idd blue: wat is dat, centering pregnancy? Eisprong: geen idee?! heb wel vorige week veel buikpijn gehad, dus misschien toen pas? Dacht dat ik ongesteld ging worden.
Tja dat kan ook! Jee wat vreemd happygirl!! Misschien volgende ronde temperaturen? Dan heb je wat meer beeld... Hopelijk snel duidelijkheid
Centering pregnancy kan je zien als een soort zwangerschap cursus. Je hebt geen individuele afspraken maar in groepsverband. Eerste half uur zijn dan de gebruikelijke controles en daarna ga je met elkaar van alles bespreken over het zwanger zijn, bevallen en kraamtijd. Er is meer tijd om op bepaalde onderwerpen in te gaan. En je bent echt twee uurtjes bewust bezig om aan je zwangerschap te denken. Daar doe ik het ook voor omdat ik echt merk dat ik mezelf de tijd niet eens gun om er mee bezig te zijn. De praktijk doet dit nu een jaar. Is een concept vanuit Amerika als ik me niet vergis. In het begin is dit ook om de 4 weken. De groep bestaat uit zwangeren die rond dezelfde periode uitgerekend zijn.
Happygirl ik had mijn laatste menstruatie 14 augustus en pas op 21 september een positieve test. Bleek ook een late eisprong of innesteling te hebben. Was dus ook flink overtijd toen het toch positief bleek. Kan dus nog alle kanten op.
Klinkt goed blue. Zo'n zwangerschap gaat al zo snel met de drukte van de dag, kan me voorstellen dat heel bewust met je zwangerschap dan erbij inschiet. Zeker als je al 2 jonge kinderen hebt rondlopen. Spekky: als je "handtekening" klopt dan heb je nog wel kans op een goede test. Dat die nu negatief is zegt nog niet veel. Ik duim!!!! Happygirl wat waardeloos. Had je maar snel duidelijkheid!!! Morgen heb ik ingesteld als de eerste ronde. Moet ik natuurlijk wel ongesteld worden. Maar volgens mij klopt het wel...voel al wat rommelen in mijn onderbuik. gek Idee hoor. Mijn man en ik vragen elkaar regelmatig 'weet je het zeker... een derde'...
Herkenbaar fleurop. Wij zaten hier ook van weet je het echt zeker? Ik was de eerste ongi ook echt nog wel opgelucht dat het niet meteen raak was. Daarna dacht ik wel van nee het is goed. We hebben genoeg liefde te geven voor drie dus om maar op. Gelukkig was het hier derde ronde raak.
Inderdaad herkenbaar Fleurop! Maargoed we zeiden beide, het is nu of niet meer. En het werd nu beginnen, vonden het beiden wel bijzonder dat het gelijk raak was! Wauw wat een luxe training dat centering pregnancy! Kan heel leuk zijn als er leuke dames komen! Je moet een beetje aansluiting hebben, maar dan lijkt het me wel leuk! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
Heb nog even gekeken naar mijn vorige 2 zwangerschappen, die verliepen zo: zoon: 33-43-zwanger dochter: 33-39-33-zwanger Zit nu op dag 41, dus is op zich niet heel lang voor mijn doen, zag ik. Ben erg benieuwd. Vanochtend weer negatieve test. Ik hoop gewoon snel duidelijkheid, en hoe langer het duurt hoe meer ik hoop dat ik zwanger ben! Maar ik denk ook nog steeds, zullen we het wel doen 3, gaat dat wel lukken. Raar dat je bij nr 1 en 2 er amper over nadenkt en bij 3 slaat de twijfel heel erg toe.
Dank voor het gezellige welkom terug dames! Dit weekend was erg druk, maar hopelijk komende tijd toch weer meer ruimte om hier gezellig mee te kletsen. Merk wel dat ik niet veel te melden heb nog; zit nog op ongi te wachten om door te kunnen naar volgende ronde. Hopelijk wordt morgen dag 1... Happygirl, zou goed kunnen dan dat vorige week de buikpijn door de eisprong kwam. Ik heb zelf zelfs een keer een cyclus van 59 dagen gehad. Ik temperatuurde toen wel en had twee weken voor dag 59 duidelijk een eisprong in mijn grafiek, waardoor ik toen wel wist waar ik aan toe was. Blue, klinkt leuk dat centering pregnancy! Ik denk niet dat ze dat hier in het dorp hebben. Hopen dat je een leuke club hebt! Fleurop, spannend he! Ik herken ook heel erg veel van je 'twijfels' hoor. Leuk, misschien gaan we deze ronde een beetje gelijk op. Spekky, jammer! Maar misschien inderdaad nog te vroeg? Ik duim in ieder geval door. @dakkapel; die zouden hier ook nog wel wat ruimte kunnen geven, maar mijn man is nog niet zo ver dat hij de zolder die we nu als slaapkamer en werkkamer gebruiken op wil geven aan twee kinderkamers. Nu hoeft dat ook nog zeker niet, want ten eerste ben ik nog helemaal niet zwanger en ten tweede willen we de eerste tijd de baby nog bij ons op de slaapkamer en de twee oudsten gezellig (hopelijk dan toch) een kamer laten delen. Verder kan ik nu niet terug kijken, dus hier laat ik het bij, maar heb het voornemen om vanaf hier weer gezellig en regelmatig mee te kletsen.
Volgens mij heb ik al eens in dit clubje meegekletst, maar toen werd er zoveel gekletst dat ik het niet meer bij kon houden...maar in elk geval kan ik vertellen dat wij binnenkort dan ook gaan beginnen! De implanon gaat er binnenkort uit, en dan zullen we zien hoe het gaat, geen idee hoe de cyclus eruit ziet, maar heb er heel veel zin in! Daarom kom ik weer gezellig mee kletsen
Sjotefle: leuk dat je er weer bent en mee kletst. Nu het voor jezelf ook dichter in de buurt komt is het ook wel leuker mee te kletsen Ik heb zelf ook implanon gehad. Beviel mij totaal niet, blij dat dat ding eruit is. Het duurde ook nog eens 4 maand voordat ik weer een normale cyclus had. Maar dat zegt niets over jou hoor, mijn vriendin was na 2 wat ontregelde cyclus weer "op de rit
He dat is jammer! Maar goed, houd moed hoor! Hier een leuk weekend gehad, manlief was jarig, dus zaterdagavond een feestje en gisteren bij mijn ouders geweest. Die zitten een weekje in Center Parcs. Gisteravond met z'n allen uiteten geweest, de kids welliswaar totallos maar ook heel lief geweest. Geen last van de klok gehad gelukkig. Ben nu zelf wel een beetje gaar, dus ga zo ff rusten, de jongste ligt lekker te slapen!
@fleurop: Heb zelf geen problemen met de implanon gehad, vind het eigenlijk wel een ideaal ding en zou er zo weer voor kiezen denk ik. Ben idd wel erg benieuwd wat mijn cyclus gaat doen, heb er dingen over opgezocht en de een schijnt het zo weer normaal te hebben terwijl een ander er een jaar over doet. Geen pijl op te trekken dus...maar ach we hebben nog alle tijd! Ik lees in je onderschrift dat jullie vanaf vandaag begonnen zijn? Spannend! @happygirl86: Ah wat jammer! Duimen voor de volgende ronde @Sophia: Je bent alweer over de helft zie ik, heb je al een dikke buik? Hier helaas wel last gehad van de wintertijd, ze worden nu gewoon een uur eerder wakker, daardoor was het vanmorgen 06.20. Als je het mij vraagt, iets te vroeg...hihi
Welkom sjotefle happygirl in ieder geval weer duidelijkheid! Wat de centering betreft is het ook nog in maar weinig praktijken een optie, vk had het over 8 in heel Nederland. Er zit heel toevallig iemand van het forum in mn groep. Jullie horen vanavond of morgen hoe het is bevallen.
Helaas, zoals ik al dacht, ook hier last van wintertijd. Vanmorgen was het 6:30u mijn jongste heeft (zoals ook verwacht) nergens last van. Slaapt gewoon altijd zo'n 13uur achter elkaar hoe laat je hem er ook in doet
Ik zit trouwens echt te wachten op mijn menstruatie.. haha. Ik hoop dat deze vandaag komt! Happygirl: vervelend maar je weet nu in ieder geval even waar je aan toe bent.
Jep.. ongesteld geworden. Precies zoals ik dacht n.a.v. de ovulatietesten. Voor het gemak nu 28 dagen aangehouden
Ik heb hier nog nooit last gehad van de klok.misschien een beetje spartaans, maar wij maken ze heel moe(jonste geen middagslaapje)... een uurtje later naar bed en het leed is geschied Gisteren waren ze wel heel moe omdat ze zaterdagavond wel heel laat sliepen ivm verjaarsvisite van ml! Toen wilden ze ni slapen. Vandaag nog wat moe, straks op tijd naar bed en klaar Goed aangevoeld fleurop! Ik ben lekker hutsspot aan het maken! Hmmmm
Ik hoopte zo dat het wel raak zou zijn, maar helaas. Nu weet ik niet zo goed of we een maandje moeten overslaan of niet. Als ik de volgende ronde wel zwanegr zou raken, ben ik uitgerekend rond de verjwwrdag van mijn dochter. Weet niet of ik dat zo leuk vind. Maar anders is het wel weer een gemiste kans. Hoe denken jullie over dichtbij een ander verjaardg? (Wel goedkoper, kunnen ze het samen vieren )