Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Happygirl86, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Vita Rose, je weet maar nooit. Ik hoop nog even voor je. Ik zie dat je over een paar dagen kan testen, blijft toch spannend.

@ Brabomama, jeetje balen zeg! Zag je het al wel aankomen? Vergeet niet dat je BSO en KDV dan volledig moet betalen he en je geen teruggave krijgt.

Nog gefeliciteerd met je oudste!

@ Plk, fijn dat de controle weer goed was. Succes dinsdag met de echo, ben benieuwd.

2. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is het niet zo dat als je ww hebt, nog een half jaar recht hebt op kinderopvangtoeslag?! dacht dat de regel zoiets was. Zou het even goed controleren wat de regels zijn mbt opvang en ww.

Morgenavond de echo ben zo benieuwd wat de schatting zal zijn :)
    en natuurlijk weer even kijken naar de kleine man.
    Kamertje is af, ben nu begonnen aan de was, word nu weer zo echt, we kunnen alle 4 niet wachten tot dat hij er is :D
    geboortekaartje is besteld, kinderwagen komt einde van de maand, het to do lijstje word met grote sprongen kleiner

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Heerlijk gevoel is dat he.

Hier is Wies alweer ruim 2 maanden. Het gaat echt super snel. Gelukkig heb ik ouderschapsverlof en levensfaseuren achter mn verlof geplakt. Anders had ik over 2 weken alweer moeten beginnen, nu pas 22 augustus weer. Ik heb er ook echt nog helemaal geen zin in en ga er eigenlijk alleen maar meer tegenop zien.

4. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk idd Nelta, heb ook eigenlijk geen zin meer om te werken, moet nog 14 dagen tot aan me verlof :D wil gaan cocoonen :D

Heerlijk dat jij je verlof hebt kunnen verlengen!

5. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @plk: succes met de echo morgen, ik ben ook heel benieuwd naar de prognose! En wat heerlijk dat je to-do lijstje korter wordt, dat geeft rust hè?

@springday: vanaf het moment dat je de WW in gaat heb je nog 6 maanden recht op kinderopvangtoeslag. Dus het klopt wat plk zegt! We nemen dit inderdaad mee in onze overweging.

@nelta: wat super dat je nog zo lang vrij bent, gewoon de hele zomervakantie nog! Kun je heeeeeel rustig aan wennen aan het idee dat je straks weer moet werken. ;)

De verjaardag van onze oudste (inmiddels dus kleuter!) was heel leuk. Het was woensdag prutweer maar we hebben gezellig kadootjes uitgepakt, zelf cupcakes gebakken en natuurlijk opgegeten, 's middags met vrienden + hun kids naar een binnenspeeltuin geweest en daarna nog ergens een pannenkoek gegeten. Dus helemaal prima voor de kleine meid!

Gisteren een klein kinderfeestje gevierd (met 4 kleuters, 1 peuter en een dreumes) waarvan de mama's er ook gewoon gezellig bij bleven. Aan de ene kant fijn dat iedereen haar eigen kind(eren) een beetje in de gaten kon houden, maar aan de andere kant gaf het ook een hoop extra drukte!! 's Middags kwam er nog wat familie langs, gelukkig konden we lekker in de tuin zitten. Vanochtend heeft madam nog getrakteerd op het KDV en nu zijn we allemaal best wel klaar met dat gefeest, iedereen (incl. dochter zelf) kijkt er erg naar uit dat ze vanaf volgende week gewoon naar school gaat en in een (nieuw) ritme gaat komen.:D

6. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ja...Daar ben ik weer! Wij zijn onverwachts een week op vakantie geweest en het was echt heerlijk! In eigen land, maar door het super weer was het helemaal top. Enige minpunten was dat ik woensdag ongesteld werd...
    Maar had dat natuurlijk al wel een beetje verwacht na die schimmelinfectie. Deze ronde er maar weer helemaal tegenaan!

Hebben jullie genoten van het mooie weer?

@Nelta: wat fijn dat je zolang verlof hebt.

7. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk Vita Rose, even er tussenuit! en het weer was/is top!
    Beetje jammer dat je toch ongesteld bent geworden.

Echo was perfect, meneertje was 1639 gr wat iets onder het gemiddelde was en als hij geen extreme groeispurt krijgt :D zal de schatting 3300/3400 gram zijn, daar zou ik heel blij mee zijn.
    (de jongste was 3920 bij 38 weken)
    Wat grappig was om te zien, dat hij het neusje heeft van de jongste en we zeggen het gewicht van de oudste, die was 3100 gram bij 38 weken haha.

8. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het op school brabomama? vind je kleuter het leuk, zal ook wel heel vermoeiend zijn in het begin!

9. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Vita Rose, wat heerlijk dat jullie met dat lekkere weer in eigen land weg zijn geweest! Kan me voorstellen dat je toch baalt dat je ongesteld bent geworden. Deze maand weer met frisse moed er tegenaan!

Onze kleuter heeft vandaag haar eerste 'echte' schooldag, ze had er enorm veel zin in maar ik merkte al wel dat ze afgelopen nacht onrustig sliep en ook vanmorgen vroeg was ze echt een stuiterbal. Eenmaal op school aangekomen vond ze het toch wel héél spannend en toen ik na het afscheid nog even door het raam van haar klas naar binnen spiekte zag ik haar heel verdrietig kijken :( Dat vond ik heel lastig om te zien, maar ik zag gelukkig ook dat de juf al naar haar toe liep dus ik ben maar gauw weggegaan. Het komt vast goed als ze eenmaal beter gewend is!

Wij hebben ook genoten van het weer de afgelopen week. De kinderen zijn een paar dagen uit logeren geweest bij oma en ondertussen konden wij lekker naar een bevrijdingsfestival, uitgebreid lunchen en shoppen in de stad, en ik had zaterdag nog een vrijgezellenfeestje. Dus ik voelde me weer eventjes echt 'ik' en niet alleen maar 'mama', wat was dat fijn!! Maar gisteren was ik toch ook weer heel blij om m'n kinderen weer bij me te hebben en lekker met ze te spetteren in een badje in de achtertuin! :)

10. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Hoe is het met alle dames hier? Weet iemand eigenlijk of Mom86 ooit nog actief is hier? Ik zie dat zij 17 april was uitgerekend maar volgens mij heb ik überhaupt nog geen enkel berichtje van haar gezien sinds ik meeschrijf in dit topic (dus sinds afgelopen najaar). Maar zij moet inmiddels dus zeker al bevallen zijn...

Verder nog iemand nieuws?

Hier gaat alles goed, afgelopen woensdag heb ik de 16-wekencontrole bij de gynaecoloog gehad en zijn beeb en ik allebei helemaal goedgekeurd. Gelukkig blijft mijn bloeddruk nog goed laag (119/72) en mijn urine was ook in orde. Extra bloed prikken om mijn lever- en nierwaardes te controleren was op dit moment niet zinvol zei de gyn, omdat pre-eclampsie (waar ik weer bang voor ben) nooit beschreven is vóór de 24 weken. Bij de volgende controle (over 8 weken) zullen we waarschijnlijk dus voor de zekerheid wel even bloed prikken. Just in case.

Vanochtend hadden we een pretecho ingepland omdat we toch wel héél nieuwsgierig waren naar het geslacht van ons 3e kindje. En wat blijkt...we krijgen een 3e meisje!!!!:D Mijn man is superblij, die wil het liefst alleen maar meisjes. En zelf vind ik het ook geweldig, al vind ik het wel een gek idee dat ik nu nooit zal weten hoe het is om een zoon te hebben. Maar 3 meiden in huis lijkt me een hele gezellige, drukke boel! :)

11. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    ♥ DE MAMA'S VAN HET DERDE KINDJE CLUBJE ♥

♥ Proberen ♥
    Vita Rose - 33 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD ??

♥ Zwanger ♥
    Mom86 - 29 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 17-04-2016 ♥♥
    Plk - .. jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 07-07-2016♥♥
    Lieke84 - 31 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 22-09-2016♥♥
    Brabomama - 36 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 24-10-2016♥

♥ Bevallen ♥
    Sophia 39 jaar - 2 zoons, 1 dochter - bevallen op: 31-01-2015 ♥
    Sanntje 30 jaar - 2 dochters, 1 zoon - bevallen op: 22-03-2015 ♥
    Esje78 36 jaar - 1 zoon, 2 dochters - bevallen: 06-04-2015 ♥
    Springday 28 jaar - 3 zoons - bevallen op: 11-04-2015 ♥
    ZaZou 28 jaar - 1 zoon, 2 dochters - bevallen op: 01-05-2015 ♥
    Blue21381 34 jaar - 3 dochters - bevallen op: 31-05-2015 ♥
    Tatie 38 jaar - 1 zoon, 2 dochters - bevallen op: 04-08-2015 ♥
    Aowyn 32 jaar - 2 zoons, 1 dochter - bevallen op: 13-08-2015 ♥
    Happygirl86 29 jaar - 2 zoons, 1 dochter - bevallen op: 15-09-2015 ♥
    Sumshine 31 jaar - 1 dochter, 2 zoons - bevallen op:12-11-2015 ♥
    Fleurop 29 jaar - 3 zoons - bevallen op:17-11-2015 ♥
    Spekky 33 jaar - 2 zoons, 1 dochter -bevallen op: 01-12-2015 ♥
    Boommm 26 jaar - 3 dochters - bevallen op: 18-02-2016 ♥
    Nelta 29 jaar - 1 zoon, 2 dochters - bevallen op: 23-02-2016 ♥

♥ Afspraken ♥
    6 juni - Brabomama - 20-wekenecho
    6 juli - Brabomama - 24 wekencontrole gyn[/QUOTE]

12. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat leuk Brabomama nog een meisje!! je schijnt meer kans te hebben op hetzelfde geslacht als je er al 2 van hebt. :D
    Hier idemdito haha
    heerlijk vertrouwd en je kan wat kleertjes doorschuiven maar het belangrijkste is als alles maar gezond is, wij vonden het geslacht maar bijzaak. Tuurlijk had ik een meisje ook super leuk gevonden maar met 3 jongens straks ben ik heel erg blij en compleet!

Goed dat ze je bloed over een tijdje nogmaals checken beter 1 keer teveel controleren dan te weinig.

Ik heb 27 mei weer een controle afspraak bij de vk

13. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @brabomama: wat leuk 3 meiden!! Wij hebben van beide soorten al 1...Dus ben benieuwd wat derde voor geslacht zou gaan hebben. Mijn man weet zeker dat het een jongetje zal zijn. Ik vind allebei prima.

Hier gelukkig weer rond de klusdagen, een jaar geleden alweer een besloten we voor een derde te gaan, tijd gaat zo snel...Ik hoop echt dat het nu snel raak mag zijn.
    Gaan jullie nog wat leuks doen met Pinksteren?
    Wij alleen 2e pinksterdag naar mijn schoonouders. Verder lekker rustig. Ben een halfhoogslaper aan het schilderen. Hoop dat we die maandag op de slaapkamer van mijn zoontje kunnen zetten.

14. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Vita rose veel plezier en succes komende dagen ;)

Brabomama, wat leuk, drie meiden! Ik denk dat je bij een laatste kindje toch altijd zal denken: nu komt er nooit meer een (andere geslacht invullen) baby. Ik bedoel: hier komt er ook nooit meer een jongetje bij en dat vind/vond ik ook best een gek idee.

Dames, ik vind het dus echt superdruk met drie... Ook echt genieten hoor, maar geen puf vaak om goed te reageren. Ik lees wel altijd alles mee, maar vind gewoon geen tijd om dan meteen te reageren en dan is het een paar dagen later een beetje duf om alsnog daarop te reageren.

En waar ik het nou zo druk mee heb? Ik werk nog maar drie dagen... :) Oudste zit wel op twee clubjes inmiddels. Middelste moet nog met zwemmen beginnen, maar wil alvast heel graag op ballet. En dan al die bijkomende regeldingen. Word er soms toch een beetje moe van :)

Met jongste gaat het goed: slaapt heel goed in haar eigen bedje inmiddels en eet en drinkt best wat. Ik geef nog wel een avondfles, want anders ben ik bang dat ze eerder dan zeven uur komt. Hoe doen/ deden jullie dat op die leeftijd? Ze is nu ongeveer 9 maanden.

15. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden die al bevallen zijn, wanneer begon bij jullie het voorwerk?

Sinds afgelopen maandag heel veel harde buiken en de kleine ligt een stuk lager dan eerst, heb maandagavond 2 uur lang beenweeen gehad met een kogelharde buik denk dat het de indaling geweest is.

energie level is een stuk lager geworden, het lopen gaat langzamer kortom we zijn in de fase beland van hoogzwanger? ik hoop dat deze man net als ze broers in de 38e week komt, weet dat ik er niet van uit moet gaan maar onderbewust ga je er wel van uit :D

Tatie, merk als het schoolvakantie is, alles een stuk relaxter gaat, als de oudste op school is, is het zo'n stuk drukker met halen en brengen en met vriendjes afspreken en dat word alleen maar drukker ben ik bang ;)

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

Brabomama, wat leuk nog een klein meisje erbij.

Plk, wow bij jou schiet het ook al op zeg, zeker als je van 38 weken uitgaat. Het echte voorwerk begon hier rond de 37 weken, maar ze kwam pas met 40.6.

Vitarose, hopelijk is het snel raak. Hier duurde het bijna een jaar voordat ik zwanger was van Wies en toen dat jaar in zicht kwam en ik nog niet zwanger was, vond ik dat ook wel een ding.

Tatie, ik vind het al druk en ik heb nog verlof. Drie dagen werken lijkt me ook best pittig. Ik deed er ook 3 en ga er straks 2.5 doen en ik vraag me echt af hoe het dan allemaal gaat. Ik vond met twee vrije middagen en zwemles en ballet het ook best druk voor de kids. Nu kunnen ze lekker afspreken wanneer ze willen. Hoe laat doe je een avondfles? Hier krijgt Wies nu de laatste voeding tussen 8 en half 10, net hoe het uitkomt, maar het wordt wel steeds vroeger. Volgens mij gingen ze rond een maand of 9 rond een uur of 7 a 8 naar bed. Dan gingen ze na het eten in bad en daarna nog drinken en dan slapen.

Wiesje is morgen alweer 3 maanden. Het gaat echt snel. Gelukkig heb ik extra achter mn verlof geplakt, want anders had ik afgelopen week alweer moeten beginnen. Nu pas na de zomervakantie. Het is ook echt een heerlijk meisje. Lekker tevreden, slaapt goed. Ze is alleen nog klein, ze gaat nu pas over naar maatje 62 (Stijn met 6 weken, Noor met 8-10 weken), rompers zit ze nog in 50-56. Al lijkt ze de afgelopen dagen wel echt groter. Donderdag moet ik weer naar het cb. Vorige maand was ze een lijntje teruggezakt.

17. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    plk, bij mij begon het echte voorwerk pas een paar dagen voor de uiteindelijke bevaldatum... Daarvoor rommelde het al ruim een week af en aan, vooral 's nachts!

En bij mijn eerste twee beviel ik voor de 40 weken, maar deze derde besloot toch echt tot na de uitgerekende datum te blijven zitten. Dat was zeker even schakelen!

Ja, ik verheug me ook echt op de zomerweken; even niet die race naar school elke dag. Kinderen zijn er volgens mij ook wel een beetje aan toe. Oudste heeft komende week zijn eerste spreekbeurt en was daar vanavond al erg zenuwachtig voor. Ik denk dat het hem uiteindelijk best mee zal vallen, maar die spanning vooraf zou ik graag van hem overnemen...

Ben jij al bijna met verlof eigenlijk? Zal zeker zwaar zijn met nog een actieve peuter thuis. Hoe was dat voor jou met die warme dagen? Had je daar erge last van?

Nelta, hebben jouw kinderen twee vrije middagen van school? Dat hebben wij nu namelijk ook (woensdag en vrijdag, mijn vrije dagen), maar na de vakantie wordt het een continurooster met alle dagen tot 2 uur. Is voor ons erg plotseling en vind het vooralsnog een heel vervelend idee. Hopelijk een kwestie van wennen. Heerlijk nog vrij tot na de zomer, goed geregeld zeg! Hier is minder werken geen optie. Ik merk nu al dat ik tijd te kort kom op het werk. Wel zou ik vanaf volgend jaar er voor kunnen kiezen om een halve dag thuis te gaan werken. Maar of daar wat van terecht zou komen vraag ik me af ;)

Wies alweer drie maanden! Gek idee he, dat je anders alweer aan het werk had gemoeten. Belachelijk snel toch eigenlijk. Maar fijn dus nog wat extra tijd om volop te genieten van elkaar. Lekker he als de oudste op school zijn en in de weer zijn met die kleine?

Ik geef nog steeds een fles na het avondeten. En dan zelfs nog een halve voor ik zelf naar bed ga. Ziet er dus zo uit:
    17.00 warm eten
    18.30 fles (180+6)
    23.00 fles (90+3).

En die drinkt ze altijd helemaal leeg, in tegenstelling tot de rest van haar melk overdag. Ze wordt er nu ook al wakker voor sinds de laatste halve week. Ik ben bang dat het een gewoonte begint te worden, want kan me niet voorstellen dat ze echt trek heeft na een maaltijd en een flinke fles om half zeven. Ik heb me voorgenomen om haar in elk geval niet meer te wekken voor die late elf uur fles en dan eens te kijken hoe dat zou gaan, maar sindsdien wordt ze dus eigenlijk uit zichzelf al wakker en meldt zich nadrukkelijk. Zo ook nu as we speak :)

18. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk tot 36 weken, na vandaag zijn dat nog 7 werkdagen :D merk dat het op tijd komen nu steeds lastiger gaat, ik kom zo moeilijk me bed uit.
    Op de dagen dat ik nu vrij ben (woensdag/vrijdag) gaat de jongste in de ochtend naar de peuterspeelzaal en heb ik alle tijd voor het huishouden en de boodschappen, en in die middagen speelt de oudste vaak bij een vriendje en van de jongste heb je geen last als hij thuis is, daar kan je er wel 10 van hebben haha.
    Zwemles is de oudste al een half jaar klaar mee, die had in 1.5 jaar tijd ze abc dus dat scheelt heel veel, en hij weet nog niet wat hij nu wil gaan doen.
    Het gaat allemaal eigenlijk nog vrij relaxed.
    Als de jongens dan slapen dan begint de kleinste man vaak met schoppen en met ze kontje te wiebelen.

Hier heeft de oudste op de dagen dat ik werk (maandag,dinsdag,donderdag) ook continurooster van 8.30-15.00 uur, wij weten niet beter en op dinsdag en donderdag heeft hij aansluitend BSO.

Maar dat zal dan even omschakelen worden Tatie, houden ze dan wel hun vrije middagen? of 5 dagen tot 14.00 uur?
    Klinkt idd als een gewoonte de laatste fles, maar als ze daardoor door slaapt is het ook heel moeilijk om die niet meer te gaan geven, wellicht steeds iets minder aanbieden?

Heerlijk hoor Nelta, verlengd verlof, zit er bij mij helaas niet in, werk wel de eerste maand na me verlof 2 dagen ipv 3 maar als het druk is zal het waarschijnlijk wel weer op 3 uitkomen :)

19. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @tatie; pittig hoor 3 dagen werken. Ik ben vorig jaar van 3 naar 2 gegaan en dat geeft mij echt veel meer rust. Financieel is het wel wat minder, maar mijn man probeert wat meer overuren te maken.

@plk; pff nu al voorwerk. Hoop niet dat je laatste loodjes heel zwaar gaan worden. Dat lijkt me wel lastig als er al 2 kleintjes rondlopen...Daar ben je dan al zo druk mee..

@nelta; werk jij in het onderwijs? Wat heerlijk dat je zo lang thuis kan zijn!

@continurooster: bij mijn kids Gaat het continurooster na de zomervakantie van start. Heerlijk idee dat ik niet meer 4x per dag heen en weer hoef te rijden.

Hier de spannende laatste wachtweek. .ik durf niet te voorbarig te zijn...maar leek gisteren wat vreemde steekjes te voelen.

20. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Duim voor je Vita Rose!

Deel Deze Pagina