Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussion in 'MMM clubs' started by Bagheera3, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moess

Moess Niet meer actief

Oh lorreke ik dacht dat je nu al op 28 dagen zat ofzo. Niet goed opgelet:cool:

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Moes : haha nee hoor,, normaal is mijn cyclus 25 a 26 dagen ;) en 28 is langste die i heb gehad dus die hou ik aan, maar vaak idd 25-26 dagen hoor

3. Nonie

Nonie Bekend lid

Mar 28, 2014
    502
    1
    18
    Nou lorreke, ga toch voor je duimen!

Ik heb inmiddels het volgende bedacht om te vragen morgen:
    - kan die hydrosalpinx eerst verwijderd worden?
    - op basis waarvan wordt gekozen voor een lang of kort protocol hormonen spuiten?
    - wat zijn de bijwerkingen van de hormonen?
    - waar moet ik rekening mee houden in de periode van hormonen spuiten, wat kan ik wel/niet doen?
    - hoe verloopt het traject verder wat betreft ziekenhuisbezoeken?
    - wanneer kunnen we starten?
    - kan een punctie onder narcose plaatsvinden?
    - hoe zit het met de samenwerking tussen deze twee ziekenhuizen? Wat is het voordeel van hier starten ipv in het andere zh?*
    - hanteren jullie een pauze tijdens kerst of gaat het gewoon door?**
    - zijn er voordelen bij behandelingen in het buitenland? (Waarom zouden we behandeling willen in dit ziekenhuis?)

Als jullie aanvullingen hebben, hoor ik het graag;)

* ons ziekenhuis heeft geen ivf lab, dus je moet na de punctie zelf met de eitjes naar het andere zh rijden, daar zaad produceren en het hele boeltje afgeven bij het lab...
    ** hoorde van bevriende gynaecologe dat ze soms voor kerk een pauze inlassen en dat je dan pas in het volgende jaar kunt starten. Zitten we niet op te wachten:(

4. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Nonie : ziet er goed uit je vragen!

miss nog de vraag : wat is verschil tussen kort en lang protocol en hoe zien ze eruit ? wat is lang en wat is kort ? qua tijd?

* als ik dat zo lees van het zh zou ik eerlijk gelijk voor het andere zh gaan, iedere keer heen en weer rijden ? dat lijkt me ook niets, dat is toch ook taak van het zh om dat naar het ander zh te vervoeren ??

Klopt hoor, hoor vaak dat ze in december 2 week dicht zijn de week van kerst en dan beginnnen ze de week na nieuw jaar weer ;) heel iri maar hoor het vaker idd dat ze dan geen behandelingen doen.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    In het regio-zkh waar wij liepen voor Gent moest mijn man eerst 's ochtends naar het VU, zaad produceren. Dan terugracen en met mij naar de punctie. Dan na de punctie met een koffertje (heeft uw auto wel een sigaretten-aansteker-aansluiting?!) weer naar de VU crossen.
    Verschrikkelijk vond ik dat. Vooral dat je dan na die punctie daar alleen ligt en hij weg moet sprinten...
    Wat dat betreft was Gent een verademing! Punctie met flinke verdoving (echt op een wolkje, NL was een hel) en gewoon al ter plekke zijn waar het lab ook is. Veel rustiger!

Nonie, je vragen zien er goed uit. Bereid je er wel op voor dat ze mogelijk buitenlandse zkh gaan 'afkammen'. Veel NLse artsen hebben het niet zo 'op het buitenland' ;)
    Oh en dat van die hydrosalpinx.. Als ze m niet weg willen halen, zou ik me daar toch sterk voor maken als ik jou was. Wetenschappelijk onderzoek is echt heel duidelijk dat een hydrosalpinx het risico op miskramen vergroot. Maar in NL doen sommige artsen ook daar weer moeilijk over. Die willen niet zo graag opereren. "Laten we nou eerst maar eens een poging kijken hoe uw lijf reageert" maareh.. t zijn wel jouw pogingen en jouw zenuwen en zorgen...

Sterkte morgen!

6. Moess

Moess Niet meer actief

Mij lijkt dat op en neer rijden ook niks..

Wel een mooi lijstje met vragen nonie! Ik zie dat je afspraak vandaag is! Succes en laat het ons weten he, ben benieuwd..

7. Moess

Moess Niet meer actief

Lorreke al bloed??? En muzieknootje?

8. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Nee nog niet, kramp word erger dus komt eraan

Nonie : hoe was het gegaan ????

9. Nonie

Nonie Bekend lid

Mar 28, 2014
    502
    1
    18
    Balen lorreke! Nog een klein beetje hoop of......?

Die afspraak vanmiddag was echt een aanfluiting! Ze begon met te vertellen dat we het gingen hebben over ivf. Helemaal prima. Toen had ze het over die hydrosalfinx, dus ik was al blij verrast dat ze er over begon. Maar zoals hilly al aangaf, ze was niet zo happig op direct opereren 'ze had ook patienten met twee van die dingen en die deden ook eerst gewoon een poging.'
    Dat ik wel meteen een operatie wilde, zorgde voor een omslag in het gesprek. Dit moest ze vrijdag eerst overleggen met de opererende arts. Alle andere vragen en informatie over ivf stelde ze daarmee meteen uit tot een volgende afspraak. We kregen nog een map mee, en na flink aandringen kon ik nog 1 vraag stellen (over het samenwerken van twee ziekenhuizen) maar daar had ik ook duidelijk niet over mogen beginnen...
    Gevolg: ik zit nu aan de telefoon met gent. (En ze belt me vrijdag over de uitkomst van haar gesprek met de andere arts, laten we niet meteen alles hier overboord gooien...)
    Oh. En op zn vroegst kunnen we sowieso pas starten in januari.

10. Moess

Moess Niet meer actief

Ahhh balen nonie. Zoals ik het lees ben je echt niet tevreden. Grappig dat ik zelf ook enige boosheid voel nu ik het lees. Je hebt er zo naar uitgekeken en uiteindelijk ben je geen stap verder. Welk ziekenhuis ben je geweest (als je ivm privacy niet wil vertellen begrijp ik dat natuurlijk).
    Ook stom dat je eigenlijk zelf niks in te brengen had.. en ja, januari duurt nog lang als je er op moet wachten. Nou weet ik niet hoe dit op andere plekken is, de wachttijd?

@lorreke: blijft toch nog ff spannend. Hopen dat het gewoon niet komt!

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Balen dat het gesprek dan ineens een andere wending krijgt.. Ze kan alles toch beantwoorden over de ivf?!

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Wat vervelend zeg :(
    Ja, veel NLse artsen houden niet zo van patienten die zich 'bemoeien' (;)) met hun zorg... Ben heel benieuwd wat er uit dat overleg komt en ook wat Gent zegt.
    Veel sterkte in ieder geval, want het is een pittig traject...

13. Moess

Moess Niet meer actief

Ik ben nog steeds ontevreden over het feit dat er geen kijkoperatie of hsg komt. Morgen FM bij een andere gynaecoloog, die ook de samenlevingstest heeft gedaan. Denk dat ik doe of ik dom ben en ga vragen wat de link is tussen de samenlevingtest en een hsg, aangezien ze deze alleen willen doen als de samenlevingstest niet goed is.
    anders maar de vervelende patient uithangen en proberen toch iets te 'eisen', wat moeilijk zal zijn. Klap ook een beetje dicht zodra ik bij de gyn. ben...

14. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Nonie : jeetje dat meen je niet!! Wat een tegenvaller zeg! Jeetje,, en nu dan ?? vond wel dat het gesprek normaal afgemaakt kon worden zodat de vragen beantwoord worden..

Hier ongi geworden hoor :) maar dat wist ik al, voelde het aankomen

15. Moess

Moess Niet meer actief

Pff balen lorreke

16. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ nonie: wat belachelijk zeg. Ik vind dit echt niet proffesioneel... Ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn wanneer dat overlweg heeft plaatsgevonden.

@ lorreke: toch balen, ookal voelde je het aankomen...

17. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nonie: wat een rot gesprek. verbaas me er ook toch altijd over waarom die artsen zo verheven doen. Ik klap ook altijd een beetje dicht, achteraf baal ik dan waarom ik me heb overrulen. Groot gelijk dat je ook gaat informeren in Gent! Ik weet niet waar je woont maar is dat ver weg voor je?
    @lorreke: balen meid..

18. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Even een hele domme vraag misschien... Ik moet morgen bloed prikken (week na eisprong). Dit hoeft toch niet nuchter of wel? Ze hebben daar in het zkh niks van gezegd.

19. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Het is wel wat balen. Maar voelde het aankomen. Over half jaar zijn Wy ook aan de beurt. En hopelijk eerder

Amelien. Nee hoeft niet nuchter. Ik mocht zelf kijken wat my Hey beste pastte qua tijd.

20. Nonie

Nonie Bekend lid

Mar 28, 2014
    502
    1
    18
    @moess: wij lopen in arnhem. (Privacy? Van wie? Mij of de arts?;)) succes vandaag!! Ik zou als ik jou was ook de andere gyn er naar vragen, jij moet je toch goed geholpen voelen? En nu voel je jezelf een beetje aan de kant geschoven: wacht jij nog maar even daar. Dat is toch helemaal niet nodig? Laat ze je gewoon duidelijkheid geven!

@moonlight: iei zei ze wel dat we het er over gingen hebben, maar alter kon het ineens niet meer. Moesten de map maar lezen.

@lorreke: toch jammer, ook al voelde je het aankomen. Uit jouw berichtjes lees ik een beetje dat je het gevoel hebt dit half jaar af te moeten wachten. Is dat ook zo? Of heb je nog wel hoop dat het zelf lukt?

@shia: dat is ook vervelend als je snel dichtklapt bij de artsen.. Houden ze totaal geen rekening mee (of ze vinden het juist wel lekker makkelijk soms... Niet allemaal natuurlijk!) ik klap niet snel dicht, sta juist snel op de barricaden, maar wilde natuurlijk nog wel vriendelijk blijven. We hebben haar ook wel duidelijk gemaakt dat wij het gesprek liever anders hadden zien verlopen, maar goed, dit is een eerste keer dat het niet loopt zoals we willen, dus ben niet meteen helemaal de pan uit geflipt. Had ik achteraf toch wel behoefte aan gehad;)
    Gent is voor ons 2,5 uur rijden. Mijn schoonouders wonen al een uurtje dichterbij, dus misschien is het een optie om daar te blijven als we kort achter elkaar naar het zh zouden moeten... T is een pokkeneind, maar ik hoor er wel heel goede verhalen over. Ga ook nog informatie opvragen bij twee andere ziekenhuizen hier in de buurt.

Share This Page