Jeetj santje zwaar zo'n nacht. Snap dag je eerst energie nodig hebt voor de bevalling. Hopelijk kunnen ze logeren. Ik stuur hier vaak m'n man omdat ik nu last heb van m'n bekken. Als ik niet zwanger ben ga ik er altijd uit dus nu mag hij. Hier nu ook de oudste ziek. Jongste vorige week longontsteking gehad. We gaan maandag midweek weg dus hopelijk is iedereen dan weer koortsvrij. Sumshine: fiin zo'n knaller Ik denk zelf een jongetje en m'n moeder ook dus we zijn erg nieuwsgierig. We gaan het niet geheim houden maar ik kies er ju wel voor om het niet op social media te zeggen. Dus alleen als mensen het vragen en familie. Maar ga het niet super openbaar maken via internet (zo denk ik nu tenminste)
Sanntje wat heftig zo'n nacht. Kan me voorstellen dat je er dan helemaal doorheen zit, zeker als je moe bent. bah. Ik hoop zo voor je dat je je kleintje in je armen hebt op heeeele korte termijn!!! Aowyn: ben benieuwd hoe je echo was! Altijd spannend zo'n 20 weken echo! maar vooral ook leuk Nelta: ik hoop zo dat je je snel bij ons mag voegen. Ik weet hoe jeje voelt, en zéker als er wéér een zwangere bij komt (in dit geval ik dan)... Je mag er best een dipje van hebben, gewoon jezelf toestaan. Morgen weer een dag
Ja ik hoop het ook; het wordt een beetje te rustig aan de nog zwanger te worden kant. Maar idd overal worden baby's geboren en wordt 'iedereen' zwanger. Niet dat ik het jou niet gun, maar ik wil het zelf ook zo graag... Aowyn, super.
Nelta, dikke knuffel. Hopelijk voor jou ook heel snel een mooie test. Misschien had je het al verteld maar hoe lang duurde het voordat je zwanger was van de andere 2? Fleurop, wauw gefeliciteerd! Op naar een plakbaby En gefeliciteerd met je neefje Sanntje, die kleine laat lkkr op zich wachten! Aowyn, wat fijn een goede echo! Wilde jullie het geslacht weten? Ik heb ovulatie testen gehaald voor deze ronde, kijken of ik me ei kan gaan spotten
Even totaal wat anders... Hoe lang laten jullie je kindjes huilen? M'n jongste is drama met naar bed brengen. Overdag gaat ze zonder problemen naar bed maar savonds.... poeh heej, berg je maar. Ze heeft vandaag overdag niet super lang geslapen maar lang of kort slapen overdag, maakt niet uit. Ik leg ze lekker op tijd erin, vaste tijd en ze ging vrij snel slapen. Om vervolgens na een klein uur hysterisch te gaan krijsen en huilen. Als ik erheen ga krijg ik ze niet rustig. Als ik ze eruit haal gaat ze beneden lopen drammen om drinken of koekjes! Nooit vraagt ze om lekkers... savonds drammen, aandacht? Als ze het niet kan winnen gaat ze op de grond liggen drammen of ze draait helemaal om en gaat als een lieve kleine grapjes zitten spelen. In mijn ogen vooral veel uit proberen op dit moment, aandacht opeisen en drammen. Nu ligt ze sinds 20 minuten flink tekeer te gaan en ik heb echt zoiets van bekijk t maar. Huil maar uit... maat van binnen kriebelt t om naar boven te gaan. Wat doen jullie met zo'n gedrag? Vind t zo lastig soms. Ze kan gewoon niet altijd dr zin krijgen! O ja, uit logeren is dus niet gelukt... oma is ziek
fleurop, de test is best al duidelijk! wanneer is je NOD? Nelta, "komt wel goed schatje"heb vertrouwen het is je twee keer gelukt, binnenkort komt t.... heb vertrouwen. dikke knuf! Sanntje t.a.v. huilen, neutraal weer naar bed begeleiden doe ik altijd zonder echt iets te zeggen en consequent te blijven, Ik neem de kinderen nooit mee naar beneden en ga altijd weer "snel"weg. Ik vertel dat het tijd is om te slapen, geef ze een kus strijjk ze over de haren, loop weg en zeg welterusten. maar in hun leeftijd hebben ze ook vaak wat angstdromen, zijn ze bang. dus lichtje aan? Onze oudste dochter heeft ook nog wel eens van die tussen slapen en waak buien, dan is ze helemaal in paniek, lijkt wakkeer maar dat is ze niet. Dan blijf ik bij haar, leg haar weer in bed, gewoon "neutraal, rustig". vaak gaat ze dan weer liggen en valt in slaap.. Sterkte!
Allereerst: Fleurop, wat fijn voor je! Gefeliciteerd Nelta, ik snap precies hoe je je voelt, ik heb hetzelfde gevoel. Het begint me steeds zwaarder te vallen merk ik. Tien minuten nadat ik fleurops goede nieuwe las vanmorgen werd ik dus ongesteld. Hoewel ik het al verwachtte, bleek het laatste sprankje hoop wat ik nog had toch wel erg sterk te zijn, want heb even een potje gehuild op de wc. Gelukkig viel het m'n collega's niet op (of ze vroegen er niet naar). Vandaag dus een echte dip-dag, hoop dat ik me morgen weer wat positiever voel... Sanntje, jij hebt t ook niet makkelijk! Ze kunnen dat huilen zo lang volhouden he... Toch zeggen ze dat consequent blijven het beste werkt, maar daar moet je wel flink wat tijd en energie voor hebben (en laat jij nu net beide niet echt in overvloed hebben ). Bij ons hadden ze op het consultatiebureau wat boekjes en folders over het bedritueel volgens de triple P opvoedmethode, daar heb ik toen met onze jongste wat tips uitgehaald. Maar uiteindelijk kan ie nog steeds niet alleen slapen (opgelost door m bij z'n broer op de kamer te leggen, hoeven wij er niet meer bij te blijven). Als je kleine er straks is, wordt alles toch weer anders!
Ze heeft zo'n nachtlampje ja. Voor een poos terug lukte dat neutraal naar dr toe gaan nog. Als ze snachts wakker was hoefde ik alleen maar even binnen te lopen. Even over dr bol aaien, mama is bij je, ben in de buurt, zeggen en dan was t goed. 2 minuten en iedereen was rustig. Maar nu? T wordt alleen erger... We hebben ze er toch maar uit gehaald want de oudste doet zo dus ook geen oog dicht. Ze heeft hier beneden nog een half uur hysterisch lopen huilen. Echt hard! Nergens mee te troosten.
Lastig santje maar denk dat het ook wel te maken heeft dat ze voelen wat er staat te gebeuren. Hopelijk gebeurd het snel en kunnen jullie daarna werken een een nieuw ritme met z'n vijven. Dat hysterische ken ik ook maar gelukkig alleen overdag. Slapen is hier geen probleem gelukkig. Hoop dat je toch aan je rust kont voordat het zover is. Fleurop; duidelijk streepje hoor! 20w echo; fijn dat alles goed was, is toch altijd weer een grote stap en over de helft Om 12:30 mogen we naar de geslachtsbepaling !! Zoo nieuwsgierig
Leuk Happygirl! Spannend!! M'n vriend is op de bank in slaap gevallen dus m'n dochter heeft bij mij geslapen. Lekker rustig.
Sanntje het klinkt heel bekend. Hier huilt ze alleen niet lang want als we niet komen klimt ze zelf haar bed wel uit. Ik heb haar na hysterische nachten gevraagd wat er nu steeds is en ze komt dan met een heel spoken verhaal. Nu hebben wij een toverstafje gepakt waar we dus voor het slapen gaan alle spoken mee weg toveren. Nu is bij ons de rust terug en het kost me minimale inspanning. Ik hoop dat je ontdekt wat het bij jouw kleine is, maar ze weten en voelen ook dat er wat gaat veranderen. Vandaag ben ik de birthdaygirl, dus voor wie de lijst aan zou kunnen passen......vandaag mag ik 34 kaarsjes uitblazen
Spekky, elke keer is het idd lastiger. Toen we net begonnen maakte je toch al snel plannen, maar dat durf ik steeds minder. Hoe lang zijn jullie nu bezig? Hier nu 9 maanden. Op zich nog geen eens zo heel lang, maar het voelt wel lang. Sanntje, lastig hoor. Hier was het slapen van Noor het eerste jaar drama. Maar uiteindelijk heel consequent geweest en toen was het snel over. En nu gaat het gelukkig nog steeds goed. Stijn was vanaf het begin een goede slaper. Happygirl, spannend. Heb je zelf een voorgevoel? Blue, happy birthday!! Plk, bij de andere twee was ik gelijk zwanger, zonder miskramen.
Hieperdepiep hoera voor de jarige job ik heb hier nog nooit problemen gehad met nasr bed brengen, wij zijn wel heel consequent met het bedritueel. Rond mijn bevalling waren ze allebei niet te genieten hoor gelukkig wordt het nu echt beter. T.hessa heeft voor het eerst op haar eigen kamer geslapen, nog wel jn haar wiegje hoor. Het is goed gegaan en ik heb beter geslapen, ik werd echt van jeder gepiep wakker . Vind het wel weer zo'n periode afsluiting Happygirl! Veel plezier, we zijn benieuwd