Mijn moeder weet wel dat ik heel graag een derde zou willen, maar ze vraagt er gelukkig nooit naar. Ze weet het, omdat ik het vroeger altijd al zei en een half jaar geleden een keer iets heb laten vallen in een gesprek met haar een op een. Echt in een bijzinnetje, maar dat heeft ze wel opgepikt denk ik. Verder vermoedt niemand iets volgens mij. En het lijkt me zoooo leuk om het iedereen te vertellen. Die suffe reacties van collega's of mensen die iets verder van ons af staan neem ik voor lief. Maar ik weet zeker dat onze familie en vrienden heel enthousiast zouden reageren, juist omdat ze ook wel (deels) verbaasd zouden zijn. Mamavannunog2, zes dagen nog aftellen dus. Heb je al eens een spiraaltje laten verwijderen? Had je daarna snel een 'gewone' cyclus? Ik heb een tijdje een spiraal gehad en bleef zes maanden bijna dagelijks bloed verliezen, dus weer laten verwijderen. Deed geen centje pijn trouwens en daarna werd ik (weer) meteen ongesteld. Zo blij, toen ik eindelijk geen bloed meer afgaf! Maar voor jou dus een heel fijne reden om te laten verwijderen; gaan voor jullie derde!
De reacties lijken mij ook geweldig, vooral omdat niemand het bij ons volgens mij vermoed. Tenminste mijn broer en zijn vrouw pikten het vorige keer wel op toen ik het had over de zolder verbouwen en toen van de week mijn neefje van 3 kwam logeren zijn mijn schoonzus ook gekscherend; kunnen jullie vast wennen. Met een knipoog. Verder ben ik blij dat niemand het verwacht hoor want ik kan dan ook niet zo goed reageren op zo'n opmerking, dan moet ik echt gniffelen als een tienermeisje omdat ik me betrapt voel haha. @tatie, kun je je echt op verheugen he, op 'het' vertelmoment haha. Denk ik nu al eens over na, erg he, hoe we dat zouden doen . Het is voor het eerst dat ik een spiraal laat verwijderen. Ik heb deze 12 weken na geboorte van onze jongste laten plaatsen omdat ik bleef bloeden na de geboorte (hoewel het een keizersnede was). De gyn. zei toen dat dit de manier kon zijn om het bloeden te doorbreken en dat heeft gewerkt. Daarvoor altijd perfecte cyclus en ik hoop dus dat het straks snel weer goed is! Blijft nog wel de angst voor de BBZ. Maar (iemand vroeg het eerder al maar ben vergeten wie) ik mag wel een vroege echo vragen als ik angstig ben. Ik dacht dat bij mijn 2e niet nodig te hebben (heel stoer) maar werd met week 6 echt helemaal gek van mezelf dus ben alsnog gegaan. Denk dus dat ik het nu maar wel meteen vraag als het zover mag komen @Debke, geregeld dan! Was leuk om op dit forum gezeten te hebben haha @Bloemmm haha zie helemaal mijn eigen vader voor me als ik jou hoor over jou vader. Die van mij zijn bloeddruk gaat spontaan nog een aantal punten omhoog
Waren jullie snel zwanger bij de eerste en tweede? Bij damien 8 maanden (cyclus Door de war) Bij nigel 1 maand
Bij mij beide dames in de 1e ronde maar daarvoor dus al een keer een BBZ gehad met spoedoperatie en weghalen van eileider tot gevolg. Dus er is wel kans dat die 2x geluk was en dat er verminderde vruchtbaarheid is.
Hee Debke, was even in de war; dacht dat je vanavond aan de slag ging aan je ticker te zien Maar je zei natuurlijk dat je nog even aan de pil bent tot na de vakantie. Hier bij de eerste 9 maanden en bij de tweede 3. Vond 9 maanden een beproeving.. Hoop dat ik mijn gemiddelde deze laatste keer nog een beetje naar beneden kan halen Mamavannunog2, dat zou ik ook zeker doen voor die echo gaan! Kan toch een hoop spanning schelen. Ik vraag ook weer een vroege echo. Omdat ik waarschijnlijk weer zo misselijk word dat ik erg graag wat houvast wil waar ik het allemaal voor doe. Mijn ervaring tot nu toe was dat ik wel snel mocht, omdat ik zo'n lange cyclus kan hebben.
Hier ook bij beide vroege echo's gehad. Neemt toch veel spanning weg. Ik was ook heel onzeker bij de tweede zwangerschap. Ja hihi had idd al een nieuwe bannen gemaakt want wilde eigenlijk deze maand stoppen maar dan zou ik net op vakantie ongi worden!
Jeetje een bbz , heftig zeg! Kan me voorstellen dat je dan graag vroeg een echo wilt. Ik liep bij de eerste al onder behandeling van gynaecoloog dus toen kreeg ik veel echo's. Bij de tweede moest ik ook ivm complicaties en vroeggeboorte van de eerste.
mamavannunog2, ik dagdroom ook heerlijk over 'het nieuws' te mogen vertellen hoor. En inderdaad ook al een beetje op welke manier. Ik las laatst iets over een bos bloemen met roze en blauwe babysokjes erin. Dat lijkt me leuk om keer mee te nemen naar mijn ouders en dan kijken hoe mijn moeder de bloemen in het water zou zetten en dan pas de sokjes zou zien... Terwijl ik dit zo schrijf, bedenk ik wel dat mijn vader dan waarschijnlijk in de huiskamer zou zijn en mijn moeder in de keuken Nou ja, heb nog even de tijd om een leuke variant te bedenken
debke, miste net jouw berichtje. Waarvoor liep je bij de gyn bij je oudste, als ik vragen mag? En met welke zwangerschapsduur werd hij uiteindelijk geboren? Zal ook een heftige periode geweest zijn?
Ik had voor damien hele lange cyclussen, maar ook een miskraam. De huisarts heeft me toen doorgestuurd om te kijken of de baarmoeder schoon was. op een of andere manier kreeg ik een vervolg afspraak bij gynaecoloog om te kijken of mijn eitjes wel groeide enz. Bij de tweede afspraak bleek ik zwanger. bij 36 weken braken mijn vliezen, maar met heel veel bloed erbij.(echt overal zat t tegen de muren. ..was net een horror film) Ben toen met loeiende sirenes naar het zh gebracht. Uiteindelijk is hij met 36.4 geboren. Hij woog 2480 gram en was 48 cm. opzich viel alles uiteindelijk mee maar wel heel onzeker, was zo geschrokken ervan. en aangezien ik daarbij binnen 2.5 uur bevallen ben zonder pijn...was ik bij de tweede super bang dat deze nog eerder zou komen en dat ik het zh niet zou halen
Dat kan ik me voorstellen, dat je daar bang voor was! Weten ze waar dat bloed met 36 weken vandaan kwam? Gelukkig dat het met hem verder goed ging meteen na de geboorte. Lijkt me enorm schrikken allemaal! En hoe heb je uiteindelijk je tweede bevalling beleefd?
Nee ze verwachten dat er ergens een ader gesprongen is...alles is onderzocht verder en niets uitgekomen. Bij nigel heb ik een keizersnede gehad. Hij lag helaas in stuit en is met 38.5 gehaald!
Maar uiteindelijk is hij wel vier dagen later geboren, toch? Oh ja, dat vind ik zo mooi staan in je handtekening 'keizerlijke wijze'. Ik denk dat ik, als ik een keuze zou krijgen, bij een stuitbevalling ook zou kiezen voor een keizersnee.
Woooww wat een drukte ineens!!! Weet ff niet meer wie wat vroeg maar komt ie: Hiervoor had ik een super regelmatige cyclus, gebruikte geen anticonceptie (condoom). Ja, en wachten is nu echt mijn ding ja.. Helaas. Ben nogal ongeduldig aangelegd. Ik heb geen testen meer thuis dus denk dat ik eens ga proberen te wachten. Gewoon tot ik weeen krijg 😁 een maand of 9 hoop ik dan wel haha. Hier vragen veel mensen wanneer er een derde komt. Ze verwachten het denk ik wel bij ons maar wij ontkennen alles super hard. 'Wij 3??? Neeee pfff echt niet. Wij gaan meteen voor nummer 4'. Lekker vaag antwoord. Kan niemand wat mee hihi. Ben bij m'n meiden 2x 1e x aangeteld. 3x is scheepsrecht!!!
Zo dames goedemorgen, wat een hoop verhalen zeg. Spannende bevallingen zeg, daar heb ik wel mee geboft. 1e 6u en de 2e u. En dat is geteld v de eerste wee tot de bevalling zelf. maar ja zwanger worden was dan wat moeilijker, ik bleek pco te hebben. Bij de 1e 2 jaar en bij de 2e 11/2jaar dus mijn geduld is goed op de proef gesteld en nee ik heb geen geduld Ik vind het nu ook spannender omdat we het helemaal zelf gedaan hebben.
Hier duurde beide bevallingen langer dan 24 uur... Bij Mira uiteindelijk overgedragen en aan de weeënopwekkers omdat ik bleef hangen op 4 cm. Bij Ediz zonder poespas met de vk kunnen doen, maar ook bij hem bleef ik hangen op 4 cm en werd ik bijna overgedragen. Er kwam een spoed geval tussen waardoor alle gynaecologen aan het rennen waren op de gang.. De vk vroeg of ik het eventueel nog zou trekken als ik even moest wachten.. Ik was allang blij dat ik het nog even zelf mocht proberen. Ze keek nog even op hoeveel cm ik zat... 5cm... Ze liep even de gang op en na een kleine 20 minuutjes zei ik tegen mijn man, ik moet persen! Hij zei natuurlijk dat dat helemaal niet kon, maar ik wist het zeker en heb gezegd dat hij NU de vk moest roepen haha.. &ik had gelijk! 9cm! Daarna was hij er vrij vlot, moest alleen nog een randje weg, dat was wel heel naar! Bij Mira heb ik een flinke knip gehad, haar hartslag daalde en ze moest echt geboren worden. Bij Ediz geen schrammetje! Wat een wereld van verschil was dat.. Dus ik hoop op weer zo'n bevalling als die van Ediz. Dan neem ik de 24 uur wel voor lief haha.. Het was heel fijn om zonder al die poespas (kabels, knip etc) te bevallen. Beide zonder pijnstilling kunnen doen ook, hoop dat ik dat een volgende keer ook niet nodig heb.
Ik ben bij beide thuis bevallen, heerlijk. De VK zei gisteren dat een 3e bevalling altijd een beetje eigenwijs is maar desondanks moet ik weer bellen zodra ik maar denk dat ik iets voelnu
Hoi meiden!! Wat een verhalen!! Heb gister avond al alles gelezen eb toen ik wilde reageren was mn batterij leeg.. dusse .. sla t nu even over aangezien we vannacht op vakantie gaan en we nog genoeg te doen hebben Hier vanmorgen getest, 1 dag voor nod en nog steeds wit. Dus zal wel op vakantie mn menstruatie krijgen. Helaas pindakaas! Nou meiden, hoop dat ik een beetje kan bijlezen tijdens de vakantie. Hoop dat er snel nieuwe zwangeren bij mogen komen en mocht de verbinding nou rampzalig zijn dan ben ik er over 1.5 week weer Doeeeeiii!!!!