Heej meiden! Even een paar vraagjes: - Hoe vaak doen jullie een zwangerschapstest als jullie niet weten wanneer je nod is? (ik ben 18 november voor het laatste ongesteld geweest en weet niet wanneer ik dat weer wordt) -Heeft het nu nog zin om ovulatietesten te doen? -Zijn er verder nog tips of mogelijkheden om mijn cyclus regelmatiger te krijgen? -Verder ben ik nieuwsgierig van welk merk ovulatie en zwangerschapstesten jullie gebruiken en waarom dat merk? Alvast bedankt!
Persoonlijk vind ik de ovulatietesten van zwanger en kids het fijnste en ook niet duur. Zijn makkelijk op te plakken mocht je het bijvoorbeeld in een schriftje bij houden. Als ik jou was zou ik gaan temperaturen. Mocht je temperatuur erg hoog zijn dan kun je er een test tegen aan gooien en als je vanaf dag 1 begint dan kun je ook aan je temperatuur zien wanneer je eisprong is. Wel in de ochtend doen het liefst he zelfde tijdstip en niet eerst gaan plassen of omkleden etc. Ik doe altijd te veel zaangerschapstesten.. Elke keer zeg ik nee dit keer niet maar dan denk je weer een tuurstreep te zen of te vroeg getest etc en dan haal ik maar weer een nieuwe. Deze ronde niks in huis gehaald. Ik ben nog steeds wat onregelmatig maar bij mij werd het wel iets stabieler met tarwekiemolie en teunisbloem van de kruidvat. M'n zwangerschapstesten haal ik 2 voor 5 euro bij kruidvat. Liefs Ryanne
Ben je pas gestopt met de pil? Hoe lang duurden je vorige cyclussen? Ik ging uit van gemiddelde van mijn cyclussen en deed zw testen als ik over mijn langste cyclus heen was. Er word wel eens gezegd dat teunisbloemolie (gebruiken tot eisprong) je cyclus kam verkorten. Was bij mij niet het geval. Tarwekiemolie kan zorgen voor betere doorbloeding en bij sommige meiden ook tot korte cyclussen (kan hekel cyclus gebruikt worden) werkte bij mij niet. Zwanger worden van etos geven bij sommige meiden ook regelmatigere korte cyclussen. Hier niet aan temperaturen ivm onregelmatige diensten en daardoor rare temperatuur. Ik gebruik ovulatietesten van zwanger en kids (dipsticks), goedkoop en makkelijk in gebruik en doen wat ze moeten doen. Ovulatietesten geven lh piek aan, op lh piek volgt binnen 24-48 uur je eisprong. Ook zwangerschapstesten via zwanger en kids, met zelfde reden als ovutesten, goedkoop en makkelijk en goed in gebruik Ovulatietesten nu zal ik niet meer doen, je hebt geen idee waar je nu zit, dus mi zonde van je geld. Ongi afwachten en dan nieuwe cyclus evt starten met ovutesten en tempen. Succes!
Bedankt voor de antwoorden. Ik ben nooit regelmatig ongesteld geweest, want ik ging al heel jong aan de pil. Kan dus niks over mijn cyclus zeggen. Ik ben van februari tot augustus gestopt met de pil (ook omdat ik niet meer ongesteld werd) en toen heb ik nog 2 strippen geslikt en vanaf 1 oktober zijn we echt bezig met zwanger worden. Wie kan mijn vraag beantwoorden met wat handig is qua zwangerschapstesten doen? Hoe vaak?
Zwangerschapstesten sowieso om de dag, want elke twee dagen verdubbelt het gehalte aan hcg. Elke dag is dan een beetje zinloos.
Ik deed elke week een zwangerschapstest maar omdat je dus niet weet wanneer je eisprong is, moet je wel tegen veel negatieve testen kunnen Dat wordt op een gegeven moment wel een issue. Met ovulatietesten heb ik geen ervaring. Kan/heeft het trouwens een oorzaak waarom je cyclus zo onregelmatig is? En wat is bij jou "een cyclus die onregelmatig is" ? (Hoeveel dagen dus) Mijn eerste cyclus was 94 dagen, mijne 2e stond op dag 67 toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Het kan dus wel! Succes!
Ik test 1x per week, maar eigenlijk kan ik dus beter vaker testen? Als ik vanavond maximaal 2 wijntjes neem heeft dat dan morgen ochtend invloed op die test? (En ja ik drink wel gewoon nog zolang ik niet zwanger ben, want ik heb geen idee hoe lang het gaat duren)
Ik weet niet waarom mijn cyclus onregelmatig is. Ik ging op mijn 14e aan de pil, dus toen was het nog logisch + dat ik er niet op letten. Vorig jaar werd ik opeens helemaal niet meer ongesteld in mijn stopweken en toen ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis en kreeg ik een echo. Daar konden ze niks op vinden (ik weet niet of ze toen aan pco(s) gedacht hebben, want we waren toen nog niet bezig voor een kindje). Ze gaven de pil de schuld en dachten dat mijn baarmoederslijmvlies te dun was geworden door de pil. Maar heb inmiddels nog steeds geen 'normale' cyclussen gehad. Ik heb wel al een paar dagen steken/krampen aan de zei kanten van mijn onderbuik en gister en eergister had ik ook echt spierpijn in mijn buik terwijl ik niet gesport had. Ik dacht dat ik misschien ongesteld zou worden, want die steken en krampen komen een klein beetje overeen, maar die spierpijn kan ik niet verklaren. Ongesteld ben ik ook nog niet, dus weet iemand wat het wel kan zijn?
Sorry, even over je 'als je niet weet wanneer je NOD is' heengelezen. Dan zou ik ook elke week testen. D.m.v. echo's weet je dan toch hoelang je zwanger bent.