Wie gaan er ook bijna starten met IVF of ICSI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jordan, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Jordan, spannend morgen!

Liesje, ben jij ook eerst aan de pil geweest? en spuit je nu al deca? Balen van die zomerstop he, weet je al wat meer en of jullie ziekenhuis dat inderdaad heeft? Ik moest dus ook een maand langer wachten vanwege de zomerstop.

Hier: ik ben zondag ongesteld geworden en dus met de pil gestart. 6 augustus moet ik mijn laatste pil nemen en 30 juli begin ik met spuiten. Komt nu toch wel dichterbij...

Flo, fijne vakantie!!

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Even via mobiel dus alleen een update voor nu. Net echo gehad. 11 grote follikels en een paar kleinere. Doorspuiten en zaterdag opnieuw echo. Ze verwacht dat die kleintjes ook nog wel door groeien dus wie weet kom ik wel op 16 ofzo :) Mooie score toch? De pijn in mijn eierstokken daarentegen zal nog wel wat erger worden gaf ze aan maar, voor een goed doel. Op naar zaterdag.

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Wow goeie score jordan! Ik zou echt zooooo blij zijn als ik in de buurt van dat aantal kom. Gister ook menopur erbij gaan spuiten. Ik doe ze inderdaad op hetzelfde tijdstip. Ik zet de deca en dan gaat manlief fijn mengen met de meno. Hij heeft dat bij de eerste ivf ook gedaan. Vervolgens mag hij dan ook de meno zetten, ik vind dat maar een rottig spitje, zo lang en dun. Ds de eerste dosis zit erin, groeien maar! Ik hoop echt dat het hoed aanslaat nu met een hogere dosering!

Verder zijn we beide strontverkouden. Ik begin nu te twijfelen of het innemen van paracetamol of ibuprofen of neusspray voor ons beide kwaad kan in dit stadium? Met name manlief moet in elk geval geen koorts krijgen...

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Betties, hoeveel IE ga je spuiten van de Menopur? Haha, goede samenwerking. Ik wil persee zelf prikken want mijn man krijgt vlekken van naalden. Hij helpt met mengen in de vorm van...hij trekt het flesje van de naald. Vind het mengen zelf leuk om te doen hahaha. Ik heb voor de Menopur kleinere spuitjes meegekregen van de apotheek. Ik gebruik de lange mengnaald en het korte injectienaaldje die bij de Menopur geleverd word met de spuit van de apotheek. Ideaal, dan kan ik het zelf inspuiten! Ik hoop dat de koorts weg blijft van jullie en dan met name bij je man en dat je heel snel dezelfde druk voelt als ik nu voel in je eierstokken (ik gun je het rotgevoel niet maar toch ook wel omdat het kennelijk een goed teken is ;)) Zet 'm op!!!!!

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sterre, dus over 2 en een halve week (gunstig bekeken) ga je ook starten? Spannend :D Maar dan is het maar achter de rug ook. ;)

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jordan ik gebruik 225 eh menopur, dus drie poeders op 1 flesje. Vorige keer was het 150 eh. Hoop dus dat dit meer gaat doen.
    Ach zo zijn we samen gezellig bezig en doet hij ook nog wat.

Ik zat ook te denken, manlief zijn zwemmers zijn normaal steeds tussen de 12 en 20 miljoen. En met ICSI pikken ze natuurlijk gewoon zelf een paar mooie/goeie zwemmers en heb je er letterlijk maar 1 nodig. ICSI doen ze toch ook als je een heel laag aantal hebt? Dus eventuele koorts is in dit traject dan misschien minder rampzalig...?

7. Sterre1977

betties, ik ga straks ook 225 eh menopur gebruiken. Het is mijn eerste icsi, maar ik krijg gelijk die hoge dosis omdat ik "oud" ben (35)

Jordan, wat een mooie score!! ik ben al blij als ik aan de 5 follikels kom..

mijn man was vorige week ook heel verkouden. In december was hij ook verkouden en toen moest hij een week daarna een zaadonderzoek. Had hij er opeens 11 miljoen na bewerking. Dat is voor hem echt super veel! Normaal zit het rond de 1 en 3 miljoen. Een maand daarna hadden we een IUI en waren het er maar 0.4 miljoen. Het ziekenhuis zei dat verkoudheid maar met name koorts, vaak pas een maand of twee maanden later te zien was. Ik maak me nu ook best druk dat mijn vent vorige week verkouden was, maar aan de andere kant denk ik, wij doen icsi, ze hebben er dus maar een paar nodig...

Wij gaan inderdaad over 2.5 week starten! klinkt gek, maar kan niet wachten! liefst had ik nu al gestart, maar zitten met die rottige zomerstop van het ziekenhuis..

8. lot81

lot81 Nieuw lid

6 apr 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik zou het leuk vinden als ik hier mee mag kletsen.
    Wij zijn in juni begonnen met het ivf-traject.
    Inmiddels zijn we al twee jaar bezig om een kindje te krijgen.
    Na een jaar zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis. Allerlei onderzoeken gehad, waaruit bleek dat de zaadkwaliteit van vriendjelief niet zo geweldig is.
    Eerst een iui-poging geprobeerd, daarna rechtstreeks doorverwezen naar ivf.
    Inmiddels heb ik de punctie en tp al achter de rug.
    Ik zit nu in de wachtweken..... Pfff wat is dit spannend zeg.

9. Sterre1977

lot spannend zeg! je bent al een stapje verder dan wij! wanneer mag je testen? en heb je nog cryo"s?

welkom trouwens!

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Oh Sterre en Betties, 225 is best veel. Maar als de vorige keer tegenviel wel zo fijn dat je hoog zit.

Sterre, hopelijk dit keer minstens 8 dan! Ik duim, helpt vast hahaha. En het snel willen starten ken ik hoor. Dan ben je maar bezig ermee. Ik heb dat ook altijd.

Betties, mijn man is er wel altijd bij ook hoor. Hij kijkt alleen niet als ik prik hihi. :D

Lot, welkom, gezellig. Ik ben ook benieuwd wanneer je mag testen!

Ik was gister echt helemaal f*ck*d up zeg maar :) Ik heb zelfs gehuild terwijl ik zelden huil. Ik was intens moe, zo'n buikpijn, misselijk, alles deed zeer en ik vroeg me echt af waarom ik dit nou allemaal doe (herinner ik me ook van de vorige poging). Ik voelde me schuldig voor mijn lijf dat ik het volprop met hormonen terwijl het gezond is en...bluh. Nu nog steeds kapot maar nog maar anderhalve dag, dan vakantie + zaterdag weer echo... Gogogo ;)

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jordan, herkenbaar hoor! Die emoties, pfffff.. En ik heb dan vooral schuldgevoel naar mijn ventje van 4. Die krijgt soms de wind van voren (en ik doe zoooo mijn best om me in te houden, dus ik vind dat zoooo erg). Maarvgoed, ff doorzetten. Jij bent er ook bijna!
    Wat mij opvalt dat er zoveel tijd zit tussen jouw echos? Mijn ervaring vorige keer was dat op maandag werd gezien dat er 3 grote (17mm) en 3 middelgrote (15mm)waren en toen op woe weer terug. Toen beleken de grote al 20mm te zijn en klaar voor punctie. Dus toen was het pregnyl zetten en vrijdag al de punctie.
    Ik verwacht dat het deze keer nu ook zo gaat. Weer maandag eerste echo, dan denk ik woensdag weer, woensdagavond pregnyl en vrijdag de punctie.

Lot, hoe is jou stimulatie gegaan, wil je daar wat meer over vertellen? Hoeveel echos, hoeveel aangeprikt en heb je nog cryos?

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Betties, tuurlijk probeer je jezelf in te houden maar het doet echt veel met je hoor. Ik herken mezelf soms niet eens. Hihi. En normaal zitten er ook 2 dagen tussen bij mij. Althanks, normaal, de vorige x. Nu zei ze eerst, kom vrijdag maar, toen zei ze, ehm nee doe maar zaterdag dan krijgen die kleinere ook nog een extra zetje... Pffff. Hihi. Nou ja, ff volhouden nog hoewel die laatste 2 x spuiten (want ik verwacht niet dat ik zaterdag nog een Menopur moet doen) zullen we echt gevalletje 'laatste loodjes' zijn. En ik hoop maar dat ze in de kliniek weten wat ze doen met die extra dag :D

13. Sterre1977

pfff ik moet nog beginnen met spuiten en ben nu al af en toe emo, dat belooft nog wat. Ik leef best gezond, ben sportief en zorg goed voor mijn lijf. Vind het ook best erg dat ik mijn gezonde lichaam moet volproppen met hormomen. Mijn moeder vindt dat ook verschrikkelijk, vooral omdat ik niets mankeer. Maar ja, mijn vent kan er natuurlijk ook helemaal niets aan doen, die voelt zich al schuldig genoeg..

ja, 225 lijkt mij ook veel! ik snap niet dat ze niet wat lager beginnnen, maar is protocool, ik ben "oud" dus gelijk de hoogste dosis...nou ja, als het maar werkt!

Hoeveel dagen hebben jullie moeten stimuleren? Mijn punctie staat gepland op 29 augustus en ze gaan dan van 2 weken stimuleren uit. Ik vraag mij af, normaal heb ik altijd pas mijn eisprong op dag 19/20, toen ik nog IUI deed. Mijn eitje groeide altijd wat trager dan normaal. Geloof normaal is eisprong rond dag 14. Zal het dan met hormonen straks ook langzamer gaan?

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi sterre,

Ja die mixed feelings en dan ook nog eens dat het eigenlijk geen keuze is, je moet wel voor je gevoel...
    Je start met decapeptyl dat legt eigenlijk je hele natuurlijke systeem plat, het is een onderdrukker. Op een bepaald moment start je met menopur daarbij en dat zorgt ervoor dat je follikels gaan groeien. De bedoeling is zo veel mogelijk ( maar miet teveel ivm overstimulatie). Wat je dan ziet op de echo is hopenlijk een hele hoop mooie zwarte vlekken, dat zijn de follikels. De combi menopur en deca zorgt dus voor groei zonder eisprong. Die eisprong wordt ook kunstmatig opgewekt door het zetten van een eenmalige spuit pregnyl. Dan heb je 36 uur later de punctie, wat normaal je eisprong zou zijn. Dus de hele cyclus is kunstmatig.
    Pregnyl is zwangerschapshormoon. Dat vond ik erg heftig, want jemig wat voelde ik me zwanger. Zere boobs, misselijk etc.

Ik spuit deze ronde 9 keer menopur, ik heb volgende week vijdag de punctie gepland staan.

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sterre, vorige poging heb ik eerst 2 dagen Deca gespoten, vanaf dag 3 kwam daar toen Puregon bij (nu dus Menopur) op dag 9 van mijn cyclus kreeg ik de eerste fm, dat 11 de tweede en die avond ook Pregnyl gezet. 36 uur later had ik punctie.

Ik heb net gebeld dat ik vandaag een echo wil. Ik voel me echt ruk. Sorry, ik haat klagen maar ik ben er klaar mee. Nee, kon ze niet plannen, eerst met de verpleegkundige overleggen die met een arts moet overleggen en dan pas word ik terug gebeld. What da'...? Het is toch mijn lichaam? Ik wil niet meer Menopur naar binnen werken...Pfff... Het lijkt wel of ik 2 tennisballen heb ingeslikt hihi. Dus ben benieuwd wat de boodschap zo is maar o.b.v. mijn hoge irritatiefactor dankzij de hormonen hoop ik oprecht dat ze me laten langskomen straks anders ga ik denk ik lichtelijk uit m'n plaat ;)

16. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hi Jordan, ik ken het gevoel, al die hormonen veranderde mijn mood. Ik was op vakantie in Nederland en begon echt hatelijk te doen tegen mijn zusje. Ze vond het niet zo leuk. Maar ik heb toen sorry gezegd. Ik zeg weleens gauw dingen uit kwaadheid dat ik soms spijt van heb. Ik heb gezegd dat ik hormonen spuit en ze was blij mee dat ik haar eerlijk heb verteld.

Dus morgen een Echo? Ik hoop dat alles goed zit zodat je gauw aan je punctie kan beginnen. 11 follikels ziet er veel belovend uit.

Thanks flo! Misschien ken je mij jaren van de nod forum. Ben eindelijk zwanger. Na 2 jaar en 1 maand. Mensen denken dat ik kort in de MMM zat, heb daarvoor iets anders gedaan dan IUI, die mocht ik skippen maar ik moest spoelingen doen met vloeistof om mijn eileiders groter te maken en een kijkoperatie. Volgens dokter kon ik natuurlijk zwanger worden maar gelukkig hebben we getest, en het bleek zo te zijn dat we naar de kunstmatige behandeling moesten overspringen, wat best wel schokwekkend was. Ben begonnen met MMM vanaf mei 2011.

Hey Betties, ik zie in je onderschrift dat je IVF poging niet goed gelukt is, dat is bij mij ook gebeurd, geen bevruchtingen.

Ik hoop dat de uitkomst voor je hetzelfde als de mijne, dat je zwanger Word van icsi. het is hetzelfde alleen in de lab gaat het anders.

Ik hoop voor iedereen dat jullie zwanger worden.

17. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dank mompelientje en jij ontzettend gefeliciteerd met je Zwangerschap!

Jordan, pfff wat naar dat je je zo voelt. Ik hoop dat je terecht kunt. Bij mijn ziekenhuis valt er volgens mij helemaal niets te schuiven. De punctie voor de icsi is echt ingepland, omdat het lab vrij moet zijn om de handelingen te doen. Bij ivf maakte een dagje eerder of later niet uit, gooien toch alleen maar alles in een schaaltje.
    Hopenlijk betekent het voor jou wel dat je onwijs veel follikels hebt! Nog ff tanden op elkaar meid, je bent er bijna!

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Mompelientje, bizar he. Pfff! Hoe voel je jezelf nu? Jij hebt ook wat hormoontjes bij je :D

Betties, oh echt? Is dat heel star? En als er nou iets niet goed gaat ofzo?

Nou, ik kon terecht, ben vanmorgen geweest. Ik reageer kennelijk nogal op de Menopur dus een evt. vorige poging krijg ik wel weer Puregon, gelukkig. Ik mocht nu afbreken maar na wat twijfel hebben we besloten toch door te gaan. Ik moet toch doorspuiten en krijg nu zondag echo. Er zaten 4 grote van 19 á 20 mm. en 8 van rond de 15 ofzo. Ze moeten dus nog doorgroeien vandaar dat ik door moet. Ik MOET rust houden maar ik moet nog maar een middag dus ik ben toch nog gewoon op het werk. Zometeen om 4 uur ook nog een meisje die ik heb aangenomen die haar contract komt tekenen dus dat wil ik wel afhandelen voor de vakantie. Het weekend, volledige rust voor me myself and I. :D

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jordan wat fijn dat je terecht kon! Maar wel supernaar dat je er zo op reageert.... Maar je groei ziet er top uit toch? Inderdaad die van 15 moeten nog even door, maar als die allemaal mee gaan dan heb je een mooie score zeg. Ik zou niet weten waarom je af zou breken, zonde joh! Dus kiezen op elkaar nog maar... Dan zitten wij behoorlijk gelijk qua punctie. Dkke kans dat jij dan zondag de pregnyl kan zetten en dan ben je dinsdag aan de beurt. Ik dan vrijdag... Na hoeveel dagen hoor jij of er bevruchting is? In mijn zkh is dat pas op dag 3, voor die tijd hoor je niets. Ja alleen bij de ounctie hoeveel eitjes en of het zaad ok is.
    Bij mij is de planning heel star inderdaad. Er kunnen maar 6 of 8 icsis per week en max 2 op een dag ofzo. Dus ik kreeg ook echt een dag gepland. Daar maak ik me dus nu ook wel een beetje zorgen om. Want wat als ik woensdag ook nog veel 15 mm heb? Misschien dat er daqn wel te schuiven valt hoor. Ik ga niet teveel nadenken en scenarios bedenken want ik kan er toch niets mee. Gewoon stap voor stap bekijken. Nu gewoon spuiten en dan maandag de echo.

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Oh dan gaan we inderdaad steeds meer richting dezelfde punctiedatum! Ik denk dat ik dinsdag punctie heb. Bij mij krijg ik meteen te horen hoeveel eitjes en of het zaad ok is. Stel dat ik di. punctie heb krijg ik do. te horen hoeveel er bevrucht zijn en evt de vriezer in kunnen. Ik denk dat ze wel rekening houden met verschuivingen hoor. Ik spuit nu ook 2 dagen langer anders had ik zondag punctie gehad. Dat kun je niet helemaal plannen. Ik weet wel dat ze maar een paar puncties per week plannen. Ik bijt door hoor. Zet altijd wel door maar voelde me zo kl*te dat ik vd week serieus overwoog te stoppen. Hihi. Die-hard...ahem ;) Hoe voel jij je nu?

Deel Deze Pagina