@Bagheera3: ik hoop ook op een of twee mooie eitjes en dan een goede eisprong. Het geeft idd rust als je weet dat je onderzocht gaat worden. Was bij ons ook zo. @Lorreke: wat voor verpleegkundige ben je? In een ziekenhuis? Dab heb je idd veel verstand van spuiten. Mijn moeder en schoonzusje zijn het ook dus dat scheelt... @Shia: ik had zowel bij de Provera als bij de Clomid de eerste 3 dagen koppijn. Bij de Clomid ook nog veel andere bijwerkingen, bij de Provera niet. Ik moest 10 dagen Provera slikken, jij maar 5? Van het spuiten heb ik gelukkig geen bijwerkingen, waarschijnlijk omdat dit rechtstreeks in de bloedbaan terecht komt. Ik moet tot en met dinsdag spuiten (6 dagen in totaal). Dan woensdag echo en afhankelijk van wat ze zien doorgaan met spuiten of eventueel de Pregnyl spuit zetten als de eitjes groot genoeg zijn zodat er een eisprong komt. Er mogen alleen niet meer dan 2 eitjes groeien omdat de kans op een meerling anders erg groot wordt. Bij meer dan 2 eitjes is er sprake van overstimulatie en mogen we niet klussen. De ronde is dan 'verloren'. Hier vanavond 3de spuit. Ben zo benieuwd of het werkt...
Ik ben algemene verpleegkundige dus kan overal werken momenteel in de thuiszorg maar ik kan ok ziekenhuis, verpleeghuis, lab, dialyse centrum, huisartsen, ggz, gehandicaptenzorg, ggd,kraamzorg, psychiatrie , medisch centrum, medisch dagverbijf noem maar op Spannend hoor! ik hoop ook dat het werkt!
@MZ25: ik moet indd 5 dagen provera. Denk dat ik dan dubbele dosis heb, moet er 2 per dag nemen. Jij maar 1? Lees in andere topics ook over 10 dagen. Hmm vreemd. Jij had dus 'maar' 2 rondes clomid gebruikt en daarna gelijk over op spuiten? Wat is er nu anders aan dan clomid? Werkte clomid bij jou helemaal niet? En hoeveel rondes mag je dit doen? Wel grappig, doordat je veel op het forum leest weet je al veel dingen. De gyn vertelde mij ook dingen die ik al lang en breed wist haha. Maar verder dan clomid heb ik mij nu nog niet verdiept... Hebben jullie dat ook? XXX
@Lorreke: fijn dat je overal terecht kunt. @Shia:ik moest idd 1 tablet per dag en dan 10 dagen lang. Ik heb twee rondes clomid gebruikt, 50 mg en 100 mg. Dit sloeg bij mij niet aan want er groeide nog steeds geen eitjes en bovendien had ik veel last van de bijwerkingen. Toen ben ik meteen overgestapt op spuiten. Volgens mij moest ik eigenlijk 6 rondes clomid of zelfs een jaar. Maar als het niet aanslaat dan heeft dat natuurlijk geen zin. Volgens mij is het hormoon in de clomid anders dan het spuiten met FSH injecties. Ook spuit je meteen in de bloedbaan vlakbij je eierstokken terwijl pillen opgenomen moeten worden in je lichaam via de maag, wat voor meer bijwerkingen zorgt. Het spuiten bevalt in ieder geval veel beter. Geen bijwerkingen meer
@ shia: ik weet nu ook al veel meer en probeer manlief van sommige dingen ook op de hoogte te brengen. Komende vrijdag krijgen we de uitslag en ook al heb ik daar geen idee van, wil ik toch al een klein beetje weten wat we na de uitslag allemaal kunnen doen. Welk traject kunnen we inslaan? @mz25: fijn dat je geen last hebt van bijwerkingen. Wanneer weet je of het spuiten genoeg effect heeft?
@MZ25; aha, duidelijk. Wel fijn dat dit zo zonder bijwerkingen kan. Morgen laatste dag provera. Werd jij dan snel ongesteld? @muzieknootje: probeer m'n vriend ook zoveel mogelijk uit te leggen. Hij snapt het aardig volgens mij! En indd is het wel fijn om van te voren een beetje te weten wat er mogelijk is. Succes vrijdag!!
Dank je Shia! In houd jullie op de hoogte! Naast m'n man zijn jullie eigenlijk m'n steun en toeverlaat En Lorreke; misschien handig om algemene verpleegkundige te zijn, maar maakt dat dit niet extra moeilijk? Juist omdat je al zoveel meer weet dan een ander?
@Muzieknootje: woensdag eerste echo na 6 dagen spuiten. Dan weet ik of er al wat groeit Dan wordt bepaald of ik nog paar dagen door moet spuiten of dat de eitje(s) al groot genoeg zijn om de pregnyl spuit te zetten die de eisprong opwekt. @Shia: ik had meteen de dag na de laatste pil Provera al last van oud bloedverlies. Pas na 5 dagen werd het echt helderrood bloedverlies. Tegen mij is gezegd dat het 3 tot 7 dagen kan duren. Ik leg ml ook zo veel mogelijk uit. Nu heeft hij ook vakantie en kan hij dus mee naar het ziekenhuis. Verder mag hij van mij niet veel drinken tijdens deze behandelingen. Alcohol kan namelijk van invloed zijn op de kwaliteit van het zaad en ik spuit niet voor jan lul. En er moet extra veel geklust worden Vanavond al weer de 4de spuit. Hopelijk nu geen blauwe plek, gister helaas wel...
@ Bagheera: Er moet helaas nog veel meer af. Mijn BMI is nu ongeveer 31. Voor een gezond gewicht moet ik nog minimaal 23 kg afvallen. Hoop mijn BMI voor we naar de gyn gaan onder de 30 te hebben. Dat is nog 5 kg. Is misschien wat te veel gevraagd maar ik ga ervoor. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de huisarts. Klinkt als een fijne huisarts. Heb je intussen al een afspraak gemaakt bij de gyn? @ MZ: Fijn dat het spuiten meevalt. Lijkt me niet niks. Ik duim voor je dat er 1 of 2 mooie eitjes groeien en je na 6 dagen de pregnyl spuit kunt (laten) zetten. @ Shia: Fijn dat je geen bijwerkingen hebt van de provera. Hopelijk straks ook niet van de clomid. Hier ook weer even online. Ik lees tussendoor wel mee op mijn telefoon maar vind dat met reageren niet zo handig, dus dat doe ik via de laptop maar die staan maar eens in de paar dagen aan. Ik ben helaas zaterdag ongesteld geworden. Nu dus ronde 17 in en op naar de gyn over 2,5 week. Had nog de stille hoop die afpraak af te kunnen zeggen maar helaas. Wat ik me afvraag: hebben jullie met familie/vrienden besproken dat jullie bezig zijn voor een kindje en dat je nu de mmm in gaat? Ik twijfel heel erg wat ik hiermee zal doen. Ik heb een paar vriendinnen die weten dat we bezig zijn. Heb tot nu toe bewust niks tegen mijn ouders/zussen verteld. Maar nu we de mmm in gaan twijfel ik of we het niet toch moeten vertellen. Hoe zit dat bij jullie?
@Amelien: ik zit ook heel erg in dubio. Wat zal ik doen? Vertellen of niet vertellen? Ik zie er de voordelen van, maar ook de nadelen. Vandaag had ik wel echt een dipje. Ons nichtje is al 1,5 jaar oud en nog nooit (nee ook niet voor een avondje) zijn we gevraagd om op te passen. Natuurlijk wel al meerdere malen aangeboden maar m'n schoonzus had steeds wel een reden zodat we niet hoefden op te passen. Mijn schoonouders daarentegen passen soms een paar keer per maand op. Dus vanmiddag ging het weer over oppassen en toen wilde ik haar bijna opbellen zo van: we hebben het al zo moeilijk, gun ons nou ook eens een oppasmomentje!!! Toch maar niet gedaan en m'n tranen snel gedroogd. Ze weten niet dat we al zo lang proberen en de MMM zijn ingegaan.. Dus kunnen ze er niks aan doen.. Waarom vertellen we het (nog) niet? We willen niet dat we steeds worden aangekeken bij elk bezoek van en en en?? Hoe is het nu? Maar het blijft moeilijk.. Ik denk dat er binnenkort echt een moment is gekomen waarop we het gaan zeggen, maar het is niet makkelijk. Het liefste komen we ineens met heel goed nieuws! wat zou dat fantastisch zijn! Liefs!
@muzieknoot : Jaa is leuk hoor algemeen verpleegkundige, en voor mijn gevoel weet ik niet zoveel meer als anderen hoor ik heb zelf namelijk ook geen verstand van de mmm, maar wel met spuiten etc. in welk opzicht bedoel je dat ik meer weet dan een ander ??? @amelien : Niemand in onze omgeving weet het, Alleen mijn vriend is mijn steun en toeverlaat in real-live zeg maar, en gelukkig op het forum bij jullie kan ik er over praten, maar in het echt niet, vind het soms wel heel erg lastig maar goed dat is niet anders, we willen niet het getouwtrek van goh hoe is het, al zwanger inmiddels, of wanneer is de 1e behandeling, of en en en hoe is het nu etc. dat legt er alleen maar meer druk op, dus niemand weet het. En opzich fijn dat je niet al die vragen krijgt, maar lastig dat je er niet over kan praten,soms heb ik zoiets van ff naar vriendin ff balen dat ik weer ongi ben, maar goed niemand weet dat we bezig zijn en dat houden we ook mooi zo J
Ja met spuiten bedoel ik, maar ik dacht ook dat je bijvoorbeeld precies zou weten wat de getallen/cijfers bij een bepaalde test zijn en betekenen? En zo ook wat elke dosis van een bepaald soort medicijnen betekent? Maar ik moet bekennen dat ik niet goed thuis ben in de wereld van verpleegkundige Is dus geen beroep voor mij hihi! Nu snel slapen! Morgen een echte opruimdag! Trusten!
Waardes alleen de bloedsuiker het is niet meer zoals vroeger nu krijgen wy alles via de ha incl waardes en of het gked is of niet.hoeven we nieg meer uit hoofd te weten. Veel medicatie wetrn we wel hoor. Maar dat zit oon altijd in de map er is zoveel hoef je tegenwoordig niet allemaal neer te weten uit je hoofd
@Amelien: dat is lief, ik hoop ook op 1 of twee mooie eitjes. Balen dat je ongesteld bent geworden. Het zou inderdaad erg mooi zijn als je onder een BMI van 30 kunt komen. Ik heb vaker gehoord dat als je afvalt de kans groter wordt dat je zwanger wordt. Maar het blijft wel moeilijk dus erg knap van je hoe je er nu mee bezig bent! Hier weten mijn vriendinnen, mijn moeder, mijn zusje en mijn schoonzusje het. Ook een aantal collega's op het werk weten van de MMM. Ik vind het juist erg fijn dat ze het weten. Ik heb daar veel steun aan en mijn moeder gaat ook vaak mee als ml er niet bij kan zijn omdat hij moet werken. @Muzienootje: mijn schoonzusje heeft ook al kinderen en juist nu zij het weten mogen we vaak mijn neefje vasthouden van 6 weken oud of gezellig mee naar het consultatiebureau. Ik denk dat het dus juist fijn is om het te vertellen, te minste dat ervaar ik zo. Ik heb ook geen zin in dat iedereen vraagt hoe gaat het en is het al zo ver. Daarom weten de mensen die dat zouden kunnen doen het ook niet (zoals mijn vader en verdere familie). Hopelijk heb je hier wat aan Het lijkt mij leuk om een lijstje te maken met de NOD van iedereen en afspraken. Zo kunnen we elkaar nog beter steunen MZ25 - 26 jaar - 1e kindje - 9de ronde - NOD 5 september - 13 augustus follikelmeting in ziekenhuis
Goed ik begint met lijstje Lijkt me handigste om het op datum te doen dan blijft het mooi overzichtelijk, zodat d 1e datum bovenaa staat Afspraken : Lorreke : 11 augustus Huisarts M25 : 13 augustus follikelmeting in ziekenhuis Nod : Lorreke : 13 augustus M25 : 5 september
Lorreke: veel succes vandaag bij de huisarts!! Muzieknootje - 27 jaar - 1e kindje - ronde 22 - NOD 23/24 aug - 15 aug 1e afspraak gyn Zou je mij in je lijstje erbij willen zetten lorreke? Dank je! Nu weet snel verder met opruimen geeft een mega goed gevoel!!
Afspraken : Lorreke : 11 augustus Huisarts M25 : 13 augustus follikelmeting in ziekenhuis Muzieknotje : 15 augustus afspraak gyn + uitslag zaadonderzoek Nod : Lorreke : 13 augustus Muzieknootje : 24 augustus M25 : 5 september
Ben bij de ha geweest, een vrouwlijke arts hele leuke meid. Ze vroeg wat er aan de hand was, ik verhaal gedaan dat we nog niet zwanger zijn, daat vl zaad onderzoek heeft gehad dat dat goed was. Mijn cyclus besproken, allemaal mooi zegt ze, ook gevraagd hoevaak we het doen etc, zei al ja alles geprobeerd, dag ervoor dag erna, 2 dagen ervoor dag zelf etc. Zei ze je krijgt verwijzing , kon kiezen uit martini of umcg, zei doe umcg maar als er iets gedaan moet worden qua iui i.o.d. dat doen ze alleen in umcg en zit ik gelijk op plek. Wachttijd 7 dagen. Ze verstuurd papier direct, brief is er binnen 10 dagen. Dus die moet er woensdag zijn, is die er woensdag niet zei de ha moet je gelijk bellen regel ik het gelijk verder. Ik krijg daar dan waarschijnlijk follikelmeting en hsg onderzoek en van daaruit gaan ze gelijk verder kijken. Vl hoefde geen semenonderzoek meer omdat het al gedaan was , dus dat scheelt Bel ik de ha op om nogmaals uitslag te vragen gezien ze dat wel willen weten, eigen ha nog met vakantie,dacht deze weekterug maar is volgende week. Bel vervanger op : ja sorry mw dat is voor uw vriend persoonlijk mag ik niet aan u geven, ik was woest zei al wat een kut praktijk zeg,, wel begrijpelijk gaat om iets waar een ander niets mee nodig heeft natuurlijk, uw vriend mag de uitdraai wel komen halen. Grr.. dus ik vl geappt of hij dat gelijk uit zijn werk wil gaan doen. Dus als het meezit kan ik volgende week of de week erop al terecht, zou mooi zijn want volgend weekend ongeveer eisprong weer nu duimen dat alles goed uitkomt qua datums etc En als er wat was zei mijn ha, moest ik bellen en gesprek bij haar inplannen zij helpt me dan verder