Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liz88, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij was de tweede bevalling ook peanuts.
    Over de eerste mag ik ook op zich niet klagen want weeën begonnen toen met 39.1 om 14u en 19.36 had ik mn meisje in mn armen.
    Bij de tweede met precies 40 weken bevallen en dat ging turbo.
    Om 7.30 braken mn vliezen na wat lichte weeën en om 10u dame twee in mn armen.
    Ik vind het nu wel weer spannend omdat ik eigenlijk een beetje bang ben dat mn man te laat gaat zijn. Hij heeft een uur reistijd en mocht nr 3 nog sneller zijn pfff dan hoop ik dat ik beval in het weekend.

2. Dat heb ik ook, manlief moet vanaf januari meerdere keren (misschien zelfs iedere dag) naar het hoofdkantoor in Dusseldorf! Dat is een kleine 2 uur rijden. Dus ik hoop dat ik begin voordat hij we moet :cool:

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Hier eerste met 37+1 , 24 uur. En tweede met 37+5, 26 uur.
    mocht er een derde komen dan verwacht ik ongeveer hetzelfde ;)

Zit hier gewoon jankend naar "met open armen" te kijken. Wat bijzonder!!

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,

Pimkey, verstandig. Wij zijn ook bewust niet op onze max gaan zitten en inmiddels zijn onze inkomens ook iets gestegen, dus ruimte zat. We hebben ook bijna weer onze spaarpot op voor verhuizing niveau, die was behoorlijk geplunderd door met name het oude huis. Mijn man gaat volgend jaar een dag in de week ouderschapsverlof nemen en die optie hebben we nu ook. Qua huis hoeven we niet te verhuizen, maar soms zou ik wel eens een wijk verder willen wonen, dichter bij school en kerk en ik ken daar meer mensen en het is wat dorpser, maar voorlopig zitten we hier prima.

Sophia, dat lijkt me idd ook geen fijn idee, 2 uur is best een eind.

Harvast, welkom en gefeliciteerd.

Mo, met Noor dr lipje gaat het aardig. Vanmorgen nog ff bij de huisarts geweest, omdat ik gisteren op mn werk (ziekenhuis) een aantal collega's had gesproken. De een zei plakken, de andere hechten. Lekker tegenstrijdige adviezen... Ze kunnen er niet niks meer aan doen en het zal waarschijnlijk wel een blijvend litteken geven, maar hoe erg dat gaat opvallen is echt afwachten. Ik hoop echt dat het meevalt, want ze heeft natuurlijk ook al een litteken van de schisis

Springday, school went echt snel. Stijn gaat alweer 9 maanden inmiddels en ik weet niet beter meer.

@bevallingen, Stijn kwam met 40+3, totaal 14 uur, waarvan 1.5 uur persen met vacuumpomp, omdat hij als een sterrenkijker lag. Noor (39+3) ongeveer 6 uur, waarvan 5 min persen. Echt een eitje vergeleken met Stijn, zeker het persen. Ik dacht met persen, daar gaan we weer, maar toen was ze er al.

@huizen, hier in 2012 ons huis verkocht na ruim een jaar in de verkoop. Was echt een rottijd om te verkopen en ook echt een hoop er op toe moeten leggen, maar nu echt een heerlijk huis, want anders een stuk duurder was geweest ;).

5. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Blue en Sophia, lastig dat jullie mannen zo vaak zoveel reistijd hebben. Zeker als je overvallen wordt door de bevalling en de kleine er ineens uitfloept :D

Nelta, wat jammer dat Noor er ws een litteken aan overhoudt, ik hoop dat het meevalt...

Happy, dankje voor de peptalk! Ik voel me vandaag alweer beter. Gebeld met de gyn, en ik ga alsnog voor een hysteroscopie met ruggenprik. Maandag hoor ik wanneer ik terecht kan.

@bevallingen: bij de oudste duurde het zo'n 28 uur, inclusief infuus met weeenopwekkers. Maar bij de jongste wist ik niet wat me overkwam, er was niet eens tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan, binnen 1,5 uur was ie er. Ik denk dat ik m'n man maar vast wat instructiesvideootjes op YouTube laat zien, voor het geval de derde nog sneller is en hij de bevalling moet begeleiden :D

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Spekky: Ik heb ook een hysteroscopie gehad. Zonder verdoving en was heel goed te doen. Was erg bang voor de pijn, maar was achteraf gezien gelukkig helemaal niet nodig. Beetje lichte weeën gevoel. Ik snap wel waarom je voor een ruggenprik gaat hoor, maar dat vind ik persoonlijk een vervelender gevoel :)
    Misschien heb ik wat gemist, maar wat is de reden van de hysteroscopie?

7. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Fleurop, ik had een curettage in juli na mijn MA, en daarna geen menstruatie gehad. Toen een hysteroscopie in september, en daar zag ze een verkleving (mogelijk syndroom van Asherman). Maar een paar dagen later werd ik alsnog ongesteld, dus het leek alsof het vanzelf hersteld was. Maar mijn laatste 2 menstruaties waren zo licht dat ik zelf denk dat er toch nog verklevingen zijn, dus vandaar dat ze nu een scopie met ruggenprik doen zodat ze meteen een en ander kunnen verwijderen/behandelen. Ik zou op zich wel eerst weer voor een normale scopie kunnen, maar dan heb ik kans dat ik daarna alsnog een afspraak moet maken voor een ruggenprik. En ik wil gewoon zsm weten wat er aan de hand is en het aanpakken :D

8. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Ik snap het, logische keuze :)
    Wat vervelend zeg!!! Snap dat je duidelijkheid wil!

9. winnietje

winnietje Niet meer actief

tati: Dit was niet ons mooiste jaar, Mijn moeder werd in feb ziek en in apr overleed ze. Mijn 'man' was afgelopen september 3 jaar overleden, hoop ellende dit jaar gehad met mensen die mij en de kids de liefde niet gunde. Volgend jaar word het ons jaar hebben we voor genomen. Ik word 29 en lijkt mij heel mooi en bijzonder om voor mijn 30ste 3 kindjes op deze wereld te hebben. Puur gevoels kwestie...

10. winnietje

#4190 winnietje, 28 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2014
    Alle wonder dragende meiden super gefeliciteerd!

1ste bevalling vanaf half 12 in de middag gebroken vliezen maar nergens last van. Pas om 9uur krampen steken 01.00 weeen lekker dansen in de kamer ;) 5 min persweeen en geboren om 03.17

2de bevalling 00.30 uur steken om 02.00 weeen moest op mijn gevoel afgaan want de verlos moest ff bellen dochterlief werd al gelanceerd en heeft letterlijk gevlogen met een landing op bed. geboren om 04.50

11. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik snap er niks meer van. Afgelopen zaterdag duidelijk eisprong gehad gezien op ovulatie test. Do vr en za goed gebruik van gemaakt en nu vanavond ineens ongesteld. Die had ik niet zien aankomen en zeker niet zo snel. Nod was 7-12 :(

12. winnietje

Kan dat niet je in nesteling bloeding zijn?? Ik weet het niet zeker want heb het nooit gehad maar die zou ik dan het meest logische vinden

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Dat had ik ook in de ronde dat ik zwanger werd. Op dag 21 al ongesteld, al was het geen normale menstruatie. Eerder heftiger dan normaal.
    Een tot twee weken daarna had ik al symptomen en was zwanger. Helaas is het niet goed gegaan en ik heb het vermoeden dat die bloeding daar wel mee te maken heeft gehad.

14. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik denk echt dat het niet is gelukt waar ik van baal, want we hadden speciaal ovu testen gebruikt. Enige voordeel is ben niet uitgerekend rond de verjaardag van m'n dochter, maar ik baal wel, ronde 3 dan maar weer.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Is het wel een gewone menstruatie of niet?
    Bij mijn was het ook anders dan normaal toen.
    Uiteindelijk heb ik niet geweten hoever ik zwanger ben geweest. Kindje was met 6 weken gestopt met groeien, maar gezien de symptomen, was ik tijdens die bloeding al zwanger of iig na mn eisprong.

Lijkt me idd niet handig met de verjaardagen. Ik hoop wat dat dat betreft dat het ook snel raak zou zijn. Noor en man zijn 17 en 25 december jarig en Stijn 2-2, dus dat is al redelijk dicht op elkaar. Maar als het zo is dan is het zo. Eerst maar eens zwanger worden en blijven ;)

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Tot nu toe lijkt het een gewone menstruatie. Hier ook 18-8 en volgende 15-11 dus als het 3e of 4e ronde lukt zou fijn zijn, dan komt het sept okt. Is precies er tussenin ;)
    Met kerst nog 1 erbij zal vast niet fijn zijn, houden jullie daar rekening mee of ga je gewoon door?

17. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Wat vreemd Happygirl, ben je normaal altijd regelmatig? Als het bloeden vandaag of morgen stopt zou het idd een innestelingsbloeding kunnen zijn.

Oja, voor de lijst: m'n nieuwe NOD is 20 dec.

18. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    @ Pimkey, ik zou inderdaad ook niet zo snel aan de top gaan zitten. Je moet ook nog wel gewoon leuke dingen kunnen blijven doen en idd sparen.

@ Zazou, hoe was het gister? Blijft toch atijd een moeilijk dagje de sterfdatum, zeker als het nu pas 1 jaar geleden is. Snap wel dat je het fijn vind om dicht bij je moeder te wonen, dat heb ik ook hoor, woon er nu 5 minuten met de auto vandaan.

@ Spekky, knuf voor jou, snap best dat je nu ook weer zwanger wil zijn.. Je hebt er ook een hele lange cyclus tussen gehad. Maaaar aan ieder nadeel zit een voordeel, geniet idd nog van je wijntjes en eventueel filet en carpaccio enzo ;) Dat mis ik nou zoooo erg hihi, vooral de carpaccio nu de feestdagen eraan komen.

@ Sophia, ik hou me nog niet zo erg bezig met bevallen, voor jou komt het al veel dichterbij. Ik ga het vooral erg spannend vinden als die placenta niet op gaat schuiven. Maar het blijft sowieso altijd een spannende gebeurtenis, dit is echt iets waar je totaal geen controle op kunt hebben.

@ Happygirl, raar hoor een week eerder ongesteld dan verwacht... Dan kan het denk ik niet anders dat je ei toch eerder is geweest, ben je op tijd begonnen met ovulatietesten? Anders is het wel een heeele korte LF.

@ Hier, vanochtend toch weer wat bloedverlies, meer veegjes dus niet zo als de vorige keer. Dit ben ik dan al wel weer gewend hihi... Ik ga er maar vanuit dat het de hele zwangerschap zal zijn want ik nog geen week bloedloos geweest met deze zwangerschap.

Morgen Sinterklaas vieren bij mijn schoonouders met schoonzus zwager en neefje en nichtje. De gezellige dagen komen er weer aan :D Ben benieuwd naar de gezichtjes van de kids...

19. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Mocht ik deze ronde niet zwanger zijn dan gaan wij wel gewoon door. Mijn oudste is 18 december jarig. Pittig maandje met sinterklaas, zijn verjaardag en kerst, maar het maakt ons verder niet veel uit.

@bevallingen: Eerste was 3.45 Verloskundige kwam toucheren, maar zijn bovenkant van zijn hoofdje was er al. 1 perswee en hij was er. Bij de tweede 2,5 uur. De verloskundige wilde niet geloven dat ik al zover was dat ik persweeen had, kreeg de opmerking je buik wordt niet hard dus je hebt geen weeen. Sorry hoor, maar ik voel het... Nogmaals gebeld net nadat ze weg was. U vrouw kan nog geen weeen hebben.:$ Dus kwam ze nog niet... Er is een melding in mijn dossier dat ik snel beval en dat als ik zeg dat ik weeen heb dat ze niet meer weg mogen gaan. Maar dit had ze achteraf niet gelezen. Mijn man ging voor de derde keer bellen dat ze nu echt moest komen, hij liep naar beneden en ik zat achter het bed op mijn knieen ik riep hem nog, maar hij hoorde mij niet. En toen is de jongste ukke puk geboren. Helemaal alleen met mij. Een bijzondere ervaring! Mijn man kwam terug naar boven en was helemaal overdonderd. Ja als je persweeen heb ik kan ze echt niet inhouden. Ik heb de tweede dus helemaal alleen op de wereld gezet. Verloskundige was na het beluisteren van haar voicemail binnen 10 minuten aanwezig. Mijn man had ingesproken of ze wilde helpen met de navelstreng doorknippen. :) Ben benieuwd bij de derde.. :)

Ik en mijn man hebben beide het gevoel dat het deze maand raak is, en dat we in augustus een nieuw wondertje mogen verwelkomen. Zou heel toevallig zijn. De eerste is rond mijn mans verjaardag. De tweede rond zijn jongere broertje, en als deze zich aankondigt in augustus zou het rond zijn jongste broertjes verjaardag zijn. Toeval.

Heb zomaar het gevoel dat het raak is. Ik weet niet wat het is. Een gevoel dat me overvalt. Net nu we deze maand er niet actief mee bezig zijn. Geen ovutesten, en gewoon de natuur zijn werk laten gaan. Sinds vandaag een week voor nod. Krampen die komen en gaan. En gisteren avond had ik met komen en gaan een weeig gevoel in mijn buik. Vanmorgen ook voor het eerst naar de toilet moeten rennen met kokhals nijgingen, maar mijn buik was leeg dus er kwam niets uit. Daarna verdween de misselijkheid ook weer. Zou mijn lichaam me voor de gek houden, of zal mijn gevoel kloppen. ;) Bij de eerste twee kon ik zeer goed op mijn gevoel vertrouwen. En bij de tweede gebeurde het ook precies in de maand toen we er niet mee bezig waren, en dat was ook een totale verassing.

Ik probeer mijn eerste test op 5 december dat is dan 1/2 dagen voor nod.

20. Spekky

Spekky Actief lid

6 jul 2014
    295
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Oo spannend flixbilly! Wel bijzonder dat je er zo'n sterk gevoel over hebt, meestal klopt dat wel (vrouwelijke intuïtie he :)) Nu kijken of je het redt om 5 dec pas te testen! En wat een verhaal, je 2e bevalling... Heel bijzonder!

Springday, dank voor de knuf! Leuk he, die verwonderde snoetjes met Sinterklaas, ik kan daar zo van genieten! Wij vieren het op 5 dec met m'n schoonouders. En daarna naadloos door met kerst :D

We gaan nu even kijken voor een auto, dus mocht iemand nog tips/suggesties hebben...

Deel Deze Pagina