Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bagheera3, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    Bagheera: Thnx!!

Voor de rest ff korte uitleg waarom het niet is gelukt, niet alle deatils staan erin, maar was vanaf zondag niet echt een leuk weekend. ga er verder niet teveel op in, maar naaste familielid belde zondag of we mee konden naar doktersdienst, uiteindelijk is dat ziekenhuis spoed eisende hulp geworden. dus daarom laat thuis.
    vrijdag hadden we bruiloft dus laat op bed en toen we op bed lagen kwam heben we het gezellig gehad,
    we zouden zondagochtend, maar toen werden we wakker gebeld door vriend die al voor de deur stond, dus zei al tegen vl goh lekkere timing zeg..
    zondagavond wegens omstandigheden ook niet gelukt toen waren we om half 2 2 uur snchats pas thuis en maandagochtend ging de wekker, dus hadden we geen zin meer.
    Maandag echt beide kapot hadden gewerkt, na werk ben ik gelijk naar zh geweest, toen naar huis wachten op vl, en toen weer naar zh dus was het ook niet gelukt.

De gyn vroeg er nog naar, zei je ei is net geweest, en vroeg of we die benut hadden, dus alles utigelegd, zei ze al ja kan gebeuren zijn nvoorziene zaken, doe je niets aan, jullie hebben het de andere rondes wel gedaan dus kan een keer gebeuren, maar zaad kan overleven dus als de zaadlozing zaterdagochtend vroeg om 4.00 was, kan er alsnog een kansje zijn.
    Maar vl en ik gaan er absoluut niet vanuit. ik wacht op mijn ongi en dan heen vor de metingen :D

2. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben net terug van de gyn. Een leuke leuke jonge meid. Werd meteen gevraagd of er ook een Co. Assistent mee mocht kijken. Hmmm, moet dat dacht ik. Maar ach ze moeten het toch leren. Vooruit dan maar. Eerst hebben we de vragenlijsten en onderzoeksuitslagen doorgelopen. Ze vond het prettig dat de huisarts al wat voorwerk gedaan had. Zaadonderzoek hoef iig niet meer opnieuw. Fijn. Geen bijzonderheden (zelfs over mijn te hoge BMI heeft ze niks gezegd). Daarna heeft ze een uitstrijkje gemaakt. Gevoeld aan de baarmoedermond en een echo gemaakt. Zag er allemaal goed uit. Ze kon weer (net als vorige maand) een recente eisprong herkennen. We gaan uit van 2 dagen terug. Volgende maand gaan ze een cyclusAnalyse doen. Wanneer ik ongi ben moet ik bellen voor een echo op dag 10, ze gaan dan follikelmetingen doen en na ei bloed prikken op progesteron. Hopelijk komt dat allemaal goed uit, want dat valt allemaal rond onze vakantie waarschijnlijk. We zullen zien. Het was in ieder geval wel een fijn gesprek.

Ze kwam niet zo goed uit de uitslag van de zaadanalyse van manlief. Daarvoor belde ze een andere gyn die even mee kwam kijken. Conclusie: superzaad. Ook bij het uitstrijkje vertelde ze heel fijn wat ze allemaal deed. Alleen het eruit halen van de eendenbek was niet fijn, verder viel het gelukkig reuze mee.

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    Amelien : fijn dat je een leuke dame had!! en ook fijn dat ze niets over je bmi hebben gezegd, maar goed dat kan helaas nog, ze willen toch liever dat je een goede bmi hebt omdat dat de vruchtbaarheid en innesteling van de vrouw kan bevorderen werd mij verteld.
    gelukkig hoeft jullie zaadonderzoek niet meer.
    Jij hoeft pas op dag 10 cyclus weer te komen ? ik moet weer heen op dag 3 van de cyclus net als andere dames hier, en dan vanaf dag 3 gaan ze verder kijken dus dan moet ik bijvoorbeeld dag 7 heen, dag 11 om zo te kijken van de groei en eisprong, en idd week daarna ook bloedprikken.
    Maar fijn dat alles zo fijn verliep. en zo zie je maar weer dat het overal anders is ;)

4. Moess

Moess Niet meer actief

Amelien: mooi, een fijne ervaring dan. Mijn bmi is 29. Ben wel bezig om wat af te vallen. Het enige wat de gyn zei was: hmm dat valt wel mee, je bent er mee bezig, prima.

Ik hoef op dag 3 alleen bloed te prikken en dan op dag 12 pas voor de echo. En dan 7 dagen na de ovulatie weer prikken.

5. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Het valt me op dat vele van jullie het hebben over BMI. Is de relatie tussen BMI en verminderde vruchtbaarheid zo groot dan?

6. Moess

Moess Niet meer actief

Ik geloof dat je met overgewicht meer kans hebt dat de eirijping niet goed is of meer kans op minder ovulaties... ofzoiets. Ik weet niet precies alle ins en outs maar ik dacht dat het daar iets mee te maken had.

7. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @amelien wat fijn dat het allemaal meeviel. En wat fijn dat ze niets over je BMI heeft gezegd. Wrsch snappen ze dat je al bezig bent met afvallen (je bent immers al bijna 18 kilo kwijt!!)
    Nu op naar de volgende behandelingen!

8. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Ah ok, wel belangrijk om op te letten dus, voor doktoren én patiënten:) t is toch bijna een wonder dat er zoveel mensen 'zomaar' zwanger raken, als je bedenkt dat 'onze' groep met zoveel dingen rekening dient te houden!

9. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.299
    394
    83
    Nonie : ja klopt overgewicht en zwangerschap is een risico. je hebt minder kans op een eisprong of op een goed eitje etc, maar ook tijdens de zwangerschap heb je meer risico op zwangerschapsdiabetes of een kindje dat problemen heeft etc.
    Zwanger worden opzich is al een wonder als je ziet wat de ei allemaal moet doen en welke weg die moet afleggen, en dan het zaad wat op precies het juiste moment bij elkaar moet komen etc..

10. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Tja, dan snap ik wel dat ze er zo op hameren om af te vallen. T is natuurlijk niet leuk om te horen als je overgewicht hebt, maar aan de andere kant, wel weer fijn dat je je eigen kansen kunt vergroten zonder medische ingrepen. Is een man ook verminderd vruchtbaar bij een hogere BMI? Ik heb zelf (net uitgerekend) een BMI van 22, maar mijn man heeft 29.

@amelien: wat lief van je dat die co mee mocht kijken! T zijn toch behoorlijk persoonlijke dingen die je daar bespreekt, kan me best voorstellen dat je dan ff baalt van zo'n vraag:)

11. Moess

Moess Niet meer actief

@nonie: geen idee of het bij de man ook zo werkt... maar het lijkt mij dat als het zaad goed is, dat het dan ok is?? (Kon zo snel even niet terugvinden of dat bij jullie allemaal ok was)

12. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    @moess: dat weten we ook nog niet;) eind september krijgen we deuitslag daarvan, we zitten nu midden in ons klusseizoen en moesten maar ff wachten met het inleveren van een zaadmonster tot daarna;) dus hopen nog steeds stiekem een beetje dat we dieafspraak af mogen zeggen straks, heb er stiekem best een goed gevoel over.:)

13. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ik duim met je mee Nonie! Zou toch super zijn

@maantje: digitale test al gedaan :D??

14. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ff een domper. Moest vandaag weer voor echo en sementest. Eitje nog niet gesprongen, nu 20mm ong. Kreeg dus ook sementest (wat niet fijn was) en er waren geen zaadcellen te zien in mijn bms:( Dus of kwaliteit zaad v vriend niet goed of mijn bms toch niet goed. Vriend moet dus afspraak maken voor semenanalyse. Bah moest wel ff janken in de auto terug. Hoezo zit het weer niet mee:(
    Dinsdag weer echo om te kijken of ie al gesprongen is en daarna bloedprikken....

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Oh bah meis!
    Is dat dan zo'n samenlevingstest? Of is dat weer iets anders.
    Pfff het zit jullie ook niet mee he :(
    Knuf!!

16. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja samenlevingstest. Heb jij die ook gehad? Haal al die termen nog wel eens door elkaar. Het is ook zoveel. Maar hier dus ff depri dit weekend denk ik. Wel klussen en hopen dat eitje springt maarja ik geloof er nu dus niet in

17. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Net gebeld door het ziekenhuis...of ik mee wil doen aan wetenschappelijk onderzoek. ...
    Dan krijg ik of een HSG of een THL onderzoek. Beide om te kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn.
    Ze willen met dit onderzoek kijken welke behandeling ''fijner'' is voor de vrouw. Minder pijnlijk.
    THL is laproscopisch... en wordt niet in elke ziekenhuis gedaan...wel in die van mij dus..
    brr..even over nadenken haha

18. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Nee, samenlevingstest niet gehad. Maar ik snap dat je depri bent meis. Dit is ook gewoon weer een domper!

19. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    He wat balen voor je shia!!! Das echt echt echt niet leuk:( baal heel hard met je mee...
    Hopelijk dinsdag wat beter nieuws...?

@bagheera: oei, wetenschappelijk onderzoek klinkt wel.... Zou je dat onderzoek anders ook krijgen? Dan zou ik het gewoon doen!

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Onderzoek zou ik sowieso krijgen maar dan 100% zeker hsg. Nu zou het ook THL kunnen worden.

Deel Deze Pagina