N80, en?? Sanntje, leuk!! @nachtbrakers, hier weinig te klagen, behalve dat ze vroeg wakker zijn. Ik heb al een paar dagen wat (vruchtbaar?) slijm, zou dat alweer een aankomende eisprong zijn? Niet dat we er nu wat mee willen doen, maar het is wel handig om te weten wanneer ik m'n eerste menstruatie kan verwachten.
Ik had vanmorge snel met foon gereageerd, maar blijkbaar niet doorgekomen. Test was vanmorgen negatief inmiddels ook wat oud bloed bij afvegen.... Op naar ronde 5
N80, wat balen! Was je temperatuur nog hoog vanmorgen? Bij mij duurt het altijd lang voordat ie echt flink zakt. Als het maar een tiende is, hou ik toch altijd nog hoop, al zou ik nu toch moeten weten dat het dan eigenlijk echt klaar is. Hoop in ieder geval dat de volgende ronde dan jullie ronde wordt! Nelta, dat zou wel mooi zijn als het vruchtbaar slijm is. Geeft toch altijd een beetje houvast wanneer je wat kan verwachten he. Hoe voel je je verder nu? Eerder schreef je dat nu iedereen natuurlijk weet dat jullie voor een derde gingen/gaan. Dat lijkt me inderdaad heel vervelend als mensen zo gaan zitten staren en gissen. Maar hopelijk kan men zich daar in wel een beetje gedragen. Sterkte komende dagen. Spekky en Fleurop, gezellig zo met zijn allen naar de nod! Ik denk dat ik iets achter op jullie lig en ik ga sowieso niet de 23ste testen, want dan hebben we een huis vol zitten hier. Als ik zo ver kom, dan wordt het voor mij pas de woensdag daarna dat ik aan testen ga denken. Is het plan nu, he? Sanntje, ook nog even hier: gefeliciteerd met de goede echo! Geniet er van. Hoe voel je je verder nu eigenlijk? Nog steeds bij vlagen zo misselijk? ZaZou, las eerder dat jij ook alweer voorbij de 12 weken bent; fijn zeg! Ook benieuwd hoe jij je voelt en ging jij nou een geslachtsbepalende echo doen? Zag in Bloemms handtekening dat zij volgende week gaan spieken. Doe je haar de groeten? Pimkey, is het idee al een beetje aan het landen na de goede eerste echo? Hebben jullie het eigenlijk al verteld in je omgeving? En zou een verbouwing bij jullie eigenlijk kunnen? Als het attractiepark toch niet gaat lopen? Nee, zonder gekheid; vervelend hoor al die pottenkijkers, maar hopelijk zit er binnenkort toch een serieuze kandidaat tussen. Misschien heb je het al eens gezegd, maar wanneer moet je voor je suiker naar de gyn? Of blijf je eerst nog bij de vk? Hier van de week dan toch goed ongesteld geworden, zodat we naar een volgende serieuze poging kunnen. Ik ben benieuwd hoor. Manlief is op dit moment aan het kwakkelen met verkoudheden/griep. Volgende week heb ik eindelijk een controle in het ziekenhuis en hoop ik te horen dat de operatie definitief goed geslaagd is.
@sanntje: Fijn dat de echo goed was, nu heerlijk genieten! @pimkey: Zodra de implanon eruit is wordt het wachten tot ik ongesteld word, en dan kunnen we aan de slag. Geen idee hoe mijn cyclus eruit gaat zien, hoop in elk geval dat het allemaal niet te lang gaat duren hihi. @slapen: Het vroege opstaan is hier niet anders, zeker niet nu die wintertijd is ingegaan, balen maar zoals fleurop al zei je kunt het maar beter accepteren. Je kunt er tenslotte toch weinig aan veranderen...ben allang blij dat het doorslapen van de jongste er een beetje inzit, die was ook dol op ouwehoeren midden in de nacht. @spekky: Jammer! Hoop voor je dat je snel een positieve test hebt @N80: Helaas voor jou ook niet, hopen dat de volgende ronde je meer geluk gaat brengen! Voor het weekend vrij weinig plannen, straks nog even de boodschappen doen en misschien nog even de stad in. Daarnaast nog maar eens van het mooie weer genieten, nu kan het nog steeds En heb zin in volgende week, dan gaan we er lekker even een paar daagjes tussenuit, zijn we wel eventjes aan toe!
Gefeliciteerd met de goede echo's! Even druk hier thuis dus lees wel mee maar heb geen tijd om op alles te reageren. Hopelijk dinsdag eindelijk mn dakramen.
N80, jammer. Sjofetle, lekker geniet ervan. Tatie, ja dat hoop ik idd ook. Ik had verder ook geen behoefte om er over te "liegen", waarom ik bijvoorbeeld ergens niet was of me rot voelde. Dus tja dat weten een hoop mensen het. Het gaat wel de goede kant op. Merk nog wel dat mn conditie nog wel wat minder is (en dat was al niet heel veel ), maar dat komt denk ook omdat de griep er nog bovenop kwam en ik van de week ook veel gewerkt. Verder heel veel twijfels of we er toch niet voor moeten gaan. Verlangen naar een derde kindje lijkt het te winnen van de angst/spanning omtrent een nieuwe zwangerschap. Ik weet het gewoon echt niet. Praktisch zou het ook handiger zijn om even te wachten, zwager trouwt rond de uitgerekende datum, mocht het gelijk raak zijn. Lastig, lastig.
Ik stap vanaf hier weer in... jeetje wat hebben jullie veel gekletst, niet gewend haha! @ Pimkey, gefeliciteerd met je goede eerste echo! @ Sanntje, leuk nieuws @ Hier, zoonlief heeft er weer een tandje bij, dus jullie weten wel hoe de afgelopen dagen zijn verlopen Maaaarr nu is het lekker weekend!! Woensdag heb ik de termijnecho, ben benieuwd wat de definitieve UD gaat worden. Mijn moeder gaat ook mee naar de echo.
Haa dames! Wat een stilte hier haha, allemaal het eerste trimester en een beetje door aan t ploeteren. Wat kan een mens moe zijn he?? En dan die zomer/wintertijd erbij haha. Ach ja voor t goede doel, voor t goede doel! Ahh jammer N80! Hopelijk snel meer geluk... Altijd balen zoiets. @Tatie ja super weer zo'n echo met een minimensje. We weten in principe nog niks, maar het zit in de baarmoeder en het hartje klopte al. Dus dat is prima! Merk wel dat ik niet meer met kloppend hart naar de wc ren om naar m'n ondergoed te staren, scheelt weer een hoop gedoe om niks. Ik ben ook zo'n muts. Gelukkig weet er behalve m'n schoonmoeder en schoonzus nog niemand wat vanaf, anders had ik die ook zeker lopen irriteren met m'n nerveuze gedoe. Denk dat ik begin december bekend ga maken dat we een 3de verwachten, als m'n figuur dat volhoudt tenminste.. Een dakkapel is een optie, maar de reden dat we willen verhuizen is niet de bovenverdieping, maar de ruimte beneden en de tuin. Op zich past hier prima een 3de kindje bij maar omdat de oudste autistisch is... Die heeft gewoon meer ruimte nodig dan normale kinderen, voornamelijk minder prikkels. Ik ben al bij de gynaecoloog onder behandeling. Suiker 2X en een keizersnede was al een indicatie. Wel fijn, ik ken deze mensen nog goed van nr 2, ze waren al helemaal blij dat we terug zijn. Springday bedankt! Sjotefle, ben benieuwd hoor! Het kan ook erg snel gaan... Zie maar bij mij hahaha Nelta, wat lastig meis. Ik kan je ook niet echt adviseren, het gaat om het gevoel dat jullie hebben. Wij hebben destijds niet gewacht en ik was direct weer zwanger. Waren heftige weken die eerste paar. Rende om het uur naar de toilet op m'n werk. En collega's maatr zeggen: meid jij hebt blaasontsteking, dat kan niet anders... Oeps
Geeft vast een goed gevoel Pimkey, van die fijne mensen in het zkh die nog weten wie je bent! Wat een geluk hebben we met dit weer he, voelt echt als een kadootje! Gister nog even naar het strand geweest met de jongens, helemaal genieten. En vandaag naar de dierentuin want met manlief gaat het ook al een stuk beter Ik begin nu toch te twijfelen, dat de app misschien klopt. Dan zou ik nu eigenlijk op 12 dpo zitten, en dan was mn menstruatie 3 dagen geleden eigenlujk een innestelingsbloeding... Het duurde namelijk maar 2,5 dag en was ook wel erg licht voor een menstruatie. En ik had precies hetzelfde bij de vorige zwangerschap. Denk dat ik morgen voor de zekerheid test, als mn temp dan nog hoog is (had gisyeren een dip, kan door ongi maar ook door innesteling...). Fijn hoor, al die twijfels
@ Nelta, je moet gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Ik kan het beide begrijpen. Wat wil je man? En tja wachten vanwege een datum zou ik dan weer niet doen, er is altijd wel iets toch... En ook al wacht je dan een maand en de kleine wordt een stuk eerder geboren dan zit je met hetzelfde. Niet dat die kans groot is, maar het kan wel. @ Spekky, zou dan idd gewoon een test proberen als je de ongi wat raar vond.
Spekky: pas bij testen heb je zekerheid dus waag er maar 1 morgen Wat een heerlijk weekend he dames!? Mooi weer!!!
Ik vind het ook maar stilletjes hier! Heb zelf niet veel te melden. Eigenlijk alleen dat ik ook zooooo graag wil... Pimkey, ik snap het; dacht een beetje te veel vanuit mezelf , met onze bovenverdieping. Maar begrijpelijke afweging dan voor jullie. Fijn dat je een prettig gevoel hebt bij de gyn en in het ziekenhuis. Dus bij jullie weten je schoonmoeder en -zus het. Leuk om het in december aan de rest te gaan vertellen! Ik bedacht laatst dat het me leuk leek om beide kinderen een shirtje aan te trekken en dat ze dan naast elkaar moeten staan om de tekst te laten lezen. Dus iets als: wij zijn blij verdeeld over de twee voorzijden en dat ze zich dan tegelijk omdraaien, zodat je op de achterkant kunt lezen: er komt een baby bij. Mijn oudste zou ik dat kunnen uitleggen en mijn jongste doet alles wat de oudste doet, dus dat zou een mooie voorstelling worden. Zoiets. Maar ik heb nog even om door te fantaseren... Iets met sint of kerstthema lijkt me ook wel wat. Als ik trouwens eerlijk ben, heb ik bij de tweede helemaal niet zo uitgepakt, omdat ik door de misselijkheid niets kon en iedereen het zo wel doorhad. Kan dus ook nog Spekky, wat voor app heb je dan? Hoeveel lager was je temperatuur gisteren? Spannend of ie morgen weer uit de dip is. Ik duim hard door voor je! Nelta, net als Springday zou ik niet wachten vanwege een datum, want net wat Springday zegt kan het zich ook eerder aandienen. Maar ik heb (gelukkig) geen ervaring zoals jij (en Pimkey), dus ik kan me alleen voorstellen hoe dat zou zijn en begrijp dat dat voor iedereen verschillend voelt of je dan juist wel of niet meteen weer door gaat. Springday, veel plezier bij de echo woensdag! Denk je dat de UD nog veel verandert? En termijnecho is met 12 weken toch? Ga je al (laten) spieken naar het geslacht? Zo, flinke lap tekst geworden. Vandaag hier niet meer de deur uit geweest, maar lekker aangerommeld in huis. Kinderen hebben geknutseld en spelen zo waar nu al anderhalf uur helemaal zelf! Zo hou ik nog tijd over
Spekky, je kan het allicht proberen. Ik had in de ronde dat ik zwanger werd een bloeding op dag 21, heftiger dan een menstruatie, maar toch was ik zwanger. Ik heb wel pas bijna 4 weken na die rare bloeding getest, maar had al veel langer symptomen, dus moet ook al langer zwanger geweest zijn en had toen ook een knaltest s avonds een paar dagen voor NOD. Tatie, dat is lekker. Hier heeft Stijn het strijkkralen herontdekt en kan daar ook een poos zoet mee zijn. Hier rustig dagje. Vanmorgen eindelijk weer naar de kerk, was een paar keer niet geweest door miskraam, griep enz. Was fijn om weer te gaan. Verder heeft Noor van de week tig keer weer in dr broek geplast, wasmachine blijft draaien. Allebei de autostoeltjes vies..... Verder tja ik weet het gewoon niet. Had gisterenavond mega buikkrampen, het duurde zelfs even voordat diclofenac werkte. Geen idee wat het geweest is, eisprong misschien? Maar toen dacht ik van we wachten nog wel ff, want op nog een miskraam en nasleep zit ik niet te wachten. En ik ben het met jullie eens hoor dat er niks te plannen valt, dat hebben we sowieso de afgelopen tijd wel ondervonden. Maar als dit van gisteren mn eisprong was, dan is de keuze al gemaakt en moeten we sowieso afwachten. Als ik de garantie had dat het goed zou gaan, zou ik het liefst zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn, maar de angst voor nog een miskraam zit er ook wel in.
Hey meiden, Ik heb ook niet zoveel bijzonders te vertellen. Drukke week gehad en aankomende week nog een drukke week. Gister nog even bij mn schoonzusje geweest om te knuffelen met de baby, oh wat heerlijk toch weer! Was t hier maar alvast zo ver vanmiddag bij mn moeder geweest, zus was er ook met de kids dus was gezellig. En nu moe op de bank! Nelta: lekker rustig aan doen hoor. En als het goed voelt voor jullie kun je het weer proberen. Het komt toch wanneer het komt. Snap dat de angst voor nog een miskraam er is. Moeilijk hoor!! Tatie: oh heerlijk he als de kids zichzelf zo lang ff zelf kunnen vermaken! Heb je ook ff tijd voor jezelf spekky: wat maak je het toch spannend! Hoop op goed nieuws voor je!
hallo Meiden, mag ik hier meeschrijven? Lange poos niet meer actief geweest op zp. Na de geboorte van onze zoon (net twee geworden) heb ik t eerste halfjaar getwijfeld over wel of geen derde. Toen hij 1 werd zei ik: Nee hoor geen polonaise meer aan mijn lijf en ik voelde me erg compleet met twee gezonde kinderen. (dochter ruim 4,5 en zoon net 2) maar ja t kriebelt en t blijft kriebelen. Ondanks dat ik de wagen etc heb weggedaan blijft er dat stemmetje... Inmiddels def. besloten: wij willen graag een derde kindje, dat past in ons leven en hoe wij zijn Nu hopen dat het lukt, want makkelijk zwanger ben ik nooit geraakt, ook eerder missed abortion met bijna 13 weken, tussen dochter en zoon in en uiteindelijk zwanger geraakt met clomid. Ditmaal wil ik niks van dat alles en hoop oprecht dat het snel raak mag zijn, zonder te veel poespas Dat was mijn verhaal, haha, ik zie hier zwangeren, meiden die bezig zijn of meiden waarin er toch een mk is geweest. Het blijft hoe dan ook een niet voorspelbare reis he, die kinderwens? Wachten, afwachten en hoe dan ook een wonder als het lukt succes allemaal! groet,
@sumshine! Welkom, ook hier 2x met moeite zwanger en voor de derde lag de brief klaar voor de fertiliteitsarts en was ik dus spontaan zwanger dus wie zal t zeggen! Succes