemaal !! xxx
Jeetje! Ziekenhuis belde me net, of we vandaag of donderdag al kunnen komen! Natuurlijk is mijn man nu niet te bereiken, ze belt over een half uur terug... Whaaa!!! Huisarts zei dat het vier weken duurde, maar nu zijn we mss al heel snel aan de beurt. Als manlief nu maar even opneemt..... Edit: We hebben donderdag al een afspraak!!!!
Nonie.. wow wat fijn dat het zo snel kan!! Sorry heb nu neit de mogelijkheid om lijst met nod en afspraken aan te passen ben aan het werk en zit op mijn tel
Hier gister naar uroloog geweest. Uitslag van echo en bloed van vriend was allemaal goed. Ze weet ook niet waardoor het zaad zo slecht is.. Wat de oorzaak kan zijn maar ze denkt dat het gewoon aangeboren is.. Ze heeft ons doorgestuurd naar de gynaecoloog.. 15 september kunnen we daar terecht.. Een soort van intake en dan kijken ze verder hoe we ervoor staan.. Wie kan me iets meer verder over de eerste keer bij de gynaecoloog... Ik ben er een beetje bang voor dat het nog maanden gaat duren voordat er iets gaat beginnen.. @nonie wat fijn dat je nu al terecht kan! In ieder geval ik neem aan dat je man nog heeft opgenomen haha...
@boefje1983: spannend zeg!! @amelien: ik moet ook nog veel afvallen van de gyn. Welk dieet doe jij? @ lorreke: wanneer krijg je post denk je? @maantje555: toch echo en bloed goed? Hmm das dus dat je gewoon veel pech hebt dat het zaad niet goed is. De eerste keer gyn besprak hij m'n cyclus en ik moet nu twee keer bloed laten prikken en manlief z'n zaad wordt nogmaals bekeken. Verder niet veel, maar ik mag wel al over een maand terug. @MZ25: hoe was het vandaag? Ik heb aan je gedacht! @nonie: wauw donderdag al! Dat is snel! M'n excuses als ik iemand vergeten ben! Xx
Fijn dat je door naar de gyn mag maantje. Hopelijk worden er snel stappen ondernomen en hoeven jullie niet lang te wachten
Fijn dat je al zo snel terecht kan Nonie.. MZ25: En hoe was het in het zkh?? Bagheera: Ja theoretisch kan ik zeker nu zwanger zijn.. Hopelijk is dat ook zo.. Er was verder niks mis, alleen de hormoonwaardes waren niet goed en had ik te veel eiblaasjes. Maantje555: wel fijn dat het bloed en echo goed is, maar lijkt erop dat je vriend pech heeft. Balen. Hopelijk krijg je nu snel meer duidelijkheid wat ze gaan doen. Hier de eerste keer bij fertiliteitsarts, bloedprikken, vragenlijst bespreken, en ik een inwendige echo.
@ muzieknoten: ik doe niet echt een speciaal dieet. Ik ben 4 jaar geleden veel afgevallen door kcal tellen. Helaas is het grootste deel er in de jaren weer aan gekomen. Ik doe nu ongeveer hetzelfde als toen alleen tel ik nu niet. Ik weet wel ongeveer wat ik kan eten. MOET jij afvallen van de gyn? Of is het aangeraden? Hoe hoog is jou BMI? ik ben nog niet bij de gyn geweest. Hoop dat ze me toch willen helpen ondanks dat ik te zwaar ben. @ maantje: fijn dat deze onderzoeken in ieder geval goed waren. Balen dat je nog zo lang moet wachten tot je naar de gyn kan.
@ maantje: jeetje wat naar zeg!! Hopelijk gaat het allemaal niet heel lang duren inderdaad.... Als het eenmaal 15 september is geweest dan. Kan me voorstellen dat het heel lang duurt voordat het de 15e is... Jeetje, ik besef me echt dat wij ongelooflijk veel mazzel hebben dat we zo snel aan de beurt zijn! (Manlief heeft idd opgenomen maantje) Vind t ook wel spannend hoor! Als ik op de website van het ziekenhuis lees wat ze allemaal al doen de eerste maand...( gesprek, lichamelijk onderzoek, bloedonderzoek, spermaonderzoek en een kijkoperatie of HSG) Das best heftig! Ik vraag me af of je niet echt die molen ingetrokken wordt en niet meer kunt bedenken of je wel wil blijven zitten of niet. Maar goed, misschien is er wel helemaal niets aan de hand en dan is dat ook fijn om te weten @boefje: theoretisch gezien kan het? Dan is er reden om te duimen voor je! Toch..? @MZ25: ben ook wel heel benieuwd hoe het allemaal is gegaan vandaag!! Is te zwaar zijn zo'n risico dan? Ik ben niet te zwaar, maar sta een beetje verbaasd te kijken nu ik dat hier zo lees. Ik ben nogal een voedselfreak (alles bio, vega, gezond, etc) en kan het receptenboek van de voedselzandloper zeker aanraden als je af moet vallen. Dan val je op een heel gezonde en verantwoorde manier af én kun je lekker eten! Vind ik dan... Doe er mee wat je wil
Maantje : wat fijn dat jullie doorgstuurd worden,, idd erg spannnd!! Wanneer ik post krijg geen idee hebben ze me niet verteld Brief donderdag op de bus gedaan dus afwachten tot hun alles in het systeem hebben en ons een brief sturen
Afspraken: M25 : 13 augustus follikelmeting in ziekenhuis Muzieknotje : 15 augustus afspraak gyn + uitslag zaadonderzoek shia: op dag 10 van cyclus (weet nog geen datum, afhankelijk van medicatie) Nonie : 21 augustus gyn Bagheera : 27 augustus gyn Amelien: 28 augustus 1e afspraak gynaecoloog Maantje : 15 september gyn Lorreke : ??? 1e afspraak ziekenhuis Nod: Muzieknootje : 24 augustus Bagheera : 25 augustus M25 : 5 september Amelien: 6 september Lorreke : 8 september shia: afhankelijk van medicatie
Hoi nonie. Dat Ik moet wachten tot 15 september kan ik wel mee leven.. Ik ben alleen erg bang dat het vanaf dan nog erg lang gaat duren. Als je ziet hoeveel afspraken we nu bij de ha en uroloog hebben gehad en vaak alleen om een uitslag te krijgen en de melding dat ze ons door ging verwijzen ben ik een beetje bang dat we ook eerst weer een paar keer langs de gynaecoloog moeten voordat er werk van wordt gemaakt.. Maar ik hoop dat ik het mis heb de eerst afspraak die we hebben staat op naam van mn vriend. Toch maar even gebeld of ik ook mee moest komen en dat moest wel.. De sperma onderzoeken zijn gelukkig in hetzelfde ziekenhuis gedaan, beide keren dus ik neem niet aan dat dat nog eens over moet...