Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liz88, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Springday jouw jongste is dus ook nog heel jong! Vind het ook wel spannend hoor, stel dat we geluk hebben en het is snel raak. Dan is het allemaal krap op elkaar haha.

Maar een logee is echt anders! Dan zijn ze al hyperdepieper van het andere kindje. Een broertje of zusje blijft over t algemeen, waar wennen ze wel aan ;)

Poeh Anba lastig he dat eerste trimester. Hoop echt dat alle moeheid snel wat minder wordt. Dat was bij mij ook de ergste kwaal. Ja en maagzuur in het derde trimester. Dat was ook vrij extreem. Vond ik lastiger dan de suiker met prikken en spuiten. Kon er letterlijk niet van slapen!

2. Wij zijn heel blij met de 3 jaar die er steeds tussen zitten. Ik vind dat toch wel erg fijn hoor. Het eerste jaar is de baby nog "rustig" en heb je best wel een leuke peuter :D en als die baby in beweging komt heb je een schoolganger dus alle tijd voor de baby. Hier waren ze tenminste pas met 1 aan het kruipen en met 1 1/2 aan het lopen :)
    Waar ik tegenop kijk is die "klere..." zwemles die warmte daar pffffff en dan dat gesjouw! Gelukkig is het vrij laat op donderdag en is mijn man meestal thuis.

3. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Hoooooiii meiden!!

Wij zijn weer thuis van t weekendje weg!! Hebben het leuk gehad! Geen internet:$ afkicken zeg hahaha!
    Maar het was iig heel gezellig en drukke dagen dat ik ook niet veel tijd had om te internetten ;)
    Merk aan mezelf dat ik steeds meer onzekere spanning voel of het wel allemaal goed gaat deze keer. Klets dus ook liever hier dan in het mei topic. Daar zijn al zoveel meiden met een goede echo, superfijn natuurlijk!! Maar daar word ik wel een beetje onzeker van omdat het meestal bij een paar mensen ook wel misgaat.... zucht... hrb nog niet eens een echo datum.
    Voel me verder super goed, mag ik blij mee zijn natuurlijk, maar wat kwaaltjes geven mij wel bevestiging dat het nog allemaal oke is. Al is mn buik savonds echt bijna niet meer te verbergen! Heb gister in het hotel een foto gemaakt, zal eens kijken of ik m kan plaatsen. Het verborgen houden ging trouwens wel oke, tot dat we gister bij de italiaan gingen eten en het geplande lopende buffet werd gecanceld omdat het keihard ging regenen (en alles buiten zou komen tr staan) dus alles werd nu uitgeserveerd en toen kreeg ik bij het hoofdgerecht een bord voor me met een biefstukje en varkenshaas. Allebei half rauw dus.;) ja... hoe lul je je daar uit he:) dus iemand (een man!!!!) Maakte al de opmerking: ik geloof dat ik nu maar niks moet vragen. :D hahaha nouja een select groepje weet er nu dus van.

Verder lig ik even op bed. Heb last van mn buik... ook niet echt fijn. Ik zeg: schiet op weken en ik wil een echo!!! Zit mezelf ook gek te maken met een tweeling. Zit echt al te bedenken hoe we dat moeten doen?! Pfff zoveel onzekerheid bij dit kindje. Van het moment nemen tot het besluit voor een derde en nou is dat besluit er en komen er weer andere punten van twijfel. Rot hormonen:p

Bijgevoegde bestanden:

4. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi buikje al ZaZou! Leuk dat jullie weekend geslaagd was. Tja met rosé vlees moet je wel 'uit de kast' komen. Je komt er dan nooit heel subtiel meer mee weg... Lastig dat je zo'n naar gevoel had. Ik had dat bij de 2de ook. Steeds zo'n onderbuik gevoel van zal het wel echt goed zijn. Kwam ook wel door de miskraam ervoor. Maar werd bij vlagen gek van mezelf. Bij ieder kriebeltje of steekje dacht ik: ja dus toch! Het is niet goed. Wellicht bij jou ook hormonaal?

Hoop in ieder geval dat alles gewoon mooi op z'n plekje zit en je een geweldige echo krijgt! Hoe lang moet je nog wachten?

Sophia heb er zeker beeld bij dat het ideaal is! Haha wij hadden alleen een praktisch probleem: we kenden elkaar nog niet haha. En met ons leeftijdsverschil hebben we helaas ietsje meer haast...

5. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Zazou, die eerste weken blijven altijd spannend. Ik ben soms ook wel onzeker of alles wel goed gaat, maar dat komt misschien ook omdat de laatste zwangerschap een mk werd. Het duurt ook zolang voor een eerste echo, maarja veel eerder heeft toch weinig nut.

@ Hier, vandaag kwamen mn zwager en schoonzus hun dochtertje weer ophalen. Ze hebben ook nog een zoontje, die was niet blijven logeren. Maar die hadden ze dus een shirtje aangetroken met 'ik word grote broer' :D Schoonzus is dus ook zwanger haha, nu 6 weken en we schelen maar 9 dagen. Wij hebben het dus vanmiddag ook aan hun verteld over onze zwangerschap. Mijn plannetjes over de manier van vertellen aan mensen valt ook een beetje in de soep. Mijn moeder weet het inmiddels namelijk ook al omdat ze het vrijdag over een zwangerschap had van iemand anders, en ik voel me dan schijnheilig als ik dan niks zeg. En dat vonden we nu dan dus ook bij sz en zwager om nu niks over onze zwangerschap te vertellen. En ja, sz en zwager vinden het dan nu wel een leuk idee om het over een paar weken samen aan schoonouders te vertellen.

Hun zijn btw ook in verwachting van de derde :D

6. Anba

Anba Actief lid

11 jul 2014
    194
    0
    0
    Ja Zazou, dan kun je het inderdaad lastig verborgen houden!

Ik ken de twijfels maar al te goed. Bij de jongens niet zoveel last van, maar bij deze voor de eerste echo lag ik er echt nachten wakker van. Gelukkig kon ik toen een week eerder terecht en de goede echo heeft me toen wel kunnen kalmeren. Nu kan ik inmiddels zelf thuis het hartje luisteren en dat doe ik ongeveer een keer per week. En verder vind ik nu de 20 weken echo heel spannend natuurlijk, maar lig daar (nog) niet wakker van. Hopelijk hebben jullie snel ook een goede echo en kun je rustig gaan genieten.

Ik vind het wel een raar idee dat het nu waarschijnlijk de laatste keer is allemaal.

7. Muis30

Muis30 Actief lid

20 aug 2014
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ zazou mooi!
    En die onzekerheid.. zucht.. die blijft toch altijd :(

@springday wat leuk samen zwanger!
    Hier is mn schoonzusje 3 mnd geleden bevallen. Blijft leuk zo'n hummeltje

8. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Muis, ja voor mij is het nog niet zo heel lang geleden dat we een klein hummeltje in huis hadden haha. Dit is trouwens al de derde keer ook dat ik samen zwanger ben met mijn schoonzus. Onze eerste schelen 5 weken. De tweede wat langer omdat we eerst samen zwanger waren tijden de zwangerschap die ik heb moeten afbreken, anders was dat 3 maanden geweest maar nu dus 10 maanden en ja onze derden gaan straks dan ongeveer een week schelen met elkaar haha, wel leuk.

9. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ha meiden, even niks van me laten horen, maar heb wel hier en daar meegelezen :)

Welkom nieuwe meiden!

@zazou, mooi buikje al!! Ik snap je gedachten over een tweeling, dat verandert het hele plaatje toch wel. Nog even geduld en dan weet je het, de kans op een eenling is natuurlijk nog altijd veel groter.

@springday, wat supertoevallig van je schoonzus, wist je dat ze voor een derde wilden gaan? Leuk hoor, om zo met iemand gelijk op te lopen. Mijn beste vriendinnetje is nu 8 wk zwanger van haar tweede, hoop dat we nog enigszins overlap hebben. En anders misschien met m'n zus, die gaat ook voor een tweede.

Morgen heb ik afspraak bij de gyn, ik vind het toch wel een beetje spannend. Ik weet eigenlijk niet wat ze gaat doen, misschien een echo? Het maakt me niet zoveel uit, als ik maar weet of alles in orde is daarbinnen (ter info voor de nieuwe meiden: ik heb ruim 8 wk geleden een MA en curettage gehad, en nog niet ongesteld geweest sindsdien). Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

10. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Spannend morgen Spekky!

Ze waren ongeveer een half jaar al aan het twijfelen, of ja sz wilde graag nog een derde maar zwager eigenlijk niet. Uiteindelijk is een half jaar geleden wel de pil de deur uit gegaan onder het mom van 'is slecht voor je lichaam'. Ze waren ook niet altijd even consequent met de CD's ;) Dus ze heeft wel vaker in spanning gezeten tot NOD om zo maar te zeggen. En de afgelopen twee maanden gebruikten ze niets meer zei ze, maar kluste niet op timing ofzo. Al vind ik wel dat ze nu net doet alsof het helemaal ongepland was en een big suprise, terwijl ik het dat eigenlijk niet vind want ML en ik zeiden op de vakantie nog tegen elkaar dat we benieuwd waren wanneer hun met nieuws zouden komen ;) Ach ja, haar moeder reageerde geloof ik nogal bezorgd dat er een derde op komst is nu, dus misschien dat dat de reden is dat ze het een beetje zo brengen als geheel onverwachts.

11. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Even een vroege vlugge zwaai...!
    Gaaaaappp veel te vroeg en wat lag het lekker maar helaas moet er gewerkt worden.
    T weekend ook gewerkt en buiten dat een dip weekend gehad. Slechte slechte hormonen dit weekend. Ben super moe en ve ziek geweest. Daar t werken bij maakt dat ik op ben. Gelukkig om 11.30 klaar vandaag en alleen donderdag nog werken. Rest alles vrij!!

Nieuwe dames welkom!

Reageer later even terug. Fijne maandag allemaal.

12. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ ZaZou: mooi buikje al. Moet hier ook eens beginnen met foto's maken, al heb ik het idee dat ie steeds minder groot wordt, nu de boel vanbinnen is georganiseerd.

@ Sprinday: wat leuk! Hier ook samen zwanger met sz. Schelen 4 dagen.

@ Nieuwe dames: welkom!

@ Sanntje: sterkte vandaag dan.

@ Bloemmm: hoe is het nu met je meis?

@ Leeftijdsverschil: hier tussen de eerste en de tweede 15 maanden verschil. Had de derde er graag eerder achteraan gehad, maar nu dus een jaar later dan gepland. Vind dit eigenlijk ook wel best zo.

13. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Zo, ik heb net 3 kwartier in het zkh zitten wachten voor een afspraak met de gyn, om vervolgens alleen een afspraak te maken voor een hysteroscopie - are you kidding me?!? Dat had toch ook telefonisch gekund? Anyway, ik weet dus nog niets, volgende week vrijdag heb ik de afspraak. Weer affwachten dus.

14. Nou ja wat is dat nou voor iets raars! Moet je nu weer lang wachten of kan dat snel?

15. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Spekky: wat frustrerend zeg. Denken daar soms echt dat je verder niks te doen hebt.
    Heb dat na de bevalling van de eerste gehad. Moest perse na 6 weken op nacontrole komen bij de gyn. Ml vrij genomen en wij met kind daarheen, want wisten wij veel wat het in zou houden. Heel lang zitten wachten. Eindelijk aan de beurt, vroeg die muts: hoe gaat? Antwoord: heel goed. Ok als u verder geen vragen heeft, dan kunt u gewoon naar huis. Echt belachelijk.

16. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Oh mannnn daarom heb ik zon hekel aan t ziekenhuis he. Je bent standaard 3 kwartier later aan de beurt en echt een nummertje. Gelukkig begin ik bij de vk en vanaf een week of 30 naar de gyn. Vind het zo onpersoonlijk allemaal. Bah

Lekker rustig aan doen sanntje vanmiddag!!

17. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Sanntje, lekker een paar dagen vrij!

@ Esje, oh 4 dagen dat is al helemaal weinig! Leuk joh. Hoe gaat het leeftijdsverschil bij jou? Bij ons zit straks tussen de tweede en derde 17 maanden, vind dat ook wel spannend zo weinig verschil hihi.

@ Spekky, zonde van je tijd he. Zo heb ik ook een x zolang zitten wachten op niks. Was voor een echo bij mijn tweede zoontje met 10 weken. Ik dacht dat ik een GUO zou krijgen (want had bij 9 weken al een echo bij de vk gehad namelijk) om naar het hartje te kijken, omdat mijn dochtertje een hartafwijking had. Dus ja ik was al een beetje zenuwachtig enzo, je kent het wel. Kom ik daar 5 sec de echo op mn buik en dan is het van, dit is je UD, had ie er gewoon een standaard termijn echo van gemaakt pff..

18. Muis30

Muis30 Actief lid

20 aug 2014
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    zh is vreselijk!
    Via mmm zwanger van eerste. 1oo verschillende gyn's. afspraken liepen altijd uit, Drama's!
    Vandaag bloed moeten prikken en zou vanmiddag belafspraak hebben. Zegt ze vanochtend doodleuk morgen na 16.00 wordt gebeld. Lekker dan.

Wat leuk, drie zwangerschappen samen.
    Ik de eerste twee met mn vriendin. Nu is ze twee weken bevallen van nr. 3 dus helaas niet meer samen zwanger

19. Muis30

Muis30 Actief lid

20 aug 2014
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier op 4 dagen na precies twee jaar verschil tussen 1 en 2.
    4 juli en 30 juni

20. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier zir en 21 maanden tussen en als heteen raak is dan 3 jaar tussen 2 en 3. Ben zo benieuwd, wel weer eng allemaal dit zeg!
    Muis heb je al getest?.

Deel Deze Pagina