Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bagheera3, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Bagheera : bah dat meen je niet, schiet ook niet op zeg :( waarom zeggen ze dan dat je hem vandaag zou krijgen

2. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames!

Komende woensdag moet ik weer naar de gyn, voor bloeduitslagen en voor verdere duidelijkheid mbt cyste. Heb afgelopen dagen best veel gegoogled, moet je eigenlijk ook niet doen, maarja je bent toch nieuwsgierig. Ik kan het inmiddels weer een beetje loslaten.. Benieuwd hoe dat na woensdag is.

@ lorreke: mooi dat de ha zo makkelijk was en fijn dat je kan inleveren. Komt er wat schot in de zaak voor je gevoel he!
    @ Bagheera3: hier is ook de ongesteldheid doorgebroken, na 70 dagen. Pff..
    @ MZ25: dat doorspuiten van eileider wat je aangaf, dat klinkt pijnlijk, of voel je daar niks van? Zwangerschappen van anderen vind ik wel lastig hoor.. Ik hoor de laatste tijd zoveel mensen die zwanger zijn geraakt. Ook zo van: ja na 1 keer was het raak... Dan voel ik wel een steek van binnen.
    @ Chubbie: ook welkom hier! We hebben al een mooi clubje zo! Dus jij bent actief met ovu testen. Heb ik ook gedaan maar omdat mijn cyclus zolang was, ben ik gestopt. Ben nu ik dus ongesteld ben geworden ook begonnen met tempen! ik ben benieuwd. Waar hou jij dit bij? Ik heb wel een app maar daar krijg ik geen mooie grafiek in ofzo

Liefs!

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    shia : bedankt! ik hoop dat er voor jullie ook verder snel schot in de zaak komt! voor ons gevoel nu we worden geholpen wel, ookal zijn we nog maar sinds september bezig, maar balen zeg van je lange cyclussen!

4. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Lieve allemaal,
    Mag ik nog bij dit clubje erbij? Ook wij zijn gisteren terecht gekomen in de MMM en dat vinden we best eng. Jullie verhalen raken me ontzettend en ik leef met jullie mee, ook al ken ik jullie verder niet. Het is fijn om te weten dat je niet alleen bent en dat je je best eens rot mag voelen nu het zwanger worden niet zomaar vanzelf gaat. Thuis hier praten we er met niemand over.. En dat is moeilijk. Al die opmerkingen en vragen van mensen om ons heen.. Ik zal ons anders eerst even kort voorstellen. Ik ben 27 jaar en mijn man 31 jaar oud. Vanaf oktober 2012 ben ik al met de pil gestopt, en de laatste maanden merkte ik dat ik het er steeds moeilijker mee kreeg als ik weer ongesteld was geworden. Mijn man is helaas wel ziek en hij slikt al jaren medicijnen die (misschien?) best wel effect kunnen hebben op zijn sperma. Bij de huisarts maar direct aangedrongen op zaadonderzoek, maar hij ziet liever dat we eerst samen naar de gyn gaan. Half augustus is onze eerste afspraak. We vinden het erg spannend maar ik hoop dat ik hier bij jullie wat steun kan vinden.
    Heb dan nog eigenlijk een vraag: wanneer hebben jullie familie en vrienden verteld over dat het zwanger worden niet vanzelf gaat en dat jullie de mmm in zijn gegaan? Of wanneer gaan jullie het vertellen?
    Lieve groetjes

5. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @shia jeetje mina! na 70 dagen!! pfff dat is wel lang zeg damn.
    ik gebruik(te) overigens fertility friend voor het tempen. Is wel in het engels maar erg gebruiksvriendelijk. Fijn dat je het wel een beetje hebt los kunnen laten. Hopelijk is het goede uitslag!

@muzieknootje natuurlijk mag je er nog bij!
    Het is inderdaad erg eng en spannend, zo kunnen we elkaar een beetje informeren en steunen ;)
    Wat voor medicijnen slikt je man?
    Wij hadden ook bij de huisarts gevraagd om spermaonderzoek, die adviseerde om alles bij de gyn te laten doen. Dus dat wachten we maar af.
    Wij gaan het pas vertellen als alle onderzoeken zijn geweest en we meer weten. Of als blijkt dat er iets niet goed zit dan natuurlijk eerder

6. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Chubbie: ik hoop ook dat ik snel ongesteld ben. Ik denk over een week ofzo. Dus begin augustus starten met spuiten. Ik ben ook benieuwd hoe het spuiten zal zijn. Zie er niet echt tegen op ofzo aangezien het voor een goed doel is:p
    @Bagheera: idd nu alleen nog een mooie rijpe eicel, of 2:D. Balen zeg dat je zo lang moet wachten (voor je gevoel). Ik ken het. In het begin kon ik ook echt niet wachten. Inmiddels doordat we al bijna 8 maanden in de MMM zitten weet ik wel wat wachten is en ben ik er veel minder mee bezig. Zeker als je nog niet weet waarom het niet lukt dan wil je zo snel mogelijk onderzocht worden. Ik had vanaf oktober al het gevoel dat het niet goed zat. Dat bleek ook zo te zijn in januari. Nu weet ik dat ik PCOS heb en dat het nu eenmaal niet zonder medische hulp zal lukken. Dat geeft wel veel meer rust.
    @Shia: je moet inderdaad niet googelen maar dat is lastig. Ik doe het ook vaak;) Het door spuiten is behoorlijk pijnlijk. Achteraf viel het wel mee maar je krijgt een soort wee-achtige buikkramp wat wel direct over is als het onderzoek afgelopen is. Bij mij moesten ze iets meer weerstand geven omdat een eileider een klein beetje dicht zat.
    @Muzieknootje: welkom. Klets lekker mee!! Ik snap dat het erg spannend is. Zeker omdat je weet dat er iets niet goed zit i.v.m. de medicijnen van je man. Maar gelukkig zijn er dan ook nog veel mogelijkheden op een mooi beebje:). Alleen mijn moeder, zusje, schoonzusje, vriendinnen en een aantal collega's weten het. Aan de rest moet ook vooral veel verhalen verzinnen omdat ik behoorlijk wat puistjes heb door de PCOS en door de hormoonbehandelingen. Dat is soms wel lastig.

Hier vandaag al weer op de helft van de menstruatieopwekkers. Gelukkig geen hoofdpijn meer. Gister mijn schoonzusje die net bevallen is geholpen met het verzorgen van haar twee kids. Mijn neefje van 3 weken oud lag heerlijk op mijn schouder te slapen. Echt super lief maar ook wel moeilijk hoor omdat ik zelf ook zo graag wil. Gelukkig heb ik er minder moeite mee dan een half jaar geleden. Gistermiddag ook nog naar Babypark geweest om een cadeautje te kopen voor een collega. Al die babyspullen, zo lief:p

7. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip van fertility friend, heb de app gedownload en hou hier m'n temp nu bij.

Welkom muzieknootje! Vervelend allemaal he. Wij hebben het nog aan niemand verteld, zolang dat niet nodig is wil ik dat liever ook niet doen. Ik zit absoluut niet te wachten op mensen die continu vragen hoe het ervoor staat. En mensen die vragen zijn jullie nog niet zwanger krijgen het antwoord dat we er nog niet mee bezig zijn!
    Ik kan er wel over praten met m'n vriend en dit forum is dan ook erg prettig.

Fijn weekend allemaal!

Liefs!

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ff korte update

Morgenochtend zaad inleveren ipv donderdag :D
    Mijn ei is morgen of overmorgen dus morgenochtend zaad inleveren morgenavond en woensdagavond gezellig maken dan benutten we ei beter als dat we donderdag in moesten leveren ;)

9. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @shia graag gedaan

@lorreke; mooizo! Hopelijk snel uitslag (hoe lang duurt dat?). Was lastig zeker 3 dagen niet klussen zo voor je ei :p

10. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lorreke: fijn dat je morgen al terecht kunt. Kun je en je ei beter benutten en je hebt de uitslag eerder:D

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Thnx ladies :d ja ik zie tegen vl je kan dinsdag en donderdag, we wouden eerst donderdag dan mochten we vandaag nog ;)
    Maar als we dinsdagdoen, kan dinsdagochtend inleveren en savonds en woensdag nog klussen dan benutten we ei beter ;) vl zei bel maar gelijk die was het er mee eens :D
    Vrijdag op zaterdag nog sex gehad, je mocht 48 uur geen sex hebben en max 7 dagen niet ;) die vrouw die ik aan de tel had voor afspraak maken wist het zelf ook niet goed dus zei al 3-5 dagen geen sex en max 7 dagen. en binnen 1 uur moet het binnen zijn.
    Nee zegt ze is veranderd nu minimaal 48 uur geen sex en moet binnen 2 uur bij ons zijn.
    Nou dan zitten we nu op 2 dagen geen sex, gezien we vrijdagnacht op zterdag rond uurtje of 02:00 / 03:00 sex hadden ;) dus de onthouding valt reuze mee op deze manier ;)

Geen idee hoelang het duurt voor de uitslag, morgen evn vragen, maar ha van vl is er 11 augustus pas weer mar we mochten het bij de vervanger opvragen :D

12. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een planning altijd he! We zijn er maar druk mee! Fijn dat je het eerder in kan leveren.
    Hier morgen weer naar de gyn.

13. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    zaad is ingeleverd :D

Donderdag kunnen we de uitslag al krijgen via vervangende huisarts, dus even kijken of we donderdag of vrijdag bellen ;)

14. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lorreke: Fijn dat je zo snel de uitslag krijgt! Had vl er bij jou ook zo'n moeite mee? Vl wilde echt niet. Omdat wij een half uur rijden van het ziekenhuis wonen moest hij het daar doen. Nou het leek wel of de wereld verging:D. Maar een maand later toen we de uitslagen van de onderzoeken kregen was hij trots toen hij hoorde dat hij super zaad had:p. Hij vertelt het nu tegen iedereen:D
    @Shia: succes morgen!!

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik zou hem wakker maken ;)
    dus ik heb hem heel lief wakker gemaakt ;)
    en elke keer vlak bij het hoogtepunt en toen kwam het potje zakte het weer af ;) hij werd er zelf gek van.
    ik zei al maak je niet zo druk dit is omdat het nu moet en het alleen emt de hand mag, maar het is goedgekomen :D

Wij wonen ook 20 min van ziekenhuis af, maar eht is tegenwoordig zo dat het zaad binnen 2 uur op plek moet zijn ;) dit was een uur dus apart dat hij het dan daar moest doen. nou dan lukt het ook niet hoor want dan zit je in kamertje en je moet dus je staat erg onder druk ;) ik snap dus heel best dat het dan lastig word. vl vanochtend ook hoor die werd ook gek dat het er niet uit wou komen omdat het nu moest ;) hij bleef gelukkig wel rechtop staan en zakte niet af, alleen vl ergerde zich eraan dat het niet zo snel ging als hij wou :p

16. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Succes morgen shia!!

17. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Zo...hehe....we zijn weer verder.
    Gelukkig hele aardige assistente die er ook allemaal even niets meer van begreep.
    Waar komt het nu op neer: spermaonderzoek.
    Dus ik geef aan dat 2 weken geleden werd gezegd dat dit allemaal in het ziekenhuis gedaan zou worden, ik had nl toen ook al gevraagd om spermaonderzoek.
    Gelukkig kwam de huisarts eraan en kon ze dit vragen. Die vond het niet zo leuk dat dit 2 weken geleden gezegd is.
    Blijkbaar had zij vorige week ook al aangegeven dat zij een spermaonderzoek wilde. Maar de assistente die vorige week donderdag belde was vrijdag met vakantie en heeft dit niet doorgespeeld naar haar collega's.
    Dus........zo potje halen, vrijdag afspraak ziekenhuis om sperma in te leveren. Volgende week vrijdag afspraak huisarts voor uitslag en wat nu verder.

Hoe was het Shia??

18. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @lorreke; bij jullie was het 48uur geen sex he? Want vl zegt nu ook; vanavond dan wel of geen sex en vrijdag inleveren? Want hij heeft van het weekend (weet niet precies welke dag) wel zaadlozing gehad..

19. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Bagheera : beter dat jullie eindelijk verder zijn :D :D super.
    Ja in de brief stond 3-5 dagen geen zaadlozing. maar toen ik belde voor afspraak zei ze dat je minimaal 48 uur onthouding moest hebben ;) en niet langer dan een week onthouding ;)
    Dus allemaal wisselende berichten hoor je er over, misschien heeft ziekenhuis wel andere ``afspraaken`` mbt onthouding. heel vaag dat niet iedereen op 1 lijn zit.
    Het moest ook binnen 1 uur op plaats zijn, maar toen ik belde zei ze binnen 2 uur ? ook zo vaag.

20. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ik denk trouwens niet dat het vanavond dan ``goed `` is, denk dan te weinig tijd, als je vanavond doet, dan is vrijdagavond pas de 48 uur he ;)
    zat ik net aan te denken ;)

Deel Deze Pagina