Straks een draagdoek ophalen die ik via mp heb gekocht en daarna Door naar de camping om alles in de voortent goed te zetten en schoon te maken. Kunnen de meiden weer lekker uitleven in de buitenlucht.
Zo ik ben ook weer boven water. Even stapje terug genomen. Kraamtranen in combi met stierende kids die moeten wennen werkte niet zo fijn Springday jeetje heftig van je pa zeg. En nog spannend dus... Hopelijk is alles goed weg. Hoe voel je je verder in de zwangerschap? Esje wat een leuk idee! Ben benieuwd welke slinger t gaat worden. Nog eventjes! Blue Hoe gaat t met t zuur? Zazou twijfel je over je keuze Hoe te bevallen? Lijkt mij ook lastig hoor... wel fijn dat je een datum hebt. Lijkt me ook wel raar maar nu kun je idd gericht aftellen! Hier gaat alles goed. De kids beginnen te wennen alleen de oudste heeft t nog best moeilijk. Ze spreekt t niet uit maar t komt eruit in drift en vooral intense huilbuien. Zo zielig. Maar ook moeilijk want tussendoor is consequent zijn ook belangrijk en mag er niet bij in schieten omdat t zo zielig is. Gister is ze met papa wezen shoppen was goed voor dr. De kleine man doet t goed. Soms wat last van krampjes. Zo zielig. En wil niet goed in zn bedje snachts. Maar dat komt nog wel. Hij is amper afgevallen en al dik over zn geboortegewicht heen! Goede voeding dus weer hihi. Vandaag en morgen nog kraam en dan weer een periode afsluiten. Nu alleen anders want hierna is het klaar. Zal ook wel wat raar zijn denk ik. Maar we zijn ook toe aan ons normale ritme weer.
Sanntje: fijn dat jullie knul het zo goed doet!! En goed groeit! Altijd wel iets om trots op te zijn dat jij dat voor elkaar krijgt ah ja die kindjes. Het zijn ook zulke gekke dagen allemaal. Goed dat je even een stapje terug hebt genomen. hopelijk vinden jullie snel allemaal je ritme! Nou ik ben wel aan het denken gezet ja door wat de gyn zei. Bij mn dochter zeiden ze nl dat bij een volgend kindje normaal bevallen uit den boze was. En nu dus weer een keus. Maar of die verstandig is weet ik niet. Het lijkt me ook gewoon heel mooi om dat via de normale weg mee te maken. Maar ik durf niet meer zo goed na mn vorige ervaringen. en dsn zegt de gyn nog wel erbij: maar ik denk niet dat je zon advies voor niks hebt gekregen. Ja... waarom geef je me dan een keus?! Volgende controle is bij de gyn die onze dochter gehaald heeft. Maar eens even kijken wat hij er van vindt en zegt. Hij heeft het litteken etc gezien natuurlijk. Nou wij gaan op kraambezoek nu!!
Ja beetje vaag dat je een keus krijgt als de voorkeur eigenlijk al gemaakt is. Ben nu wel benieuwd wat de andere gyn er dan van zegt! Geloof Goed dat je het ook wel zo mee zou willen maken. Lastig hoor! Veel plezier met baby knuffelen Hier de kraam net weg. Maak me nu al druk om morgen haha. Volgens mij wordt t tranen met tuiten als ze gaat. Heb dr een fijne hulp aan gehad. En weer een afsluiting. Maar sta ook te popelen om eventjes lekker weg te gaan. Even naar m'n ouders toe ofzo. Daar heb ik de laatste weken wat dagen door gebracht dat ik dat nu wel mis hihi.
Foto's van de rompertjes staan in de club. Ben ook heel benieuwd welke we kunnen gaan gebruiken. Svp de namen buiten de club niet melden.
Hoe kom ik in club? Sanntje lekker je tijd nemen hoor. Fijn dat je knul het zo goed doet! Hier nog steeds regelmatig het zuur maar de vla helpt wel in die zin dat het iets lijkt te verlichten.
Super leuk Esje, en ook erg leuke namen ben je nu helemaal klaar voor de komst van de kleine, of wil je liefst nog wat dingetjes regelen, maken, schoonmaken? Spannend hoor! En hoe heb jij het eventueel geregeld met je oudste kinderen qua opvang? Wilde jij nou in ziekenhuis of thuis bevallen? Sorry, niet bedoeld als kruisverhoor , gewoon nieuwsgierig . Blue fijn dat de vla wat verschil lijkt te maken. ZaZou, lastig dat ze nu wat vaag doen over eventueel een keuze hebben, ben ook benieuwd wat je eigen gyn zegt. Vandaag hier rustig dagje gehad en morgen ook niet veel op de planning. Ben nu al moe van dat uurtje dat we gaan missen, dus zo maar eens 'vroeg' naar bed.
@ Blue, vervelend dat maagzuur. Zou gewoon een rennie nemen. Ik heb er soms ook last van maar ik weet nu dat ik het krijg als ik chocolade heb gegeten of iets waar knoflook in zit. @ Zazou, ik zou het risico ook niet nemen... @ Sanntje, ja lastig maar de kids moeten gewoon weer even wennen aan de nieuwe situatie en denk inderdaad als je nu juist niet consequent bent dat het alleen maar erger wordt het gedrag. Even doorbijten door deze fase. Fijn dat je kleine man het goed doet! Hier gaat verder alles goed, al begint het wel wat zwaarder te worden. Ben zo snel moe enzo, ik zit eigenlijk al af te tellen hihi.. Nog 4 wkn werken en dan verlof
@Tatie: maakt niet uit hoor....hahaha. Zijn er helemaal klaar voor. Dacht vannacht dat het zo ver was, maar vals alarm. Kids gaan naar mijn ouders. Alleen belde mijn moeder gisteren dat ze ineens een enorme ontsteking heeft en misschien morgen onder het mes moet. Hoop voor haar niet. Hier komt het wel goed. Hoop alleen niet dat het 's nachts begint en we dan met de kids moeten gaan zeulen. Door laten slapen heeft bij de oudste geen zin en wil hem er niet bij hebben. Kind krijgt er een trauma van. Denk dat het toch thuis bevallen wordt als het goed gaat. Zie wel hoe het gaat lopen. De streptokok is iig niet aanwezig. @Sanntje: fijn dat het zo goed gaat! @Blue: balen van het zuur. Gelukkig nooit last van gehad. Hoe bevalt je draagdoek? @Springday: logisch toch dat het zwaar wordt. Je kunt niet echt rust pakken en zeker niet als je ook nog zo'n heftige periode hebt gehad. Succes. @Zazou: spannend. Aftellen kan dus echt beginnen nu.
Hier zijn mijn ouders snachts gekomen om eventueel de kids op te vangen mochten ze wakker worden... Had je vannacht (voor)weeën dan? Hier ist hopeloos... ik loop leeg pffff hele morgen al huilen huilen huilen... Want... laatste dag kraamzorg! Echt laatste dag... kinderwens vervult (denken wij). Mooie fijne week gehad. M'n kraam moest toch zo mee huilen. Ook toen ze dag ging zeggen tegen de meiden. Wel super lief. Ondertussen zat de hele huiskamer vol met onaangekondigd bezoek pffff dus daarom was ik al vd leg. Ben nu lekker met m'n ventje naar boven gegaan. Heb me mooi terug getrokken. Rennen 4 kids rond, kraam tranen en een huis vol speelgoed en muisjes overal. Maar heb de puf niet er wat van te zeggen. Vriend lief lost t maar op vandaag. Ik ga voor de rust!
Goed zo Sanntje, tis ook niet niks wat er allemaal gebeurt deze periode! Wat lief dat je kraamhulp zo betrokken was. Lekker de boel de boel laten nu en anderen de rommel laten opruimen Esje, spannend zeg, bij jou duurt het dus ook niet lang meer! Leuk, kom ik weer een paar keer per dag hier spieken of er al babynieuws is Zazou, lastig dat je nu aan het twijfelen wordt gebracht. Laat je goed voorlichten door de arts en vertrouw op hun kennis en ervaring (maar nog belangrijker: je eigen gevoel natuurlijk ). Springday! Jij hebt het ook niet makkelijk gehad de laatste tijd. Eind alweer in zicht, wat gaat het snel! Hier weinig nieuws, bloed laten prikken en gelukkig bleek alles in orde met m'n schildklier. Er lijkt nu dus echt geen reden meer te zijn waarom ik niet zwanger zou kunnen worden, dus laat maar komen
Springday, rennies neem ik ook maar vind het niet goed er teveel op een dag van in te nemen. Dus vla lijkt een prima alternatief te zijn. De draagdoek met een pop geprobeerd. Moet nog maar zien hoe het straks echt is. Vandaag 31 weken. Moet nog steeds bedenken hoe we ons bed omhoog moeten plaatsen. Hij is net te laag maar we hebben een ombouw en dus een heel systeem onder het bed wat het omhoog houd.
Blue hier heb ik mijn bed op t moment zelf pas opgehoogd. Wij hebben een boxspring en kunnen geen klossen onder. Bed is van zichzelf al vrij hoog maar wel te laag om te bevallen. Toen ik aan de gang was hennen we er een 1 persoons matras opgelegd en om indeuken te voorkomen een deur tussen ons bed en het matras. Zo had ik een mooi stevig en hoog beval bedje De kraamzorg was akkoord met het weer verlagen van het bed na het bevallen.
Hier het bed niet opgehoogd. Is ook net te laag, maar gezegd dat ik het niet doe. Boxspring is loeizwaar. Vk vindt het prima. Die zei, alles wat hoger is dan de woonkamervloer is al mooi meegenomen bij jou . En zo lang zal het toch niet duren, volgens haar. Kraamzorg was niet happy, maar als vk het goed vond, dan vonden zij dat ook. Ouders hierheen kan ook Sanntje, maar hoop gewoon overdag te bevallen. Hebben kids en ouders iig normale nachtrust. Had vannacht een uur lang kramp, maar niet echt regelmatig. Daarna was het weg. Bij de andere 2 nooit voorweeën gehad. Hahaha, hoeft nog niet te checken hoor Spekky. Verwacht niks de komende dagen. Denk ook, omdat het nu niet fijn voelt mijn ouders te belasten. Misschien als alles morgenmiddag ok blijkt, dat de knop omgaat.
sterkte met de kraamtranen Sanntje! Esje..spannend elk moment dus. hihi Hier, net terug van een weekend weg met vrienden..zo leuk! blijkt mijn beste vriendin tegelijk met mij zwanger! WOUW..das echt een kadootje! Kreeg een pakketje van haar, met in 1 pakketje twee rompertjes en in andere pakketje twee knuffeltjes. Zeg ik nog tegen haar, nou maak jij nu ook al opmerkingen over een tweeling, dat doet iedereen al. Zegt ze lachend, nee 1 is voor ons..whahahaaaaaaaa.. Helemaal door t dolle heen natuurlijk. Maa rnu is het wel extra spannend! Je hoopt toch echt dat je samen zwanger mag blijven enzo..Zij is dan w.s. een 10 dagen ofzo maar na mij uitgerekend..whaaaaaah.... Het weekendje weg was dus ook erg geslaagd, lekker samen mopperen over de kwaaltjes, misselijkheid, moeheid etc..heerlijk!
Oh sumshine wat leuk! Dat maakt zo'n weekendje wel super speciaal. Ik was ook met m'n beste vriendin zwanger. Scheelden paar weekjes. En 1x tegelijk met m'n zus en schoonzus. Zat ook niet veel tijd tussen. Maar wel wat meer dan bij jullie. 10 dagen... dat wordt samen puffen Esje die knop om kunnen zetten is idd erg belangrijk ben ik wel achter. Pas toen m'n vriend klaar was met zijn werk, en ik wist dat er niet meer zomaar iemand binnen kon komen vallen, kwam t op gang... Maarrreee.... 39.1 wordt t niet al tijd voor meldplicht? nu kam het echt elk moment! Leuk leuk weer De kraamtranen zijn droog. Voor nu. Als ik eraan denk dat ze morgen niet komt kan ik wel huilen hoor. Zal echt raar zijn morgen vroeg. Ook voor de kindjes. Zelfs m'n vriend vond t raar en niet leuk dat ze weg ging! Mijn vriend...!!?? Wow das uniek haha. Hij lift volgens mij op mijn hormonen mee hihi.
Wat leuk Sumshine! Ik ben ook 3x zwanger geweest met mijn beste vriendin. Eerste keer ook 10 dagen verschil. 2e keer eigenlijk ook, maar ging bij haar fout helaas. Zat uiteindelijk 2 maanden tussen. 3e keer was vorig jaar, maar toen ging het bij mij weer fout. Anders had er 2 weken tussen gezeten. Echt bizar. Erg he Sanntje. Ik heb vorige 2 keer ook staan huilen hoor toen ze ging. Ben benieuwd deze keer. Zal wel weer zo zijn als het een leuk mens is. Zal me proberen aan de meldplicht te houden. Komende dagen beetje druk nl.
Ik heb bij de eerste wel flink gehuild in de kraamtijd. Toen ze weg ging had ik t moeilijk maar hield me in. Schaamde me toen... Bij de 2e had ik geen tranen bij t weg gaan. De 1e Hulp was echt niet leuk, de 2e wel maar te kort aan m'n bed gehad. Vond t wel jammer om weer n periode af te sluiten maar de kraamzorg gaan missen zat er niet in. Maar nu? Jeetje jeetje... Gister avond maakte ik me al druk. Dat kraamtranen zo intens kunnen zijn zeg maar t heeft zeker iets heel moois! Ach we zien t wel verschijnen Esje! Zo morgen misschien even naar m'n ouders. Eens op de weegschaal staan! Ben daar nu wel benieuwd naar hoor.