Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Happygirl86, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Dank je!

Nipt is een bloedtest naar trisomie-afwijkingen, waar wij als ouderen (na ja, je snapt hem wel ;)) een grotere kans op zouden hebben. Ik wilde heel graag wat meer vertrouwen dat het voor zover nu te zien wel goed gaat daarbinnen. Ik heb heel lang in het AMC gewerkt met moeders met heel zware zwangerschappen en allerlei problemen. In mijn hoofd gaat het meestal mis, terwijl dat natuurlijk een heel vertekend beeld is en dat weet ik rationeel wel, maar ik wilde nu dus heel graag wat bevestiging. Ik zal altijd een stresskip blijven, maar nu heel even wat minder :)

2. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Tatie: fijn dat alles helemaal goed is. En superleuk nog een meisje. Wij hebben ook geen nipt laten doen, ookal behoren wij ook tot de 'oudjes'.
    Zal hier ook wel schakelen zijn als het straks ineens het andere geslacht blijkt te zijn dan mij hele sterke voorgevoel zegt.

@ Sanntje: mooi, dat het geen raar gesprek bleek te zijn. Heerlijk joh nog 7 weken extra vakantie achter je verlof aan. Jaloers :D.

@ ZaZou: sluit me aan bij de andere dames. Kan echter ook je si-gewricht zijn. Vorige 2 keren heel veel last van gehad helaas. Heel pijnlijk. Zou je wel voor naar een bekkentherapeut kunnen gaan. Kon de pijn bij mij wel gedeeltelijk verzachten door een of andere warmtelamp, wat oefeningen en massage.

Vanavond trouwens 3D echo. Ben benieuwd. We moesten wat later komen dan 27-28 weken, omdat het weer zo'n hele kleine uk is. Komende weken nog best wat echo's. Gaan de groei goed in de gaten houden, ookal gaat iedereen er vanuit dat het gewoon weer een heel kleintje is. Jongst was nl bij 39+3 44cm en 2540gr. Nu overigens helemaal niks meer van te merken. In tegendeel zelfs ;).

3. Tatie! Ik snap dat als je het zelf vaak hebt gezien je er angstiger voor bent, heel begrijpelijk. Bij mijn twee jongens zijn we onder behandeling geweest van een fertiliteitsarts en zij doet ook die testen, van haar hoefde ik het niet te doen. Heb me er verder echt ook nog nooit druk over gemaakt.

Maar goed ik probeer me ook nooit te druk te maken over iets, anders ben ik dus ook het paranoia type :D

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    tatie gefeliciteerd een meisje erbij!!! super leuk hoor! en fijn dat alles goed is.. hebben jullie de nipttest vergoed gekregen?
    ik las ergens bij nub of skull topic dat je ook nav eisprong dacht dat t een jongen was.. zo zie je maar wil niks zeggen super leuk!

sophia ik kijk paar x per dag of ze er al is maar helaas haha reageer straks even we gaan vanavond onze ouders vertellen. dus ook gelijk mijn werk aangezien mn vader tevens ook mn baas is

5. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Esje veel plezier vanavond! Laat je nog even weten hoe t was?

Wonder leuk! Hoe ga je het vertellen? En verwachten ze het denk je?
    Toch altijd ook wel een spannend moment vind ik altijd.

6. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Aaah leuk tatie een meid!! Went vast snel ;) en fijn dat alles goed lijkt, dat blijft hoe dan ook het aller belangrijkste!

Oh dank dames, heb idd even gegoogeld en misschien is het wel die ischias... heb dr nu nog niet echt pijn van, meer een vrrvrlend gevoel ney alsof er idd een zenuw oid vast zit. Hoop dat het uit zichzelf oplost.

Spannend wonder! Hoe waren de reacties?

Hier zo widm kijken en voor de rest niet zoveel!

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    jaaaaa gevonden! was jullie a kwijt haha

maareh leeftijd dames? hoe oud zijn jullie dan?

tatie, gefeliciteerd met de goede nipt test! en een meisje! kun je wel weer los met mooie spulletjes! (meisjes baby spul toch altijd leuker haha)
    je hebt van beide al 1, vond je 1 geslacht ook makkelijker?
    Ik vond als baby mijn zoontje makkelijker, gemoedelijker (dochter is koppiger, blijft langer hangen, hardnekkiger etc) echtr als peuter is mijn zoon veel ondernemender, handenbinder eccht minder rust fysiek zeg maar..dus fysiek pittiger..ach t zijn beiden jonge kinderen, dus handvol! haha
    Zaterdag wordt dochter 5, das dan best groot...

8. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Esje, wat leuk dat jij ook zo een sterk voorgevoel hebt en het een verrassing laat zijn. Heb ik hier ook heel even overwogen, maar manlief wilde het toch wel graag weten. En nu is de namendiscussie dan ook echt losgebarsten. Jongensnaam hadden we al, maar nu geen idee!

Sophia, rustige dag dus vandaag en morgen niet strippen. :) heb het nu goed onthouden! Ben benieuwd of Zazou gelijk krijgt met meisjes die op zich laten wachten ;)

Sanntje, herkenbaar; ik zou ook opzien tegen zo'n gesprek, maar gelukkig viel het dus mee. Wat fijn zeg, zeven weken erachteraan! dat gaat bij ons helaas niet lukken. Ik hoop er zo'n vier te kunnen sparen.

Wonderbaby, hoe vond je baas/ vader het? Vast prachtig! Ja, ik dacht inderdaad dat we erg in de buurt van de eisprong zaten destijds, maar dan kan er natuurlijk nog altijd een snelle meid tussen zitten ;) en de skull theorie zat ook al fout :D

Zazou, het begint al een beetje te wennen! Zie ook zeker het kamervoordeel voor in de toekomst al! Nu nog niet, want zoon en dochter liggen net samen, maar als de meiden wat groter zijn en oudste graag een eigen kamer wil, dan zie ik nu opeens ook wel zo een stoere jongens kamer en daarnaast een meidenkamer voor me. Erg leuk! Sterkte met je pijn! Hopelijk geen ischias of dat andere! Wanneer mag je naar je vk en kun je het voorleggen? of keertje extra bellen misschien als dat te lang duurt?

Sumshine, ja, meisjes spul vind ik eigenlijk ook wel leuker. Ik had mezelf toegestaan twee lieve rompertjes te kopen. Zogenaamd neutraal, maar nu vind ik ze toch eigenlijk al te jongensachtig :p. Voor meisjes mag het blijkbaar toch iets zoeter :). Van het weekend ga ik denk ik eens de zolder maar eens uitzoeken. Leuk vooruitzicht! :D ik ben trouwens 38 jaar, dus natuurlijk nog piepjong! voel me trouwens 26 (normaal gesproken, als ik niet zwanger en misselijk ben) :p.

Ik vond mijn zoon heel druk in de buik en nu is hij veel fysieker dan zijn zus. Die was in de buik rustiger en kan nu ook heel lief en rustig met iets in de weer zijn. Maar als peuter was/is zij veel pittiger, en gehaaider dan haar grote zachtmoedige broer. Precies zoals jij ook jouw dochter omschrijft. En qua kleding is ze bij elke kledingwissel een kleine dramaqueen met een onmogelijke smaak :cool:... Ik vind ze allebei heerlijk ;) wauw, ook alweer vijf! Wat gaan jullie haar geven? En heeft ze ook een kinderfeestje? Lukt het een beetje met alle voorbereidingen, bovenop het gemis van je moeder?

9. Sumshine! Ik ben 39 :) mAr ook ik voel me nkrmaal gesproken een stuk jonger, nu meer richting de 80 :p:cool:

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    tatie Ik vond bij skull wel dat ie op t voorbeeld zoals ik zagals een meisje eruit zag!

we hebben t nu fam en vrienden verteld. zet denk ik vanavond of morgen avond deze foto op facebook

11. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Tatie leuk die foto!!

Heb eens zitten lezen over die skull theorie maar hier lijkt t wel te kloppen :) alle 3 de keren.
    Ga nog even verder lezen.

Heej 80 jarige ;) wilde de kleine je weer geen rust geven vannacht?

12. Sanntje! Hahaha goed gezien, ze was erg druk pfff en weer rommelige weeën. Ach we zien maar weer wat de dag brengt ;):D

Wonderbaby! Wat een leuke foto!

13. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Damn.... ik ben ook 80... bedoel natuurlijk wonder ipv tatie met de foto haha :)

14. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wonder: leuke foto, ben benieuwd naar de reacties ;) verwachten mensen een derde van jullie? Bij ons helemaal niet volgens mij.

Net mn maxi cosi air protect autostoeltjes verkocht en 2 nieuwe sps gehaald, dit zijn de smalste dus hoop dat het straks past met een maxi cosi erbij!

15. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Zijn die sps dr smalste ja? Die hebben we 2... en die romers. Maar die zitten in mijn auto en daar kunnen zoiezo geen 3 kids naast elkaar in.

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hebben ze mij verteld inieder geval ;)

17. Ik zou t nog niet weten, lekker slim he :D

Hier nog niks.... Weer veel harde buiken en voorweeen, maar het schijnt echt bij een derde of meerdere zwangerschap te maken te hebben.:D

Ik kan inmiddels echt niet meer vooruit, dat irriteert me echt het meeste!

Hier mooi wit, voor zolang het duurt!:)

18. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Jaaa ik heb jullie weer gevonden, was een paar dagen weg en toen zat het topic ineens op slot.

Sophia, het wordt nu wel heeel spannend hoor, kom maar snel baby!!

@ de rest, moet nodig even bijlezen ;)

19. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Sophia dat hoort er helaas bij. Heb ik bij de 2e heel erg gehad... ik was doodmoe toen ik moest beginnen. Gelukkig was het zo gepiept.
    Ben bang dat het qua voorwerk weer die kant op gaat. Gezien de harde buiken waar ik al zo lang mee rond loop.
    Hoop voor je dat je ukkie gauw komt!

20. Ik kijk er naar uit om een week op bed bij te komen, heerlijk!:D

Deel Deze Pagina