Zijn er nog meer mensen die in Juli beginnen met IVF/ICSI? Wij gaan als het goed is in juli beginnen na een pauze van een half jaar na 6 IUI behandelingen. Volgende week dinsdag hebben we nog een afspraak bij de arts om nog wat dingen door te spreken en dan hoop ik een afspraak bij de IVF verpleegkundige te kunnen maken, zodat we half juli kunnen beginnen. Mijn enige zorg is de punctie, aangezien de meeste pijnstilling en rustgevende middelen bij mij niet werken. In 2009 heb ik een roesje gehad, tenminste dat was de bedoeling. Ik merkte helemaal niks van het roesje en ook het paardenmiddel dat ze daarna inspoten deed helemaal niks!! Ik vraag me dan ook af wat de alternatieven zijn zodra ze weten welke medicijnen ze destijds hebben gebruikt. Heeft iemand hier trouwens ervaring mee dat pijnstilling en rustgevende medicijnen niet werken en je toch een punctie moet ondergaan? Het lijkt me leuk om tijdens de behandeling ervaringen te kunnen uitwisselen met elkaar en zo ook steun aan elkaar te hebben, dus ik zou zeggen sluit aan!!
Kan je helaas geen antwoord geven op je vraag mbt pijnstilling. Ik ben sinds een paar dagen begonnen met de Icsi behandeling (1e keer). Misschien is het een idee om onder 'clubs' over ivf, icsi te kijken. Daar kan je ook met andere meiden kletsen die onder begandeling zijn. Veel succes in ieder geval! gr Sandra
Hoi Kubbeltjes, Ik start op 3 juli met het spuiten van Decapeptyl en heb eind juli de punctie. Dit is mijn tweede ICSI behandeling en het lijkt mij ook leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik sluit me dus graag aan Heb geen ervaring met niet werkende pijnstilling. Ik heb de punctie niet als prettig ervaren (het was pijnlijk), maar doordat ik me zo op mijn ademheling moest concentreren, was het wel goed te doen!
Hoi palmboom, gezellig dat je mee komt kletsen!! Jij begint eerder dan ik, ik zal zo rond 12 juli beginnen zoals het er nu uitziet. Dinsdag maar eens even kijken wat ze in het ziekenhuis zeggen. Ik voel echt alles heel goed van binnen dus ik ben als de dood dat die pijnstilling niet werkt. Wat heb jij gekregen bij de punctie?
Hallo lotgenoten, Als het goed is krijg ik volgende week mijn eerste punctie. Ook voor mij is dit de eerste IVF, na 6 mislukte IUIs. Wij zijn direct na de laatste IUI met IVF doorgegaan. Ik had geen zin om te wachten Ik ben om dit moment aan het spuiten met Decapeptyl en Gonal-f. De bijwerkingen vallen enorm mee, maar een beetje hoofdpijn en opgezwollen buik. Qua mood-swings bijna niet te merken . Hoe ervaren jullie prikken met Decapeptyl? Vergelijken met Gonal-f vond ik de naald wat bot. Iets moeilijker om te prikken, heb ook wat blauwe plekjes van gekregen Over de punctie kan ik mijn ervaring hopelijk volgende week delen. Wat ik wel weet is dat ik de dag van de punctie t/m dag van terugplaatsing ziek ga melden. Ik zit trouwens in VU Amsterdam. Jullie?
@Kubbeltjes: ik kreeg een pilletje (diazepam), een prik in m'n bil (morfine??) en verdoving in mijn vaginawand (of zoiets). @Bo: Suc6 met de laatste stimulatie dagen! Wanneer heb je weer een FM? Bij de eerste poging was ik ook ziek vanaf de punctie tot en met de terugplaatsing. De vorige keer had ik toen ook nog een paar dagen vrij genomen (zodat ik er de hele week niet was). Ik ben van plan om het deze keer ook zo te doen. Ik ben in behandeling bij het AMC in Amsterdam.
Hoi Bo, Wat spannend dat je volgende week de punctie hebt. Ik moet as zaterdag (9e dag) voor een echo naar het ziekenhuis in Gouda. Ik ben benieuwd hoe het er dan voor staat met de follikels. Meestal is het dan toch ongeveer een week later de punctie? Ben echt nog een 'leek' en ben ook zo benieuwd hoe de punctie zal zijn qua pijn. Ik heb ook al besloten om de dag vd punctie tot terugplaatsing (als het allemaal mag lukken) ziek meld. Meld me bijna nooit ziek en denk dat ik me daardoor wel een stuk rustiger voel... Meiden, sluit me ook bij jullie aan en ben benieuwd naar jullie ervaringen! Hopenlijk mag er veel goed nieuws uit komen ! Gr Sandra
Gezellig dames welkom!! Wat spannend zeg allemaal en wat goed om te lezen dat niet iedereen zoveel last heeft van die hormonen. Ik weet nog niet wanneer ik precies moet beginnen met spuiten, maar dat horen we denk ik dinsdag wel Wel een goed idee om je die paar dagen ziek te melden, dat ga ik denk ik ook maar doen. Dan ben je weer fit op de dag van de tp. Ik ben onder behandeling in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.
@Palmboom, vrijdag (morgen) ochtend heb ik volgende FM. Bij mij duurt het altijd vrij lang voordat follicles groot genoeg zijn, omdat er zo veel zijn... Ik heb net de 10de keer Gonal-f ingespoten. Zeker niet de laatste... Ze hebben al na de eerste FM Gonal-f dosis verhoogd naar 150, en 2 dagen geleden waren de follicles maar tussen 11 en 13 mm. Ben echt benieuwd.. Weet je noch hoe lang moest jij prikken? Maar ik hoop dat de punctie ergens maandag/dinsdag wordt. Qua punctie maak ik mij niet zo veel zorgen, ik ben vrij pijn bestendigd. Ik hoop dat ik hetzelfde zeg na de punctie . Ben ook nooit onder sterkere pijnstiller geweest dan Ibuprofem, dus wordt wel lachen . @Sandra, ja, bij mij hetzelfde, ik ben ook nooit ziek. En de extra rust kunnen wij zeker goed gebruiken. Ik heb ook vrij drukke, stressvolle baan en dat helpt ook niet. Weten ze op jouw werk waar je mij bezig ben? Vinden ze wel ok dat je ziek meldt? Ik heb verschillende verhalen gehoord. Soms is werkgever niet echt meewerkend Leuk dames, dat wij dit allemaal met elkaar kunnen delen!
@bo: ik had de vorige keer 11 dagen gestimuleerd. Ik krijg deze poging een ander stimulatie medicijn in de hoop dat wij meer eitjes kunnen kweken. De score was op zich gied, maar omdat wij PGD doen (embryoselectie), vielen er van de 7 bevruchtingen al 3 embryo's af omdat zij drager waren van het brca1 gen.... Ik ben benieuwd! Suc6 morgenochtend!
En hoe was het in het zkh Bo? Mijn werkgever weet waar we mee bezig zijn en omdat we allebei bij hetzelfde bedrijf werken is dat ook wel erg handig. Ze zijn bij ons erg meegaand, met de afspraken en ook als ik me eens niet lekker voel ofzo, dan mag ik gewoon thuis werken. En mocht ik eens last hebben van de hormonen dan laten ze me ook lekker met rust enzo, echt top! Helaas hoor je veel vaker andere verhalen, echt zo erg, je hebt al genoeg aan je hoofd en als je werkgever dan ook nog dwars ligt........
@Kubbeltje85, Net terug uit ziekenhuis. Linker kant mooi, een paar mooie follikels van 16-18mm, maar de rechter kant blijft achter. Wel een paar, maar nog aan kleine kant 10-16mm. Moest bloed prikken om te kijken hoe hoog zijn bij mij de hormonen en wordt ik vanmiddag gebeld of ik verder moet stimuleren... Dus ja, afwachten... En wat leuk dat ze zo flexibel zijn op je werk. Ik heb echt lang gewacht voordat ik iets ging zeggen. Ik vond het vrij persoonlijk, en had ook niet zo veel zien in constante vragen en extra aandacht. Maar ja, met alle visites aan ziekenhuis kan je dit niet lang geheim houden. Nu ben ik veel meer open daarover, en gelukkig heb ik ook maar positieve reacties. @Palmboom, welke hormoon gebruik je? Menopur misschien? En in welke fase zit je op dit moment?
Oh wat spannend zeg! Hopelijk mag je nog even doorgaan en heb je aan de rechterkant ook nog wat mooie! Ja, ik heb het vrij snel verteld, maar eerst alleen aan mijn direct baas, later ook aan de rest, maar we hebben maar een klein bedrijf, dat scheelt. Maar zoals het balletje bij ons is gaan rollen was al een aanleiding om mijn leidinggevende in te lichten dus dan is de stap naar het vertellen van de behandelingen erg klein.
@ Bo, mijn werkgever heb ik op de hoogte gesteld. Ik werk onregelmatig en momenteel hebben we veel zieken en collega's die uitgeleend zijn. Er werd mij meteen gezegd dat ik alle onderzoeken in 'eigen tijd' moet doen en echt flexibel mbt dienstruilingen voor de komende onderzoeken zijn ze ook niet. Ik vond dit best een tegenvaller omdat ik altijd goed werk en bijna noit ziek ben. Je zou dan iets meer begrip verwachten... maar helaas! Hierdoor heb ik voor mezelf deze beslissing genomen, want volgensmij is het ook niet iets dat je zomaar even doet! Wat fijn dat de follikels het goed doen. Hopen dat de rechterkant nu ook hard gaat groeien. @ Kubbeltjel, wat fijn dat ze zo meegaand zijn op je werk. Volgensmij hoort het ook zo te zijn! Ik ga morgen voor de eerste echo, ben zo benieuwd
Hormonenniveau in orde, ik mag verder met stimuleren! Goed nieuws dus. Wel wat last, buik opgezwollen, blauwe plekken door prikken en heel erg moe. Maar ja, morgen (zondag) weer op controle en hopelijk kan ik zondag avond al ovitrelle doen en dinsdag punctie. @Sandra, dat is niet best.. Het heeft nare gevoel als je weet dat je zelf je best doet, maar weinig ondersteuning en flexibiliteit van je werkgever terug krijgt. Vriendin van mij had daar ook heel veel last van, moest voor alles vechten. Ik weet dat ze daar heel veel moeite mij had. Maar ja, als je zich ziek meldt kunnen zij toch niks doen, right? Bij mij zat het vooral in mijn eigen hoofd. Ik wou vooral niet moeilijk doen. Van mij 6 IUIs hebben zij op mijn werk weinig gemerkt. Lange uren gedraaid, weekends gewerkt, alle deadlines nagekomen, bijna tot punt van burnout. Niet meer. Nu gewoon escaleren, andere mensen laten zorg over maken. Daar zijn ze voor. Ik zeg gewoon: ik moet naar ziekenhuis, ik kan het niet verplaatsen, zoek voor oplossing. En het werkt! Ik hoop dat de eerste echo bij jouw goed gaat. Hoor je vandaag of je mag beginnen met prikken?
Bo wat fijn dat je verder mag met stimuleren! Danke je Palmboom. Ik spuit inmiddels 9 dagen triptofem en 6 dagen gonal F 100ie. Ik ben nog steeds ongesteld (9dagen!!!). De medicatie heeft nog niet veel gedaan. Er was nog niet veel te zien volgens de verpleegkundige. Dinsdag moet ik terug komen en als de follikels dan nog niet goed zichtbaar zijn zullen ze de medicatie ophogen. Afwachten dus. Kleine tegenvaller.. Hopenlijk diensdag beter!
Wat is triptofen dan? En waar is dat voor? Fijn dat je door mag gaan Bo hopelijk heb je dinsdag veel mooie eitjes! Bij ons is de afspraak verzet ivm een punctie die ertussen moest. Nu kan vriendlief helaas niet mee naar het gesprek, valt weer tegen
Nou ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en wij starten rond 13 juli! 16 juli hebben we de intake met de ivf verpleegkundige, maar heb nu al alle medicijnen meegekregen, zodat ik vanaf dag 3 de pil kan gaan slikken. En ik heb mijn zorgen geuit over de punctie en ik mag hem onder narcose!! Ben echt zo blij en opgelucht!! Ik zeg laat maar komen!! Hoe is het bij jullie????
@Kubbeltje: wat een goed nieuws!! Ook fijn dat de punctie onder narcose mag! Hier nog alles onder controle! Nog 11 dagen tot de bruiloft, dus iets minder bezig met de poging