Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liz88, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ow ik moet ook prikken met 27 weken. Alleen bij mij gaat t om resus C. Bij de eerste zwangerschap hoefde dit nog niet. Tussen de eerste en tweede is dit veranderd. Moet met 27 weken prikken. Weet niet meer precies hoe het zit maar geloof dat C niet zo erg is.
    En toch blijft zoiets spannend!

2. C is een bepaalde bloedgroep in je bloed. Je resus is of positief of negatief en dan A, B, AB of O.

3. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ja klopt. Maar qua gevolgen voor de zwangerschap is dit het minst vervelende dacht ik me te herinneren. Kunnen geen injectie geven en kans op dat t invloed heeft op de kleine was heel minimaal enzo... volgende week weer eens vragen.

4. Net bericht gehad, mijn kindje is positief :) dus bij 30wkn een injectie en na de bevalling. Dit is een must anders stoot je lichaam een eventueel volgende zwangerschap af!

5. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik heb echt geen verstand van al die bloedgroepen haha... Maar is goed dat jullie het erover hebben want ik moet nog steeds bloedprikken! Had eigenlijk voor de termijnecho al gemoeten maar was t helemaal vergeten.

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ♥ DE MAMA'S VAN HET DERDE KINDJE CLUBJE ♥

♥ Proberen ♥
    Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 23-11
    Spekky 32 jaar - 2 zoons - NOD 23-11
    Fleurop - 28 jaar - 2 zoons - NOD 23-11
    Mo leannan 31 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 28-11
    Sumshine -31 jaar - 1 dochter, 1 zoon - NOD 06-12
    Happygirl86 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 07-12
    Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 15-12
    Sjotefle - .. jaar - 2 dochters - NOD

Flixbilly - 27 jaar - 2 zoons
    Jolene 29 jaar - 2 dochters
    Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons
    N80 - 34 jaar - 1 zoon, 1 dochter
    Mamajuf - 39 jaar - 1 zoon, 1 dochter

♥ Zwanger ♥
    Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 1 februari 2015 - ♥
    Sanntje 29 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15 maart 2015 - ♥♥
    Anba 31 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 31 maart 2015 - ♥
    Esje78 36 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 4 april 2015 - ♥♥
    MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15-05-2015 ♥♥
    ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 13-05-2015 ♥♥
    Blue21381 33 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 21-05-2015 ♥♥
    Springday 28 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 22-05-2015 ♥♥
    Lizz88 26 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 25-05-2015 ♥♥
    Muis30 31 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Uitgerekend op: 01-06-2015 ♥♥
    Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 21-06-2015 ♥♥

♥ Afspraken ♥
    ZaZou - 13 nov - intake gynaecologie
    Springday - 19 nov - geslachtsbepaling
    Sanntje - 19 nov - VK
    ZaZou - 24 nov - VK
    Sophia - 25 nov - VK
    ZaZou - 29 dec - 20weken echo

7. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ai al dat prikken komt weer rap dichterbij! Niet echt m'n hobby hahaha. Hier weer zo'n dag gehad. Meneer wilde praten. Nou wat een succes, gelukkig was ie zelf erg tevreden. M'n man zei dat ik van hem z'n zegen had om op te stappen, zo boos was hij. Dat doe ik niet, uiteraard niet, maar het gaf me wel kracht tijdens het gesprek. Gewoon het gevoel van, waar ik ook mee thuis kom vanavond, m'n lieve man staat me bij. Fijn!

Ik heb 26 november dat ik bloed moet prikken en tevens de termijnecho!

Liefs Pimkey

8. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Heb jij het al verteld aan je omgeving pimkey? Ben benieuwd hoe ze reageren.

Mijn vruchtbare dagen zitten er ook aan te komen.... Dus wij hebben de komende nachtjes plannen ;)

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Pimkey: wat een lompe actie zeg. Ook dat hij eerst collega's benadert en niet direct naar jou toekomt na afloop.

@ Suikertest: ik moet ook dit keer :(. Bij de eerste twee niet hoeven doen, maar regels zijn idd aangepast. Als je familie in de eerste lijn hebt die diabetes hebben, dan ben je dus al de sjaak. Jammer, maar helaas. Gaan we dat gore drankje maar pakken.
    En daarna nog de rhesus spuit voor rhesus d.

@ Echo: 20w echo was top. Uk is helemaal goedgekeurd. Was maar goed dat we niet wilden weten wat het was, want uk gaf niks prijs. Vk zei net dat de echoscopiste het toch wel even gezien heeft, want ze had in de beoordeling gezegd dat het er allemaal normaal uitziet. Ben benieuwd.

10. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Elsje; fijn dat de echo goed was!! En alweer op de helft dus, wat gaat dat toch snel!!!

Bloed prikken; ik moest de vorige keer nog preventief bloedproeven ivm risico op diabetes omdat ik overgewicht had.
    Nu ben ik 13 kilo afgevallen, dus verwacht dat het dit keer niet meer hoeft :)

Ik heb gisteravond en vanmorgen positief getest op ovulatietest. Hoe moet ik dit nu zien; wanneer is mijn ei er?

11. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Spannend Fleurop. Meestal komt je ei binnen 12-36 uur geloof ik. Bij mij stond er bij de cb zelfs bij dat 72 uur ook nog kon.

12. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    voor opde lijst: 22 nov. Geslachtsbepaling!!!

Hier vanmorgen toch besloten een geslachtsbepaling te doen. Houden het wel geheim (op een select groepje na) maar de praktijk zat al aardig vol. Ze doen nornaal daar pas vanaf 16 wk. Maar die optie die ze nog hadden kon ik zelf niet. Nou mag ik volgende week al als ik 15wk ben! Kon wel zei ze, en als ze het niet kon zien mocht ik gratis terug komen.

Hier vanmiddag met de oudste naar de oogarts geweest. Testen op het cb kwam hij niet doorheen. Zag er zelf enorm tegen op maar hij heeft het zo goed gedaan!! En geen bril nodig gelukkig! Wel volgend jaar terug komen want hij heeft een kleine cilinder afwijking en zn linkeroog loenst wat.
    Verder hier alles oke. Morgen zelf controle bij de gyn.

13. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Spannend Zazou!! Ik ben ook echt aan het aftellen hihi word nu ook zo nieuwsgierig :D

@ Esje, fijn dat alles goed is!

14. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    ♥ DE MAMA'S VAN HET DERDE KINDJE CLUBJE ♥

♥ Proberen ♥
    Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 23-11
    Spekky 32 jaar - 2 zoons - NOD 23-11
    Fleurop - 28 jaar - 2 zoons - NOD 23-11
    Mo leannan 31 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 28-11
    Sumshine -31 jaar - 1 dochter, 1 zoon - NOD 06-12
    Happygirl86 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 07-12
    Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 15-12
    Sjotefle - .. jaar - 2 dochters - NOD

Flixbilly - 27 jaar - 2 zoons
    Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons
    N80 - 34 jaar - 1 zoon, 1 dochter

♥ Zwanger ♥
    Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 1 februari 2015 - ♥
    Sanntje 29 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15 maart 2015 - ♥♥
    Anba 31 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 31 maart 2015 - ♥
    Esje78 36 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 4 april 2015 - ♥♥
    MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15-05-2015 ♥♥
    ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 13-05-2015 ♥♥
    Blue21381 33 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 21-05-2015 ♥♥
    Springday 28 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 22-05-2015 ♥♥
    Lizz88 26 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 25-05-2015 ♥♥
    Muis30 31 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Uitgerekend op: 01-06-2015 ♥♥
    Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 21-06-2015 ♥♥

♥ Afspraken ♥
    ZaZou - 13 nov - intake gynaecologie
    Springday - 19 nov - geslachtsbepaling
    Sanntje - 19 nov - VK
    ZaZou - 22 nov - geslachtsbepaling
    ZaZou - 24 nov - VK
    Sophia - 25 nov - VK
    Pimkey - 26 nov - termijnecho
    ZaZou - 29 dec - 20weken echo

15. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Spannend ZaZou!!!! En vooral ook leuk. Nog heel even en je weet of het een jongetje of meisje wordt.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zwaai,

Zazou, spannend.

@rhesus, hier ook negatief, maar ook twee negatieve kids. Bij Stijn met 30 weken wel een prik gehad, omdat ze toen nog niet de rhesusfactor van de baby bepaalde. En nu hoefde het nog niet, pas als je minimaal 10 weken zwanger was geweest.

@zindelijkheid Noor, het leek een paar dagen wat beter te gaan met stickers, maar sinds het weekend weer minimaal 1 natte onderbroek per dag en vandaag 2 autostoelen ondergeplast... Thuis kan ze het lang ophouden en in de auto is het Ik moet plassen en nog geen minuut later is het al zover...... Ik word er een beetje moedeloos van.

Verder hoop ik snel ongesteld te worden. Zou blij zijn als mn cyclus weer normaal is, omdat hij voordat ik zwanger werd, ook wat raar deed. Ik heb ook nog steeds regelmatig een gespannen buik.

17. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Esje, fijn dat de echo goed was! Knap hoor, dat jullie je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen, zou mij nooooit lukken :D

Fleurop, 13 kilo kwijt? Wow, hoe heb je dat gedaan? Helemaal prettig als je dan niet op suiker hoeft te prikken! Ik dacht ook dat je ei zo'n 12-24 uur na posi ovulatie test komt, maar echt zeker weet je het pas als je temperatuur stijgt en hoog blijft (of als er over 8,5 mnd een baby uitkomt, haha!)

Zazou, goed nieuws joh, dat je zoontje geen bril nodig heeft. Hoewel je tegenwoordig wel echt hele leuke en stoere kinderbrillen hebt. En dat je volgende week al voor echo kunt, leuk leuk leuk!!

Nelta, jammer dat het nog niet zo lukt met Noor. Waar komt het door denk je, iets van stress of onrust, of misschien gewoon geen interesse in zindelijk zijn? Met onze oudste was het in een weekend geregeld, zowel s nachts als overdag, maar hij was toen al ruim 3. En sinds hij naar school gaat ineens weer natte broeken, maar met stickers gaat het nu weer goed.
    Ik hoop dat je cyclus snel weer op gang is. Doe je aan ovu testen of temperaturen?

Ik denk dat mijn ei er ook aan zit te komen, dus ben net maar alvast in bed gaan liggen :D
    Vandaag sollicitatiegesprek gehad, ging goed maar dat vreet wel energie zeg, pfff! Ik hoor uiterlijk begin volgende week iets, maar ik moet er nog een nachtje over slapen of ik het wel wil.

18. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Ik haak hier maar weer even aan.. ;)

Pimkey, wat een figuur dan die collega, maar vond ZaZou's manier van er naar kijken wel een goede. Hopelijk klaart het snel op. Nu dus jullie huis serieus uit de verkoop? Hebben jullie een idee voor hoe lang? Ben benieuwd of een van al die twijfelaars daar nu spijt van gaan krijgen.

Esje, grappig dat de echoscopist nu wel het geslacht weet en jullie echt niet. Dus als je het opeens toch zou willen weten, kan je het dossier inkijken ;) Wat gaat het hard bij jullie zeg! Al bijna weer op de helft! Hoe voel je je verder? En wat vinden je kinderen van de zwangerschap?!

ZaZou, spannend! Da's een zaterdag toch? Wist niet dat ze dan ook echo's doen. Maar natuurlijk ook wel logisch, zeker voor een extra spiekmomentje. Heb je al een (stiekem) voorgevoel? Zag in Bloemmms banner (die ik altijd zie op p 93 als ik de laatste pagina van dit forum opzoek) dat zij een jongetje erbij verwachten! Leuk hoor, doe haar de groeten :)

Liz, waar zit jij? Al een hele tijd niet hier gezien, toch? Of heb ik het helemaal mis?

Springday, jij nog sneller alweer voor de echo, wat spannend! En heb jij een (stiekem) voorgevoel?

Fleurop, ik heb ook begrepen dat zo'n eerste positieve ovulatietest betekent dat je ei binnen een bepaalde tijd springt, maar best een ruime tijd, dus dat je daarom vaak twee dagen zo positief kan testen.

Nelta, wat vervelend dat Noor even een terugval heeft qua zindelijkheid. Kost net weer meer energie, die je nu juist minder hebt. Knuffel voor jou! Mijn oudste had er ook een periode moeite mee en viel toen ook samen met spannende st maarten- en sinterklaastijd. Hopelijk pakt ze het snel weer op.

Hier heb ik deze maand weer goed getemperatuurd en vandaag ging mijn temp omhoog. Denk dat ei gisteren gesprongen is en dan hebben we in ieder geval goed ons best gedaan. Nog even kleine slag om de arm qua temperatuur komende twee dagen, maar ik denk wel dat dit klopt.

@rhesus, vaag idee van wat dat inhoudt, maar zoals ik het nu bij jullie lees, betekent zowel negatief als positief dat er geprikt moet worden? Hier vooralsnog in ieder geval niet bekend mee dus.

@lijstje: ik ben inmiddels 38 jaar en mijn nod wordt 26 nov. Wil iemand dit aanpassen?

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Spekky, ze is al maanden zindelijk zonder problemen.
    Hier verder geen ovu testen en tempen. Ik ben bang dat ik er dan teveel mee bezig zou zijn.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Rhesus hoeft alleen bij negatief geprikt te worden. Als je een positief kind krijgt, kun je bij bloedcontact (bevalling/miskraam enz) antistoffen aanmaken tegen die rhesusfactor en dat geeft dan problemen bij een volgende zwangerschap van een positief kind, want dan breken die antistoffen het bloed van de baby af. (kort uitgelegd)

Deel Deze Pagina