We hebben uitslag Zaad is goed, 50 % zelfs zeer goed, bewegelijkheid is ook goed echt een hele opluchting vl zegt nu steeds,zie je wel ligt niet aan mij jij moet het gewoon aannemen Dus ik denk dat ik nu maar mijn ha moet gaan bellen.
@lorreke Dat is een hele opluchtig voor je vl denk ik . Nu naar je eigen ha, en dat wordt ook weer spannend. Houd ons maar op de hoogte.
@shia wat een goed nieuws!! Mz25: jeetje mina dat is echt duur!! Gelukkig wordt het na verrekening eigen risico wel gewoon volledig vergoed anders is het ook niet leuk meer @muzieknootje; toch wel heftig he de eerste stappen maken. Hopelijk komt er uit het zaadonderzoek niets bijzonders! Wij gaan vrijdag naar de huisarts en dan hopelijk ook uitslag van sperma onderzoek. Gelijk doorverwijzing voor gyn meenemen en afspraak maken. Zal wel in begin volgende cyclus zijn gok ik aangezien ik dit weekend eisprong heb.
Hey meiden, @ lorreke: Fijn dat je eindelijk de uitslag gekregen hebt. En helemaal super dat die uitslag zo goed is natuurlijk. @ Shia: Vreemd dat de cyste ineens verdwenen is. Maar wel superfijn natuurlijk! Hopelijk krijg je door de clomid een mooie eisprong met het liefst meteen een mooi resultaat @ MZ25: Die hormonen zijn inderdaad superduur. Fijn dat je het vergoed krijgt, anders werd het een duur grapje. Ik vind het inderdaad aan 1 kant fijn dat er nog geen oorzaak gevonden is (niks negatiefs) maar aan de andere kant lijkt het me ook wel fijn om te weten waar het aan ligt. Ik heb totaal geen klachten. Kan elke maand met tempen en ovutesten goed mijn ei vinden en heb een nette regelmatige cyclus. @ Muzieknootje: Heb je een fijne vakantie gehad? Vervelend dat je man zich zo voelt. Hij kan er natuurlijk ook niks aan doen. Ik duim voor jullie dat het semenonderzoek gewoon positief blijkt te zijn. Hier geen nieuws. Ik verwacht een dezer dagen ongesteld te worden. Mijn temp is nog niet gedaald dus zal wel zaterdag op zijn vroegst worden. Verder het lijnen sinds maandag weer goed opgepakt. Ik ben te zwaar en ben al sinds januari af en aan aan het lijnen. Tot nu toe zon 15 kg afgevallen (met veel pijn en moeite) maar er moet nog meer af. Zeker nu we de gang naar het ziekenhuis gaan maken merk ik wel dat het me meer motiveert. Dus weer vol goede moed gezond aan het eten en bewegen. Hopelijk werpt het zijn vruchten af. Groetjes
Pff afwachten maar weer Amelien. Wat knap dat je al zoveel bent afgevallen. Moet er nog wel af of valt het mee? Vandaag hebben wij ook uitslag gekregen van spermaonderzoek; alles was goed. Nu morgen gesprek huisarts en hopelijk snel doorverwijzing.
Tnx Lorreke! lief van je Nou net terug. Even lekker jankmomentje gehad bij de huisarts. Ik ben een enorme binnenvetter. Toen kwam de vraag van de huisarts; en hoe gaat het nu tussen jullie? Nou ja niet zo top...we hebben ook echt een dip gehad waarin ik twijfelde aan onze relatie enzo...en toen kwamen de tranen... Gelukkig was de huisarts echt super lief die vertelde ook echt dat het vaker voorkomt bij stellen die zolang bezig zijn en het gewoon veel van elkaar vraagt. Dat de zin in sex minder wordt etc (klopt!!) Dus vond ik wel fijn. Ze heeft inwendig onderzoek gedaan: kijken naar baarmoedermond en uitwendig; schaamlippen. Geen bijzonderheden. Moest nog wel even bloed laten prikken voor antilichamen chlamydia. Maar de verwijsbrief heb ik binnen. Wachttijd is 2 weken. Nou moet ik over 2 weken ongesteld worden dus ik doe over 3 weken. Mooi nieuwe cyclus kunnen we vanaf dat moment verder.
Wish wat fijn van ej huisarts !! Ga je nu gelijk bellen voor een afspraak ?? gezien wachttijd 2 week is en je over 2 week ook ongi bent dat je dan over 3 week al trecht kan of ?? en wat kan je verwchten dan op de afsrpaak ??
Ga vanmiddag of woensdagochtend bellen. er wordt dan in ieder geval een inwendige echo gemaakt. En krijgen van te voren vragenlijst toegestuurd. Voor de rest weet ik t nog niet haha
Spannend Bagheera! Maar wat fijn dat je huisarts zo naar je heeft geluisterd . En ik denk er meer stellen zijn die begrijpen wat het met je relatie doet. Het is niet niks! Ik zag toevallig op freya.nl een mooie brochure voor buitenstaanders (ouders, familie, vrienden) waarbij er best veel begrip wordt gevraagd aan hun voor onze situatie. Ken je die folder al? Mij hielp die folder ook, ik voelde me meer begrepen. Veel liefs!
@mz25: hoe was het spuiten gisteren zo voor de eerste keer? Pijnlijk? Moeilijk? Ik heb aan je gedacht! Liefs!
@Bagheera3 en Lorreke: fijn dat het zaadonderzoek bij jullie goed was en dat jullie snel terecht kunnen in het ziekenhuis. Hopelijk wordt dan snel duidelijk waarom het niet lukt.... Het is niet niks zo'n mmm. Ik merkte vooral ook in het begin dat de relatie wat verandert. Klussen moet gepland, ik had het er veel over terwijl ml er juist niet graag over wilde praatten. Uiteindelijk toen we wisten dat het probleem bij mij lag en we met behandelingen gingen beginnen ging het stukken beter. Ik had meer rust omdat ik duidelijkheid had en kon er ook beter mee omgaan. In het begin is het vooral de onzekerheid en het lange wachten wat het moeilijk maakt. @Amelien: knap van je dat je al zo veel afgevallen bent!! In het ziekenhuis letten ze daar inderdaad op. Was bij mij ook zo, nu ben ik heel slank maar ik moest wel lengte en gewicht enzo doorgeven. @Muzieknootje: dat is lief. Het viel reuze mee Hier gister voor het eerst gespoten. Ik voelde er haast niks van. Wel zit er nu een kleinen blauwe plek. Om 21.30 moet ik weer spuiten. Ik had vandaag hele dag last van mijn rechter eierstok, heel raar. Kan toch nooit na een dag zou je zeggen
Blauwe plek is normaal hoor dan heb je waarschijnlijk een haarvaatje geraakt (is heel normaal kan geen kwaad) Moet je ook om en om spuiten ? ene keer links en andere keer rechts ?? of hebben ze dat niet gemeld ? Is namelijk wel beter zo voorkom je infiltraten ( harde plekjes waardoor het lcihaam het vloeistof niet meer goed opneemt )
@Lorreke: gisteravond geen blauwe plek dus niets geraakt. Ik moet inderdaad de ene dag links en de andere dag rechts spuiten. Wist niet dat dat moest om infiltraten te voorkoneb. Weer wat geleerd
@lorreke ja idd, komt vast goed. Maar me daar ook niet druk om. Heb doorverwijzing, geeft veel rust. Nu gaan we rustig de eerste onderzoeken ondergaan en zien we wel verder. @muzieknootje; nee die kende ik nog niet, zal eens gaan kijken bedankt voor de tip! @MZ25 fijn dat het prikken meevalt! En nu hopen op een eisprong en een goed eitje
MZ25 : goed gedaan... nee klopt dat is daarvoor ben zelf verpleegkundige dus ik moet dat ook altijd uitleggen aan de mensen. Maar de ene keer krijg je wel blauwe plek de andere keer niet, valt niets over te zeggen helaas wanneer wel of niet. bagheera : dat is ok zo hoor geeft ook rust, ik merk ook dat ik rustiger ben sinds we de super uitslag hebben gekregen (had die uitslag namelijk nooit verwacht)
Hey meiden! Nou hier op dag 3 van het gebruiken van provera. Ik merk gelukkig niets, geen bijwerkingen (afkloppen). Hopelijk bij de clomid ook. Maar goed dat is natuurlijk weer heel anders, dus af wachten. Moet tot en met maandag provera gebruiken en dan moet ik snel ongesteld worden. Op dag 3 dan clomid voor 5 dagen en op dag 10 een echo. @MZ25: dus nu echt begonnen met het spuiten, heb je daar ook bijwerkingen van ofzo? En hoelang moet je dit nu doen? @muzieknootje: de site Freya had ik indd ook al gezien, wel een handige website he! mooie uitleg enzo. Heb jij het aan familie verteld? ik/wij bespreken het liever niet @bagheera: Oh ik ken dat jank momentje zo. Ik had het de eerste keer bij de gyn, ik had natuurlijk wel vermoedens dat er iets niet goed zou zijn, maar als je het dan ook echt hoort, is dat wel even shocking. Hoe gaat het nu met je relatie? het legt er indd wel druk op.. Maar mooi dat de uitslag goed was! Nu kun je weer een stapje verder. @amelien: Wat knap zeg dat je al 15kg bent afgevallen! respect! Ik snap dat de motivator ook wel heel groot is, ik zou er ook alles voor doen. @lorreke: Super dat de uitslag goed was! Nu op naar de volgende afspraak! Liefs