Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Happygirl86, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo mama's.
    Aller eerst gefeliciteerd de dames die zwanger zijn van hun derde hummeltje.
    En voor de dames die inmiddels zijn bevallen van hun derde.

Hier er al overuit dat we graag een derde willen maar niet nu we hebben 2 kids achter elkaar gekregen dochter januari 2013, zoon januari 2014 schelen exact een jaar en 1dag.
    Eerste jaar was vrij gemakkelijk maar begint nu toch wel pittiger te wordne vooral als huismama je bent continue samen.
    Gaan al wel beide na psz dat scheelt.

Mijn vraag is dus aan jullie? Werken jullie of zitten jullie thuis.
    Ik kijk er super na uit als ze weer naar school gaan en ik zelf weer kan gaan studeren en daarna eventueel werken.
    Nu is helaas geen optie kdv is niet te betalen en we krijgen geen euro terug ivm salarisschaal van me man.
    Dus moet echt even wachten tot ze naar school gaan, maar zou ook super graag weer een derde willen maar weet dus niet hoe en wat! T kriebelt zwaar maar zou wel tenminste willen wachten tot ze naar school gaan.

Lees graag hoe jullie tot het besluit kwamen we willen een derde hoe oud waren de eerste 2 en hoe is de situatie thuis werken jullie?

Groetjes heeel veel vragen!

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

Froetsel, hier zitten tussen 1 en 2 nog geen twee jaar en dat vond ik heel pittig. Onze dochter was ook geen makkelijke baby en in combinatie met peuterpuber was het eerste jaar behoorlijk intensief. Wij zijn weer voorgegaan toen dochter ruim 2.5 was en na bijna een jaar was ik zwanger. Ze zijn nu 6 en 4 en gaan dus allebei naar school en dat vind ik eigenlijk wel ideaal. Ik weet nog niet hoe het straks gaat met de derde erbij, maar overdag heb ik iig alle tijd voor dr.
    Ik werkte nog 3 dagen en ga straks 2.5 dag werken, mijn man gaat van 4 naar 4.5 dagen.
    Dit jaar is trouwens de KOT flink verhoogd, dus ik zou het nog eens narekenen. Wij gaan straks met 3 minder betalen dan vorig jaar met 2.

Plk, fijn dat de echo goed was. Is toch altijd weer een geruststelling en alweer over de helft.

Brabomama, die lopen mooi op idd. Heb je al last van kwaaltjes?

Blue, vervelend zeg. Weet je al wat meer?

Hier nog steeds geen beeb. De vk komt straks weer strippen en ik hoop dan echt op meer dan die 1cm van donderdag. Donderdag en vrijdag nog wat voorweeen gehad, maar gisteren niks. Verder wordt ze ook iets rustiger, de afgelopen dagen. Ik denk dat we gaan vragen voor een plekje voor as donderdag en vrijdag (met 41.1 of 41.2), anders wordt het pas echt 42.0 en dat vind ik wel erg laat. Ook voor Stijn en Noor wordt het tijd dat ze komt. Ik merk dat hun ook wat last van spanning hebben.

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is wel mooi dat er 4 jr tussen zit tussen de middelste en jongste straks.
    Hier dus thuis blijf moeder maar zou graag weer aan de bak willen als doktersassistente zal k nu nooit aangenomen worden ivm 3 jr er tussen uit nadat k was afgestudeerd gelijk met me
    Dochter thuis zat.
    Vandaar dat ik weer wil studeren en dat is dus niet mogelijk ivm opvang voor 5 dagen en dat voor 2 kids..

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Vijf dagen is idd wel veel (en duur)
    Bij ons gaan ze straks de ene week 2 dagen naar de BSO en de andere week 1 dag en de baby gaat de ene week 2.5 dagen naar de dagopvang en de andere week 1.5 dag. BSO is trouwens ook een stuk goedkoper dan de dagopvang; scheelt echt een hoop.

5. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja dat is wel zo. Vandaar dat k ff geduld moet hebben tot ze beide naar school gaan en dan vervolgens bso op de momenten dat mijn man of ik ze niet kunnen ophalen,
    Dat betekend helaas dan wel weer dat ik de kinderwens op een laag pitje moet zetten. De vraag is hou ik dat vol haha!

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier nu zwanger van de derde. Was geen bewuste keuze, ben namelijk door de pil heen zwanger geraakt. Iets waarvan ik dacht dat het mij nooit zou gebeuren 😳. Beetje naïef natuurlijk.
    Ik werk vier dagen per week, mijn partner ook. Mijn andere kinderen zijn 4 en 2 jaar. Tussen hen nog geen twee jaar leeftijdsverschil. De jongste is nu echt aan peuterpuberen, dat is soms lastig. Soms bekruipt me ook de angst voor een derde. Wordt het niet te druk, kan ik het wel. Hoe doen we dat in de auto, hoe gaan we het huis anders indelen etc. Veel praktische zaken dus. Nu ook nog niet het gevoel echt te kunnen genieten van de zwangerschap. Komende week de tweede echo. Ook weer spannend, voel niks en vraag me af of het nog wel goed zit.
    Ook maak ik me enigszins druk om de reacties vanuit mijn omgeving over het krijgen van een derde kindje. Zelf medisch gezien niet zo'n goed jaar gehad en dat was net weer een beetje stabiel. Een zwangerschap gooit dit weer een beetje in de war.

7. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Froetsel bedankt voor de felicitaties!:D

Mijn man riep al voordat onze eerste er was dat hij drie kinderen wilde:p Zelf dacht ik toen de tweede er nét was dat ik er wel klaar mee was, ik vond het in het begin enorm wennen om ineens m'n aandacht over 2 kindjes te moeten verdelen. Maar al snel voelde dat heel natuurlijk, en daarbij komt dat wij behoorlijk makkelijke kinderen hebben. Dat maakte onze beslissing om voor een derde te gaan wel wat makkelijker. En nu ben ik dus al in ronde 2 weer zwanger geraakt!

Ik werk 24 uur per week, verdeeld over 3 dagen. Misschien wordt dat van de zomer iets meer maar wat mij betreft niet meer dan 28 uur (mijn man werkt fulltime). Maar het kan ook zijn dat ik deze zomer werkloos ben, het kan alle kanten nog op en dat maakt het wel een beetje eng allemaal.

Mede daarom ben ik ook wel bang voor de reacties van familie en vrienden als we hen ons nieuws vertellen. Ben bang dat veel mensen het niet verstandig vinden. Maar goed, het is ons besluit en het voelt goed, da's het belangrijkste!!

8. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend Nelta! het begint nu zo zachtjes aan wel tijd te worden,
    voor kleine zus dat ze komt. Heel veel succes de komende dag(en) hopelijk doet het strippen wat.

9. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Froetsel,

Hier zit tussen nr 1 en 2: 3 jaar en 3 maanden
    tussen nr 2 en 3: 3 jaar en 8 maanden, niet geheel bewust maar een zwangerschap kan je niet plannen (voor nr 2 en 3 bijna een jaar bezig geweest)
    nummer 3 verwachten we begin juli en eind juli word nr 1, 7 jaar en in oktober nr 2, 4 jaar als mijn verlof afloopt zitten er 2 op school, denk dat het wel relaxed zal zijn, maar 1tje thuis.
    werk zelf 3 dagen van 8 uur en op 2 van die dagen hebben we bso en de andere dag oma, (nr 3 gaat dan 2 dagen naar de andere oma)
    vl werkt meer dan full-time heeft een eigen zaak maar die begint bewust pas om 9.00 uur zodat hij eerst naar school kan om weg te brengen hij haalt ook op, op de bso dagen, dat is wel een voordeel.

Bij ons voelde het niet compleet met 2, tuurlijk vind ik het ook super spannend hoe het straks zal gaan met een baby erbij terwijl de andere 2 al zo zelfstandig zijn. dat zal de tijd leren. :D

Succes met je keuze en ook met je geduld als je er nog even mee moet wachten ;)

10. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou Nelta kleine houd het spannend. Krijg je straks nog net zo'n bijzondere datum als mijn middelste. Schrikkeldag komt al aardig dichtbij :)

Hoi.froetsel...ik werk 18 uur in 2 dagen en heb die dagen een gastouder wat aanzienlijk in kosten scheelt met kdv.
    Onze meiden zit steeds 3 jaar tussen.
    En ik denk dat er in iedere leeftijd fase wel een lastig moment zit dat ze net even drukker zijn of slecht luisteren.

Wat mij betreft nog steeds geen ongi.
    Assistent zegt alleen dat dit kan en mag binnen het jaar na bevalling.
    Dus ik wacht het wel af en doe eind deze week nog een test voor de zekerheid.

11. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Nelta hoe gaat het??

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja, ik snap er niet veel meer van. Weer een rare nacht iig. Ik werd om 2.00 wakker met weeen van 3 min en dan 6 min tussenpauze. Was ruim een uur regelmatig, om daarna toch weer af te zwakken. Mn buik is nu wel wat onrustig nog, maar geen weeen meer. Gisterennacht ook al een soortgelijk geintje. Het doet ook echt pijn (bij stijn en noor begon het minder pijnlijk) en het voelt echt als weeen, maar waarom stopt het dan toch weer? En waarom begint het dan gelijk met 3 min lange weeen, ook zo raar...
    Nu nog steeds pijnlijke harde buiken, zonder regelmaat.

Om 12.15 weer naar de vk, dus dan kan ik het ook bespreken met dr en ik hoop toch wel op meer dan die ruime cm van zondag.
    Sowieso is dit de laatste afspraak bij de vk en zal ze weer proberen te strippen. Mocht het nog steeds rommelen tegen die tijd en ik nu 3-4 cm hebben, ga ik misschien wel vragen of zn mn vliezen wil breken.
    En anders wordt het inleiden eind deze week en dat zouden ze dan ook vandaag gaan vastzetten. Spannende dag dus.

13. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Spannend Nelta. Volgens mij waren hier heel veel dames waarbij het zo rommelde! Bij mij ook... Zondag vliezen gebroken, dinsdag pas bevallen. Daar tussen steeds weeën of harde buiken, en dan weer niks....
    Cm zegt niet alles. Ik had tot 6uur voor het persen nog maar 1cm ...

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Net terug van de vk; ontsluiting was nog idem, maar het lag veel minder ver naar achteren, want gunstig was volgens haar. Strippen lukte ook goed en was niet zo pijnlijk als zondag.

Afspraak voor inleiding staat ook. Donderdag half 8 moeten we ons melden, ik hoop nog steeds dat het niet nodig is, maar het is fijn om iig een datum vast te hebben staan nu.

15. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Ze komt iig deze week!!! Spannend hoor. Nog heel even geduld en dan genieten van ne meisje en gezin

16. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Nelta, duimen draaien hier ook dat het gewoon nu lekker doorzet!! Sterkte met de laatste loodjes. Herkenbaar ook dat je er als gezin op een gegeven moment echt klaar voor (mee) bent en dat de spanning toeneemt! Nog even geduld Stijn en Noor!! Leuk hoor, straks zien ze eindelijk hun kleine zusje. Vond dat zo lief en bijzonder..

Ik lees wel mee hoor, maar tis echt te druk om goed mee te kunnen schrijven. Jongste is hier alweer een half jaar en dus zijn we aan het rommelen geslagen met vast voedsel. Voorlopig gaat dat nog niet van een leien dakje en zorgt het voor veel slapeloze nachten, met toch nog een slokje bv... Tel daarbij mijn laatste eindopdrachten voor mijn opleiding en je weet hoe mijn dagen (en nachten) eruit zien... Maar begin april moet ik klaar zijn met de studie, dus het eind is daarbij wel echt in zicht...

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben 18 februari bevallen van een prachtige dochter! Alles gaat super goed, zijn nog wel in het ziekenhuis, maar verwachten deze week naar huis te mogen!

Kom snel goed bijlezen en reageren!

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd boommm en geniet van je kraamtijd.

19. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Boommm van harte gefeliciteerd met de geboorte ben jullie kleine meid! Ze is iets te vroeg geboren toch? Fijn te horen dat alles goed gaat en dat jullie waarschijnlijk al snel naar huis mogen!

Geniet van elkaar en kom maar lekker bij de komende tijd!!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het hele inleiden is niet nodig. Om iets voor vijven is onze prachtige dochter Wies geboren. Bevalling ging snel en het laatste stuk was pittig, maar ze is er.

Deel Deze Pagina