Wie gaan er nog meer de mmm in?

Discussion in 'MMM clubs' started by Bagheera3, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Erg fijn dat je zo goed geholpen bent lorreke. Kunnen veel huisartsen een voorbeeld aan nemen.
    Ik heb de 27e een afspraak (voor de lijst) geen idee wat ze dan gaan doen. Iig gesprek en wrsch inwendige echo. En voor de rest zie ik wel.
    Konden wel eerder maar dan moest ik vrij vragen van werk en dat wil ik nu niet. Heb er in die zin ook geen haast mee.

Wat betreft mensen die er vanaf weten; mijn werk: dat moet ivm narcosegas die gebruikt wordt en abortus/miskraam ed kan veroorzaken.
    Mijn beste vriendin: om te praten haha
    En een goede vriendin tevens oud collega. Die heeft er 4 jaar over gedaan en bij de 3e iui zwanger geraakt. Dus daar kan ik heel goed mee praten. Die weet precies wat ik voel en meemaak dus dat is wel fijn.
    Wij willen iig eerst alle onderzoeken afwachten voordat de familie iets gaan vertellen. Ik zit er nie op te wachten dat iedereen gaat zeggen; ow en hoe is het nu en al zwanger etc etc

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    wij hebben de uitslag van het zaadonderzoek

dit was de uitslag.

De volume: is 2.2
    Viscositeit : verhoog
    aspect : grijs-w
    ph : 8

Totale progr.motiliteit : 50
    mot.niet progressief : 5
    mot onbewegelijk : 45
    agglutinatie : geen
    concentratie : 3.3
    Vcm (abs.aant.prog.bew) : 3.6
    Het VCM is het absoluut aantal progressief beweeglijk zaadcellen en wordt berekend uit het volume ejaculaat (mL), de concentratie zaadcellen (miljoen/mL) en de progressieve motiliteit (%), dit wordt tevens gerapporteerd

dit staat er in de brief, wat bedoelen ze met mot.niet progressief en mot onbewegelijk?
    Houd dat in dat 5% weinig beweegt en 45% echt stil staat of ???

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

Jul 26, 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    @lorreke: Fijn dat je huisarts zo begripvol was! Kunnen veel artsen een voorbeeld aan nemen!

En wat betreft de uitslag van het zaadonderzoek.. Ik heb werkelijk geen idee! Maar ik denk wel precies hetzelfde over mot niet progressief en mot onbeweeglijk. Maar of het klopt?

4. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Maar dat zou toch vreemd zijn? Er werd gezegd dat 50% zelfs super goed was?? Zouden ze het dan verkeerd hebben doorgeven? Nee toch?

5. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
  6. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Muzieknootje : ja klopt ben blij met de ha van mij hoor,, de uitslag gekregen van vervangende ha echt domme artsen en assistenten daar, en idd ik denk ook dat het 50 % goed is en de 50% wat hier staat met 5 en 45 % niet goed is.

Bagheera : ik ben er idd bang voor dat ze het gewoon verkeerd door hebben gegeven, ben blij dat ik zoiets had van ik wil het papier zien, en ook handig om te hebben voor straks in zieeknhuis, maar zoals ik het zie is 5% bewegelijk maar zwemt niet ? en 45% niet bewegelijk ?? en de overige 50% ?? denk ik dan maar goed ?
    ik heb de link gezien, dan lijkt het idd dat vl 3,6 heeft en dat is dan veel te weinig ??,,, je zal het toch beleven he, mag ik naar de gyn is het bij vl toch niet goed en hebben hun gewoon alles verkeerd doorgegeven. Heb al topic geopend bij vrichtbaarheidsbehandelingen maar of het daar goed staat ?? en ik heb het lab ook gemaild hadden bericht ontvangen en doorgestuurd naar de juiste afdeling, of morgen miss met de papieren langs mijn eigen ha ? als ze daar wat aan doen ? pfff zit alweer in de stress L
    Het VCM is het absoluut aantal progressief beweeglijk zaadcellen en wordt berekend uit het volume ejaculaat (mL), de concentratie zaadcellen (miljoen/mL) en de progressieve motiliteit (%) en de volume was 2,2 en de concentratie 3,3 en de vcm dan 3,6 dat is miljoen neem ik aan

7. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Bagheera :
    Kijk hier staat het anders Semenonderzoek (spermaonderzoek) » Certe: Medische Diagnostiek & Zorg daar is ons onderzoek gedaan

daar staat :
    Het model is niet geschikt voor paren waarbij:
    de vrouw ovulatie - of tweezijdige tubulaire problemen heeft
    bij de man het VCM < 3 miljoen is
    Het VCM is het absoluut aantal progressief beweeglijk zaadcellen en wordt berekend uit het volume ejaculaat (mL), de concentratie zaadcellen (miljoen/mL) en de progressieve motiliteit (%), dit wordt tevens gerapporteerd.

8. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Als ze het toch verkeerd hebben doorgegeven zou ik echt woest zijn als ik jou was.
    Zou toch belachelijk slecht zijn?!

9. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Nou idd.. hopelijk heb ik morgen al mail van het lab, heb daar ook alle waardes heen gemaild met de vraag of dit wel goed is en dat ik het niet snap en dat we van de ha geen uitleg kregen.

Ik denk als ik morgenochtend geen mail heb dat ik met de brief naar mijn eigen ha toe ga hopelijk willen hun uitleg geven.. pffff
    Stresslevel 95% momenteel

10. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ lorreke: ik heb onze uitslag er even bij gepakt. Maar bij ons zijn de benamingen iets anders. Die 50% progressief zijn inderdaad de goede cellen. Bij ons worden die nog uitgesplitst in A: snel progressief en B: langzaam progressief. A en b moeten samen minimaal 50% zijn of minimaal 25% a. Niet progressief zijn volgens mij cellen die wel bewegen maar alleen op dezelfde plek. Zoals ik het bij jouw uitslag lees heb je per ml 3.6 miljoen goede zaadcellen (die 50%) dus een totaal aantal zaadcellen van 7,2 miljoen per ml waarvan 50% goed is. Dat weer x 2,2 ml is 15,8 miljoen cellen per zaadlozog waarvan de helft goed is.

Ik weet niet zeker of dit klopt maar dit maak ik eruit op. Volgens mij word een minimaal hoeveelheid zaadcellen van 20 miljoen per ml als goed gezien. Daar zit je dan dus onder. Als ik jou was (of je vriend in dit geval) zou ik evrn bellen voor uitleg.

11. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Mja snap ik....hopelijk hebben ze het gewoon goed doorgegeven

12. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

Jul 26, 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Aaah wat vervelend ineens zo! Ik snap dat je in de stress schiet, maar morgenochtend even bellen is beter dan je op te vreten nu vanavond. Misschien hebben ze andere waarden gebruikt bij het ziekenhuis waar ze het semenonderzoek hebben uitgevoerd? Ik weet het ook niet, maar probeer je enigszins wat gerust te stellen. :)

Veel succes met bellen morgen! En blijf doorvragen als er onduidelijkheden zijn. Daar heb je recht op!

13. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ amelien: Jammer dat je ongi bent!! Ik vertel over de mmm aan niemand. Mijn vriend en dit forum zijn degenen met wie ik het erover kan hebben. Dat is wel fijn. Ik zit er verder niet op te wachten dat iedereen vragen gaat stellen, kan ik denk ik niet zo goed mee omgaan. Vind het al moeilijk genoeg. Is ook iedereens eigen keuze maar ik vind het zo prettig. Ik hoop dat wij ooit onverwacht iedereen kunnen vertellen dat we zwanger zijn. Hoop het zoooo
    @ muzieknootje: wat vervelend die situatie van je nichtje. Kan me voorstellen dat het moeilijk is... Hier een vergelijkbare situatie. Mijn nichtje van 9 mnd zien wij ook weinig. De andere tante zien ze veel vaker (wonen in de buurt, wij niet). En soms stuurt m'n schoonzusje dan foto;s van ons nichtje met die andere tante +kids op......Ze bedoelt het vast goed, maar vind het niet zo leuk..
    @ lorreke: mooi dat je huisarts zo begripvol was. Maar die andere praktijk. Grmbl! Ik zou dan ook pissed worden. Had ik toen ik medicatie op moest halen. De gyn zei dat ik het bij elke apotheek kon ophalen. Kom ik bij m'n eigen apotheek, moest ze het eerst bestellen. Eind van de dag word ik gebeld: sorry foutje maar clomid kan alleen via ziekenhuis apotheek. We faxen het wel door. Dus ik bel de volgende dag naar ziekenhuis apotheek: nee geen fax. Ik weer naar eigen apotheek bellen: oh we faxen nog een keer. Wat denk je: weer niet aangekomen. Ik inmiddels bloedje nijdig naar de apotheek gegaan, briefje opgehaald en gezegd dat ik dit allemaal raar vond en maar naar de apotheek van het ziekenhuis. (nb ziekenhuis is niet hier in stad maar 15 min rijden). Haha ja soms zit het niet mee he;)
    Die uitslagen gewoon om uitleg vragen hoor!! Je voelt je soms dom maar je kunt beter vaker vragen dan het niet snappen en in twijfel zitten!

Hier laatste dag provera dus nu hoop ik gauw ongi te zijn en aan de clomid te kunnen beginnen. Was gister trouwens erg misselijk. Misschien toch bijwerking van de provera.

14. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afspraken :
    Lorreke : 11 augustus Huisarts
    M25 : 13 augustus follikelmeting in ziekenhuis
    Muzieknotje : 15 augustus afspraak gyn + uitslag zaadonderzoek
    shia: op dag 10 van cyclus (weet nog geen datum, afhankelijk van medicatie)

Nod :
    Lorreke : 13 augustus
    Muzieknootje : 24 augustus
    M25 : 5 september
    shia: afhankelijk van medicatie

Hoop dat ik de laatste versie heb gebruikt voor dit overzichtje?

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,718
    1
    38
    Female
    Utrecht
    Ik 27 augustus naar gyn 1e afspraak
    NOD 25 augustus ongeveer

16. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Afspraken :
    Lorreke : 11 augustus Huisarts
    M25 : 13 augustus follikelmeting in ziekenhuis
    Muzieknotje : 15 augustus afspraak gyn + uitslag zaadonderzoek
    shia: op dag 10 van cyclus (weet nog geen datum, afhankelijk van medicatie)
    Bagheera : 27 augustus gyn

Nod :
    Lorreke : 13 augustus
    Muzieknootje : 24 augustus
    Bagheera : 25 augustus
    M25 : 5 september
    shia: afhankelijk van medicatie

Lijst aangepast : sorry bagheera had je er nog niet tussen gezet *schaam schaam* had het al wel gelezen, maar was je niet vergeten hoor!!

17. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    #157 lorreke, Aug 11, 2014
    Last edited: Aug 11, 2014
    Amelien : super bedankt voor de reactie daar heb ik iets aan!! :D dna zou je komen op 50% goed, 5% bewegelijk op eigen plaats, 45% dood zeg maar = 100 % :D dat snap ik al ;)
    die vcm dat is dus 3.6 miljoen goede zaadjes per ml ? klopt dat ? maar moet dan dat x volume of x concentratie ?
    en zit het dan met de volume en concentratie?

Pfff die vervangede ha weer bellen ? echt niet! die deed vandaag al moeilijk, vl ging heen wil de uitslag, ze liep weg en gaf hem, kwam verder niets af:$ vl zei al als het idd verkeerd is verteld poehhh ik trek dat mens over de balie heen,,
    eigen ha is er volgende week pas weer :(
    ik heb het lab waar het is gedaan gemaild, wachten op reactie,
    en wil morgen nog langs mijn ha met de papieren hopelijk willen ze uitleg geven.
    en anders wachten op bericht van het lab, of tot maandag dat eigen ha er weer is. pfff.

18. mami2

mami2 Niet meer actief

gaat wel snel zo opeens succes met de provera ben benieuwd wat je ervaringen ermee zijn

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

Oct 4, 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lorreke: erg raar zeg. Zou te zot voor woorden zijn als ze de verkeerde uitslag doorgeven. Hopelijk heb je snel duidelijkheid over de juiste uitslag. Wel fijn dat je prettig geholpen bent bij de huisarts en je snel terecht kunt in het ziekenhuis. Het UMCG is beter dan het Martini. Ik zit bij het UMCN (Nijmegen) en dat is ook veel beter dan bijvoorbeeld het CWZ of het Rijnstate. Met name als je wat verder in de MMM komt (wat we natuurlijk allemaal niet willen).
    @Shia: je kan inderdaad misselijk worden van de Provera. Ik had dat niet maar het blijven hormonen. Hopelijk ben jij ook snel ongesteld want dan kun je verder met de volgende stap:)

Hier vanavond de laatste spuit en dan morgen echo, spannend:D. Ben benieuwd of er al wat groeit en of ik daarna nog een aantal dagen moet spuiten of dat ik dan de Pregnyl al mag spuiten om de eisprong op te wekken. Vanavond maar vast even klussen voor de zekerheid. Hoewel ml wel een beetje grieperig is. Hopelijk is dat niet al te slecht voor de zaadkwaliteit;)

20. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    owww spannend!!! ik duim voor je!!!

Share This Page