Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bagheera3, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Mja vanmiddag om 5 uur. Gok niet dat een paar uur heel veel zal uitmaken.

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Nee idd ;)
    hebben jullie geen brief meegekregen dan waarin staat van hoe en wat?
    want hier moest de penis voor de zaadlozing ook gewassen worden etc, zodat het `schoon`zou zijn.

3. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Haha ja idd wassen en als er wat naast valt dan alsnog erin proberen te doen etc

4. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames! Ben weer terug. Bloedwaardes besproken. Heb pcos... Omdat ik nu een andere gyn had wil hij eerst opnieuw en echo maken om te kijken naar die cyste. Die cyste moet sowieso weggehaald worden omdat die niet vanzelf weggaat en door blijft groeien. Hij wil volgende week kijken of hij alweer gegroeid is. Weghalen kan door kijkoperatie als hij klein genoeg is. En anders door buikoperatie. Volgende week wil hij me ook medicatie meegeven om menstruatie op te wekken. Daar gaan we dan....
    Ik bespreek het nog niet met anderen maar als ik vaker heen moet voor echo's wat moet ik dan zeggen op m'n werk. En al helemaal met zo'n operatie kun je er niet omheen... Hoe doen jullie dat?
    Liefs

5. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ow jeetje das wel even heftig of niet? Hopelijk kun je wel snel terecht.
    Hier op t werk weten ze er vanaf (dat moet omdat wij met isofluraan werken en dit miskramen kan veroorzaken). Ook dat we nu een jaar bezig zijn en doorgaan. Ik probeer zoveel mogelijk op mijn vrije ochtenden te plannen maar ok wordt lastig natuurlijk.

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Shia : jeetje dat is balen zeg :(
    Probeer zoveel mogelijk in je vrije tijd te plannen dan hoef je namelijk niets te zeggen ;) indien dit niet lukt zou ik het bespreken met de planning of iemand die daar over gaat verhaal uitleggen dat je dus bezig bent en dat het niet gaat zoals je wil en dat je dus in het medisch traject zit en vaak naar het ziekenhuis moet, en anders kijken of je even tussendoor weg kan en daarna weer kan werken of in je vije tijd

7. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lorreke: bij ons moest het geloof ik nog binnen een uur in het ziekenhuis zijn. We hadden de keus of thuis of in ziekenhuis. Ml wilde liever in ziekenhuis want stel dat we te laat aan zouden komen moest hij nog een keer. Wij kregen ook een brief met daarin hoe en wat. Bij het lab moest ml ook nog allemaal vragen beantwoorden. Of hij de laatste 3 maanden ziek was geweest bijvoorbeeld omdat dat invloed heeft op de zaadkwaliteit.
    @Bagheera3: fijn dat je nu eindelijk terecht kunt voor zaadonderzoek. Wel vervelend dat het allemaal zo lang moet duren.... Bij ons werd ook gezegd dat we pas zaadonderzoek in ziekenhuis moesten doen omdat ze het anders daar opnieuw moeten doen.
    @Shia: ik heb ook pcos:(. Balen zeg dat de cyste echt weggehaald moet worden voor je verder kan. Hopelijk kan het met een kijkoperatie. Een buikoperatie is veel ingrijpender. Ik zal voor je duimen dat je snel terecht kan en het niet zo ingrijpend hoeft te zijn.

Ik werk bij de overheid. Het is voor mij dus redelijk makkelijk om thuis te werken en op die dagen zoveel mogelijk de ziekenhuisbezoeken te plannen. Lukt natuurlijk niet altijd dus er zijn redelijk wat collega's die weten dat ik in dit traject zit. Zij begrijpen dit ook en zijn heel meelevend. Dat is wel erg fijn. Ik ben zo ongeveer de jongste en de meeste vrouwelijke collega's hebben allemaal al kinderen. Sommige hebben ook in zo'n traject gezeten dus het is wel fijn om er met hen over te praten. Lucht bij mij ook vaak op.

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Mz : dat is idd fijn van de collega`s en dat je erover kan praten.

wij moesten gewoon naar het lab war ej ook bloed kan prikken, daaar moesten wij het heen brengen, maar zo zie je maar weer overal hebben ze andere regeltjes ervoor ;)

9. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reacties!
    Het was inderdaad wel even een schok. Het zijn eigenlijk 2 aparte dingen, die cyste en daarnaast pcos. Heb wel echt zo'n gevoel van; Heb ik weer.....
    Ik wil het liefst alles om m'n werk heen proberen te plannen, weet natuurlijk niet of dat kan. En voor een operatie zou ik natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen dat ik een cyste in mijn buik heb en verder niet. Nouja eerst volgende week even weer afwachten.
    @lorreke: al zenuwachtig voor morgen? Hoelaat krijg je de uitslag?
    @MZ25: ik moet ook clomid gaan gebruiken. Ik ben benieuwd. Had jij last van bijwerkingen? Heb jij ook last van andere symptomen bij pcos? Ik heb last van puistjes. Echt heel vervelend!
    @bagheera: is er bij jullie ook al een plan wat na het zaadonderzoek zeg maar?

10. mami2

mami2 Niet meer actief

Hoi dames zou ik mee mogen babbelen

Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil voor een 2e kindje
    Vorige maand heb ik de stap gezet naar de ha ivm lange cyclussen
    Meerder Inwendige echo's gehad en pcos bloedonderzoeken gehad
    Ik ben er dus pas sinds vorige maand achter dat ik pcos heb
    Afgelopen maandag had ik een weer een afspr bij de gyneacoloog en moest ik bloed gaan prikken op chlamydia en mijn vriend moet zaad inleveren volgende week

11. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @lorreke jij hebt wrsch bij Saltro ingeleverd. (Zo heet het bij ons) heb je wel lekker snel uitslag idd. Nadeel is alleen dat het kan dat de gyn nog een keer semenonderzoek wil en je dan wel 1-2 weken moet wachten.

@mami2 natuurlijk ben jij ook welkom! Klets lekker mee

@shia plan na zaadonderzoek is doorverwijzing naar gynaecoloog. Of zaad nou goed is of niet.

12. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    #72 lorreke, 30 jul 2014
    Laatst bewerkt: 30 jul 2014
    Bagheera : we hebben bij Certe ingeleverd die doen eigenlijk alles, bloedprikken,diabetesdienst, astma, trombose,dna onderzoeken,bacterien, virussen, dus is eigenlijk het medische labaratorium van het noorden ;) dus die onderzoeken echt alles, heel uitgebreid. certe werkt ook samen met het ziekenhuis dus denk dat je het wel wat kan vergelijken.

Maar als we nogmaals zaad in moeten leveren dan is dat maar zo, maar dan hebben we de 1e keer al gehad en weten we in elk geval wat meer ;) we kunnen morgen tussen 13 en 17 bellen voor de uitslag, begint nu wel erg spannend te worden merk ik :)

Maar wel gek dat je bij het lab maar 2 dagen hoeft te wachten op uitslag en in ziekenhuis 1 a 2 week, zolang overleefd het zaad toch niet of doen ze dan extra dingen met het zaad ofzo ?

Mami : welkom :D tuurlijk mag je hier meepraten :D

13. mami2

mami2 Niet meer actief

Hier ook een week wachten..ik ben zo benieuwd wij hebben wel al een zoontje van inmiddels bij a 4 jaar oud maja zegt blijkbaar toch niks

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    @lorreke, ja volgens mij is ziekenhuis uitgebreider dan bij uitslag binnen 2-3 dagen. Maar dat weet ik niet zeker.
    Ach, ben allang blij dat er semenonderzoek gedaan wordt. En als dat dan betekend dat we dit bij de gyn kunnen overslaan is dat mooi meegenomen. Dat weekje wachten maakt nu ook niet meer uit ;)

en jij maar denken dat je zou vergeten te bellen voor de uitslag haha

@mami nee helaas zegt dat niets :(

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    pffffff,,,,, kan bijna bellen... vind het nu wel erg spannend hoor..

Ja dat zou kunnen, geen idee, maar goed ik ben ook allang blij dat we het 1e onderzoek hebben gehad, ideaal in de vakantie scheelt een hele hoop :)

16. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Haha nog een half uur!

Mijn vriend werkt 4x9uur dus dat is wel handig en ik ben 2 ochtenden vrij. Dus kunnen we alles dan mooi zo plannen. En wonen op 2 min afstand van t ziekenhuis.
    Als je dat allemaal niet hebt en je wil alles samen doen is vakantie idd wel lekker. En je weet voor een klein deel waar je al aan toe bent idd. Nu hopen dat je bij jouw huisarts snel terecht kan en daar ook snel onderzoek wordt gedaan!!

17. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    ow dat is ideaal dat je 2 min van ziekenhuis af woont en dat je vriend 1 ochtend vrij is en jij 2.

We gaan alleen naar mijn ha als het zaad goed blijkt te zijn.
    is het zaad niet goed gaat alles verder via de ha van mijn vriend. die stuurt ons dan door enz :)

18. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    En en en en?

Ow dan hoef je niet eerst naar die van je eigen? Das wel beter dan! Scheelt ook gewoon tijd

19. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom mami2!

En en en? Hoe was de uitslag

XXX

20. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    we moesten even weg, dus kon niet meer reageren ;) we hadden om 15:50 gebeld.
    De assisitent zei het is momenteel zo druk, we hebben van onze eigen patienten lab resultaten ook nog niet kunnen bekijken en verwerken, dus van de patienten waar wij nu voor waarnemen helemal nog niet.
    Bel volgende week maar weer terug

Deel Deze Pagina