Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Happygirl86, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Zazou gefeliciteerd! Geniet van je meisje en gezinnetje!!

Hier niks geks dit weekend. Vriend is bij zo'n ouders, ik lig nog in m'n bed te luieren na een gruwelijke spooknacht met de kleine man. Meiden slapen nog. Lagen er laat in gisteren. Erg laat....
    Morgen heel de dag kraamvisite.

2. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Zoooo even tijd voor een wat uitgebreidere reactie.
    bedankt voor de.felicitaties!!

Het gaat goed met ons beiden. Heerlijk tevreden meisje! Voor nu:p en met mij gaat het ook goed. Mag morgen naar huis!! Joehoe!!

Gister was gek hoor. We moesten ons om.7.30uur melden en daarvoor nog even bloedprikken. Eenmaal op de afdeling bleek het ontzettend druk te zijn, alle verloskamers bezet!! Ik kwam dus op een gewone kamer en moest hem even later nog delen ook
    Beetje jammer!! Alles doorbesproken en ik stond vooe 8.50uur op de lijst, maar er kwam misschien een spoedje tussendoor. gelukkig belde ze om 8.15uur dat ik naar de voorbereidingsruimte mocht dus ik was toch als eerst aan de beurt. Rond 8.50 naar de oke en 20 minuten later was onze dochter er! Ze hadden wel heel veel moeite om dr uit mn buik te halen, ze had nog zoveel ruimte dat ze steeds wegglipte. Ze moesten dus de vacuumpomp gebruiken om haar de goede kant op te sturen. Gelukkig was ze helemaal gezond. Papa en mama waren er wat minder gezond aan toe ;) ik werd enorm beroerd van de ruggenprik, bloeddruk daalde etc etc maar kon het gelukkig op tijd aangeven dus werd snel verholpen. Mn man werd opeens ook helemaal licht in zn hoofd dus die heeft het maar voor de helft meegemaakt. Combi van spanning, slecht slapen en hij kreeg opeens honger. gelukkig allemaal goedgekomen ;)

Grote broer en zus zijn suuuuuper trots en blij!! Zo lief om te zien. Helemaal in de wolken dus:D

3. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Super om te lezen zazou! Geniet er van en morgen heerlijk thuis in dr watten laten leggen :D

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Wat fijn om te lezen. Nu lekker bijkomen en genieten van je gezinnetje!!!

Nu ik het steeds meer bekend maak dat ik zwanger ben hoor ik ook steeds reacties die mij kriebels geven.
    1 collega zelfs 'ik hoop voor je dat je een meisje krijgt' (hoezo!!? Wat is er mis met een jongen!?). En een ander 'oeh, misschien krijg je dan nu een meisje'
    En veel gehoord als eerste reactie nog voor ik gefeliciteerd word 'wat zul je het druk hebben straks met 3'.
    Pfff. Ze bedoelen het vast goed hoor, en ik zeg er ook gewoon maar niks op, maar inwendig vind ik het gewoon dom. ;)

5. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    ZaZou van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!
    Nu lekker gaan genieten.

6. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    @fleurop, laat mensen lekker kletsen.
    Dat soort opmerkingen heb ik ook wel eens gehoord als mensen vertellen dan nr 3 op komst is. Ja het gemiddelde en standaard is natuurlijk 2 en daar ga je vanaf wijken en dan weten sommige mensen zich geen houding te geven.

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    zazoe, gefeliciteerd! mooie namen!1

fleurop, ja drie is een beetje uit de comfort zone. Ik hoor trouwens wel veel..oh dan ben ej helemaal hip want ik hoorde op t nieuws dat 3 de nieuwe 2 is ;) jaja/..ik word dus hip!
    hahaha

8. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh fleurop klinkt bekend.
    Hier ook van zeker wel jammer dat je weer een meisje krijgt. Nou ben er gewoon heel blij mee. Ik koos voor een derde en niet voor een geslacht.

Lekker laten kletsen hoor.

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Lekker genieten ZaZou. Fijn dat broer en zus zo trots zijn. Heerlijk.

Fleurop: lekker laten gaan. Ene oor in, andere meteen weer uit. Niet leuk, maar mensen vinden nou eenmaal dat ze een mening moeten geven. Ik kreeg ook regelmatig de vraag waarom we een 3e wilden. We hadden immers al een jongen en een meisje :(

Blue, mooi dat de jongste weer beter is.

Sanntje, hopelijk vannacht een heerlijk slapend mannetje ipv een spookje. Hier al va 15.30u een spookje. Niks is goed. Ben ik niet van haar gewend. Ml was naar een bruiloft, maar gelukkig was mijn moeder er. Anders hadden de andere 2 nog steeds geen eten gehad volgens mij en lagen ze al helemaal niet al een uur lekker in bed......

10. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Fleurop.... toevallig een artikel gelezen vandaag over een 3e kind.

Twijfel over een derde kind? Yes you can! - Famme - Famme.nl

En dan vooral puntje 2... over hoe uitdagend het er uit kan zien met 3 kids. De blikken en reacties. Herkenbaar hoor! En zoals ze in het artikel omschrijven, het geeft idd vleugels haha. We doen het toch maar mooi ff met 3 kids ;)

11. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een leuk artikel Sanntje!

3 is het nieuwe 2 hoor ik ook steeds vaker!

12. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Leuk artikel Sanntje, ik las hem vandaag ook via ene link op Facebook. Je wordt er bijna een beetje trots van :D

Kan iemand mij trouwens toevoegen aan die club? Ik geloof dat ik zo nu en dan wat mis :)

13. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Vond het wel een mooi artikel ja...
    Ik krijg ook veel reacties van de buitenwereld... 3 in 3 jaar? Hoe krijg je het voor elkaar alleen (vriend is heeeeel vroeg werken en laat thuis dus run t in principe alleen hier), is het niet druk etc... maar het gaat gewoon vanzelf. Ik vind er niets speciaals aan, of apart ofzo... vind het leuk en voel me zooooo rijk!

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Drie in 3 jaar lijkt mij ook wel heel pittig. Ik vond twee jaar zoals tussen Stijn en Noor heel druk. Dat kwam natuurlijk ook omdat Noor geen makkelijke baby was. Vandaar nu wat meer leeftijdsverschil, maar inmiddels wordt het wel best veel. Ze zitten iig beide op school tegen die tijd. Maar ja dan heb je ook wel weer heerlijk de tijd om te tutten met een kleintje. We zullen wel zien hoe het loopt.

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ik vind twee ook al pittig hoor, vaak weinig tijd voor mijzelf en dat zal alleen maar meer worden vrees ik.
    Maar goed, allemaal voor t goede doel ;) Later vindt ik t vast rete gezellig als het hele gezin met aanhang bij mij aan de tafel zit ;)

16. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    In 3 jaar tijd 3 lijkt mij ook pittig, maar ja het is denk ik ook wel gewenning.

Wij hebben er 3 jaar tussen zitten en vind dat nu wel lekker. Steeds maar 1 kind in de luiers :)
    Had bij de eerste twee wel korter er tussen gewild maar ja het mocht toen niet zo zijn. Ben al heel dankbaar dat ik nu zwanger mag zijn van de derde.

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    LIjkt mij ook pittig ivm de niet praten fase en luier fase etc. We wouden ook liefst 18mnd tussen nr 1 en 2 maar dat was ons helaas niet gegund. Achteraf pakte dat wel uit, een reden voor alles denk ik dan. Ben ook heel blij dat ons een derde gegund is <3
    Hopelijk is de 2e uit luiers. Hij is mij er eentje hoor. Hij weet hoe hij naar de wc moet, tandjes moet poetsen, schoenen aan en uit kan. Want hij doet het soms wel. Maar weigert gewoon: 'kan het niet mumma, help mij'. zucht. Hopelijk heb ik hem dit zomer overdag zindelijk (dochertje as in 1 klap zindelijk wat heel fijn was haha) Hij kan ook pedalen maar weigert te pedalen op zijn fiets -.- echt waar zucht lol

18. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    #1398 Spekky, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt: 4 mei 2015
    Ben ik weer meiden, na een regenachtig weekendje Disneyland :D (maar daarom niet minder genoten!)

Zazou!! Gefeliciteerd!! Wauw, wat gaat dat snel dan allemaal zeg! Geniet lekker van je gezinnetje :)

Aowyn, leuk dat je er weer bent! Irritant is dat he, dat je weet dat ze iets kunnen maar het gewoon vertikken. En op een gegeven moment werken die stickerkaarten ook niet meer ;)

Leuk artikel Sanntje, geeft idd ook wel een goed gevoel en nogmaals bevestiging dat je het beste op je gevoel af kan gaan. Praktische bezwaren zijn er altijd, en natuurlijk zal het superdruk zijn en wil je ze soms achter het behang plakken, maar dat is allemaal zo onbelangrijk op de momenten dat je oudste met een arm om zijn broertje heen hem uitlegt hoe iets werkt. Of wanneer je uit school onderin zijn rugtas een kleffe halve Liga vindt: 'heb ik bewaard voor m'n broertje' :)

Esje, hoe is t met de kleine meid, alweer wat in haar normale doen?

Springday, wat een prachtige foto's zeg! En wat een mooi manneke, heb je goed gemaakt :)

Fleurop, ach ja, ik zou proberen om er niet teveel aandacht aan te besteden. Denk dat ik alvast een antwoord ga voorbereiden als ik weer een jongen blijk te krijgen, iets van 'Ja wel jammer dat het weer een jongen is, maar we gaan hem opvoeden als meisje dus het maakt niet uit' :D

Oja, heb hier net voor t eerst boven de wc gehangen, nooit gehad bij m'n andere zwangerschappen, hoop dat het eenmalig was :cool:

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Spekky, leuk Disney. Wij gaan morgen en woensdag.

20. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Ikke! We gaan voor derde kindje! 8 mei NOD, 1 zoon en 1 dochter en 23 jaar :) Xx

Deel Deze Pagina