Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liz88, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zou die maand overslaan, ik zie dat niet als een gemiste kans. Toen ik zolang bezig was om zwanger te raken heb ik ook wel ens een maand overgeslagen hoor.

2. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik zou echt geen moeite hebben als mijn kinderen gelijk jarig zijn. Ik zou zeker met zo'n lange cyclus de kans wel grijpen.

3. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Ik heb er nooit over nagedacht om een maand over te slaan vanwege verjaardagen en mijn kinderen zijn nu drie weken na elkaar jarig. Ik vind het eigenlijk wel makkelijk; we hebben straks een groot feest voor familie en voor de oudste natuurlijk een eigen kinderfeestje (hij wordt 6) en voor de jongste nog niet.

Ik ben zelf twee weken na mijn broer jarig en mijn broertje is een maand eerder jarig. Als kind hebben we wel eens een wat groter gecombineerd kinderfeest gegeven (met een clown, goochelaar en springkussen zeg maar). Nu vieren we het ook nog wel eens samen, maar ook wel eens apart. Dus ik zou voor onze derde hier geen maand voor overslaan. Ik heb het zelfs een beetje andersom; dat ik het een beetje gek idee vind als deze derde opeens in de lente jarig zou zijn, helemaal in zijn eentje :)

Jammer Happygirl, echt balen dan! Was je beide vorige keren snel zwanger? (sorry, misschien heb je het verteld, maar weet het niet meer) Dat zou bij mij ook nog wel meewegen in wel of niet een maand overslaan.

Fleurop, goed aangevoeld zeg; dus nu gaat het echt beginnen voor jullie! Spannend hoor. We gaan toch niet helemaal gelijk op, want ik kan vandaag toch nog niet dag 1 noemen. Hopelijk breekt het hier morgen eindelijk goed door...

Welkom terug Sjotefle. Moeilijke naam heb je hoor :) Ik draai steeds de t en f om :p Betekent het iets speciaals? Misschien kan ik het dan beter onthouden ;)

Verder niets te melden, behalve dat mijn banner niet klopt. Als ik echt door kan naar de volgende ronde pas ik hem aan.

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @tatie: duidelijke uitleg, je hebt me overtuigt ;)

Cyclussen
    zoon: 33-43-zwanger
    dochter: 33-39-33-zwanger
    Nu: 41-

5. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Verjaardagen zijn moeilijk te plannen. Mijn zoontje werd 3,5 week en mijn dochter 3 weken te groeg geboren... Ga je toch mooi nat met je planning ;)

Ik zit nu op dag 27 van de volgens mij 28. Temp is nog hoog 37,1 graden. Test van gister was negatief dus verwacht toch ongie te worden. Verder geen symptomen....

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

Gisterenavond nacontrole gehad bij de vk. Baarmoeder was leeg, dus geen curretage ed meer nodig. We mogen gelijk weer zwanger worden, maar ik weet niet of we dat gelijk doen/durven. Ik denk dat iig afwachten tot ik een keer ongesteld ben geweest.

7. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nelta...fijn dat alles leeg is. Nu weer verder en kijk voor jezelf wat goed voelt. Succes in ieder geval meid!

Wintertijd hier ook geen last van gehad. Wij rekken de tijden wat op en zijn zaterdag heel de dag druk geweest. De meiden waren echt op en sliepen langer dan normaal.

Centering was echt heel leuk en gezellig. Ik ga er zeker mee door. Leuke groep tot zover want er waren er nog 3 afwezig.
    De info word leuk en luchtig overgebracht.

8. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Hey meiden!

Happygirl; snap je overweging om een maand ovrr te slaan. Vond het zelf ook niet zo leuk om weer een mei baby te krijgen (oudste is van mei) en verder al veel verjaardagen. Maarja vond het ook niet iets om een maand voor te wachten. En zul je zien dat het net raak is op hrt moment dat het eigenlijk niet zo goed uitkomt. Maar iveral is een oplossing voor, lekket samen vieren bijv. Of wat dan ook!

Nelta: fijn dat het schoon is. Neem rustig de tijd voor een beslissing. Is niey niks wat jr hebt meegemaakt natuurlijk.

Blue; oh wat leuk!! Kende het ook niet. Klinkt wel gezellug als het klikt natuurlijk ;)

Hier verder alles oke. Bijna 12 weken! Eindelijk! Al gaat het nu ook wel snel hoor. Heb mn gewone broeken vaarwel gezegd en helemaal over op positie. Schoonzusje is gister bevallen van een meisje dus morgen lekker baby kijken:D

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Spekky, wat fijn dat het goed is gegaan de jongens samen op een kamer. Het is eigenlijk ook wel fijn voor de kindjes natuurlijk om samen te slapen, dan zijn ze niet alleen ;)

@ Happygirl, balen dat je ongi is doorgebroken, maar misschien aan de andere kant wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent na zo'n lange cyclus. Hopelijk deze keer eerder een eisprong.

@ Sjotefle, welkom terug en er komt weer een spannende tijd aan! :D

@ Happygirl, ik ben nu precies een maand na de verjaardag van mijn oudste uitgerekend. Ik ga er niet vanuit, maar als deze baby veel eerder komt (tweede zoon is nl ook 10 dagen eerder geboren) dan zitten de verjaardagen alweer dichter op elkaar, tja...

@ Hier, van het weekend hebben we het nieuws gedeeld op fb, heel veel leuke reacties gehad. Vorige week vrijdag had het verteld op het werk... was ook leuk. Dus nu is het de wijde wereld in ;)

Verder ben ik nog steeds superrrrr moe... Rond 9 uur iedere avond sluiten mijn luiken hahaha.

10. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    @happygirl: Ik ben ook niet zo bezig met het plannen van verjaardagen, buiten dat heb je zoiets natuurlijk ook niet echt in de hand. Als het wel dichtbij elkaar is zou ik het ook prima vinden, zolang het maar niet op dezelfde dag is, dat zou wat minder zijn denk ik...

@tatie: Heeft niet echt een betekenis, kwam zomaar ineens in me op toen ik een gebruikersnaam moest kiezen die niet al te herkenbaar zou zijn, is een mengelmoes van onze namen.

@nelta: Aaaah, wat ontzettend sneu! Maar zoals al gezegd, luister goed naar je lichaam en ga af op je gevoel. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt, dus ook dat moet je een plekje kunnen geven.

@zazou: Bijna de 'magische' 12 weken grens gehaald, jippie! En al een beginnend buikje, kan ook niet wachten tot ik die dike buik weer terug heb! :)

Nu het bijna zover is dat de implanon eruit gaat begin ik soms toch ook wel de zenuwen te krijgen hoor, als ik er soms over nadenk lijkt het me ineens zo pittig met 3 kids. Maar ach die zenuwen had ik ook met een tweede krijgen, dat is ook allemaal vanzelf gegaan, dus ik verwacht nu niet veel anders.

11. Hier nog steeds momenten van oh oh! Ik heb er straks drie! :$ zeker als we veel moeten mopperen....de oudste is nu met zijn gebroken armpje een lastig gevalletje :D hij kan niet alles doen natuurlijk dus dat levert nogal eens strijd en dat terwijl het net zo goed met hem ging! Het zwemmen ging als een speer en hij deed net aan verschillende sporten (zo zien ze in 12 weken verschillende sporten). En nu kan ie niet eens op de trampoline ;)
    Conclusie! Teveel energie die er niet uit kan en dan heb ik wel eens even een paniekaanval over drie kids :D

Nelta! Fijn dat het allemaal schoon was!

12. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Nelta : fijn dat alles schoon is. Geef jezelf en je partner de tijd. :)

Twijfels: we hebben het allemaal soms. Ik hou mezelf voor dat alles waar we nu van genieten dan 3x genieten is. Daarbij zijn mijn jongens tegen die tijd ook ouder, scheelt enorm lijkt me. Druk is het sowieso al. Een derde gaat wel mee.

13. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nelta gelukkig was alles schoon! Kan me jullie gevoel wel voorstellen dat het wat vers is om direct verder te gaan.. Neem je tijd hoor, zoiets meemaken heeft hoe dan ook impact.

Sjotefle leuk dat je terug bent!!! Heel veel succes komende periode!

AH ZaZou wat gaat dat snel he? Eerst tel je af naar de eerste echo en dan ben je maar zo weer 12 weken. Al weer door de zware fase heen of moet je daar nog wel een beetje door? Met misselijkheid en moe zij bedoel ik dan.

Springday, dat is ook fijn als iedereen het weet! Dan kan je ongegeneerd zwanger zijn zonder buikjes te camoufleren enz. Stom, maar vraag me af hoe m'n omgeving zal reageren. Denk dat m'n ouders zich zorgen gaan maken, de vorige zwangerschappen en bevalling waren fors zeg maar. En de combi met onze oudste vinden ze vast 'heftig' maar goed dat is het ook wel.

Happygirl hopelijk is het deze ronde wel weer raak! Zou mooi zijn!

@twijfel, tja er is nu geen weg meer terug.. Uiteraard hebben wij hier ook wel eens het oh neeeeeee gevoel. Maar het goede nieuws is, als alles goed gaat, is nr 3 van harte welkom mee te draaien in onze liefdevolle chaos hahahaha.

We hebben donderdag weer een bezichtiging in ons plaatselijk attractiepark cq kijkdoos.

14. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @twijfel; ik denk dat iedereen dat wel heeft :) blijft altijd wel.
    @nelta: gelukkig is alles schoon, hopelijk zijn jullie er snel weer uit en kunnen jullie weer opnieuw proberen zwanger te worden!
    @vertellen: altijd fijn als iedereen het weet. Hoe waren de reacties bij jullie op de 3e? Is neem ik aan heel anders dan een 1e of 2e?

Ik ben zelf heel nieuwsgierig naar de reactie van mijn vader en schoonmoeder. Die zien het echt niet aankomen denk ik. Mijn eigen moeder en mijn schoonvader die weten dat we er 3 willen, dus dat is geen verrassing.

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ♥ DE MAMA'S VAN HET DERDE KINDJE CLUBJE ♥

♥ Proberen ♥
    Flixbilly - 27 jaar - 2 zoons
    Happygirl86 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter
    Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 23-11
    Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 15-12
    Jolene 29 jaar - 2 dochters
    Mo leannan 31 jaar - 1 zoon, 1 dochter
    Spekky 32 jaar - 2 zoons
    Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons
    N80 - 34 jaar - 1 zoon, 1 dochter
    Mamajuf - 39 jaar - 1 zoon, 1 dochter
    Fleurop -
    Sjotefle -
    LuckyMommy -

♥ Zwanger ♥
    Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 1 februari 2015 - ♥
    Sanntje 29 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15 maart 2015 - ♥♥
    Anba 31 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 31 maart 2015 - ♥
    Esje78 36 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 4 april 2015 - ♥♥
    Bloemmm 25 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Uitgerekend op: ♥♥
    MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15-05-2015 ♥♥
    ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 13-05-2015 ♥♥
    Blue21381 33 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 21-05-2015 ♥♥
    Springday 28 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 22-05-2015 ♥♥
    Lizz88 26 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 25-05-2015 ♥♥
    Muis30 31 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Uitgerekend op: 01-06-2015 ♥♥
    Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 21-06-2015 ♥♥

♥ Afspraken ♥
    Sanntje - 30/10 20-weken echo

16. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb morgen m'n eerste echo! Spannend he??

17. Oh wat leuk, veel plezier!

18. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Veel plezier Pimkey! Misschien moet je ook maar popcorn en suikerspinnen gaan uitdelen in je attractiepark, wie weet helpt het :D (En mooi gezegd ook, 'liefdevolle chaos' :))

Nelta, fijn dat het schoon is en je niet ook nog een curettage moet hebben.

Welkom terug Sjotefle! Spannend hoor, dat jullie er nu ook echt voor gaan.

Springday, leuk dat iedereen het nu weet, ik kijk er nu al naar uit om het te kunnen vertellen aan mensen (maar eerst maar even zwanger worden, haha!)

Hier snipverkouden en last van m'n rug - zijn dat geen vroege zwangerschapskwaaltjes?? Hoezo, ik ben er teveel mee bezig? :D

19. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Zooooo was ik ook weer even! Hebben drukke dagen achter de rug. Gisteren voor t eerst 4 uurtjes gewerkt. Ben er nog bekaf van! Stond wel Arbeidstherapeutisch en dus extra maar steeds mijn verhaal maar doen pffff. Gelukkig wel veel begrip! En dat trekt me door mijn acceptatie stukje heen waardoor ik ook hardop durf te zeggen dat ik overspannen ben/ burn out heb. Net hoe je t noemen wilt.

Las iets over rug en verkouden spekky? Had ik ook ;)
    Nu trouwens weer :(

Pimkey spannend succes vandaag!!

Nelta gelukkig is als schoon. Hoe gaat t met jou nu na de mk? ?

Twijfel... die blijft hier nog soms! Zeker nu ik zo slecht in mijn vel zit. Maar weet eigenlijk hartstikke goed dat ik niet hoef te twijfelen. Natuurlijk kunnen we dit :D

Ennnnn.... ik ben de 20 weken voorbij!!!! We gaan weer terug tellen. Morgen nog een spannende ochtend. 20 weken echo. Mijn moeder gaat mee. Vind ik super fijn. We willen de vrouw van de echo vragen of ze het geslacht op wil schrijven en dan in een enveloppe. Dan kijken we savonds samen. Dus wordt en lange dag! Haha mijn geduld wordt goed uitgetest zo!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Pimkey, spannend zeg. Veel succes.

Sjofetle, welcome back!

@twijfels. Herkenbaar hoor. Het zal ook vast de komende jaren druk worden, maar zeker voor later lijkt een gezin met (maar) twee kinderen me zo klein. Man en ik komen ook allebei uit een groot gezin en dat is vaak super gezellig. En we houden er wel van om lekker bezig te zijn, dus dat moet goed komen. Ik hoop dat er hier nog 1 (of heel misschien 2 ;) ) kindjes bij mogen komen. Ik moet wel zeggen dat zo'n miskraam er behoorlijk in heeft gehakt en dat hoop ik echt niet meer mee te maken. Mocht het deze keer niet goed lukken of bijvoorbeeld weer een miskraam, weet ik niet hoever we dan zouden gaan. Ik denk dat we dan ook gelukkig zijn met twee kinderen en het zou mooi zijn als er nog 1 of 2 bij mogen komen.

@reacties omgeving, hier geen rare reacties gehad op een derde zwangerschap. Hoop mensen hadden het wel verwacht. Al was schoonmoeder wel verrast, die had het denk eerder verwacht en misschien nu niet meer, maar verder wel positief. En tja nu weten een hoop mensen dat we bezig zijn, vind ik niet heel fijn, maar het is niet anders. Als ze maar niet heel de tijd naar mn buik of zo gaan kijken ;).

sanntje, het gaat gelukkig weer de goede kant op. Had van het weekend ook de griep en voelde me toen echt ellendig, maar nu ik me weer beter voel, zie ik het ook allemaal weer wat positiever in. Volgens mij voel ik alweer een eisprong aankomen, maar ik vind het nog te eng/vers om er gelijk voor te gaan. Maar het zou wel fijn zijn als mn cyclus niet erg ontregeld zou zijn.

Deel Deze Pagina