Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liz88, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarschijnlijk ben je bij de orthoptist geweest ;)

Mijn patiënten denken ook regelmatig dat ik de oogarts ben :)

2. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Wij gaan deze maand voor de derde :)!
    Maar we vinden het zooooo spannend. Vooral of het finacieel goed komt. En of we het beiden aan kunnen enz enz. Maar we willen het ook zo graag :)! Hoe zijn jullie uiteindelijk tot een go gekomen? En hoe kijken jullie tegen de als maar moeilijkere toekomst aan wat vergoedingen van studies enz betreft?

Greetz mdlm

3. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    En voor het lijstje :)
    Wij hebben een dochtertje 11-5-2011 en een zoontje 9-07-2012

4. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    haha ja dat klopt helemaal, maar ik dacht: dat woord kennen de meesten vast niet dus gebruik maar oogarts, dan is het meteen duidelijk waarvoor we ergens waren ;):D daar ben ik immers ook geweest:D

bloemmm krijgrt idd een jongen erbij!

@voorgevoel: ik heb werkelijk geen idee... ga heel erg uit van een meisje, dat zou ik zo leuk vinden om al het roze enzo, maar een jongen is net zo welkom, al sta ik wel even gek te kijken als het een jongen is denk ik!
    Qua zwangerschap ben ik echt een combi van de.vorige 2 keer dus kan het ook nergens op baseren.

welkom mdml!! Hier hielt het ptaktische gedeelte me enorm tegen, kamers, auto, financien. Maar uiteindelijk de beslissing met ons hart genomen. We hebben nog genoeg liefde voor een derde kindje en de praktische kant komt altijd wel goed.

Nou reageer morgen even verder. Tijd om te slapen!

5. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Mdlm: welkom. Spannend weer. Hoop dat je snel een mooie test hebt.

@Spekky: klus ze! Mijn duimen draaien voor je. Ook dat je volgende week een positief telefoontje krijgt over je gesprek.

@ ZaZou: nog heel even geduld. Ben heel benieuwd. Ga je het met ons delen (in de priveclub?).

@ Nelta: balen dat je cyclus nog zo van slag is. Hopelijk snel weer goed op de rit.

@ Tatie: spannend, spannend, spannend. Mijn duimen draaien ook voor jou. Hopelijk eind deze maand mooie streepjes.

Geslacht staat niet in het rapport van de vk, dus we kunnen het niet nakijken ;). Ga het volhouden deze keer hoor. Heb me er op ingesteld nu en dan voelt het anders. Maar uiteraard ben ik wel heel nieuwsgierig wie mijn buik zo aan het verbouwen is daarbinnen. Is iig een heel druk ukje :D.

Superleuk voor Bloemmm. Had haar al gefeleiciteerd en gezegd dat we haar missen, maar zonder succes helaas.

6. Mamaris

Mamaris Lid

4 aug 2009
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Hier nu 19 weken zwanger van de derde, we hebben al twee meiden van 6 en 4.
    As maandag de 20 weken echo, ik vind het erg spannend moet ik zeggen... Heel gek, heb dat meer dan bij m'n vorige twee zwangerschappen toen ging ik er een soort vanuit dat alles wel ok zou zijn.
    Herkent iemand dit gevoel?
    Ik wens iedereen in ieder geval een heerlijke tijd of snel zwanger zijn toe!

7. @nelta! Bedankt voor deze juiste uitleg over de rhesus negatief :D eerst kreeg je als negatief-mama altijd bij 30wkn een injectie en als het kindje bij de geboorte positief bleek nog 1. Nu kunnen ze bij 27wkn al de rhesus van de baby zien. Maar ja al mijn kids zijn dus positief dus ik mag weer 2 prikken :)

8. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    @Esje: spannend!! Ook wel heel erg leuk zon verrassing. Wij wisten het bij de oudste niet. Bij deze was het ook de bedoeling om het niet te weten, maar de voorpret en het eventuele kamers switchen maakt dat we het toch wel willen weten voor ons zelf ( en de prive groep vast ook ;))

Marmaris: ja ik herken je gevoel wel. Heb ook zo iets van: ik heb al 2 gezonde kids, zou dit kindje dan ook nog wel gezobd kunnen zijn? Zouden we zo gezegend mogen worden met 3 gezonde kids? Maarja aan de andere kant: waarom niet?!

Hier net terug van eerste kennismaking met de gyn. Wat een ellende toch altijd zon ziekenhuis. Ruim een half uur moeten wachten. Wel weer even mogen gluren naar de baby ;)
    Kindje wordt waarschijnlijk gehaald bij 38wk omdat bij onze 2e mn baarmoeder al heel dun was.placenta lag achter, dat was gunstig tegen ingroeien in het littekenweefsel, dus fijne berichten. Hartje gehoord! Wat blijft dat toch bijzonder he.

Nu maar even in huis aan de slag
    Fijne dag meiden!

9. mama333

mama333 Lid

13 nov 2014
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Graag klets ik met jullie mee! Ronde 2 voor onze 3e grote wens :D

zoon van 5 en dochter van 3.

Groetjes mama333

10. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    ♥ DE MAMA'S VAN HET DERDE KINDJE CLUBJE ♥

♥ Proberen ♥
    Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 23-11
    Spekky 32 jaar - 2 zoons - NOD 23-11
    Fleurop - 28 jaar - 2 zoons - NOD 23-11
    Mo leannan 31 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 28-11
    Sumshine -31 jaar - 1 dochter, 1 zoon - NOD 06-12
    Happygirl86 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 07-12
    Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - NOD 15-12
    Sjotefle - .. jaar - 2 dochters - NOD..
    mama333 -.. jaar - 1 zoon, 1 dochter, NOD..
    mdlm - .. jaar - 1 zoon, 1 dochter, NOD..

Flixbilly - 27 jaar - 2 zoons
    Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons
    N80 - 34 jaar - 1 zoon, 1 dochter

♥ Zwanger ♥
    Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 1 februari 2015 - ♥
    Sanntje 29 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15 maart 2015 - ♥♥
    Anba 31 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 31 maart 2015 - ♥
    Esje78 36 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 4 april 2015 - ♥♥
    MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 15-05-2015 ♥♥
    ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 13-05-2015 ♥♥
    Blue21381 33 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 21-05-2015 ♥♥
    Springday 28 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 22-05-2015 ♥♥
    Lizz88 26 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: 25-05-2015 ♥♥
    Muis30 31 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Uitgerekend op: 01-06-2015 ♥♥
    Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 21-06-2015 ♥♥
    Mamaris .. jaar - 2 dochters - Uitgerekend op:

♥ Afspraken ♥
    Springday - 19 nov - geslachtsbepaling
    Sanntje - 19 nov - VK
    ZaZou - 22 nov - geslachtsbepaling
    ZaZou - 24 nov - VK
    Sophia - 25 nov - VK
    Pimkey - 26 nov - termijnecho
    ZaZou - 29 dec - 20weken echo

11. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Volgens mij is de lijst weer up-to-date.. hoewel er nog wel wat gegevens ontbreken :)

Welkom nieuwe dames!!!!

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    welkom nieuwe mamas! Hier ook nieuw hoor!
    Wat zijn we met veel ;)

Groetjes!

13. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het misschien een idee om samen te komen in mijn topic voor de vrouwen die nu ronde 1 of twee ingaan. Voor derde kindje? Mijn topic heeft November gaan voor derde kindje.

Hopelijk zie ik jullie daar. Grote groepen zijn vaak lastig om te volgen enz. En de zwangeren tussen de niet zwangeren is ook vaak lastig.

Liefs mdlm,

14. mdlm

mdlm Actief lid

19 mei 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    November gaan voor 2de of 3de kindje :)

Dit is mijn geopende topic meiden!

15. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    mdlm ook leuk en wil best mee schrijven maar ik vind het clubje dat specifiek richt op 3 of meer kids wel leuk. Twee kinderen ken ik al en is voor mijn gevoel vrij gangbaar. De keuze voor een derde kind is vaak meer een afweging / keuze (en zo ook de vierde zelfs!) Dat mis ik denk ik op plekken waar het gaat om een tweede kind. Er zijn veel mensen die zonder na denken een tweede kind willen. Over de derde wordt over t algemeen genomen (mits ongelukjes / gelukjes daar gelaten) meer nagedacht omdat het financieel meer gevolgen heeft, meer ruimte inneemt, andere keuzes bedraagt en je vaak al twee gezonde kinderen hebt, .....al met al een ander vraagstuk. Athans zo ervaar ik het en ik begrijp om mij heen dat anderen dat ook vaak zo ervaren. Herkennen jullie dat ook?

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even een zwaai! Hier gaat alles goed!
    We krijgen inderdaad een zoontje :D💕.
    Is zo lastig bijhouden al die clubjes, sorry meiden!!
    Hoop dat alles goed met jullie gaat! Zie al een hoop zwangere erbij! Hopelijk is iedereen die bezig is voor een derde gauw zwanger, is jullie enorm gegund!

17. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Tatie, mn gevoel zegt een meisje maar toch durf ik er ook niet vanuit te gaan, ook omdat ik een meisje nu wel heel erg leuk zou vinden en ook niet teleurgesteld wil zijn als het toch een jongetje is ;)

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

@ Mdlm, welkom! En ja bij ons heeft ook ons hart besloten.. Ik denk ook maar niet teveel na over de praktische zaken, ik laat het maar op me af komen en zal vast goedkomen :) Als ik er wel over na ga denken dan krijg ik het er soms ook een beetje benauwd van haha maar ik zie het allemaal wel.

@ Mamaris, jij ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend de 20 weken echo in zicht. Ik vind die echo ook wel spannend, maar aan de andere kant hebben we al een keer een hele slechte 20 weken echo gehad dat ik ook zoiets heb van, het zal me toch niet weer overkomen?

@ Zazou, pff ja vreselijk het ziekenhuis. Het loopt altijd uit. Alleen al daarom wilde ik de 20 weken echo bij het echobureau maarja dat mocht niet, moest een GUO zijn.

@ Sumshine, ik herken dat ook wel hoor wat jij schrijft. De eerste is meestal ook een keuze, maar dat is meer de vraag wanneer... Een tweede komt er vaak idd zonder na te denken achteraan, maar een derde is toch wel een heel ander verhaal hihi.

@ Bloemmm, leuk even wat van je te horen en leuk dat jullie er een jongetje bij krijgen.

@ Hier, gister weer een bezichtiging gehad en volgens de makelaar was het stel heel enthousiast dus nu maar weer afwachten of we er nog wat van gaan horen.

18. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Fleurop, wil jij mijn gegevens aanpassen voor de volgende lijst? Ben 38 jaar en nod is 26 november. Thanks alvast ;)

Mdlm, ik herken wel wat sumshine zegt en blijf om die reden ook gezellig hier mee kletsen.

Bloemmm, zwaai terug! Wauw, alweer 16 weken, wat gaat de tijd snel. Hopelijk ben je inmiddels niet zo misselijk meer? Ik snap je keuze voor een ander topic, al missen we je hier wel :)

Springday, dank je voor je felicitatie ;) Wat spannend dan die bezichtiging! Hopelijk wordt het serieus! Volgende week weten jullie het geslacht al, gaat ook al zo hard! Ik duim heel hard voor een mooie, goede echo!!Woensdag toch? Hoe laat mag je? En wie gaat er mee? Hier dacht ik bij de tweede ook dat het een meisje was, maar ging ik later uit voorzichtigheid denken dat het ook een jongen kon zijn. Door werk kon mijn man niet mee, en toen de echoscopiste zag dat het een meisje was, wilde ik hem meteen ter plekke bellen en vertellen. Hij was trouwens even kort teleurgesteld, omdat onze oudste daarmee geen broertje kreeg ;)

Hier zijn de wachtweken aangebroken. Vind er niet zo veel aan. Voel niks en er gebeurt niks voor mijn gevoel.

19. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Wat een hoop nieuwe weer :D gezellig!
    Welkom!
    Bloem wat leuk een zoontje. Hopelijk ben je niet meer zo ziek.

Hier verder rustig aan. Heb niet zoveel te melden eigenlijk.
    Ben veel moe. Zo lekker naar bed en dan bijna weekend. Vanaf volgende week weer iets meer werken. Benieuwd hoe dat gaat!

20. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maandag termijnecho gehad. Ik ben nu 31 mei uitgerekend. 13 december hebben we een pretecho.
    Verder even weinig te melden ben hartstikke moe steeds.

Deel Deze Pagina