Denk hetzelfde als jij ongeveer, idd schoon(ouders), broers, zussen, baas en een paar naaste vrienden. Vind ik ook wel zat, voor je het weet word je een zielig geval en daar heb ik geen zin in! Maar ga het ook niet heel angstvallig geheimhouden, mocht het zo uitkomen, dan vertellen we het wel.
@ lorreke: klinkt wel logisch inderdaad. Wel raar dat er dan toch in zo veel gevallen voor IUI gekozen wordt. @ nonie: heb niet meer gepoetst. Doe t morgenavond wel... Hahaha...
Amelien klopt hoor is oom apart.maar dat gedeelte slaan wij over. Maar elke gyn is anders. Als we een andere hadden gehad had die miss gezegd. Gelijk iui en dat half jaar proberen en daarna ivf ofzo. Dat verschilt per zh en in zh ook nog per gyn heb ik gemerkt. Hier weet niemand dat we bezig zijn. Alleen goede vriendin die op my heeft gepast en die mijn .oeder kon zijn. En zij is vriendin van mijn moeder dus ik had gegevens nodig van vroeger die ik niet wist en zij wel.zij is als moeder voor ons allee zij weet het
@nonie: wel fijn dat je zo'n eerlijke mail hebt teruggekregen van de homeopaat! Dat siert haar! @pinksterbloem: welkom! Heftig verhaal zeg...poeh @Sanne: welkom! Zoals al gezegd verschilt het nogal per ziekenhuis wat er gaat gebeuren. Ik kreeg alleen inwendige echo en werd een afspraak gemaakt om bloed te prikken week na eisprong. Daarnaast werd de vragenlijst doorgenomen. Bij mijn huisarts was al inwendig onderzoek gedaan en SOA's uitgesloten. Sperma van mijn vriend was ook al onderzocht via ziekenhuis. Hopelijk heb je de mmm gewoon helemaal niet nodig meis! Wat veel mensen in de zorg trouwens haha leuk! @Lorreke; heb jij nu ook wel meer rust? Maar dan ook dat je denkt ''tja..en nu?'' eerst leefde je naar de zkh afspraken toe zeg maar en nu is het gewoon weer afwachten tot eisprong en menstruatie..of heb ik dat alleen
Pinksterbloem: heftig verhaal. Welkom.. Sanne: het is per ziekenhuis en gyn/arts verschillend. Dus blijft het even afwachten wat de uitslag is van inwendig onderzoek, bloedonderzoek en het zaadonderzoek. Moess: Hij daalt altijd een dag voor mijn ongi naar 36.8 en dan de dag dat ik ongi ben is die nog lager.. Vlinder: Ik zit al 10 jaar in het vak. Heftig is het eerste overlijden van een cliënt, maar fijn dat de familie de zorg van jullie gewaardeerd hebben. Weet niet wie het vroeg maar ben zelf ook verpleegkundige gek dat dan verschilt hiet is het om de 3 jaar dat je je registratie weer verlengt.
Bagheera : ik snap je hoor ik heb er zelf ook dubbele gevoelens bij, ik heb zoiets van goed, het zou zelf moeten kunnen lukken, dus we doen onze best, maar de verplichting van het moeten is er deels af ( miss niet goed verwoord maar wist even niet hoe ik het anders zou moeten verwoorden ) Maar aan de andere kant gevoel dat de tijd nu wel langer duurt naar mei toe. Dus ik heb er idd ook dubbele gevoelns bij. Boefje : ik vroeg dat denk ik, want via bigregister als je daar je big verlengt is dit altijd automatich voor 5 jaar in nederland ( https://www.bigregister.nl/veelgesteldevragen/voorzorgverleners/ )
A drie jaar vreemd?? https://www.bigregister.nl/herregistratie/verpleegkundige/ Landelijk is toch echt a vijf jaar. Is het niet iets vanuit de instelling a drie jaar? Ip kan je je register a vijf jaar verlengen als je al voldoende werkt, meer hoef je er dan niet voor te doen.
XmoonlightX : hihi geeft niets ik lees ook wel eens ergens overheen Maar miss dathet in belgie anders is of idd vanuit de werkplaats ? maar je officiele registratie via bigregister.nl is idd 5 jaar, en als je 8 uur werkt per week dan zit je al op de eis van 2080 uur per 5 jaar en dan word die zo verlengd. anders komen er andere regeltjes bij kijken qua toetsen etc. maar zolang je 8 uur per week als vp werkt is dat niet zo. ook als je via toetsen o.i.d. wil verlengen is het ook voor 5 jaar, in nederland word vp big altijd voor 5 jaar verlengd via het bigregister.
Huh inderdaad vreemd ga dat eens na vragen bij de instelling nooit op gelet of naar gekeken.. hier ongi geworden bah bah bah... nu zkh bellen om verder beleid af te spreken had vrijdag vervanger. die wist niet of ik zo door moet gaan. nu proberen eigen arts te spreken te krijgen.
Boefje : als het goed is krijg je ook bevestiging, daarinstaat ook voor hoelang die is verlengd. Als je inlogt op bigregister heb je je big registratienummer nodig, dan kan je het oook zien Balen dat je ongi bent geworden Wat zei het zh ??
Ha meiden, Was even een paar dagen offline, moest me echt even herpakken nadat ik weer ongesteld was geworden. ..Viel me zwaar tegen. vandaag weer begonnen met clomid... Veel bijgepraat zie ik al! sorry dat ik niet op iedereen reageer. heb wel alles gelezen hoor meiden!! Welkom trouwens nieuwe dames @ moess: hoe is het nu met jou? jij had het ook ff zwaar @ boefje: balen meid. Elke ronde valt me zwaarder, bij jou ook? @ nonie: ben benieuwd hoe die homeopaat bevalt! alles wat helpt is mooi meegenomen toch! @ lorreke: ik hoop heel erg voor jullie dat jullie niet hoeven te beginnen aan IVF! valt er nu ook een druk van jullie af nu jullie dit weten?
Shia : snap het wel hoor ! Ja deels valt er idd een druk van ons af, het zou dus wel spontaan moeten kunnen, luk dit niet in 6 maand dan worden we geholpen, nu ook niet meer echt van nu vruchtbaar we moeten nu echt, nee dag niet jammer dan snap je ?
Dikke knuf shia! Het is en blijft kut. Hier vandaag ook weer ongi geworden. Baal ervan dat de fert arts niet gezegd heeft dat ei eerder zou kunnen springen na HSG. Maarja niets aan te doen. @boefje ook al ongi balen!!! Gelukkig hebben wij dat "moeten tijdens de eisprong" nooit gehad. Hebben ook echt wel maandjes overgeslagen. Niet veel natuurlijk We gaan nu de laatste 6 maanden wel echt ons best doen, want ik wil die hele iui gewoon niet..geen zin in de hormonen etc. Maarr wel zonder druk. Als Vl of ik geen zin hebben is het dikke vette pech
Balen al dat bloed knuffel voor jullie dames!! Ik heb me deze week deels herpakt: ons leven is superleuk zoals het nu is, lukt het straks allemaal niet, dan blijft het dus zo leuk! Gaan we een mooi huis kopen, mooie reisjes maken, lekker veel dieren om ons heen.. Ook prima! Lukt het wel, dan kunnen we iets heel moois aan het geheel toevoegen, maar zo niet.. Je weet niet wat je mist als je het nooit gehad hebt toch? Kan er wel een heel romantisch beeld van creëren in mijn hoofd, maar een kind hebben is ook niet altijd rozengeur en maneschijn. En ik hoop, dat als ik mezelf dat genoeg blijf vertellen, dat we er gewoon heel nuchter in blijven staan. Dit is maar een onderdeel van mijn (verder compleet perfecte) leven. Het hoeft niet alles te gaan beheersen... (En nu hopen dat ik dit mantra vaak genoeg kan blijven herhalen) Het verplichte nummertje hoeft hier helemaal niet meer, heeft toch geen zin maar heb er eerlijk gezegd ook geen moeite mee gehad. Ml alleen de eerste paar maanden, daarna vond hij het helemaal niet vervelend meer dat het zo vaak moest maar goed, zo vervelend in het spelletje ook niet toch? Gisteren op kraamvisite geweest en natuurlijk komt dan de vraag: en bij jullie..? Tja wat zeg je dan? Wij willen ook wel! Maar moeten nog wat geduld hebben denk ik... Tja, dan is t ook duidelijk genoeg. Maar goed, ga ook geen verhaal ophangen over dat het voor ons niet hoeft ofzo, komt ook redelijk ongeloofwaardig over
Thanks lieve meiden! Ja bloed sucks BIG time!!! @nonie: wat zeg je dat mooi en wat zou het knap zijn als je je er zo in kan berusten. Mijn vriend en ik hebben het erover gehad om te emigreren mocht het allemaal niet lukken. Wij houden enorm van reizen en hebben al zoveel mooiere plekken dan Nederland gezien! Deels kun je dat zien aks wegvluchten maar aan de andere kant haat ik het om te voldoen aan het plaatje zoals men om je heen dat verwacht.
Houdt moed shia!!! Ondanks dat het nu nog niet zover is , er zijn zoveel meiden uiteindelijk al door clomid zwanger zijn geraakt! En ook na de clomid is er nog hoop.
Dankje moonlight! Klopt ook wel maar hoe langer het allemaal duurt, hoe serieuzer je toch ook weleens erover na gaat denken als het echt niet lukt... En natuurlijk zal dat punt pas over een hele tijd zo zijn
Dat begrijp ik!!! Maar ik heb uit eigen omgeving positieve verhalen dus probeer te vertrouwen. Eigenlijk ben jij al best snel de molen ingegaan, ook al zie je dat waarschijnlijk zelf anders Knuf!