Springday; goed nieuws! Das fijn om te horen. We hebben 5 slaapkamers, zaten er al in toen we het kochten. Van de zomer 1 zolderkamer opgeknapt, daar gaat onze zoon in de kerstvakantie heen verhuizen en dan wordt zijn kamer weer babykamer.
Springday, spannend. Hopelijk schuift hij nog een heel eind naar boven. Fleurop, hier ook 5 slaapkamers, lekker he. Esje, wij hebben ook een hoge zolder. Voor ruim 4 meter, achter 1,60m. We hebben ook wel eens gedacht om er nog een vliering in te leggen, maar ben bang dat er dan alleen meer zooi komt te staan. Misschien tzt nog een soort slaapverhoging voor de kinderen. Hier gisteren urine ingeleverd. Geen blaasontsteking, maar wel nog bloed in m'n urine, terwijl ik al 1,5 week niet meer vloei en ook nog steeds een zeurende buik. Het kon nog wel ff duren volgens de dokter. Noor is weer twee dagen droog, we zijn maar weer ff met stickertjes gaan werken en dat lijkt te lukken.
@ Springday: fijn dat het goed was. Kan nog bijtrekken hoor als de placenta nu voor de uitgang ligt. Kan mee omhoog groeien. Ken een aantal mensen bij wie dat ook zo was. Hopelijk bij jou ook. @ Nelta: wij hebben daarom ook expres een vaste trap gemaakt en geen vlizotrap. Nieuwe zolder wordt wel gebruikt als opslag, maar daar hebben we hem ook voor laten maken. Komen er wel regelmatig door de vaste trap. Heel blij dat we dat gedaan hebben.
zo meiden wat een ruimte hebben jullie! Nummer 4 kan dus ook wel begrijp ik! Al die slaapkamers! Hebben jullie ook een eigen knutselkamer?? (zwijmel!) en zeker ruimte voor minimaal 4 kids dus! haha (is stiekem mijn wens, 4 kids..haha) Die ruimte hebben wij niet, we hebben wel een mooi huis, oude twee onder 1 kap maar die zijn boven klein..Helaas.. Boven 2 normale slaapkamers en 1 kleine. Evt een zolderkamer te maken, wel een smalle (echt smal!) vaste trap naar zolder, waar nu een wasplek etc ligt en apart berghok. Ivm oud huis is het in de zomer warm op zolder..en swinters koud, de doorgang is wel open dus ideaal is het daar niet. Mogelijk zouden wij daar heen kunnen als de kinderen groter zijn. (en het nodige verbouwen)... Onze twee zouden dus eerst bij elkaar op de kamer moeten, als de beeb er is, tot pak em beet de oudste op zolder durft en wil slapen ( ik denk over 5 jaar..) Dat is balen eigenlijk. Verder wel een redelijk ruim huis, normale badkamer etc maar geen ruimte voor nog meer uitbouwen ofzo. (budget is op..huis staat onder water...) We wonen idd ook op loopafstand van school (10minuten) en de oudste kan zelf fietsen.
Ja, wij hebben de nu de hele zolder nog over (volwaardige verdieping). Een kamer is naaikamer en andere hangt de was, maar dat wordt onze kamer en die is heerlijk ruim en dan nog een rommelhok van 7,5 m2. Wasmachine en droger staan op de eerste verdieping bij de cv. Op de eerste verdieping hebben we drie slaapkamers, een middelkleine en 2 ruime. Qua ruimte hoeven we idd niet meer weg hier en een vierde zou idd qua ruimte geen probleem zijn, dus die optie houden wel open. Maar eerst maar eens kijken hoe het met 3 gaat bevallen.
Springday, super dat je kindje zo beweeglijk was! Nu hopen dat de hematoom volgende keer kleiner is of misschien wel helemaal weg (was bij mij wel zo). Nelta, fijn dat het met Noor beter gaat! Hier werken stickers ook altijd goed. @ruimte: we hebben geen enorm huis, maar niks te klagen (zeker niet voor de randstad ). Af en toe moeten we rigoureus spullen wegdoen omdat het te vol wordt, maar ik denk dat we dat ook zouden hebben met een groter huis @auto: hier een Ibiza, dus dat gaat niet passen met een derde. Maar het is een lease auto die in juni ingeleverd moet worden, dus dat zien we dan wel. Een qashqai vind ik mooi! Een collega heeft trouwens een focus met 3 kinderzitjes, ze heeft dan wel expres gekozen voor de smalste zitjes, maar het past dus wel. Verder hebben we een bakfiets voor de kleine afstanden binnen het dorp, echt ideaal en de jongens vinden het ook super!
Ik heb net een beetje bijgelezen, wat kunnen jullie kletsen zeg, maar wel gezellig! @ Sumshine, welkom en hopelijk lukt het inderdaad op korte termijn zonder al te veel poespas, ik duim voor je! @ Pimkey, mn maag draaide echt helemaal om bij het horen van dat bericht. Echt vreselijk, maar idd gelukkig is ze gevonden en kan ze nog een mooi leven krijgen. @ Sophia, leuk dat jullie al uit de naam zijn. Wil je die ook met ons delen? Ben wel nieuwsgierig Hier helaas andere ervaring met bekken. Het werd alleen maar erger hihi. En zelfs na de bevalling was het zo erg, dat ik 3 dagen amper heb kunnen lopen. Ik kon mn voet maar een centimeter van de grond aftillen. Maar oke, de jongste was tijdens de bevalling nog gedraaid op mijn bekkenbodem, dat kreeg ik er na weken slapeloze nachten vd pijn er nog als cadeautje bij @ Baby's, ik kijk eigenlijk nooit in de kinderwagen bij andere haha... Ik vind het namelijk ook altijd zo dom als vreemde mensen dat bij mij gaan doen. @ Sumshine, dat is inderdaad altijd een rotmoment als je ongi wordt, slaan meteen alle onzekerheden toe, maar ook teleurstelling natuurlijk. Morgen zal je het vast weer positiever zien, en ga je er de aankomende ronde weer tegenaan! Naam van mijn zoontje begint ook met een J (J.esse). Ik wil juist geen J, want hij heeft dan al een J, en ik heb zelf een J, dus dat wordt later al irritant met post maar ook anders een beetje het gevoel de 3J's in huis te zijn hahahhaa! Heb je voor mij ook tips? Mijn andere zoon heet D.ilan (dylan). @ Blue, bij mijn vorige zwangerschap moest ik met 7 weken echt zwangerschapsbroeken dragen, en bij 10 weken had ik echt al een buik.. Leek al wel 16 weken zwanger ofzo... Maar nu ook weinig te zien en draag nog gewone broeken en ben inmiddels al bijna 12 weken. Denk dat er toch niks van te zeggen is. @ Mo, beterschap meid! @ Auto, wij hebben een peugeot 407 station.. ben benieuwd of daar 3 stoeltjes op de achterbank passen. Ik rijdt zelf in een volkswagen polo en daar past het zeker niet, maar dan doe ik inderdaad gewoon 1 kind op de voorzitting. Op zich rijd ik eigenlijk toch niet zo vaak auto. En fietsen, tja dat doe ik eigenlijk nooit haha.. @ Nelta, balen dat je nog zo'n nasleep hebt... @ Esje, ja dat zei de vk inderdaad ook dat de baarmoeder nog groter gaat worden en gaat kantelen ofzo en hopelijk neemt ie de placenta mee hihi.. @ Ruimte in huis, hier eigenlijk niet haha.. maarja ik hoop nog steeds op nog een wonder en dat mijn huis nog op tijd verkocht gaat worden Vandaag hebben mijn buren ook nog eens hun woning in de verkoop gezet pfff.. het zit allemaal niet mee. @ Spekky, ik hoop het ook. Weet je wat het stomme is... De vorige keer had ze het over een bloedvaatje... maar blijkbaar was het toen al te zien dat er een grote hematoom zat, want dat stond al in het systeem zei de vk die ik vandaag had... Vreemd toch, nja nu weet ik het in ieder geval en gelukkig zit de hematoom wel onder het kindje en heeft die er verder geen last van.
Springday, fijn dat de echo goed was en dat je nu weet waar het bloedverlies van komt. Krijg je een extra echo om te kijken of de placenta omhoog gaat? Sumshine, wat jij omschrijft aan woonsituatie herken ik ook (inclusief geen budget en onder water staan). Hier helaas ook geen 5 kamers en vrij beperkte ruimte boven. Wij hebben twee redelijke slaapkamers op de eerste verdieping (die lastig te splitsen zijn) en slapen zelf al op zolder. Dat is nu een slaap- en werkkamer. Mijn man werkt thuis, dus heeft ook die ruimte nodig. Bij ons zullen twee kinderen langere tijd een kamer gaan delen. En ooit zullen we dan de zolder in tweeen delen, denk ik. Maar voorlopig eerst maar eens zwanger zien te raken.. Nelta, wat naar dat het vloeien nog niet gestopt is. Hopelijk nu toch snel de goede kant weer op. Spekky, hier ook af en toe flink puin ruimen, maar spullen wegdoen vind ik erg moeilijk... Ik stel me nu in op als de derde er eenmaal zou zijn, dat ik dan echt zal kunnen weggooien wat we niet meer nodig hebben aan jongens/meisjes spul en babyspeelgoed.. @auto's: geen idee welke types jullie allemaal noemen Ik weet nog net dat we een daewoo hebben (waar ik overigens voornamelijk in rijd, mijn man bijna nooit), maar of dat groot genoeg zal zijn..? Onze oudste zit al wel op een zitverhoger en anders gaat er maar een zitje op de stoel voor. Maar nogmaals; eerst maar eens zwanger zien te worden... Hier inmiddels weer een jaartje ouder; 38 jaar en mijn nod is na 25 november. Wie wil mijn gegevens aanpassen op het lijstje?
@ Tatie, gefeliciteerd met je verjaardag. Nee, krijg geen extra echo. Rond 32 weken krijg ik meestal een groeiecho en dan zullen ze ook wel bekijken waar de placenta op dat moment ligt. Ik was nu alleen wel gaan opzoeken over een zwangerschap met hematoom... maar daar word je eigenlijk ook niet vrolijk van van die verhalen, dat het helemaal niet zo onschuldig is als mijn vk het doet voorkomen
Wij hadden een focus station. Eerder al zitje er tussen geprobeerd maar dan zaten de kids echt scheef. En ik las via anwb dat je de middelste plek officieel niet mag gebruiken voor een zitje. Nu dus een 6-zitter. De seat alhambra. Wat kamers betreft allemaal een eigen kamer. De twee kamers op zolder zorgen ervoor dat we ook 5 slaapkamers hebben.
Springday, niet te veel gaan lezen hoor op internet. De verhalen waarbij het vervelende consequenties had staan toch eerder op het net dan positieve verhalen, en dat geeft een heel vertekend beeld en veel extra zorgen. Je vk vertelt niet zo maar wat, toch? En anders zouden er wel meer controles gedaan worden. Knuffel voor jou!
Wij hebben afgelopen zomer twee dakkapellen laten plaatsen. Mijn vader is nu bezig daar twee kamers van te maken. Dit zullen twee kinderkamers worden in de toekost. Op de eerste verdieping hebben we drie kamers. De kleinste wordt dan hopelijk in de toekomst mijn werkkamer.(nu babykamer/van mijn dochter) Wij hebben nu een mitsubishi outlander. Daar kunnen ook geen drie zitjes in. Maar in april moet ik een nieuwe uit gaan zoeken. Hopelijk mag ik een grotere uitkiezen.... Wat fiets betreft. Mijn zus heeft vier kinderen. (Nu 10,9,7,7) en had een verlengde fiets. Een zitje voor en 3 zitjes achter en kan gewoon in de schuur. Zo'n bakfiets is een heel gevaarte en is zwaar trappen (tenzij je er trapondersteuning op laat zetten ) Mochten wij een derde krijgen zal ik ook gaan voor een verlengde fiets.
Verlengde fiets klinkt handig! @spekky: welke smalle stoeltjes heeft je collega? Hier winkels school en KDV op loopafstand, en als we gaan fietsen zal de oudste dat zelf moeten doen, die gaat over een week naar school dus niet meer zoveel thuis zal ff wennen zijn
@ Tatie: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hier idd ook wel eens zo'n verlengde fiets voorbij zien komen. Kan volgens mij alleen als ze wat ouder zijn en niet meer in een fietsstoeltje zitten, maar zich aan zo'n beugel vast kunnen houden of niet? Wat hebben er veel 5 slaapkamers. Ideaal. Idee is dat wij over een aantal jaar ook naar zolder gaan. Achterkamer heeft nl een hele extra hoek, waar ik wel een inloopkast van zou willen maken voor mezelf. Maar kan ook zijn dat 1 van de kids geluk heeft en een hele grote kamer krijgt...hahaha. Voorkamer op zolder is ook al vrij riant, dus ze hebben allemaal niks te klagen. Kleinste kamertje op de 1e verdieping wordt dan computerkamer en maken we een grote kastenwand voor kleding etc.
Hoi Dames mag ik hier mekkerden ? Ik ben zelf bezig voor 4e kindje maar nergens een topic daarvoor te vinden 😊
@smalle stoeltjes: ja ik hoor ook graag wrlke dat zijn! Nieuwe auto zit er voorlopig niet in en bij ons past het ook niet helemaal lekker. (Skoda fabia) @kamers: lekker hoor die 5 slpkmrs allemaal! Hier maar 3 en ook geen zolder dus dat wordt delen. Verhuizen kan nog niet helaas. Fijn die huizen die onder water staan maar goed, we redden het vast, vroeger deden ze niet anders, maar had het liever anders gezien natuurlijk! Hier verder alles oke. Moest vanmorgen weer ineens overgeven. Weinig zin in warm eten, alleen soep. Dus verheug me alweer op de aardappels en de spinazie van vanavond
Thea23: je mag hier best mekkeren hoor, haha. Een 4e kindje alweer. Wat leuk zeg! Wij dames 'die voor een derde gaan' zijn natuurlijk ook nieuwsgierig hoe jij het moederschap met 3 ervaart !
ach ja wat een luxe problemen he? Overal is een oplossing voor! Opruimen en weggooien is overigens wel mijn hobby want wat verzamel je een troep aan speelgoed enzo in huis! Helemaal met twee verschillende geslachten..bekend meiden? Ik heb bulten jongens speelgoed en bulten meisjes speelgoed...Pfff en kleine kamers dus! haha..saneren Thea, welkom volgens mij zitten hier meiden die voor een derde gaan die ook graag een vierde willen hoor! hahaha Spring: leuke namen Passend bij jou genoemde namen: wat vind je van maar zonder J en M begrijp ik: Pepijn, Fedde Febe Hidde Sepp Sebastiaan Bastiaan Sam Sem Daan Floris Kees (vind ik leuk hihi..) Thijn of Thijm of Ties! (of Thijs / Tim / Thom) Senna Vik Vince Liam Leon Zit er wat leuks tussen? I love namen verzinnen. Zelf houd ik van wat klassiekere apartere namen, maar Pepijn, Silvijn, Florijn vind ik erg mooi. Maar ook Jip, Pim, Jop of Joppe, Moos, Valentijn, Bick, Peer of Paer, Faaz of Melle. Efin...ik wil wel graag nog een J bedenken voor onze toekomstige derde telg, meisjes namen vind ik makkelijker dan jongens namen daar in,..vind niet zo veel meer leuk als wat we al hebben. haha (luxe probleem)
Net geboortekaartjes besteld. Hadden we een hele tijd geleden al gezien en meteen verliefd (bij dezelfde vrouw waar ook de andere 2 kaartjes vandaan komen). Aangezien ik verder niet hoef te shoppen voor deze uk, is dit een van de weinige dingen die ik aan kan schaffen deze zwangerschap. Ze gaat het nu aanpassen naar onze wensen en klaar . Nu al blij. Als het een jongen is, dan zit er een link in met het kaartje van de eerst en als het een meisje is, dan is er een link met het kaartje van ons meisje. Link is wel dusdanig subtiel dat uk toch een geheel eigen kaartje heeft, maar je ziet wel dat ze uit dezelfde serie zijn. Daar houd ik persoonlijk wel van nl.