ik vind lief best wel leuk trouwens, maar echt veel te duur en koop er daarom nooit iets van. Ik ben daarmee eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie gemiddeld besteden aan kleding voor de kinderen? Ik heb dit jaar voor het eerst aan het begin van het jaar een begroting gemaakt en hou alle feitelijke uitgaven braaf bij. (Vooral om inzicht te krijgen in onze financiële situatie en te zien of daar nog goed een derde eter bij kon. Makkelijk ) Ik heb 500 euro kleding ingeschat voor twee kinderen; da's 40 euro in de maand (wel met jassen en schoenen meegerekend). Leek me best te doen en ben ook steeds keurig binnen budget gebleven. Maar vind het wel leuk om te kunnen vergelijken, dus hoe doen jullie dat? Moet wel er bij zeggen dat ik vaak zakken super leuke kleding krijg van mijn schoonzus, dat scheelt eigenlijk wel enorm in de portemonnee bedenk ik me nu...
@ Tatie: Dit jaar had ik voor A.'s verjaardag gewoon zelf van alles gemaakt. Bekijk bijlage 412383 Bekijk bijlage 412384
Fleurop ook al goed bezig! September lijkt me heerlijk om jarig te zijn en ook om uitgerekend te zijn. Tot januari wachten, mmmhm...
Amethist, ziet er ook al super smakelijk uit! En feestelijk zeg! -Loopt nu wel even naar de keuken voor wat lekkers hoor-
Ik koop eigenlijk bijna alle kleren voor de kinderen van de KBS. Jassen en schoenen niet meegerekend. Als ik iets leuks zie en de KBS is al op, dan koop ik het ook gewoon. Oh en ondergoed koop ik ook niet van de KBS. Ik koop bij van alles, duur en goedkoop en merk en non-merk door elkaar: Hema (soms, want ik vind het in verhouding prijzig), Frendz (V&D), H&M (soms, want ik vind vaak dat ze weinig leuks hebben), Zara, Next, 4funkyflavours, Mexx, Sturdy etc. De merkdingen koop ik wel bijna allemaal in de sale. Ik heb een limiet van 30,-- voor jurkjes en 20,-- voor rokjes en dan moet ik het wel écht heel leuk vinden.
Gaaf al die taarten!! @fleurop: wou dat ik t kon haha! Laten maken dus en ook al zo goed bezig qua afvallen. Ja denk dat ik ook tr weinig goede callorien enzo eet... en wil zo graag maar hrb echt geen motivatie. Zo irritant. Moet mezelf gewoon een schop onder mn kont geven denk ik @tatie: ja irritant die rare testen. Ik temperatuur niet dus heb geen idee. Heb nog 1 ovutest voor morgen en dan stop ik ermee. Wordt er zo onzeker van. @kleding: ik krijg een heleboel van mn zus dat scheelt enorm. En daarnaast heb ik een dure smaak. Aiai, dat compenseert wel wat. Koop wel alleen in de sale en soms wel 2e hands als ik een bepaald item erg graag wil hebben en de winkels het niet meer hebben, dus dat scheelt ook weer. En daarnaast ben ik een enorme zara fan!! Heb eigenlijk geen budget. Koop gewoon wat ik leuk vind en wanneer het nodig is. Stort elke maand 100 euro op een spaarrekening voor kleren voor ons alle 4. En de kbs komt daar ook bovenop. maargoed, elk seizoen nieuwe schoenen en jassen tikt aan.
Amethist, da's 190 euro voor drie maanden toch? En dan keer twee voor twee kinderen = ongeveer 120 euro in de maand. Even zodat ik het kan plaatsen/vergelijken En krijgen jullie ook wel eens mooie kleding van vrienden/familie, of doe je daar niet aan?
Geen idee eerlijk gezegd hoeveel ik uit geef. Ik wil geen dure kleding kopen omdat ik dat zonde vind; ze groeien er zo snel uit. Had daarbij laatst een dure spijkerbroek maar die ging net zo hard slijten bij de knieen als andere goedkopere broeken. 2 jongens scheelt qua geld moet ik zeggen. Hoewel ik zo af en toe heus wel wat nieuws koop voor de 2e.. voor de leuk, maar ook omdat ze in een ander seizoen zijn geboren. Meestal h&m of hema, maar laatst v&d ontdekt, zeker voor jongenskleding erg leuk. Probeer wel in de aanbieding te kopen.
ZaZou, kan ik me voorstellen, zo wordt het alleen maar verwarrend. Leuk om te lezen wat jullie besteden! Fijn he, als je zakken met mooi spul krijgt! Als ik het weer even 'omreken', dan zou je nog 25 euro besteden naast de KBS, toch? Of misschien ligt de verdeling net iets anders, want kinderkleding is minder duur dan volwassenen. Fleurop, dat zal inderdaad ook schelen, twee jongens of twee meiden. V&D vind ik ook leuk; ook de jurkjes voor meiden!
Ja, volgens mij rond de 190,-- per kind per kwartaal. Ik heb maar 1 vriendin die een dochter heeft die ouder is dan A., en geen oudere neefjes of nichtjes, dus ik krijg bijna nooit iets .
Net een appje gekregen van mijn collega (althans, 1 van onze advocates) dat ze (op de uitgerekende datum!) is bevallen. Een jongetje, wisten we al, genaamd Melle. Leuke naam!
Ja ik heb geen flauw idee eigenlijk... soms koop ik een hele tijd niks, zoals afgelopen maanden, dus staat er nog aardig wat geld op de kleding rekening. Maar dat kan bijv. Volgende week allemaal op zijn door schoenen kleren of wat dan ook maar het is idd kbs plus die 100euro p.m. En dat wordt besteed aan degene die t het meest nodig heeft op dat moment. En als ik te kort kom gaat het van de gewone rekening af. Ik kan me heel moeilijk houden aan mn limiten
Oh leuk! Leuke naam ook inderdaad. Mijn snelle conclusie is nu dat ik het met 40 euro heel goedkoop hou/ bijna schandalig cheap zeg maar Maar ik denk inderdaad dat het grote verschil zit in die fantastische schoonzus van mij met een jongen van 4 jaar ouder en een meisje van 3 jaar ouder dan mijn zoon en dochter. Zo heeft mijn zoon al twee prachtige winterjassen vooruit liggen en mijn dochter heeft geloof ik wel vier winterjassen in haar huidige maat...
Ik moet ook zeggen dat ik de KBS van juli ook gebruik voor winterkleding. Dus eigenlijk gebruik ik 2x 190,-- per kind voor de wintergarderobe , de KBS van juli en die van oktober.
ZaZou, schoenen zijn hier zeker de grote kostenpost. Mijn zoon had een tijdje terug elke twee maanden een maat groter nodig... Ben toen wel opgehouden met telkens 80 euro neer te leggen. Nu gaat het niet meer zo snel, maar vind ik het leuk/ een beetje een sport om het in de sale onder de 50 euro te kunnen houden.
Wat een mooie taarten allemaal! Hier een ontaarde moeder dan denk ik, oeps. Wel een mooie fototaart van een goede banketbakker, maar niet zo mooi als deze. Maken jullie ze zelf?! ZaZou, ik zou zeggen 10/11 positief. Die van mij knalden ook nooit en ik zag het meer aan m'n temperatuur dan aan de testen. Dieten, ik eet bijna suikervrij ook omdat ik natuurlijk risico loop op diabetes type 2 na m'n zwangerschappen met suiker en insuline. Wat amethist zegt herken ik zo. Die suikerpieken die je na de insuline stoot tot waanzinnige trek drijven. Blegh! Eet ook koolhydraatarm, maar niet vrij hoor. Haha Kleding voor de kinderen, tja dat wisselt nogal. Ben ook tot voortschrijdend inzicht gekomen, in die zin dat niet op alles een merk hoeft te staan. Bij m'n oudste ben ik wel los gegaan met Armani enzo, om over m'n moeder maar niet te spreken. Die koopt zeker iedere 2 weken wat voor de kids. (Haar eerste kleinkinderen) En m'n oma doet ook vrolijk mee. Maar ik zweer bij de stretchrompers van Hema bijvoorbeeld en naar de Creche vind ik h&m prima! Bedoel, wat je ze ook aantrekt, het gaat er aan hahaha. Nu draagt m'n jongste ook weer spullen van de oudste. Denk zo'n 100 euro per maand, maar koop vaak ineens veel, niet iedere maand iets.
@ Pimkey: Hahaha, nee hoor, die 2 mooie taarten heb ik laten maken. Ik vind het wel lastig hoor om zoveel mogelijk suikervrij te eten, want werkelijk overal zit suiker in. Zelfs in bijv. sandwichspread en dat vind ik juist zo lekker :x. Brood ben ik echt gek op, maar kan ik eigenlijk ook niet zo goed tegen, ik kak na de lunch altijd vreselijk in, volgens mij komt dat echt van het brood dat ik eet. Ik heb gelezen dat spelt- en zuurdesembrood beter is, maar ook niet bepaald goedkoop...
@ Pimkey, ja in principe is het als ze 1 worden, maar dat kan ook natuurlijk nog leuk zijn als ze 2 worden. Wij gaan daar naar de studio toe en zij regelt de rest. Taart, decoratie etc. @ Liz, ik heb nu een lente- en winterkindje haha. Zomerkindje zou me nog erg leuk lijken @ Bloem, die taart is echt super leuk. Zou helemaal passen op de verjaardag van de jongste haha. @ Taart, ik heb voor de eerste verjaardag van de oudste toen een Woezel en Pip taart laten maken met een meptaartje voor hemzelf erbij. Was echt een grote flop en daarmee heb ik 100 euro in de prullenbak gegooid. Zoonlief zat al raar naar z'n taart te kijken. Had het wel leuk gevonden dat ik erin zou graaien, dus ik doe zijn hand erin en hij begon echt super hard te huilen haha! En ja de taart voor de gasten stond er einde van de dag nog bijna helemaal. Ik vond m zelf ook niet zo lekker, heel zoet, komt vast door die jam. Tweede verjaardag een slagroomtaart maar laten maken van Cars, maar ook die is voor de helft blijven staan. Was ook weer een dure taart. Dus dit jaar heb ik alleen een meptaartje laten maken voor de oudste en voor de gasten gewoon taarten gehaald bij de bakker en alles was op! Zal zo wel een foto van zijn meptaartje in de club zetten. @ Anba, haha heel herkenbaar de reacties met een shirt. Veel mensen letten er echt niet op. We hadden bij de oudste ook zo'n shirt aan gedaan toen we zwanger waren van ons dochtertje. Toen werd er wel vrij snel op gereageerd. Maar toen ik weer zwanger was van onze tweede zoon, had ik m aan gedaan toen mn moeder op visite kwam. Ze zei er niks van, dus ik zei, mam zie je z'n shirt nou niet? Zegt ze jawel, die had ie toch al. Ik zo, ja maar??? Oohh zei ze... ik dacht dat ie die gewoon aan had voor zo thuis hahaha! Daarna dus maar andere dingen verzonnen om het te vertellen @ Gewicht, ik vermijd vooral de frisdranken, jeetje daar word je echt DIK van! En door de weeks eet ik gewoon gezond en ja af en toe wel een keer wat lekkers 's avonds maar wel met mate en in het weekend kijk ik nergens naar. Ik val niet af, maar ik kom ook niet aan. @ Zazou, ah ja snap ik dat je moedeloos word van dat rijtje. Hopelijk heb je gauw een knaller. @ Kleding, pff ik wil er eigenlijk niet over nadenken. Wij besteden veel te veel aan kleding voor de kids, ik schat zeker tussen 150-200 per maand. Nu moet ik er wel bij zeggen dat de kinderen eigenlijk alleen merkkleding dragen, zelfs de ondergoed. Dat is gekomen door de oudste want hij is heel dun. Dus H&M etc kan ik nooit voor hem slagen en zit alles veel te breed. Als ik dan een maat kleiner kocht dan is het weer te kort. Werd er gek van en nu eigenlijk uit gemakzucht hou ik het bij de merken die hem goed passen; Vingino, Beebielove, Z8, Sevenoneseven, Name It, BFC (broeken) en voor ondergoed Claesen's. En ja omdat ik dan toch bij die webwinkels bestel voor de oudste, koop ik daar dus ook de kleding voor de jongste, ook weer uit gemakzucht dus, terwijl hij denk ik wel goed andere kleidng aan zou kunnen omdat het een voller kind is, maar hij draagt dus dezelfde merken als de oudste; Vingino, Beebielove, Claesen's, Name it, BFC, Z8 en dan nog Ralph Lauren. Nu gaat dat financieel ook nog zo, maar weet niet of dat we dat kunnen blijven doen met een derde. Alhoewel, de jongste echt ontzettend hard gegroeid is in het afgelopen half jaar en we dus iedere maand een nieuwe garderobe nodig hadden, dus ja misschien dat ik zelfs nog wel boven de kosten zit die ik net aangaf. De oudste doet nu een heel seizoen met zijn kleding en sommige dingen past ie zelfs nog van vorig jaar dus dat valt dan weer mee. Als de derde komt dan zal de jongste ook wel langer met een kledingmaat doen. Hij is pas 8 maanden en zit al in 80/86. Wij zouden eerst een meisje krijgen dus tot deze maten had ik geen kleding bewaard meer van de oudste, heel zuur. Vanaf 92 wel, dus dan gaan we geld overhouden haha. Wij geven eigenlijk geen kleding door in de familie, spreken we eigenlijk ook nooit over haha. Alleen laatst 1 keer, heb ik een shirtje en jasje van de oudste geruild tegen een vestje en shirtje voor de jongste met SZ. Maar nu zitten haar zoontje en mijn jongste dus in dezelfde maat, dat gaat ook niet meer. @ Amethist, oh dat hoor je niet vaak, bevallen op de uitgerekende datum. Melle is niet zo mijn smaak. @ Hier, ik denk dat ik ongi ga worden want vandaag wat buikpijn gehad en hoofdpijn, dat zijn altijd de voorbodes bij mij ML en ik hebben afgesproken dat we aankomende maand overslaan, want ik heb mijn ei op vakantie. Dus gebruiken we CD's, zodat ik dan niet met zijn spul hoef rond te lopen Haha!
Leuk, al die taart ideeën! Onze oudste wordt zaterdag 4, en hij weet al weken wat voor taart hij wil: een roze hartjestaart hahaha! Ik vind het prima, als ie naar school gaat zal hij vast een andere lievelingskleur krijgen (of niet, en das ook best natuurlijk) @kleding: mijn zus heeft een zoon die 1,5 jaar ouder is, van haar krijg ik regelmatig leuke dingen. Verder hebben we heel wisselende merken, van Zeeman en H&M tot Esprit en Hilfiger, maar eigenlijk altijd in de sale. @Springday, balen joh... Hopelijk over 2 maanden raak dan! Hier ws ook niet zwanger, m'n test was lichter vanmorgen, bijna geen streep meer zichtbaar. Ik denk dat ik net het laatste restje van de vorige zwangerschap gezien heb (heb gegoogeld, en dat zou nog best kunnen). Maar goed, nu hij zo goed als negatief is weet ik tenminste dat een eventuele volgende positieve test echt van een nieuwe zwangerschap is. Nu afwachten tot ik ongi word, hopelijk snel!
Haha dan moet ik toch maar eens op zoek, m'n kleintje wordt in november al weer 1! En zo'n taart is super! Ga gewoon googelen denk ik. Ai Springday een wachtmaand, maar dan gaan we samen verder haha ik begin in september. Spekky, wat jammer meis. Maar aan het begin schommelt je hcg ook nog heel erg... Hopelijk volgende ronde dan wel raak! Ik ga morgen aan m'n laatste pilstrip beginnen... Raar gevoel haha. Nog 1 maand diëten en vitamines doorslikken en dan beginnen. Helaas de hele week radio stilte rondom ons huis, ook geen kijkers op de site zag ik. Hopelijk na t weekend weer respons.