Hoi ash, klets gezellig mee! Welke behandeling heb je gehad voor je eerste kind? Of wat verwacht je nu qua behandeling (neem aan dat je bij de eerste ook in de mmm zat?)
Afspraken : Nonie : 29 oktober gesprek ivf Amelien : 30 oktober progestron prikken Moes : 30 oktober fm meting shia : 3 november fm Amelien : 6 november gyn Vlinder12345: 12november, uitslag bloedtesten hormonen/chlamydia en bespreken behandelplan en afspraak maken zaadonderzoek. Muzieknootje : 21 november androloog Moes : nieuwe ronde fm metingen ? Bagheera : mei 2015 indien nodig iui Lorreke : mei 2015 indien nodig IVF Boefje1983 : onbekend M25 : onbekend Mocababy : onbekend Nod: Boefje1983: 21/22 oktober Muzieknootje : 25/26 oktober Lorreke : 28/29 oktober Amelien:6 november Bagheera : onbekend M25 : onbekend Nonie: onbekend Moes : onbekend shia: onbekend Zwanger : XMoonlightX : XX Mei 2015 Koekenpan: XX Juni 2015
Klopt! Ik ben na 6 maanden doorverwezen naar de gyn. Ik had sinds ik gestopt was een zeer onregelmatige en lange cyclus. Ook heb ik weer last van puistjes dus ik dacht zelf al aan pcos. Gelukkig was mijn huisarts het ermee eens om gelijk door te verwijzen. Dat doen ze na een half jaar bij zeer onregelmatige en na een jaar bij regelmatige cyclus. Heb jij ook andere symptomen van pcos?
@ shia. Ja ik heb ook andere symptomen. Maar huisarts nam mij niet serieus. Ik was 4 maanden niet ongesteld geweest en probeerde pas 5 maanden. Wel al een jaar gestopt met pil. Heb dus gezegd dat we langer bezig waren. Ik weet het slecht maar wilde gewoon door verwezen worden. Zei ook dat ik dacht dat ik pcos had. Dokter zei: dat is makkelijk te verhelpen met een pilletje. Werd toen zo boos. Pas de derde keer door verwezen. Ik kom snel aan en heb veel last van puistjes. En niet ongesteld worden.
@vlinder: goed dat je door bent gegaan, irritant is dat hè als je zelf al zo'n vermoeden hebt, dan wil je gewoon doorverwezen worden!
@shia;ja echt super vervelend. Je voelt gewoon dat er wat mis is. Hoe snel ben jij met clomid begonnen ? 12 november moet ik terug komen voor bloed uitslagen en maken we afspraak voor zaadonderzoek. Denk je dat ik gelijk begin met clomid ? Hoe ging dit bij jou?
@vlinder: ik kreeg na alle bloeduitslagen eerst provera om op te wekken en daarna gelijk clomid. Ik hoop dat jij ook snel kan beginnen. Het duurt voor je gevoel zo lang he @nonie: spannend voor jou woensdag! Hoe is het met de andere dames?? Muzieknootje en lorreke jullie nod??
lief dat je het vraagt nog geen bloed, maar wel steeds krampjes etc, dus het komt eraan vandaag of morgen. we wachten rustig af
Meiden ik ben er weer! Even een pauze voor mezelf ingelast.. Had even een dipje! Maar ik ben er weer. Mag nu gewoon verder met Clomid voor 3 rondes. Als ik wil mag ik zelf weten of ik echo's laat maken en bloed wil laten prikken. Het hoeft niet! Weet nog niet goed wat ik zal doen! Lijkt me ook lekker om niet meer iedere keer daar heen te gaan, maar aan de andere kant, lijkt het me ook weer zo onzeker. Amelien: Spannend weer op het wachtbankje.. Nonie: mooie woorden! Hopelijk blijf je dat gevoel altijd hebben. En je als je zelf in de mmm zit hoor je om je heen dat heel veel mensen er ook mee bezig zijn, heel bijzonder.. Bagheera: Jij ook al ongi! bah bah bah.. niet leuk.. Wie komt er gauw met positief nieuws zit daar wel op te wachten! Ash21: Welkom klets gezellig mee.. Heb je bij je eerste lang in de mmm gezeten? En welke behandeling heb je toen gehad? Moess: als je een dip heb is het fijn om veel afleiding te hebben. Lorreke zou je de lijst willen aanpassen! Mijn Nod mag op 21/22 november Afspraken zoiezo in Januari een evaluatie en vervolgtraject! exacte datum heb ik nog niet..
Boefje, gelukkig ben je er weer soms moet het idd ff een momoent inlassen wel fijn dat je als je zelf wil echos mag laten maken, en idd dat ligt aan jezelf, hoeft niet elke keer, kan ook deze maand niet, volgende wel dan niet o.i..d of helemaal niet zodat je lekker `rust `hebt rust van de bezoekjes ik pas de lijst aan voor je
Afspraken : Nonie : 29 oktober gesprek ivf Amelien : 30 oktober progestron prikken Moes : 30 oktober fm meting shia : 3 november fm Amelien : 6 november gyn Vlinder12345: 12november, uitslag bloedtesten hormonen/chlamydia en bespreken behandelplan en afspraak maken zaadonderzoek. Muzieknootje : 21 november androloog Moes : nieuwe ronde fm metingen ? Boefje1983 : Jan 2015 evaluatie + vervolgtraject Bagheera : mei 2015 indien nodig iui Lorreke : mei 2015 indien nodig IVF M25 : onbekend Mocababy : onbekend Nod: Muzieknootje : 25/26 oktober Lorreke : 28/29 oktober Amelien:6 november Boefje1983: 21/22 november Bagheera : onbekend M25 : onbekend Nonie: onbekend Moes : onbekend shia: onbekend Zwanger : XMoonlightX : XX Mei 2015 Koekenpan: XX Juni 2015
Boefje: fijn dat je het zelf mag bepalen. Geeft misschien rust, al kan ik me ook voorstellen dat het fijn is om dmv echo zeker te weten of en wanneer je ei springt. Lorreke: spannend je nod! Ash: hopen dat het deze keer ook met clomid lukt!
@ shia, ja het duurt voor mijn gevoel wel lang. Moest nou 5 weken wachten tot volgende afspraak! Nu nog 2 weken wachten, op zich gaat het wel snel. Ik vind nu wel wat rust, omdat ik mijn ongesteldheid door de provera achter de rug heb en ook het bloed prikken voorbij is. @ash21; Ik zie dat je ook pcos heb. Hoe snel ben je vorige keer zwanger geworden? Ook met clomid? Ik moet nog gaan beginnen hiermee, en vind het erg spannend. 12 november gaan we het behandelplan bespreken
Ha ladies! Lorreke, al bloed? Of nog hoop? En muzieknootje? Boefje, die pauzes zijn soms nodig heel goeddat je ze dan ook pakt toch? En die woorden van mij: klinkt natuurlijk leuk, maar als ik een dipje heb, geloof ik er ook even niks meer van hoor! Het gaat goed als ik geen babys en dikke buiken zie helaas was afgelopen week daarmee gevuld.... Op mn werk zie ik ook niets anders. Merk ook aan mezelf dat ik de kantine in de pauzes vermijd, en eigenlijk maar een beetje doorwerk, dan hoef ik die babygesprekken ook niet te voeren :s Morgen gesprek met de fertiliteitsarts over het ivf traject. Hebben jullie nog tips voor mij? Waar moet ik aan denken, wat moet ik allemaal vragen?
Nonie : hier nog geen bloed, kramp word wel erger, werd vanochtend echt mega misselijk wakker ? nog nooit eerder gehad, maar verwacht dat mijn ongi straks wel komt Geen idee eigenlijk wat je allemaal kan verwachten en moet vragen, daar kan ik je niet bij helpen sorry, wil je wel laten weten dat ik morgen aan je denk!
@nonie: ik heb ook geen idee wat voor tips ik kan geven. Misschien wel goed om de vragen die je nu hebt op te schrijven zodat je ze niet vergeet. @lorreke: misselijk? Misschien een goed teken?? Wanneer ga je testen?
Nonie: heel veel succes morgen. Ik zou niet weten wat je moet en kan vragen.. Lorreke: spannend hopelijk geen bloed en een mooi positief resultaat.. Wij hebben besloten om het deze maand zonder echo's en alles gaan doen. Kijken hoe dat gaat anders volgende maand wel weer. Het leek ons heerlijk even geen druk vanuit het zkh.
Thnx ladies. Ik wacht gewoon af ben ik vrijdag niet ongi dan zit ik op 28 dagen en ga dan testen maar ik voel de krampen nog steeds dus mijn gevoel blijft zeggen dat het eraan komt