Wie gaan er ook bijna starten met IVF of ICSI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Jordan, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    betties, veel succes morgen !

Deze ochtend follikelmeting gehad, er zijn 5 follikels groot genoeg voor punctie, en nog een aantal kleinere waarvan er mss nog een paar kunnen meedoen. De gyn twijfelde maar ze heeft de punctie toch al zondag gepland, omdat ze de follikels die nu al groot genoeg zijn niet kwijt wil, stel dat we verder stimuleren en de kleinere groeien toch niet meer, dan is het een verloren poging.

Deze avond moet ik geen puregon meer spuiten, maar menopur (4 ampullen), dat moet nog een extra boost geven (vooral dan aan de kleinere follikels). Morgenavond pregnyl en zondat punctie.

Ik ben niet echt tevreden met het resultaat tot nu toe, ik hoop dat de menopur vanvond zijn werk goed doet en we toch nog een mooi resultaat hebben zondag...
    Al zal ik al blij zijn als er goede eicellen gevonden worden, maakt niet uit hoeveel, als er een embryo ontstaat zal ik al de gelukkigste mens van de hele wereld zijn :)

De punctie is trouwens voor de 21e juli, dat is onze nationale feestdag, en dit jaar ook troonswissel, hopelijk brengt dat ons geluk
    ;)

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Betties, heel veel succes morgen, die narcose mag je blij mee zijn hoor :D hihi, zou ik ook wel willen. Hier doen ze het zonder. Ben je al eens onder narcose geweest?

Liesje, bij mij hadden ze het ook over 5 die goed genoeg waren bij de laatste echo en zie de eindscore ;) het kan alle kanten op en wie weet helpt die dubbele dosis wel joh. Spannend ook bijna punctie!

Sterre, nog maar 2 weken dan mag je. :) De punctie viel niet mee maar er zaten er veel. Er zijn meiden die er niks van voelen of die geen pijn hebben, ik vind het tegenvallen maarrrr, het is voor iedereen anders ;)

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Liesje die flinke portie menoupur zal je vast goed doen! Ik had bij de eerste echo iets van 6 mooie folikels en bij de tweede in elk geval 9 en nog twee groeiend. Dus het kan zo maar zijn dat er echt een paar bijkomen. Sterkte met de laatste spuiten en jazeker, die dag moet geluk brengen!

Jordan, hoe is het met de napijn? Gaat het goed met je? En de spanning van het wachten? Morgen hoor jij toch?

Ik lig hier lekker in het zonnetje, hopend dat het zonnetje de boel nog even lekker laat groeien, hihi. En morgen dan niet met van die spierwitte benen in de beugels ;)
    Ik heb een jaar of 9 geleden een keer narcose gehad, voor een acute blinde darm. Dat ging prima, geen centje last. Bij de intake zeiden ze ook al dat ik een makkie zou zijn, aangezien ik verder niets mankeer. Hopen dat het allemaal soepel gaat dus. Ben eigenlijk echt niet zenuwachtig nu. Ik zie wel hoe het gaat...
    Hopenlijk kan ik morgen in de middag even laten weten hoe het is en wat de oogst was!

Geniet van het mooie weer!

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Beter dat je niet zo op de narcose reageert. Ik krijg wel altijd wat tegen de misselijkheid (als ik operatie heb ofzo) maar verder prima. Lekker nu zonnen, kleurtje opdoen enne, goed smeren he :) ik mag nog niet in de zon omdat ik gister morfine kreeg. De napijn valt mee. Ik ben moe en een beetje zeurend gevoel in mijn lies en that's it :)
    Zet hem op morgen, super benieuwd!

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hoe is het gegaan Betties? Mooie score?

Net gebeld. 10 embryo's! Wauw. Nu morgen tp en dan krijg ik ook meteen te horen hoeveel er de vriezer in kunnen! Ik moet mijn buik in de gaten houden omdat die steeds erg gespannen staat en er veel follikels zaten.

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ben er weer! Was nerveus maar het is me 100% meegevallen. Het was een roes en niet helemaal onder zeil. Ik voelde nauwelijks wat, ik was wel bij maar kreeg niet echt wat mee. Na een boterha en kop thee mocht ook snel weer weg en nu voel ik me prima.
    Er zijn 10 grote geprikt en ik had 5 eitjes! Wel heel blij mee. Precies hetzelfde als de vorige keer, toen had ik ook maar de helft aan eitjes. Nu op de bank en maandag worden we gebeld.

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Wow, jordan wat een topscore heb jij! Ik ben jaloers! Super zeg! Dat voelt vast heel fijn. Ik zie dat jij wel baak positief hebt getest maar dat het zwanger blijven een probleem is? Kun je daar nu iets mee? Heb je ook utrogestan?

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Betties, goed nieuws zeg! En 5 is ook mooi. Ik hoop dat ze alle 5 bevrucht raken! Nu rustig aan he. Ik heb idd steeds miskramen maar ze hebben echt héél veel onderzocht (bloedstolling, autoimuun, kans op afwijkingen, schildklier, hormoonhuishouding enz) maar ze kunnen niks vinden. Hoop houden dus vooral :)

Ik kom net terug vd kliniek, toch een overstimulatie. Er zit vocht rond mijn bm. Ze heeft bloed laten prikken en ik word vanmiddag gebeld. Ze denkt dat het een lichte is en ik morgen gewoon voor tp kan en dat ik ma op vakantie kan,, mocht het bloed toch anders vertellen dan geen tp en waarschijnlijk geen vakantie. Maar daar gaan we maar niet van uit :)

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Uitslag uit het bloed binnen, lichte overstimulatie idd voor nu. Bloed qua stollingswaarde was in orde. Morgen nog een check voor de tp en als het niet vermeerderd is gaat de tp gewoon door. Ik drink me een ongeluk aan water haha. Mag ook maandag op vakantie maar wel weegschaal en meetlint mee en bij veranderingen meteen bellen. Nou ja, niet helemáál relaxed er tussenuit maar...er tussenuit haha.

10. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jordan, wat een super resultaat ! Hopelijk kunnen er veel de vriezer in, en heb je die pas nodig voor een volgend kindje ;)
    De overstimulatie is minder goed natuurlijk, en dat je je iedere dag moet wegen en meten op reis, dat is idd niet echt ontspanning, maar zoals je zelf zegt, je bent eens even weg van de dagelijkse sleur, dat op zich kan al veel deugd doen ! Veel plezier op reis, en hopelijk daarna een positieve test :)

betties, ook een mooi resultaat, ik duim dat je maandag goed nieuws krijgt !

Ik ben al wat positiever voor morgen, wel nog nerveus dat er geen eicellen gevonden zullen worden, maar ik denk dat dat normaal is, hebben jullie dat ook (gehad) ? Die 2 dagen erna, voor je bericht krijgt of er een terugplaatsing kan doorgaan, die zullen ook wel heel zenuwslopend zijn, dat de tijd maar snel vooruit gaat !

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Liesje, zet m op morgen, succes!

Ik heb net een verse minniemie aan boord en...alle overige 9 zijn ingevroren! Yeeey. Blij :) Allemaal broertjes en zusjes voor deze uk hahaha. Oh en ik heb gister 3 en een halve liter water naar binnen gewerkt en ben een kilo kwijt. Ook buikomtrek is minder.

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jordan, supergoed zeg! Nou dit moet toch gaan lukken zeg! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om ook zoveel in de vriezer te hebben. Voorlopig geen gespuit meer voor jou dus! Heeft al dat doorzetten toch maar mooi wat opgeleverd!

Hier alles goed. Heb helemaal geen last van de punctie verder. Ik probeer niet aan maandag te denken, dat komt maandag wel.

Ja liesje, het is moeilijk om niet allerlei " wat als..." Scenarios te bedenken. Bij mij geldt zeker dat niet in iedere follikel een eitje zit. Dat heb ik na twee puncties wel bevestigd gekregen. Maar ja, als het zo is dan doe je er ook niets aan... Je moet het maar gewoon ondergaan. Heel veel sterkte!

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Liesje, is de punctie vandaag nog doorgegaan? Ben heel benieuwd hoe het met je gaat en of je uiteindelijk toch een mooi resultaat hebt?

14. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jordan, super ! nu kan je met een gerust hart op reis vertrekken :)
    ik duim dat het embryo'tje dat je nu gekregen hebt het minstens 9 maand volhoud.
    En 9 embryo's in de vriezer, dat is een fantastisch resultaat ! Dit is de perfecte start voor een verdiende vakantie ;)

betties, we kunnen samen in spanning wachten, ook ik krijg morgen nieuws over de bevruchting... Ik duim voor je voor goed nieuws !

De punctie is goed gegaan, er zijn 9 eicellen weggehaald ! Er zijn dus toch nog een aantal follikels bijgekomen. Ik was zoooo blij als ik hoorde hoeveel eicellen er waren gevonden, ik had gehoopt op 2 - 3, aangezien er donderdag slechts 5 follikels groot genoeg waren. Maar toch ooh zo blij hiermee :D
    Nu nog hopen op even goed nieuws morgen...

Ik heb wel afgezien na de punctie (de punctie zelf was onder volledige verdoving), ik heb serieus last gehad van buikkrampen, mijn darmen waren behoorlijk van slag van de verdoving, en ook van mijn maag had ik last. Net voor ik naar huis mocht vertrekken overgegeven, en toen was alles ineens over, geen misselijkheid meer, geen buikkrampen, wat een opluchting was dat zeg :)
    Nu alleen nog wat menstruatie achtige krampen, niets dat we niet aankunnen ;)

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Liesje, wat super fijn dat het meegevallen en is. En die volledige verdoving, meiden ik ben jaloers. Morfine is leuk om je zo vaag als een ouwe aap te voelen maar tegen de pijn helpt het weinig hoor. Pffff... En super dat het nu allemaal rustig is met je buik. Gewoon rusten dan komt het helemaal goed. Wanneer krijg je de uitslag?

Betties, spannend morgen meid, ik duim voor je! Hopelijk is het wat je hoopt dat het is :)

Alles met de andere meiden goed?

Ik ga op vakantie dus vanuit mij zal het even stil zijn maar ik kom zsm kijken wat jullie scores zijn, ik duim voor jullie (misschien spiek ik morgen wel even stiekem hihi). Rustig aan en tot snel!

16. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Jordan,

Hele fijne vakantie! fijn dat het kan en dat het allemaal wat rustiger is met de overstimulatie nu!! Fijn dat je nu ff vakantie hebt, dat maakt de wachtweken misschien wat makkelijker..

Liesje, wat goeeeeed dat je er nu toch opeens 9 had! zo zie je maar, je kan er tot moment van de punctie weinig van zeggen, goed nieuws hoor, ga voor veel bevruchtingen voor je duimen!

Betties, ook voor jou spannend morgen! ik ga hard voor je duimen!!

hier alles goed, net een heerlijk weekend gehad met mijn man. Vrijdag lekker vrij genomen en naar de Efteling geweest en zaterdag en zondag lekker samen naar een hotelletje geweest. Nog ff wat leuks voor het hele circus begint. Volgende week mijn verjaardag :( (snik dat maakt mij dan 36 en dan ben ik echt oud voor mijn gevoel en in het ziekenhuis zak je dan ook meteen in de "hopeloze leeftijdsgroep" zeg maar.. ) en daarna ga ik dan eindelijk ook beginnen met spuiten!

17. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sterre wat goed om nog even leuke dingen te doen! Ja, ik vind verjaardagen de laatste jaren pok deprimerend... Ben net 34 geworden en krijg ook al het gevoel dat het misschien al te laat is. Rotgevoel! Maar het zou ook zomaar kunnen dat dit jouw jaar wordt!

Liesje, jij al zenuwachtig? Ik begin zo langzaam aan toch wel ontezettend de kriebels te krijgen... Kom op, uit 5 moet toch 1 bevruchting kunnen komen? Vorige keer was het zo vershrikkelijk nieuws, wereld storttetoen echt ff in... Ik hoop dat vandaag niet nog een keer mee te maken...

18. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ooooooh ik ben zo opgelucht! Drie emmies! Whoohoo!
    Vanmiddag terugplaatsing van 1 en morgen horen we dan of die andere 2 goed genoeg zijn voor de vriezer.
    Oh wat was ik zenuwachtig en ik heb verschrikkelijk gehuild na het telefoontje. Eindelijk een lichtpuntje!

19. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Whohoe!! Toppie, moest al aan je denken vanmorgen, echt super goed nieuws. Succes met de tp vanmiddag en dan die rottige wachtweken nog even doorkomen

20. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    betties, super ! Veel succes met de terugplaatsing, dan kan het wachten nu beginnen... Ik duim voor je !

Ik heb ook net telefoon gekregen, van de 9 eicellen waren er 8 goed genoeg om te bevruchten, van die 8 tot nu toe 2 bevrucht, maar de vrouw aan de telefoon zei me dat er nog konden bijkomen :(
    Dat heb ik nog nooit ergens gehoord of gelezen, maar ja, als ze dat van het labo zeggen zal het wel zo zijn zeker...
    Woensdagmiddag terugplaatsing, spannend...

Deel Deze Pagina