Vanaf welke leeftijd is bevolkingsonderzoek ? dat is toch vanaf 30 jaar ??? en doen ze dat ook in ziekenhuis ?? Want dan gaan ze vast zeggen of die niet verplaatst kan worden Bagheera : stond idd wel in de folder progesteron prikken, maar weet niet of ze dat gelijk doen, als ik dat ik nu ongeveer mijn ei heb of gister heb gehad (even afwachten ik voel dat namelijk wel) miss gaan ze dan gelijk wel prikken.
@Lorreke: 26 augustus is super snel. Wij zitten ook bij voortplantingsgeneeskunde. Is in de kelder van de afdeling verloskunde en gynaecologie. Bij mij maakten ze trouwens echt een uitstrijkje tijdens het eerste onderzoek. Ik zou idd ook effe kijken of je wat eerder weg kan. Vaak duurt het met verzetten alleen maar langer omdat het best druk is op die afdeling. Je verbaasd je echt hoeveel mensen vruchtbaarheidsproblemen hebben. Misschien zeggen dat je ergens last van hebt en naar de huisarts moet Of je bent ziek @Shia: ik had ook zware hoofdpijn door de Clomid. Echt super vervelend. Duurde dagen en was ook weeïg. Kon haast niks meer omdat ik mij zo slecht kon concentreren. Hopelijk werkt het beter dan bij mij. Dan weet je waar je het voor doet.
Mja ik weet niet hoeveel dagen er tussen gesprongen ei en progesteron prikken moet/mag zitten? Pff moet me er wat meer in gaan verdiepen haha En lekker boeiend vanaf welke leeftijd? Jij moet voor een uitstrijkje. Klaar
@ mz: jeetje wat een gedoe zeg, kan me heel goed voorstellen dat je er van baalt. Het is natuurlijk zoeken naar de juiste dosering van de hormonen. Wat je nu hebt gehad is duidelijk te veel. Zo vervelend dat je nu weer moet wachten. @ lorretje: fijn dat je zo snel al terecht kan. Wel vervelend dat je eigenlijk moet werken. Gewoon een smoesje verzinnen. Hier het smoesje verzonnen dat ik een stuk van mijn tand afgebroken heb waar na gekeken moet worden (gewone tandartsafspraak heb ik pas gehad). Voel me dan meteen schuldig. Kan niet liegen. Maar goed, het zal even moeten. Wel jammer dat je waarschijnlijk net na je eisprong zit. Heb ik ook. Maarja het is niet anders. @ shia: vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt van de clomid. Hopelijk doet het in ieder geval zijn werk en is het niet voor niks.
Jaa dat is ook zo hoor.. Hij moet ook doorgaan, moet officieel de hele dag werken maar zitten genoeg opkantoor die ook wel 1 client kunnen doen, vind ik. nu al buikpijn over wat ik morgen moet gaan zeggen, zeg gewoon dat ik naar ziekenhuis moet denk ik en dat de afspraak niet verzet kon worden omdat hun verder ook vol zaten ofzo... Klinkt vast heel gek maar ik heb er echt zin in, kan niet wachten tot het dinsdag is
Bagheera : in mijn folder staat dat progesteron een week na eisprong geprikt word net ff opgezocht had er wat over gelezen in de folder staat ook 1e afspraak doen we dit: 1) Amnamese dus formulier wat we hadden opgestuurd bespreken 2) lichamelijk onderzoek : lengte + gewicht en bmi berekenen. bij vrouw gynaecologisch onderzoek , met eendenbek kijken naar baarmoedermond, waarbij soms een kweek of uitstrijkje gemaakt word, 3) inwendige echo en soms inwendige echografie 4) bij de man mogelijke afwijking van penis of zaadballen en als er bij onderzoek van zaad afwijking is gevonden word de man verder onderzocht, dus ik denk dat we ook weer een zaadonderzoek moeten doen, maar dat gebeurt geloof ik niet gelijk die dag. Aanvullende onderzoeken 1) zaad onderzoek 2) vaststellen cyclus dmv echo en bloedprikken 3) bloedprikken man + vrouw 4) HSG
@lorreke: gaan ze al die aanvullende onderzoeken sowieso doen? Of alleen als het nodig blijkt? If stond dat niet in de folder ( ik kreeg geen folder. Of vragenlijst. Niks eigenlijk)
Das een mooie uitgebreide folder zeg! Als ik de mijne lees staat er; Anamnese Lichamelijk onderzoek Aanvullend onderzoek; echo, vaststellen eisprong dmv temperatuur, onderzoek bloed en echo Aan de hand van deze uitslagen verder onderzoek. Gelukkig is groot deel van verder onderzoek al gedaan: sperma, chlamydia en andere soa's Zin in dinsdag?? Haha. Ik ben wel benieuw woensdag..maar zin? Nee maar komt misschien ook omdat ik dan wrsch nog ongesteld ben en ik dan niet zit te wachten op een inwendige echo. Wel beter dat 1 week na eisprong progesteron geprikt wordt. Dat geeft mij ook wel rust aangezien we weg zijn op vakantie tijdens eisprong. Ik vraag gewoon voortaan aan jou lorreke, jouw folder is veel uitgebreide dan die van mij haha!
Shia: vervelend van je hoofdpijn. maar hopelijk slaat het aan. Lorreke: ik heb gewoon verteld tegen leidinggevende want er komen zoveel afspraken en vaak bij mijn onder werktijd. had geen zin om iedere keer smoes te vertellen. dus als ik nu moet zeg ik het tegen haar en zij regelt dan dat ik eerder weg kan of andere dienst draai. Ben er blij om dat ik het verteld heb want tijdens FM moet je soms om de dag. maar wil je het nu niet zeggen zou ik als smoes gebruiken iets van afgebroken tand kiespijn of zo..Gaan ze ook gelijk HSG doen? dat doen ze hier niet gelijk alleen als er reden voor is. Bagheera: progestoron prikken ze altijd 7 dagen na ei.
Denk dat hsg idd als laatst wordt gedaan. Ik ben ook wel blij dat mijn werk er vanaf weet hoor. Is toch een stuk makkelijker. Hebben ze ook meer begrip voor de situatie denk ik.. Hoe is t verder met je boefje?
@mz: t is balen voor je meis! Klaagmodus mag best af en toe aan hoor!!! @shia: nog steeds hoofdpijn vandaag? Echt vervelend! Hopelijk is t voor een goeddoel en ben je er snel vanaf. @bagheera: kan me voordtellen dat je opziet tegen een inwendig ondersoek als je ongesteld bent. Maar aan de andere kant, die artsen hebben er zelf voor gekozen weet nog dat ik 'vroeger' mijn spiraaltje per se tijdens een menstruatie moest laten plaatsen. Dus ze zien het zeker weten vaker! @boefje: morgen uitslagen toch? Ben benieuwd, zal voor je duimen! Wij zijn net terug uit het zh, hebben echt een ontzettend aardige, leuke arts gesproken! De vragenlijst kregen we dmv een heus interview van haar en vervolgens heb ik een inwendig onderzoek gekregen. Zag er allemaal gogd uit gelukkig! Zelfs mn baarmoederslijmvlies was van een goede dikte, daar vreesde ik een beetje voor met mijn 2-daagse menstruaties. Verder heb ik bloed afgegeven en mijn man heeft een potje meegekregen. 24 september hebben we onze vervolgafspraak, dan krijgen we de uitslag van het bloed en zaadonderzoek. Maar wie weet, misschien is deze maand wel onze maand en mogen we straks die afspraak afzeggen(wishfull thinking) De eerste stap is gezet, nu kunnen we weer een maandje over tot de normale orde van de dag! Hoop ik dan iig
Boefje : mijn leidingevende plant niet, dat doet de planner, dus de planner zou het dan moeten weten. En vordeel is dat hun in het zh ruime tijden aannemen dus ik verwacht daar niet veel problemen mee en anders vertel ik het later, vanochtend collega gebeld die ochtendienst heeft di, gevraagd of zij mijn middag wil doen, dat wou ze, dus straks ff de planning dat vertellen Bagheera: ja ehct uitgebreide folder, 20 pagina`s of ze de aanvullende altijd doen weet ik niet, maar zoals ik het in de folder lees doen ze dat wel, het isvalt namelijk allemaal onder de orienterende fertiliteitsonderzoek, maar of ze de aanvullende onderzoeken gelijk dinsdag doen is onbekend. maar hsg doen ze geloof ik niet gelijk ,ze gaan dan eerst de cyclus analyseren en bloedonderzoeken, de hsg staat er als laatste.
@ nonie: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, en dat het er goed uitzag. Wel lang wachten tot de volgende afspraak. Fijn dat het nu in ieder geval loopt. @ boefje: ik wacht de eerste afspraak even af en afhankelijk wat er daarna gaat gebeuren ga ik het op het werk ook gewoon vertellen. Als je elke 2 dagen in het ziekenhuis moet zijn voor een follikelmeting en daar steeds ern smoesje voor moet verInnen weten ze ook wel hoe laat het is... ik had het eigenlijk nu al willen vertellen maar dan wil ik het ook aan mijn ouders/zussen vertellen en dat ziet manlief niet zo zitten.
Nonie : wat fijn dat je een leuke arts hebt! en wat fijn dat je al een aantal onderzoeken hebt gehad,, wel balen dat je 24 september pas weer heen moet, dat duurt dan nog zo lang
Afspraken: Muzieknotje : 15 augustus afspraak gyn + uitslag zaadonderzoek Boefje : 22 augustus belafspraak uitslaf progesteron shia: 25 augustus gyn Lorreke : 26 augustus voortplantingsgeneeskunde Bagheera : 27 augustus gyn Amelien: 28 augustus 1e afspraak gynaecoloog M25 : 1 september gyn Maantje : 15 september gyn Nonie : 24 september gyn uitslagen Nod: Muzieknootje : 24 augustus Boefje : 24 augustus Bagheera : 25 augustus Amelien: 6 september Lorreke : 8 september shia: afhankelijk van medicatie M25 : onbekend
Nonie: fijn dat het een leuke arts is. Bij mijn duurde het ook lang zeker een maand dat wij de uitslagen kregen. spannend en zou geweldig zijn als je de afspraak kan afzeggen. gaan we voor Lorreke fijn dat het opgelost is voor je afspraak. Bij ons doen ook de planners het maar leidinggevende regelt het. wij hebben 3planners dus niet fijn als je aan alle drie het verteld. Hier nog zelfde temp hoog boobs zeer.afscheiding is er nog maar minder als voorgaande dagen. veel energie morgen uitslag van progesteron ben benieuwd of ik goede eisprong heb gehad. vind het wel spannend. ben nu lekker mergpijpjes aan het bakken. hmmm
Zo ff bij de planning geweest, was helemaal geen probleem, zei dat ik brief had van zh, dus dat ik daar dinsdagmiddag echt heen moest, was geen probleem, ze vroeg nog waarom, zei voor controle van mijn blaas,, ja is ook logisch he zei ze J Wij hebben ook meerdere planners, maar die doen andere teams, voor ons team is er 1 planner, dus heb met de anderen niets te maken ieder plant voor eigen team dus ik heb maar met 1 planner te maken
Spannend boefje! Wanneer is je NOD? @nonie wat fijn dat je een fijne arts had! Nu weer even wachten maarja geduld moet je helaas hebben in de mmm