Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussion in 'MMM clubs' started by Bagheera3, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lorreke: hoe was het??
    @Shia: erg vervelend zeg. Ik zou mij ook druk maken als er werd gezegd dat er een cyste zat. Zelf heb ik er ook een gehad na het gebruik van Clomid. Die is gelukkig vanzelf weggegaan. Hopelijk valt het alleem mee uiteindelijk.

Hier word ik vanmiddag gebeld door de gynaecoloog voor de definitieve uitslag van het HSG onderzoek. Ze hebben bij mij mijn baarmoeder en eileiders uit voorzorg doorgespoten voor ik mag starten met spuiten. Gister eerste pil van de menstruatieopwekkers genomen dus hopelijk eind volgende week ongesteld. We hebben nu namelijk al 2 maanden geen behandeling gehad vanwege dat onderzoek. Mijn ervaring van de MMM tot nu toe is dat het veel tijd kost en je veel geduld moet hebben. Dat had ik echt niet voor ik hier mee begon. Maar je moet wel. Zeker als je in een academisch ziekenhuis onder behandeling bent zoals wij.

Hoe reageren jullie eigenlijk op zwangerschappen in jullie omgeving? Mijn schoonzusje is net bevallen van de 2e en mijn andere schoonzusje is in september uitgerekend. Ook bevalt een collega volgende maand. Ik ga er inmiddels redelijk goed mee om maar vooral toen zij net zwanger waren en ik wist dat we in de MMM terecht zouden komen vond ik het erg moeilijk.

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Hallo dames’

Ff update we zijn by de ha geweest
    De ha Was heel lief, vriend heeft echt toffe ha. we zeiden dat we een jaar bezig waren,en dat we zaadonderzoek wouden, we waren nog niet uitgepraat of hy had het formulier al klaar liggen. Verder ook geen vragen gehad ofzo we zeiden al dat we verder wel goed zaten qua eisprong etc. .
    Bij zijn ha is het normaal na 14 maanden actie word ondernomen, dus hij zei deze maand ook nog maar even jullie best doen , maar als er uit onderzoek komt dat het niet goed is komen jullie gelijk weer en stuur ik jullie gelijk in. En als uit onderzoek blijkt dat het wel goed is, dan mogen we alsnog in augustus weer komen haha, dus blijft hetzelfde
    Voor inleveren staat 3-5 dagen onthouding, ha zei heel mooi ga nu gelijk maar heen en lever gelijk maar in, ik zo is 7 dagen terug, nou maakt niet uit toch, ik zei jawel na 7 dagen word zaad minder en is het niet goed voor de test, zei de ha dus als je 3 maand droog staat, ik vulde hem aan ja eerst handwerk dan weer 3-5 dagen wachten en dan weer handwerk. De ha had echt zoiets van dat meen je niet. Haha.
    Dus ook nog een lolletje erbij gehad J
    Gelukkig hebben we alles in huis, ga me vruchtbare dagen in die gaan we benutten en dan volgende week of de week erop het inleveren.

3. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Jeetje wat een fijne huisarts ook als ik het zo lees!
    Kunnen velen een voorbeeld aan nemen ;) en jij hebt je goed voorbereid hahahaha ;)

4. Chubbie

Chubbie Actief lid

Feb 28, 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    @mz25 bedankt voor je antwoord!
    Vanmiddag dus je definitieve uitslag, als alles dan goed is dan eind deze week ongesteld en wanneer begin je dan met spuiten? Direct die dag of na de ongesteldheid? Hoe werkt zoiets? :)

@lorreke fijn dat je vriend zo'n toffe h.a. heeft! Eerst dus je vruchtbare periode benutten en dan een onderzoek! Ook fijn dat jullie sowieso doorgestuurd gaan worden ongeacht de uitslag van je vriend. Schept toch weer duidelijkheid!

5. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    bagheera : thnx.. jaa echt hele leuke ha hoor.. nog nooit problemen mee gehad.

chubbie : ja klopt hun sturen pas door vanaf 14 maand maar goed ik zei we zitten nu in ronde 13, dus zei de ha pak deze ronde maar mee, en als het nu niet lukt en de uitslag is goed pak je de volgende ronde ook mee en dan kom je maar weer, maar met mijn cyclus van gemiddeld 25 dagen zitten we begin september. dus dan worden we alsnog snel geholpen ;) mar als uitslag niet goed is worden we gelijk geholpen :D zoo blij :D
    Maar duurt nog lang hoor voor gevoel, we weten nog niet wanneer we zaad inleveren volgende week of de week erop. zit nu in vruchtbare dagen en dinsdag ei. als we dan maandag voor laatst sex hebben en dan donderdag inleveren moet dat kunnen toch ??

vind het opzich niet super erg als we dinsdag geen sex kunnen hebben we weten dat ingeleverd word en dat er aan gewerkt word. dus opzich is deze verloren ronde niet echt een ramp klinkt nauurlijk heel raar, maar wil wel weten wat de uitslag is en dat kunnen we daaruit verder

6. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    net contact gehad met het lab.
    Zaad kan hier alleen op dinsdag en donderdag op de ochtenden tot 9 uur ingeleverd worden.
    Dinsdag/woensdag is mijn eisprong.
    Dus denk maandagavond voor het laatst sex, en dan donderdag inleveren.
    En anders een week later, nog maar even met vl overleggen :)

7. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Ow jammer dat t bepaalde dagen kan. Andere kant: als je toch nog deze eisprong gaat benutten maakt die ene week niet veel meer uit.
    Vind t zo fijn voor jullie dat er zo mee omgegaan wordt door de h.a.

8. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    thnx dat klopt, maar die andere week ben ik weer aan het werk ;) en vl wil het liever samen doen ;)

9. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Wil samen inleveren of dat jij hem helpt ;) ?

10. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    het liefst beide ;)
    maar het moet binnen uur op plaats zijn, en inleveren kan alleen tussen 8 en 9 of half 9 en 9.
    dus als ik moet werken ben ik om 6.30 weg dus word het hem niet :D
    dus dan moet het wel komende week ;) tenzij vl zich bedenkt en zoiets heeft van wacht liever een week, maar zoals hij vandaag zei wil hij maandag bellen voor afspraak ;)

11. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    bagheera hoe is het nu bij jou ?? ongi al doorgekomen ?? of al test gedaan ? zag dat je anner weer op dag 1 van cyclus stond ;)
    en al brief in de bus van doorverwijzing of moet je daar nog ff op wachten?

12. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Hmm ok....dat kan idd...
    Apart trouwens dat je een afspraak moet maken..zal eens vragen hoe dat in t zh bij ons gaat. T is nl gewoon potje inleveren en verder niets toch?

Wanneer zijn je vruchtbare dagen denk je? Zou zonde zijn als je die voorbij laat gaan voor spermaonderzoek..?

Edit:
    Mja menstruatie doorgebroken. Als het goed is krijg ik morgen een email van de huisarts met doorverwijsnummer. Dus dan gelijk afspraak maken bij gyn voor hopelijk volgende week woensdag of vrijdag (dan ben ik s ochtends vrij). Is mijn menstruatie ook voorbij (als ik niet weer 3 weken ongi ben) dus kunnen we hopelijk gelijk echo, bloedonderzoek etc doen. Vl sperma inleveren want heb toch pas op dag 20 ei. Dus van de week even zichzelf helpen zodat hij 3-5 dagen geen zaadlozing heeft gehad, kan dat ook zo snel mogelijk. Misschien bij maken afspraak al vragen of sperma ingeleverd kan worden...

13. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Bagheera : we moeten niet inleveren in ziekenhuis maar in het lab daar staat dan om het afgesproken tijdstip iemand klaar en die onderzoekt het dan ;)
    in het ziekenhuis hoeft het idd niet op afspraak, maar omdat we via huisarts alleen sperma laten testen moet het via lab, als de ha ons gelijk door had verwzen naar ziekenhuis kon het idd op elk tijdstip, maar omdat het nu alleen om zaadonderzoek gaat eerst en om verder niets moeten e dat bij het lab inleveren vanraar dat er bepaalde dagen en tijdstipppen zijn ;)
    mijn vruchtbare dagen zijn vanaf morgen en dan maandag/woensdag ei ;) dus maandagavond voor het laatst, dan sparen voor donderdag en dan inleveren indien er plek is ;)

Balen dat je ongi is doorgebroken, hopelijk niet weer zo lang idd., beter dat je morgen het nummmer krijgt, kan je gelijk afspraak maken idd, hopelijk lukt datr voor woensdag of vrijdag dat zou idd fijn zijn

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Oww ok dan snap ik t weer haha

Maar vind je het niet zonde als je woensdag je ei hebt?
    Of kijken jullie of ei is geweest?

Pff lastig hoor dat geplan nu... Eigenlijk wil je alles in een zo'n kort mogelijke tijd onderzocht hebben..

15. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Ja klopt sta wel in 2 strijd. Maar aan de andere kant. Vind ik het niet erg als we ei missen. We weten waarvoor we het doen. Sperma kan 3 dagen leven. Dus maandag voor laatst zit er wel voorraadje ;)
    Ja is Jammer als we ei missen. Maar dan weten we ook waar we aan toe zijn. Miss wil vriend ei optimaal benutten en dat Hy het toch alleen doet en wegbrengt. We zien maandag wel ;)

16. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Hmm lastige situatie idd. Ook omdat ja natuurlijk heeft gezegd dat je er deze maand nog ff voor moet gaan..maakt 1 maand heel veel uit voor jullie als jullie wel je ei benutten en de uitslag voor augustus krijgen?
    Pfff lastige situatie hoor... Dan zijn die korte cyclussen wel weer verrot :(

17. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    JAa dat klopt hoor..
    we zien wel hoe we het aan gaan pakken ;)
    zit nu in vruchtbare dagen dus alle beetjes helpen, wie weet helpt het ons meer om juist voor de ei sex te hebben en niet dat ei bijna springt ofzo ;) je weet maar nooit ;) als hij goede maar langzame zwemmers heeft ;)

18. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Chubbie: de uitslag van het HSG onderzoek was goed. Een eileider bleek wat slechter doorgankelijk te zijn maar niet zo slecht dat er de afgelopen maanden geen zaadjes door konden (als ik al een eisprong had gehad). Door dit onderzoek hebben ze ook deze eileider helemaal goed door gespoten waardoor deze nu ook goed doorgankelijk is. Ik zit nu aan de menstruatie-opwekkers, hopelijk eind volgende week ongesteld en dan meteen ziekenhuis bellen. Op dag 3 van de nieuwe cyclus krijg ik dan een uitgangsecho en de spuitinstructie. Vervolgens vanaf die dag starten met het spuiten van Gonal F en Pregnyl. Ons is verteld dat de kans op een meerling bij spuiten iets van 10% is omdat er vaak meerdere eitjes tegelijk rijpen. Ben benieuwd dus;)
    @Lorreke: fijn dat je al zaad mag inleveren. Weten jullie in ieder geval snel of dat goed is. Wel raar dat je pas bij 14 maanden doorgestuurd wordt. Bij ons na 12. Wel handig idd om nu je ei nog te benutten:). Ik ken een aantal mensen die op het punt stonden de MMM in te gaan en net de laatste ronde zwanger werden. Het kan dus nog:).
    @Bagheera3: balen ongesteld: Wel fijn dat je een verwijsbrief krijgt. Met een beetje geluk kun je snel terecht omdat het vakantietijd is. Bij ons deden ze wel op de eerste afspraak alle onderzoeken. Dus vragenlijsten invullen, bloedonderzoek, zaadonderzoek en inwendige echo. Een maand later kregen we de uitslag.

19. Chubbie

Chubbie Actief lid

Feb 28, 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    @mz25 Fijn dat de uitslag van het HSG onderzoek goed was. En de eileider dus helemaal goed door gespoten en nu goed doorgankelijk is! Hoop dat je nu snel ongesteld gaat worden! Ben benieuwd hoe het spuiten je gaat bevallen.. hoop dat je eitje(s) goed gaan rijpen!

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    @mz25 wat fijn dat je hsg goed was! Nu je eileider helemaal goed doorgankelijk is komen de zaadjes hopelijk beter en sneller aan ;) nu nog een mooie rijpe eicel haha

@hier: zou vandaag doorverwijzing krijgen. Maar had nog niks binnen. Dus bel net praktijk. Zegt de assistente: ja het kan ook zomaar volgende week worden hoor. Wacht maar rustig af. * zucht*

Share This Page