Shia : ja klopt zijn met ons 3 tjes J elk jaar hoor hopelijk snel met ons 4en en daarom is zo koken dus niet echt leuk want dan eet je en daarna pas cadeau en wij vinden het leuk om de cadeaus tussen het eten door te openen, af en toe even stoppen met eten en daarbij hebben we ook wat tijdgebrek voor uitgebreid koken. Jou gevoel misschien dat je ei nu springt en doordat die groter is je dat meer voelt? Ik voel het namelijk ook altijd, en soms zo erg dat ik geen houding kan geven Amelien : jeetje dat is rot zeg L ik duim heel hard voor je!!
Nou, was vroeg wakker dus heb meteen naar het ziekenhuis gebeld. Ze vonden het heel vervelend hoe het gelopen was. Ze hebben me nu vanmiddag om 13:30 uur ergens tussen gepropt zodat ik toch nog vandaag terecht kan. Dus ze hebben het goed opgelost.
Jeetje Amelien! Wat een stress bezorgt zo'n ziekenhuis toch elke keer.... Gelukkig konden ze je er tussenproppen, dat is wel weer superfijn. Echt, soms lijkt hrt wel of ze niet beseffen dat hun patienten zelf ook nog een agenda hebben. Shia, hoe is het met de buikpijn? Trekt het al weg? Boefje, watfijn dat je even geen druk vanuit het zh ervaart. Even intspannen, heerlijk! Geniet er van! Ze zeggen wel eens dat het moment dat je je aandacht weet te verleggen spontaan van alles kan gaan lukken.... Ik hoop voor jou dat dat dit keer waar is Lies: heb ik jou over het hoofd gezien of ben je nieuw in deze club? In dat geval, welkom. Jullie zijn in juni begonnen lees ik in je onderschrift? En nu 'al' naar de gyn? Is er iets bijzonders aan de hand bij jullie? Lorreke, is het een idee om iets van tapas te doen? Zijn ook allemaal kleine dingetjes waarbij e makelijk tussendoor cadeautjes kunt doen enzo. Al moet ik zeggen dat gourmetten daarvoor toch het meest geschikt lijktomdat je dan ook moet wachten tot je eten klaar is. Duurt langer, is dus gezelliger waarom is datgeen optie meer? Ergens eten? Tapas oid bestellen bij een cateraar? Hier ben ik voor het eerst heel erg hard aan het hopen dat ik ongesteld word. Ook weer een nieuwe ervaring ik verwacht het vandaag of morgen, en als dat lukt, mogen we meteen starten met ivf poging 1! Dan kunnen we nog net voor de kerststop door Gisteren het hele verhaal uitgelegd gekregen in het ziekenhuis en daar word je redelijk moedeloos van.... Alles wat er mis kan gaan, elke stap met zn eigen risico's, alle redenen die er bestaan om halverwege toch een poging af te breken en dan hebben we het nog niet eens over de bijwerkingen.... En dan al deze moeite voor een slagingskans van 20%. Dat is het gemiddelde slagingspercentage van ivf. Na 3 pogingen heb je een gemiddeld slagingspercentage van 50%. Dat is een muntje opgooien! En als je ziet wat er allemaal aan vooraf gaat..... (Moest meteen aan jou denken lorreke, 30% kans per cyclus is dus idd erg veel!!!! Hoop datje deze ellende bespaard blijft!) Maar goed, we mogen meteen aan de gang en daar zijn we heel blij mee. Tot nu toe hoorde ik overal bij de uitzonderingen en kleine kansjes, dus ik ga er vanuit dat dat nu ook het geval is en ik bij de20 ipv de 80% ga horen Nu hopen op bloed, dan kan ik beginnen met de pil!
@ nonie: hoe krom ook. Ik hoop voor je dat je snel ongi wordt zodat jullie met de IVF kunnen beginnen. Duim voor je dat 1 poging genoeg is.
Amelien : dat is toch fijn dat ze je er voor vandaag tussen hebben gezet ! ben benieuwd! Denk aan je! Nonie : Tapas zou idd ook kunnen, ben al aan het kijken of we ergens allerlei hapjes (warm/koud) kunnen bestellen idd bij cateraar en dat we dat dan kunnen halen of dat het bezorgd word, dat lijkt mij idd ook wel iets, gourmetten is idd erg leuk, maar op de 1 of andere manier wou ik weer eens wat anders, gourmetten doen we alweer 8 jaar hahaha.. Ik hoop ook dat je snel ongi bent zodat ze kunnen beginnen! Nog mooier natuurlijk als het nu raak is maar hoezo beginnen met de pil ???
@shia: ja heb ik elke maand. En na de eisprong de dagen erna nog last als ik ga zitten, loop of ga plassen. Lekker raar he haha. @amelien: supee fijn dat je er weer tussengepropt bent vandaag! Al sporen van ongi?? @nonie: wauw superheftig allemaal maar wel fijn dat je kunt beginnen. In principe heb je tijdens alle pogingen ook nog terugplaatsingen als je meer embyotjes hebt toch?? Dus het is niet echt maar 3 keer kans om zwamger te worden.. tenminste zo heb ik het begrepen. Zo dit klinkt betweerig maar het is mijn bedoeling om je gerust te stellen hahaha ik geloof dat er echt veel succesverhalen zijn van ivf. Lorreke: idd wat amrlien zegt met die pizzatjes is ook leuk
@moess ja inderdaad, dat klopt. Alleen is de kans op cryo's niet zo heel groot, de arts zegt dat dat 1 op de 3/4 leer voorkomt. Dus ik ga er niet vanuit, maar we hopen er wel op natuurlijk nee, we hopen dat de eerste keer meteen raak is ik ben net ongesteld geworden, dus we kunnen aan de gang!!! M'n lijf doet precies wat ik wil, haha! @lorreke: je begint twee welen met de pil om je eigen cyclus stil te leggen, dat is nodig voordat je een kunstmatige ivfcyclus kunt gaan starten anders wordt t een rommeltje in je lijf en kun je een spontane eisprong hebben. Dat wil je niet, want dan kun je geen punctie meer doen. Dus vandaar
Hallo allemaal, Even niets van me laten horen, ben er weer . Hoe gaat het met jullie? @nonie, spannend zeg ivf. Hoop voor jullie mee dat het goed gaat. Mijn neef en zijn vrouw hebben ook ivf gedaan en zijn nu zwanger . Hoop dat het ook raak mag zijn bij jullie. Ik moet werken met de kerst. Wij doen altijd cadeaus in de middag en dan in de avond gourmetten. Erg gezellig. Met mij gaat het wat minder goed helaas. Zat ook te twijfelen om het hier neer te zetten. Volgende week hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis voor uitslagen en behandelplan. Ben nu zo zenuwachtig weet niet waar ik het moet zoeken. Probeer dingen te bedenken om mezelf af te leiden, maar het lukt niet echt. Wordt er echt depri door. Vooral omdat ik me zorgen maak over de uitslagen en hoe verder.
@ nonie: fijn dat je ongesteld bent. Hier net terug van het ziekhuis. Ik ging nog even plassen voor we gingen en ja hoor... Ongesteld. Gesprek bij de arts was goed. Goede eisprong gehad. Progesteronwaarde was goed en baarnoederslijmvlies mooi dik. Nog steeds dus geen rede gevonden waarom het niet lukt. Ook uitstrijkje was prima trouwens. We hebben nu info meegekregen over hsg en thl. Ze wil dat we het eerst nog 4/5 maanden proberen voordat ze dit onderzoek gaat doen. Daar baal ik van. ik wil gewoon door... Ik dacht dat ik blij zou zijn met deze uitslag. Maar blijkbaar heb ik dart verkeerd gedacht. Ik heb sinds we bij de arts weg zijn non-stop zitten janken. Ben het even helemaal zat.
Nonie : klopt maar sv eet geen pizza dus dat word weer lastig L gedoe ook allemaal hoor! Owzo ik snap het waarom je weer met de pil moet beginnen Vlinder : jeetje spannend hoor!! Lastig is dat idd, probeer het positief te bekijken volgende week weten jullie meer en dan weten jullie waar jullie aan toe zijn en wat er gaat gebeuren om jullie wens in vervulling te laten gaan. Amelien : jeetje wat balen zeg dat ze dat onderzoek dan pas wil doen, heeft ze gezegd waarom ?? Ik ken je gevoel hoor! Dat had ik ook toen we de uitslag kregen echt een domper van eeerst nog zelf proberen half jaar toen had ik ook zoiets van grrr,,
@ lorreke: omdat we elke maand een grote kans heb om zwanger te worden. Manlief zijn zaad heeft een VCM score van 82 (20 is normaal), wat heel goed is. En bij mij zijn ook geen afwijkingen gevonden. HSG en THL brengen ook risico's met zich mee. Dus vandaar...
@nonie: fijn dat je ongi bent! @amelien: fijn dat alles goed is maar toch balen dat er geen oorzaak is.
@ lorreke: daarkomt het wel op neer. De enige tip die ze nog kon geven was dat ik het beste wat kon afvallen maar daar wordt aan gewerkt...
@nonie Het is inderdaad erg snel dat we al naar de gyn mogen. Mijn vriend is als kind erg laat geopereerd aan niet ingedaalde (...) en hij maakte zich zorgen over zijn zaadkwaliteit. Na twee thuistesten is hij naar de ha gegaan en mocht hij een semenanalyse via zh laten doen. Onwijs sneu toen we leerden dat zijn zaadtelling erg laag is (gem. 100.000/200.000 per ml). Na een 2e analyse zijn we naar de uro doorgestuurd en volgde aanvullend onderzoek. Echo: gb, 3e semenanalyse zelfde beeld (laag aantal, klasse A/B >50%), hormoonwaarden: LSH verhoogd. Conclusie: verminderde fertiliteit obv erg late orchidopexie (8jr), spontane zwangerschap en iui geeft ons te weinig kans aldus uro. Dus nu idd al erg snel naar de gyn, hadden we zelf ook niet verwacht natuurlijk. Super spannend wat de gyn gaat zeggen 19-11.. Wat fijn trouwens dat jij ongi bent geworden !! Spannend zeg dat je ivf traject in mag! Geen eerdere behandelingen gehad?
@lies: spannend, ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt. Oja, klets gezellig mee! @ amelien: wat een domme opmerking: tip om af te vallen. Daar had je zelf nog niet aan gedacht?! Die eerste 19kg gingen vanzelf ofzo??
@ moess: ze wist niet dat ik al afgevallen was. De arts bij wie ik de vorige keer geweest was, had niet alles (inclusief dit) genoteerd. Toen ik zei dat aan het gewicht gewerkt word en er al flink wat kilo's af zijn gaf ze me een compliment. Heb die opmerking ook niet als vervelend ervaren. Pfff... Ik ben echt een emotioneel wrak op het moment. Er hoeft maar iets kleins te gebeuren en barst meteen in janken uit. Net zelfs bijna tijdens het boodschappen doen in de ah. Hoop dat het morgen weer beter gaat na een nacht slapen (of piekeren).
@lorreke: ben je er al uit? @nonie: wat fijn dat je kan beginnen! Een collega van me was de 1e ronde ivf direct zwanger. Hoop ik voor jou ook! @amelien: he bah jij ook al zo lang wachten. Vloog de tijd maar sneller om. @vlinder: die stemming wisselingen zijn wel heel herkenbaar... Rollercoaster van emoties is de mmm @hier: vanmiddag naar gyn geweest. Nou het eitje is gesprongen en de pijn was te verklaren door vocht wat eiblaasje na de eisprong achter kan laten. Dat was ook te zien op de echo. Nu met clomid doorgaan tot april en als het nog niet gelukt is dan terugkomen. Pff dat klinkt lang en ver weg...
@amelien: oh dan heb ik niks gezegd, dacht dat deze arts ook op de hoogte was.. @shia: pff tot april. Maarja dat wil zeggen dat ze er vertrouwen in hebben! Hopelijk is het niet nodig om in april terug te gaan!