Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liz88, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoihoi,
    Mich18, onze kids schelen bijna 2 jaar. Nu een groter verschil, want dochter is al ruim 2,5.
    Zazou, pff een derde ks. Ik kan me voorstellen dat je tegen die dagen erna op ziet. De verwachting was dat ik met Noor ook moest blijven in het ziekenhuis, maar ze deed het gelukkig zo goed, dat ze dezelfde middag naar huis mochten. Van tevoren zag ik er echt tegen op om dan een paar dagen weg te zijn.
    Amethist, heftig. Succes met afwachten, zal wel ff duren of niet?
    En gefeliciteerd met je neefje!
    Jen1989, welkom.
    @ovutesten en tempen, hier niet. Bij de andere twee ook niet gedaan. We hebben ook geen haast.
    @prikken, gelukkig geen angst hier.
    @bevallingen, beide keer in het ziekenhuis. We woonden toen nog 4 hoog zonder lift, dus wilde sowieso naar het ziekenhuis. Bij Stijn was ik zo blij dat ik er was, wat dat bleek een sterrenkijker te zijn en is met de vacuumpomp gehaald. Bij Noor moest ik in het ziekenhuis bevallen ivm haar schisis. Nu waarschijnlijk weer ziekenhuis, maar ik wil de optie thuis openhouden. Als het voorspoedig gaat zou ik wel thuis willen blijven, maar als ik maar iets twijfel naar het ziekenhuis of zo.

2. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Hier 20 maand en als ik nu zwanger zou worden zal er ongeveer 26 maand tussen zitten

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Thanx meiden. Nee, ze is verbaal erg achter. Ze kan wel redelijk praten, maar het is vooral haar woordenschat die de laatste tijd redelijk uitgebreid is. Ze kan bijvoorbeeld niet onder woorden brengen hoe ze zich voelt, dus dan ontaarden dingen al snel in gilpartijen en driftigheid. Voor haar echt sneu en vervelend, maar voor mij/ons ook echt moeilijk. Ik moet altijd maar gissen naar wat er in haar hoofd omgaat en ik ben helaas niet zo geduldig, dus soms schiet ik dan ook wel eens uit mijn slof. Waar ik achteraf natuurlijk spijt van heb, omdat zij zich al zo ellendig voelt en dan ook mijn boosheid er nog bij krijgt.

In september gaat ze naar school en ik kijk er echt naar uit. Dat klinkt zo vreselijk onaardig, maar ik ben wel even toe aan een wat rustigere periode. Maar 1 kindje thuis op de doordeweekse dagen dat ik vrij ben....wat een rust zal ik hebben ;).

Nah, sorry voor deze klaagzang.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Schrijf het lekker van je af hoor Amethist! Lijkt me heel zwaar en moeilijk allemaal, inderdaad vooral voor haar maar ook absoluut voor jullie als ouders.. Ik hoop zo voor jullie dat er in ieder geval positief nieuws komt uit het onderzoek!

Iedereen een fijne dag gehad?

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    ♥ Proberen ♥
    Traum 29 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - NOD: 4 juli ♥♥
    Bloemmm 25 jaar - 1 dochter, 1 zoon - ronde 2 - NOD: 24 juli ♥♥
    ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 2 - NOD: 29 juli ♥♥

Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - Wacht op NOD ♥♥
    Sanntje 29 jaar - 2 dochters - ronde 1 - Wacht op NOD ♥♥
    MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - Begint: 30 juni ♥♥
    Lizz88 25 jaar - 2 dochters - Begint: 4 juli ♥♥
    Debke83 31 jaar - 2 zoons - Begint: 4 juli ♥♥
    Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Begint: half juli ♥♥
    Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Begint: augustus ♥♥
    Sjotefle 24 jaar - 2 dochters - Begint: januari 2015 ♥♥
    Babystew 24 jaar - 2 dochters - Begint: ? ♥♥
    Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons - Begint: ? ♥♥

♥ Zwanger ♥
    Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 3 februari 2015 - ???

*Wilt iedereen even kijken wat er veranderd is, dan kan ik de lijst aanpassen!
    **Als de nieuwe meiden erop willen, graag wat info doorgeven. Dan zet ik jullie erop!

6. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nelta, misschien een rare vraag hoor en als je liever niet antwoord snap ik dat. Maar een schisis, doen ze daar vlak na de geboorte wat wat mee of opereren ze pas later? Ik heb me dat al vaak afgevraagd. Overigens ook een heftige ervaring...

De tussenpozen hier zijn 33 maanden en nu minimaal 19 maanden. Zojuist m'n man verteld dat ik 6 september de laatste pil slik. Hij was wel blij! Haha hij zei meteen: mag ook nu hoor! Ja doei, straks hebben we nu wel meteen geluk haha.

Liefs Pimkey

7. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 aanpassing op onze lijst, wij starten nu officieel 7 september!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    ♥ Proberen ♥
    Traum 29 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - NOD: 4 juli ♥♥
    Bloemmm 25 jaar - 1 dochter, 1 zoon - ronde 2 - NOD: 24 juli ♥♥
    ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 2 - NOD: 29 juli ♥♥

Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - Wacht op NOD ♥♥
    Sanntje 29 jaar - 2 dochters - ronde 1 - Wacht op NOD ♥♥
    MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - Begint: 30 juni ♥♥
    Lizz88 25 jaar - 2 dochters - Begint: 4 juli ♥♥
    Debke83 31 jaar - 2 zoons - Begint: 4 juli ♥♥
    Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Begint: half juli ♥♥
    Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Begint: 7 september ♥♥
    Sjotefle 24 jaar - 2 dochters - Begint: januari 2015 ♥♥
    Babystew 24 jaar - 2 dochters - Begint: ? ♥♥
    Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons - Begint: ? ♥♥

♥ Zwanger ♥
    Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 3 februari 2015 - ???

*Wilt iedereen even kijken wat er veranderd is, dan kan ik de lijst aanpassen!
    **Als de nieuwe meiden erop willen, graag wat info doorgeven. Dan zet ik jullie erop!

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij zaten net jongensnamen te kijken.... Draaaama joh :D
    Ik vind jongensnamen zo moeilijk!

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Amethist, ik vond het al fijn toen Stijn naar school ging en ik alleen Noor thuis had. Stijn eist Noor soms best wel op en ze spelen amper alleen. Noor moest er eerst wel aan wennen, maar vindt het nu ook wel lekker.

Pimkey, geen rare vraag hoor. Noor is met 4 maanden geopereerd. We wisten het al met de 20weken echo en dat was wel fijn. We hebben het ook gewoon verteld en hadden in het ziekenhuis een 3d echo gehad en die foto's lieten we ook zien zodat iedereen alvast een beetje kon wennen. Gelukkig is het alleen de lip en haar kaak (gedeeltelijk) en is haar gehemelte dicht. Ze kon zelfs aan de borst drinken.
    Het herstel van de operatie was wel ff pittig, veel pijn. En we moesten haar armpjes "vastbinden" de eerste weken zodat ze er niet op zou sabbelen.
    Het litteken zie je nog wel, maar er zijn genoeg mensen, die het niet opvalt.
    Bekijk bijlage 405280
    Aan haar gebit zal waarschijnlijk nog wel het een en ander gesleuteld moeten gaan worden. Ze heeft nu 7 boventanden. Haar voortanden staan iets uit het midden, daarnaast staat een extra tand loodrecht op de rest en daarnaast een kleinere snijtand. Met lachen ga je nu ook haar tandjes zien, dus dit gaat steeds meer opvallen.
    Het is afwachten tot ze gaat wisselen en wat er dan komt en daar waarschijnlijk beugel en mogelijk nog een operatie.

Hier verder in afwachting van mijn (hopelijk laatste :D) menstruatie ergens volgend weekend of begin volgende week en dan gaan we echt voor het echie. Spannend.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hoi dames, ben ik ook weer even. Spannende wedstrijd gister he?? (nouja, het eind dan haha ;))

Nieuwe dames; welkom!!!

Antwoord op gestelde vragen:
    Leeftijdsverschil:
    Hier zit er 21 maand tussen, maar eigenlijk 18 maand.. Onze oudste dochter is geboren met 29.6 week en liep mentaal dus nog wat achter. Ze liep 4 dagen voor haar 2e verjaardag, dus heb ze ook een tijd tegelijk nog moeten tillen. Maar dat laatste vond ik niet zo'n probleem.

Bevallen ziekenhuis of thuis:
    Oudste in ziekenhuis vanwege premature bevalling en omdat ik GBS-draagster was en dus eigenlijk met antibiotica infuus moest bevallen. Bevalling duurde 2,5 uur maar!

Jongste ook in ziekenhuis vanwege GBS-draagster, maar ging te snel voor AB infuus helaas. Bevalling duurde 3,5 uur.

Hier is het even hectisch, want mijn jongste is ziek en slaapt daardoor nóg slechter dan normaal.. Dus deze mama is moe, heel moe! Reageer dus een andere keer weer uitgebreider :) maar wou graag even wat van me laten horen!

Hier gaan we misschien rond de verjaardag van mijn dochter beginnen trouwens. :D Maar hangt er ook een beetje vanaf hoe mijn jongste dan slaapt natuurlijk.. Anders denk ik januari 2015!

12. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig Amethist..Ik hoop op goed nieuws voor jullie en dat er nog een derde wonder mag komen, mooi meisje trouwens.

Mich..Tussen de eerste twee zit precies 2 1/2 jaar. Mocht ik nu in 1x zwanger raken zit er tussen 2 en 3 2.3 jaar.

Hier beide keren in zkh bevallen en gaat derde keer ook gebeuren.

Bloemm..Wij hebben nu wel een jongensnaam, want dat is de naam die de meiden zouden krijgen als ze een jongen waren. Ik weet nu geen meisjesnaam meer haha. Maar sla wel aan het zoeken als het zover is;)

Gelukkig had NL gewonnen haha
    Vandaag vierde verjaardag van L gevierd, gelukkig heerlijk weer en helemaal geslaagd.

Spannend meiden die er binnenkort ook weer voor gaan..

13. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Pfoe dames, straks een hele dagtaak om dit nog allemaal bij te kunnen benen hihi. Maar wel leuk en gezellig! :)

@bevallingen de eerste was een thuisbevalling, de tweede werd helaas een ziekenhuisbevalling, beide kanten dus meegemaakt en zou zeker weer voor een thuisbevalling gaan. Heerlijk dat als het gewoon allemaal geweest is je thuis bent, in je eigen...

@leeftijdverschil Tussen de 2 meiden zit ongeveer 13 maandjes verschil, best even pittig daarom is dat ook even de reden waarom we nu eventjes wat langer wachten. Je wilt tenslotte wel aan elk kind even veel aandacht kunnen geven.

@amethist Wat heftig lijkt me! En dat je hier dan af en toe even je gal komt spuien (om het zo maar even te noemen) vooral doen! Kan me best wel voorstellen dat je dat weleens nodig hebt, kan niet spreken uit ervaring, maar kan me best voorstellen dat het zwaar is. Het is een prachtige meid met een hele mooie naam! Ik duim voor goed nieuws voor jullie!

@bloemmm Voor jou breekt weer een spannende tijd aan, de komende daagjes het maar weer even extra gezellig maken in bed :) en daarna maar weer plaats nemen op het wachtbankje...maar die tijd gaat zo te zien lekker snel voorbij, want er valt genoeg te kletsen hier!

@Nelta Heftig om dat mee te maken, gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel...toch? En uiteindelijk wel of geen litteken, ik vind het een pracht van een meisje! (En als ik het goed bekijk op de foto, valt het litteken nog niet eens zo heel erg op).

@Voetbalwedstrijd Mennnnnn, wat een wedstrijd gister zeg! En toen daar eindelijk het moment was dat we wonnen...heb ik de longen uit mijn lijf geschreeuwd hihi, ik kon het gewoon niet laten want de spanning moest eruit! Maar pfoe he, dit moet ik maar niet te vaak meemaken want dit is echt slecht voor mn hart.

@namen De jongensnaam staat hier in elk geval ook al vast, want we blijven bij de naam die onze eerste al zou krijgen als ze een jongetje was geweest :) Meisjesnaam zou nog wel even pittig gaan worden, want we vinden beiden wel dat het erbij moet passen. Dit keer zou ook absoluut niet het geslacht van tevoren willen weten, laat me nu eens heel graag verrassen. Lijkt me ook weleens leuk om mee te maken.

Zo ben ik weer even bijgelezen, fijne avond nog dames!

14. Amethist

@ Sjotefle: Wat grappig, jouw kinderen zijn ongeveer een jaartje jonger dan die van mij.

@ Namen: Pffff, nou dat wordt hier nog een drama'tje. De naam van mijn dochter had ik al jaren klaarliggen ;). De naam van zoontje kwam ik tegen toen ik zwanger was van de oudste en we nog niet wisten of we een meisje of een jongen zouden krijgen en van alle jongensnamen was en is dat eigenlijk de enige die ik echt leuk vind. Ik heb dus ook echt nog geen idee voor namen. Echt moeilijk!

15. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    @Amethist: Wat grappig idd! Je oudste gaat na de vakantie naar school zeker? Voor mij duurt het nog een jaartje, maar ik zie er nu al tegenop...hoewel het ergens natuurlijk ook wel lekker is. Weet ook al naar welke school ze gaat, daar blijft ze namelijk een hele dag, hoef ik niet 4 keer heen en weer, maar gewoon 2 keer. Dan moeten ze iets eerder in, en dan zijn ze iets vroeger uit. Lijkt mij echt ideaal.

Als het zulk mooi weer is begin ik echt zin aan de vakantie te krijgen, helaas nog even 6 weekjes wachten, maar ach dat is natuurlijk ook zomaar voorbij.

16. Goedemorgen, hier ging het weer mis vanmorgen... Pfff had rustig ontbeten, neem mijn laatste slok thee en hup alles er weer uit. Daarna moest ik naar school fietsen, niet fijn. Ik voel me nu echt rot, wordt weer dagje bankhangen, gezellig ;)

17. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Aaaah Sophia, wat vervelend! En ach, dat bankhangen is vast ook geen straf, gezellig wat kletsen hier op het forum hihi ;)

18. Nou sjotefle..... Er loopt een drammerige peuter om me heen :cool:

19. Amethist

@ Sophia: Balen zeg! Ben je bij je andere 2 zwangerschappen ook misselijk geweest?

@ Sjotefle: A.yla is van 23 april en T.obin van 27 juni. En ja, A.yla gaat na de vakantie naar school. Het is best een beetje dubbel, want aan de ene kant kijk ik er best naar uit dat ze naar school gaat, maar aan de andere kant is het ineens wel weer een hele grote stap. Ze gaat dan natuurlijk met het busje en is gelijk de hele dag weg. En de dag dat ze vrij is, ben ik aan het werk.

20. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophia Beterschap.

Hier gaat de oudste na de schoolvakantie ook naar de basisschool. Vind t ook wel een stap hoor, maar ze is er wel aan toe. Weer een hele nieuwe fase..
    Ze gaat ook naar een school met continurooster, van 8.30-14.15 zijn dan elke dag de schooltijden, vind t ook ideaal.
    1 dag naar mijn schoonmoeder smiddags, 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar de bso. Andere twee middagen ben ik gewoon vrij..

Deel Deze Pagina