Wie gaan voor/zijn zwanger van derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Liz88, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Net als meer dames hier lees ik dit topic ook al een tijdje , en daarbij wel/niet voor een 3e gaan topics ;)
    Nu kan ik zeggen dat na een jaar twijfel en de overtuigingskracht van mijn man mij nu toch heeft doen besluiten om voor een derde te gaan. Mijn twijfels waren vooral praktisch, maar mijn man heeft overal een goede oplossing voor bedacht ;) .., dat maakt eigenlijk dat er geen praktische bezwaren meer zijn .. Haha. Het lijkt me super en compleet!

We beginnen echter pas in november. Mijn oudste zoon wordt in september 4 en gaat naar de basisschool, als dit in mijn verlof valt is dat niet eens zo verkeerd. Maar de voornaamste reden is dat we in juni gaan vliegen, dus met een klein pasgeboren baby'tje zie ik dat niet zo zitten of als ik hoog zwanger ben dan mag ik natuurlijk niet meer vliegen.

Ik kan niet wachten!! Ik ben al een tijdje van mijn implanon af (anticonceptiestaafje) en hoop nu mijn cyclus een beetje te leren kennen. Laatste 2 maand was die mooi 28 maar daarvoor hele korte cyclus van 17/18. De reden dat ik het staafje liet verwijderen was niet om zwanger te worden maar omdat ik zo'n beetje non-stop ongesteld was. Het idee was weer aan de pil te gaan maar dat gaat dus mooi niet meer gebeuren ;):D

2. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Fleurop..
    Erg he die praktische twijfels, hier ook heel lang gehad hoor..En nu nog vind ik t erg spannend enzo hoor hihi.
    Hopelijk is het snel november voor je ;)

3. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik trouwens wel nieuwsgierig naar ben bij de werkende moeders...Hoe gaan jullie t straks doen met de opvang van de kids?(school, creche, opa/oma, bso etc) met drie kindjes..

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Oh en bloem: voor het lijstje, ik ben 28 jaar, 2 zoons en november beginnen

Ken ik jou niet van het eind april 2103 bevallingstopic? Wij beiden vroeg... ;)

5. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Liz88: een van mijn praktische bezwaren die vraag , haha.
    Ik werk 32 uur onregelmatig, in de praktijk is dat 2 hele dagen, 1 late dienst en dan om het weekend. 1 dag opvang, 1 dag schoonmoeder en de halve dag mijn ouders. In principe zal dit zo blijven. Mijn man werkt 40 uur. Ik vraag mij af of mijn schoonmoeder op 3 kinds wil passen. Maar het voordeel is dat tegen die tijd de oudste op de basisschool zit. Mocht ze het niet zien zitten dan gaat mijn man 4 dagen langer werken en 1 dag vrij.

Maar hoe dan ook... Er hoeft niet veel te veranderen met een 3e behalve misschien iets meer plannen en slepen met de kids ;)

6. @amethist! Ja, maar niet zo de hele dag als nu. Maar ja heb er nu ook 2 rond lopen en het is denk ik gewoon veel vermoeiender daardoor.

Werken! Ik ben een beetje een bofkont, ik werk alleen op vrijdag en zaterdag en dan is manlief thuis. Die werkt vrijdag thuis. Alleen is werken voor hem met 3 kids wel lastig... Ik ben nu bezig met een baan in een kledingzaak voor het weekend. Koopavond, zaterdag en zondag. Klinkt niet ideaal maar brengt veel meer geld in het laadje en dan ben ik de vrijdag overdag thuis. Ik zie dit ook als tijdelijke oplossing hoor. Er is daar trouwens wel felixibiliteit om die dagen een keer te ruilen met door de week. Wij hebben nou eenmaal geen oppas in de buurt en doordat wij ouder zijn, zijn opa en oma dat ook ;) maar dat hoor ik nog en ik zit niet in de meest ideale positie om te solliciteren :D

7. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Hoihoi, leuk dat je mee komt kletsen fleurop! En jaaa enorm bekend die twijfels over praktische dingen. Dat zijn ook de dingen die mij tegen doen houden. Maarja je weet toch nooit hoe het uitpakt of hoe je er uberhaupt over 9 maanden voor staat. 1 ding weet ik wel: het komt altijd goed! Dus dat houd ik mezelf maar voor als ik weer paniek krijg over praktische zaken :p

Ja oppas vinden voor 3 kids lijkt me ook lastig. Nou ben ik wel een tbm maar mn moeder past geregeld op als ik even ergens heen moet ofzo. Vraag me ook af of dat straks nog lukt aangezien zij ook ouder wordt natuurlijk. Maarja zorgen voor later ;)

Hier lekker dagje thuis. Vakantiezooi opruimen en wat klusjes in en om het huis.

8. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Ik ben ook een tbm, na de schoolvakantie gaan ze allebei 2 ochtenden naar de psz, moet ik dan wat dingetjes doen regel ik dat mooi onder die tijd, oppas heb ik gelukkig al niet zoveel nodig. Gelukkig ook maar niet, want familie hebben we eigenlijk niet echt in de buurt wonen...

@Fleurop: Welkom, gezellig! Die 'knagende' twijfel herken ik wel, het is mijn man die nu uiteindelijk bij mij ook de knoop heeft weten door te hakken, maar ik zie er na uit, heb er ook helemaal zin in!

9. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Dat scheelt echt niet veel, zeker met de jongste niet. F.leur is van 16 mei en J.asmijn is van 26 juni :)

10. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt ook zeker wel op zijn pootjes terecht.

Meiden gaan nu twee dagen creche en 1 dag naar mijn moeder.
    In augustus gaat L naar school en 1 middag naar schoonmoeder, 1 middag naar mijn moeder en 1 middag naar bso.
    Ik zit alleen een beetje met de dag naar mijn moeder...mijn zusje is in november uitgerekend en haar kindje komt dan de ochtend en dan nog 1 van ons erbij...hoop dat ze dat wil.
    En idd met logeren zijn drie kids wel lastig weg te brengen..verder heb ik ook nooit oppas nodig.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Beterschap! Hopelijk knapt ze snel weer een beetje op.. Zo sneu als die kleintjes ziek zijn en ook voor jou als ze dan nog slechter dan normaal slaapt! Knuffie!

Nog gefeliciteerd met je dochter! Gelukkig was het een geslaagde dag. Zeker goed verwend ook? :D Wel fijn dat jullie de jongensnaam die jullie toen hadden nu nog steeds mooi vinden, dat scheelt alvast haha..

Ik merk dat ik er deze maand toch wat minder mee bezig ben, maar toch vind ik het heeeeeeeeel spannend. Heb nu ook echt geen twijfels meer, alleen maar genieten en wachten tot we zwanger zijn :D. Ik vind het hier inderdaad ook erg gezellig, gaat de tijd wat sneller voorbij! Wat knap dat jullie dit keer het geslacht niet willen weten! Ik vind dat altijd heel knap omdat ik dat zelf nooit zou kunnen.. Haha

Ik vind de naam van je zoontje ook erg mooi! Zijn jullie trouwens helemaal Nederlands?

Hier ook volgend jaar (of iets eerder al) naar de basisschool! Ik vind het zo spannend.. Echt een hele nieuwe fase weer! Vind het loslaten ook nog erg moeilijk.. De tijd is zo snel gegaan, ze is voor mijn gevoel nog zo klein :). Eerst maar even genieten van dit jaar haha, wil er nog niet teveel aan denken. Zit jou dochter op de psz? Waar gaan jullie heen op vakantie?

Ach.. Wat vervelend :(. Hoe voel je je nu? Is het gelukt de dag door te komen? Rusten en een rondrennende peuter is niet zo'n goede combi nee... Arme jij!

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik herkende je gelijk al van je naam :D. Wat leuk dat jullie ook voor een derde gaan! Hier had ik ook veel praktische twijfels in mijn hoofd haha.. Ik dacht dat ik met 2 al compleet was eigenlijk, mijn man had ook op al mijn twijfels antwoord.. We hebben dagen gepraat en gekeken hoe we dingen konden oplossen en dat is uiteindelijk dus gelukt. Ook vanuit zijn initiatief dus, hij wilde altijd al een derde.

Spannend allemaal he! Hoop dat je je cyclus een beetje kan leren kennen de komende maanden, scheelt alweer voor jullie ervoor gaan! Gezellig dat je mee komt kletsen!

Ga je er zo gelijk even opzetten :D

Hier niet echt van toepassing omdat ik een thuisblijfmoeder ben, maar mijn vader wilt altijd wel oppassen als dat nodig is. Tot nu toe nooit echt nodig geweest. Mira is nu op een leeftijd dat ze graag dingen met hem doet en hij met haar, voor de rest past hij alleen op als de kinderen slapen en wij bijvoorbeeld uit eten gaan of naar de bios of als we iets belangrijks moeten doen. Dat zal ie vast bij een derde ook nog steeds willen doen. Voor de rest geen oma's hier. Wel een beste vriendin waar ik ook altijd op terug kan vallen.

En heeeeeeeeel veeeeeel gestreken, dat ben je vergeten erbij te vermelden :p

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    ♥ Proberen ♥
    Traum 29 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - NOD: 4 juli ♥♥
    Bloemmm 25 jaar - 1 dochter, 1 zoon - ronde 2 - NOD: 24 juli ♥♥
    ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 2 - NOD: 29 juli ♥♥

Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - Wacht op NOD ♥♥
    Sanntje 29 jaar - 2 dochters - ronde 1 - Wacht op NOD ♥♥
    MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - Begint: 30 juni ♥♥
    Lizz88 25 jaar - 2 dochters - Begint: 4 juli ♥♥
    Debke83 31 jaar - 2 zoons - Begint: 4 juli ♥♥
    Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Begint: half juli ♥♥
    Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Begint: 7 september ♥♥
    Fleurop 28 jaar - 2 zoons - Begint: november ♥♥
    Sjotefle 24 jaar - 2 dochters - Begint: januari 2015 ♥♥
    Babystew 24 jaar - 2 dochters - Begint: ? ♥♥
    Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons - Begint: ? ♥♥

♥ Zwanger ♥
    Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 3 februari 2015 - ???

*Wilt iedereen even kijken wat er veranderd is, dan kan ik de lijst aanpassen!
    **Als de nieuwe meiden erop willen, graag wat info doorgeven. Dan zet ik jullie erop!

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jeetje! Ik had genoeg bij te lezen en te reageren joh! Haha
    We hebben al een leuk lijstje zo :D
    Amethist, wil jij er ook op?

Hier de stad in geweest vandaag. Manlief was vrij! Voor de rest niet zoveel gedaan, kindjes lekker aan het slapen nu en wij tijd voor onszelf. Mijn ovulatietest is zo goed als positief, dus dat is wel fijn!!

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Bloemmm: Hahaha, koningin van het quoten :D.
    Ja, wij zijn helemaal Nederlands. Ik houd niet zo van standaard namen ;). Overigens kwam ik er pas toen ik zwanger was van A.yla achter dat het een Turkse naam is.

Verder....uhm,sorry weinig onthouden.

Oh ja, @ Fleurop: (wat een lekkere gezellige naam :D) Welkom! Leuk dat jullie voor een 3e gaan.

Zei ik al dat mijn eierstokken hier aan het klepperen zijn ;). Helemaal nu ik vandaag op babybezoek bij mijn verse neefje ben geweest *smelt*.

16. Amethist

Mag, maar hoeft niet hoor ;). Voor mij moet je dan wel een nieuwe categorie aanmaken, "misschien"...

17. Amethist

@ praktische twijfels: Heb ik eigenlijk helemaal niet. Komt tijd, komt raad. Mijn man overigens is wel "opperhoofd praktische twijfels". Die kan zich daar echt druk om maken -> past dat wel in de auto, hoe moet dat met slaapkamers, etc. etc. Ik denk dan "Ach, A. en T. kunnen prima samen op een kamer" en een nieuwe auto moeten we tzt toch wel, die we nu hebben is ook alweer 13 jaar oud.

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik hoor A.yla ook vaak bij Bosnische meisjes, maar ik ken het inderdaad ook als Turkse naam :D

Speciaal voor jou even quoten weer! Haha.
    Ik kan je ook gewoon met een vraagteken onder aan het lijstje zetten. Is wel zo leuk als je er ook opstaat, je praat immers ook gezellig met ons mee :D

19. @bloemm! Het was echt doorslepen vandaag, gatverdamme zeg. Ik wil zo graag gezellig doen met die knullen maar ik heb zowat de hele ochtend de tv aan (niks voor mij) en in de middag hoop ik dat de jongste lang slaapt en dat ze daarna samen lief spelen en mij met rust laten :) en dan is het volgende week vakantie :$
    Hopelijk mooi weer en veel spelen in onze tuin, die is gelukkig groot genoeg. Maar omdat ik vanmorgen zoveel heb overgegeven blijf ik brak. Het avondeten viel wel redelijk, maar weer op tijd naar bed.

@praktisch! Het enige waar ik mee zit is de auto, we hebben een auto van de zaak die net nieuw is en mijn man heeft geen keuzevrijheid. Het is wel een station maar 3 stoelen op de achterbank past gewoon niet...

20. Zijn er eigelijk ook dames uit de omgeving Eindhoven? Of ben ik weer remi brabander :)

Deel Deze Pagina