Wie gaan er ook bijna starten met IVF of ICSI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jordan, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Flo, mag je meteen na een normale cyclusronde weer beginnen?

Wolfje, spannend! Fijn dat je ingepland bent. Ik moest verplicht naar een voorlichtingsbijeenkomst van 2 uur waar een hele presentatie werd gegeven over ivf en icsi en de gang van zaken. Daarna nog een gesprek met de gyn en nog een keer met de verpleegkundige. En dan nog... Nu ik er middenin zit is het echt beleven heel anders dan het aanhoren van de info.

Hier: mijn ongi is hels. Migraine, buikkramp, misselijk.... De gyn had me al gewaarschuwd dat deze pittig kon worden. Maar goed, even goed ruimte maken voor een mooi embryotje, hihi.

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Betties, hebben ze bij jou geen hormoononderzoek gedaan? Dan kunnen ze geloof ik zien wat je 'hormonale leeftijd' is zeg maar. Ja dat bittersweet...pffff. Ik weet wat je bedoelt hahaha. Ook omdat ik maar die irritante miskramen heb en ze niets kunnen vinden heb ik een beetje zoiets van, ik doe het meer om later geen spijt te krijgen dat ik niet alle pogingen geporbeerd zou hebben... Maar goed, we proberen natuurlijk ook hoop te houden en hoe idioot dit ook klinkt. Ik vind het prikken best leuk, terwijl ik een jaar geleden al ging hyperventileren bij de gedachte mezelf te moeten prikken ;)
    Oh ja, ik heb die afspraken Gent en DD staan maar ik denk er hard over ze af te zeggen. Ik heb in NL alle onderzoeken gehad die ze daar ook doen dus vind het ook zonde van de cash en het geeft weer een hoop extra stress met reizen en verzuim enzo... Lastig!

Flo, hopen dat bij jou de boel snel op gang komt. Ik krijg altijd utro bij een verse tp. Dus ik hoop over een week of 3 weer een embryo aan boord te hebben en dan wordt het 11 dagen die fijne zooibolletjes naar binnen werken hihi. Bij cryo terugplaatsingen heb ik ze niet gekregen!

Hoi Wolffje. Spannend!!!!! Wij zijn ook meteen in de ICSI terecht gekomen, dus geen IUI of IVF gehad. ICSI is eigenlijk hetzelfde als IVF. Hoe het in zijn werk gaat...het protocol qua medicatie traject verschilt per zhuis maar ik krijg het korte traject. Ik begin op de dag dat ik ongesteld word met het prikken van Decapeptyl (er zijn ook andere merknamen) om mijn cyclus plat te leggen. Dan op dag 3 van mijn cyclus komt daar Menopur bij (vorige keer had ik Puregon, met een prikpen, maar ivm bezuinigingen mag ik die dus helaas niet meer). Ik krijg op dag 10 van mijn cyclus dan de eerste voortgangsecho, dan kijken ze hoeveel follikels er zijn gegroeid en hoe groot ze zijn. Aan de hand van die echo krijg je te horen of je dezelfde dosis Menopur (of wat dan ook) blijft spuiten of dat die omhoog moet (als je follikels niet hard genoeg gaan) of omlaag moet (als het juist teveel is of te hard gaat). Vaak spuit je dan nog 3 dagen en krijg je de tweede echo. Als het er dan goed uitziet krijg je de datum te horen dat je de laatste x je prik zet en de datum en tijd wanneer je de injectie Pregnyl zet (Pregnyl wekt je eisprong op). Ook krijg je dan datum en tijdstip van de punctie te horen. Die vind plaats als je eitjes gerijpt zijn maar nog niet gesprongen. Bij de kliniek waar ik zit krijg je voor de punctie een infuus waardoor ik vlak voor de punctie morfine krijg toegedient en ik krijg inwendige verdovingen en met een holle naald zuigen ze vervolgens stuk voor stuk de follikels leeg (en dan dus hopen dat er in alle follikels eitjes zitten natuurlijk ;)) Ga niet zoeken hoe mensen de punctie ervaren want dat is voor iedereen anders en je maakt jezelf gek. ;) Het komt goed en het is echt in no time voorbij. Na de punctie kom je een uurtje bij, houden ze je in de gaten en mag je naar huis. Ik kreeg meteen te horen hoeveel eitjes er 'geoogst' waren. 1 dag of enkele dagen later krijg je te horen hoeveel embryo's er zijn en wanneer je de verse tp krijgt. Bij de verse tp kreeg ik ook te horen hoeveel er zouden worden ingevroren. De eerste 2 pogingen krijg je 1 embryo teruggeplaatste, de 3e poging 2 (als je wil) tenzij de ouder dan 37 bent dan krijg je meteen 2 teruggeplaatst. Dussss in het 'kort' was dat het ;)

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Betties, balen dat 'ie zo heftig is :( Maar clean is clean hihi. Die van mij duurde weer mega kort. Maar goed, snel er vanaf.

Ik heb koppijn van de Deca en beetje misselijk maar dat had ik vorige x ook. Ben ook moe. Vanavond de vuurdoop met de Menopur. Ben benieuwd. Het prikken gaat me super goed af. Vorig jaar kreeg ik nog paniek van de gedachte mezelf te moeten prikken, nu lijkt het alsof ik niet anders gewend ben hahaha. In 5 seconden is het geregeld. Hup, naald erin en inspuiten... (stiekem best een beetje trots ;))

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja jordan, nu ik zelf een ruime week deca spuit merki ik toch wel dat het vanzelf gaat... Terwijl de eerste spuit die ik zette een en al trillen, zweetjandjes, hoge adem etc was. En nu, pats erin verstand op nul..
    Jouw verhaal heetf me weer eens aan het twijfelen gebracht.. Bij mijn ivf stimulatie startte ik inderdaad op dag 3 met menopur en heb ik 8 dagen gespoten. Nu in de icsi stimulatie spuit ik dus al 8 dagen deca en ga ik pas volgende week dinsdag starten met meno. Vandaag is dag 1 van mijn cyclus, dus dat is dan toch raar dat ik heel laat met de meno begin?? Krijg alweer de kriebels of het iet te laat is, zou het wel goed gaan. Vooral ook omdat ik de vorige keer zeer slecht groeien folikels had, tenminste in aantal dan... Zo nog maar even de boekjes induiken of ik bel het zkh nog maar weer eens...

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Betties, niet gaan twijfelen hoor door mijn schema. Ieder zhuis heeft een andere planning. Je hebt denk ik wel data doorgekregen toch? Gewoon aanhouden, zal ongetwijfeld kloppen met hun plan! :)

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    De eerste Menopur zit er ook in dus nu is het voor het echie. Wel een gedoe dat mengen. Bluh. Ik ben verwend met Puregon hahahaha.

7. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

jordan, fijn dat de eerste menopur erin zit! nu gaat het echt beginnen...

voor de rest, ik ga later even bijlezen, hier beetje stress...we hebben gisteren de spuiten enzo bij de apotheek opgehaald, is de koelkast net stuk gegaan!! gdv:$ dus snel naar mijn schoonvader om het daar in de koelkast te doen. Heb alleen geen idee hoe lang het buiten de koelkast mag, volgens mij is hij vanmiddag al stuk gegaan... de vriezer was al aan het ontdooien namelijk en ik nam een glaasje drinken toen ik uit mijn werk kwam en viel me op dat het niet helemaal koud was..

8. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

betties, ik moet ook lang deca spuiten hoor, begin 30 juli met de deca en pas 17 augustus komt daar de menopur bij. de eerste week van de menopur ga ik ook nog door met de deca..

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Zolang de Deca in de donkere verpakking zit maakt het dacht ik niet heel veel uit maar zeker weten doe ik het niet (Deca sowieso in de doos bewaren), Menopur mag niet boven de 25 graden dus als je dat hebt liggen is het niet erg. Pregnyl weet ik niet qua temperatuur. Je kan morgen ff apotheek of zhuis bellen?

10. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

mag ik hier meevolgen ? Wij starten de volgende cyclus met onze eerste IVF/ICSI, en ik wil graag mijn ervaringen delen met lotgenoten.

Als alles goed gaat wordt ik ƩƩn van de komende dagen ongesteld, en dan mogen we starten :)
    Ik zal het korte schema volgen, met puregon en orgalutran.

Jordan, ik zie dat je een intake gesprek hebt in Gent, maar je bent van Nederland ? Ik ga ook in Gent, maar dan wel omdat het in de buurt is, ik ben van Belgiƫ ;)
    Ik ga in het Jan Palfijn ziekenhuis, ik vermoed als jullie hier over Gent spreken, dat het dan over het UZ gaat (er zijn nl. heel wat ziekenhuizen in Gent met een fertiliteitsafdeling, en iedereen hier op de site spreekt altijd enkel over Gent) ?

Ik wens iedereen heel veel succes, dat onze grootste wens snel mag uitkomen !

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Liesje, welkom :) Gezellig. Spannend, bijna starten. Dan lopen we redelijk gelijk. En Gent is in mijn geval UZ inderdaad maar ik weet nog niet zeker of ik de afspraak door laat gaan. In Belgiƫ en Duitsland zijn ze verder dan hier maar ik heb zo zitten zeuren dat ik hier eigenlijk al alle onderzoeken achter de rug heb dus vind het zo'n extra stress factor om naar Belgiƫ of Duitsland te gaan dat ik er nog niet uit ben :)

Bijna weekend meiden!

12. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel gelezen in jullie stukjes. Even te moe om er inhoudelijk op te reageren. Mijn laatste werkdag gehad jihaaaaaaaaaaaaaa!! Fijn wknd.

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Zo, menstruatie na de pil zit er ook weer op. Ik begin morgen met de menopur naast de deca. Dan dus twee prikken oer dag. Begin wel te merken dat het prikken van de deca pijnlijker wordt. Heb geen plekjes meer waar ik nog niet geweest ben denk ik. Pas volgende week maandag heb ik een eerste echo.

Hoe staan jullie ervoor?

14. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik wil Jordan en alle andere meiden succes wensen <3

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Mompelientje, lief, dank je wel meid! Ik zie dat jij het hartje hebt zien kloppen! Super joh, geniet er van he!!!!! x

Betties, ja die plekjes gaan wat vervelen he. Ik doe altijd de Deca rechts van mijn navel, de Menopur links. Dan werk ik van midden naar wat meer op zij en dan een rijtje erboven ga ik weer terug werken en dan is de onderste rij alweer weggetrokken hihi. Zo gaat het wel. Ontlucht jij je Deca trouwens? Ik wel namelijk en dan krijg je geen blauwe plekken. Er blijft een mini restje Deca achter maar volgens de kliniek waar ik zit maakt dat niet uit. De Menopur mengen kost trouwens even tijd en je moet even 'opletten' als je de vloeitsof bij de poeder doet dan trekt, door het vacuüm in het poeder flaconnetje, de zuiger van je spuit met een rotgang naar beneden en spuit de vloeistof keihard je poeder flacon in. Ik neem wat lucht mee bij het injecteren in de poeder en hou de zuiger vast en laat die dan langzaam zakken. Snap je het nog? Hihi. Je voelt het wel als je gaat mengen morgen. Mag je trouwens wel allebei dezelfde tijd spuiten of doe je 1 injectie de ochtend en 1 de avond?

Flo, al beetje bijgekomen? :)

En de andere meiden, alles ok?

Hier gaat het prikken nog steeds top. Het mengen van de Menopur gaat goed maar kost wel meer tijd dan de pen en ik hou van snel snel snel hahaha. Gisteren waren we bij mijn moeder en mijn zusje met kids (4 stuks) was daar ook dus ik wilde niet in de woonkamer prikken dus heb ik staand geprikt in de slaapkamer van mijn mama. Ff behelpen maar het ging me goed af. Ik had wat bloedverlies zaterdag maar volgens de kliniek is dat normaal. Ook voelen mijn eierstokken super zwaar en soms zelfs pijnlijk. Ik hoop dat dit goed nieuws is hihi. Overmorgen echo. Begin zelfs al een beetje zenuwachtig te zijn ;)

16. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jordan, ik vond het mengen van de menopur in het begin ook niet echt makkelijk. De eerste flacon heb ik zelfs helemaal kapotgenepen toen ik ze probeerde te openen :)
    Maar na een tijdje viel het goed mee. Ik zal bij de IVF puregon en orgalutran moeten gebruiken. Ik weet niet of je die zelf moet mengen ?

Mompelientje, bedankt ! En proficiat ! :)

Ik wacht vol ongeduld op mijn maandstonden (wie had dat ooit gedacht :p). Normaal heb ik altijd een korte luteale fase, ongeveer 9 dagen, en dan had ik in de loop van vorige week al ongesteld moeten worden. Hopelijk zijn ze er nu snel. Mijn gyn heeft me gezegd dat we direct konden starten als ik ongesteld wordt, maar ik heb gehoord dat er een zomerstop is in het ziekenhuis waar we gaan, hopelijk is het dan niet te laat :(
    Ik vind het wel raar dat ze me niets gezegd heeft van die zomerstop, ofwel is het niet juist, en sluiten ze toch niet. Ach ja, ik zal het wel horen he.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Liesje, Puregon is best fijn. Het prikt fijn en je hoeft niet te mengen omdat het een patroon is die in een pen gaat. Je hoeft maar 1x te ontluchten en dan ben je klaar. Echt heel fijn, vond ik :) Een flesje stuk knijpen klinkt niet lekker. Ik laat mijn man de glazen flacon openen. Daar hebben we een soort rubberen breek ding voor gekregen van de kliniek, dat is echt ideaal. Gelukkig was het gister in no time geregeld, dat mengen. Hopen dat jij ook snel kunt starten. Stom he, wachten tot het komt ipv hopen dat het uitblijft hihi.

Ik ben zo benieuwd naar de echo morgen. Mijn eierstokken en dan met name rechts voelt alsof ie gaat open barsten. Dus qua gevoel moet het wel een leuk aantal zijn, nu de realiteit morgen nog hihi :D

18. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan dat klinkt goed!! Hoop op veeeeeel eitjes!
    Liesje gek he dat je nu opeens ongesteld wil worden....zit in het zelfde schuitje.
    Betties succes maandag met de echo. Prikken kan inderdaad soms wat pijn doen. Het systeem dat Jordan aan geeft is misschien wel wat!
    Mompelientje wat fijn dat je zwanger bent!!

Vandaag bloed geprikt, yes HCG zit onder de 10! Dat betekent dat mijn lijf verder zal gaan richting menstruatie. Ze gaan me inplannen, ze had het over half september, lijkt mij wat ver weg, maar misschien bedoelde ze de punctie en tp. Ik krijg de planning binnenkort thuis gestuurd, dan zie ik wel of ik het snap of dat ik nog moet vragen.
    Vanaf donderdag ben ik lekker op vakantie. Wens jullie een fijne zomer!! En een voorspoedige voortgang van jullie behandeling.

19. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Flo, lekkerrrrr! Geniet lekker van je vakantie (en van de zomer, winterweer hebben we genoeg gezien hihi) en we spreken je binnenkort wel weer :)

20. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Flo, fijne vakantie ! Super dat je cyclus terug op gang komt ! Hopelijk kan je toch iets sneller dan half september op gesprek om te starten

Jordan, ik duim dat je gevoel juist zit voor morgen ;)

Ik ben vandaag dan toch ongesteld geworden, de eerste keer dat ik daar echt enorm blij om ben :)
    Morgen mag ik gaan voor een uitgangsecho, dan zal ik de medicatie meekrijgen en kunnen we beginnen, spannend...

Deel Deze Pagina