@ Fleurop, een LF tussen 10 en 18 dagen is prima. @ Amethist, ik vind het niet zo erg hoor dat het weer wat minder wordt haha. Ik vind het hier nogal snel te warm en benauwd. Alhoewel de afgelopen dagen wel lekker waren. En wat betreft de hardheid sluit ik me ook helemaal bij jou en Bloem aan haha! Ik kan ook echt niet tegen gezeur. @ Anba, haha zo ben ik dus ook met ziek zijn. Bij de kinderen doe ik dat dan weer wel, als ze er maar een beetje ziek uit zien, of wat verhoging hebben dan vertroetel ik ze al. Bij mijn man doe ik dat eigenlijk niet, want dan heb ik zoiets van raap jezelf bij elkaar en ga gewoon eens keer vroeg naar bed. Pas als ie echt heeeeeel ziek is, dus idd met koorts enzo dan krijgt ie dezelfde behandeling als de kinderen Maar niet met 'ik voel me niet zo lekker'. @ Q-time met manlief: toevallig hebben wij die volgende week weer gepland. De kinderen gaan dinsdag nacht een avondje bij mijn moeder slapen en dan gaan wij gezellig uiteten en de volgende ochtend lekker uitslapen. We proberen zoiets wel 1 keer in de maand, of zeker 2 maanden te plannen. Vind het ook belangrijk dat wij samen dingen blijven doen en je laad jezelf dan ook enorm op. Wij hebben de taken best eerlijk verdeeld thuis. Hij doet de hele was, van overal boven gespreid tot aan opgevouwd in onze kasten hihi. Hij doet ook altijd de vuilnis, en de vaat, badkamer. En ik doe dan stofzuigen, dweilen, poetsen dat soort dingen. Ik mag niet klagen met mijn man Hij is ook altijd relax enzo, eigenlijk ook nooit boos, maar hij is wel weer best negatief terwijl ik altijd overal het positieve van in zie. Ach ja, zo vullen we elkaar wat aan.
Als je het snel te warm en benauwd vindt, dan bereidt je maar voor op Florida. Wij hebben daar 2x een luchtvochtigheid gehad van 99% tja als je ergens naar binnen gaat stap je in een diepvries dat is dan ook wel weer zo en op Ocean drive staan ventilatoren met sprinklers heeeeeerlijk
@ Quality-time: Nou, dat hebben wij echt té weinig, veeeel te weinig. Mijn man zit vaak het grootste deel van de avond op zolder gitaar te spelen, terwijl ik gewoon beneden zit. We houden ook niet echt van dezelfde tv-programma's, dus gezellig samen iets kijken is er vaak ook niet bij. Verder past mijn moeder al best vaak op de kinderen als ik op mijn vrije dagen iets moet en dan vind ik het vervelend om ook nog met enige regelmaat te vragen of ze mogen logeren. Mijn vader zit al sinds maart 2013 in de lappenmand, waarbij hij elke keer net aan de betere hand was en dan weer geopereerd moest worden, dus daar hebben we ze ook al een tijd niet kunnen brengen. We beloven elke keer beterschap en dat we gezelliger gaan doen, maar eigenlijk komt het er nagenoeg nooit van. Slecht van ons eigenlijk. Vroeger, voordat de kinderen er waren, waren we redelijk "klef" enzo, maar daar is weinig meer van over...
Amethist, dank je! Heel fijne vakantie gehad. Boven verwachting eerlijk gezegd We zaten in het huis van familie; stukje luxer dan ons eigen huis zeg maar, met een heerlijke tuin. En we hadden prachtig weer, dus zijn alle dagen de hort op geweest. Strand, stadje, Madurodam, familiebezoek en pierenbadje waren de hoogtepunten afgelopen week. Oh ja, en sinds gisteravond logeren de kinderen bij opa en oma. Wij zijn uit eten geweest en naar de film Boyhood, errug mooie film trouwens. Ik las eerder nog iets over verre vakanties. Hier hebben we met een kind een treinreis-vakantie gedaan, die zeer geslaagd was. Met twee kinderen zijn we een keer op vliegvakantie geweest. Op zich ging dat vliegen goed en was de vakantie geweldig, maar langer zou ik niet aandurven (was naar Zuid-Spanje) en ik ben zelf uberhaupt niet zo dol op vliegen. Ik ben zelf wel een aantal keer buiten Europa op vakantie geweest en heb mooie reizen gemaakt, maar die behoefte heb ik nu (nog) helemaal niet met de kinderen. Die zijn al zo gelukkig als we een dagje gaan fietsen en picknicken hier in de buurt. We hebben familie in Canada en Nieuw-Zeeland, dus wie weet gaan we daar nog eens rondreizen met drie (!) pubers; moeten we wel binnenkort eens beginnen met sparen...
Amethist, op zich kan dat juist ook wel goed zijn toch? Als je allebei naast je leven met elkaar ook nog een beetje je eigen dingen hebt? Zolang je wel samen weet waar de ander mee bezig is/ warm voor loopt en je elkaar daar in kunt steunen, dan is dat heel waardevol. Denk ik toch Ik zelf (en mijn man ook) heb bijvoorbeeld ook best wel eigen tijd nodig. Vervelend dat je vader zo in de lappenmand blijft. En de bezwaren om nog weer eens een oma te vragen (naast alles wat ze al doen) herken ik ook wel hoor. Vaak blijft het toch een wankel evenwicht he, tussen kinderen opvoeden, partners zijn en werk hebben, en merk je het na een tijd dat een van al die zaken wat minder aandacht heeft gekregen. Misschien toch ook gewoon weer eens een gezamenlijk avondje inplannen, al is het maar in de wat verdere toekomst? Ik vind het zelf tenminste wel helpen als ik weet wanneer er in ieder geval weer iets gezamenlijks aan zit te komen.
Ahh wat lief van jullie... Maar er zitten wel nadelen aan, ben namelijk nogal gevoelig. Ik kan nachten wakker liggen van dingen, ook kleine dingen die niks met mij te maken hebben. En van binnen ben ik heus wel eens boos en verontwaardigd haha. Meestal zeg ik dan een paar dagen later er wel iets van in de zin van 'waarom deed je nou zo, onze kinderen zijn al gevoelig voor sfeer'. Dan mompelt ie wat en geeft ie vaak wel toe, met als argument dat hij niet echt kiest om zo te doen, maar dat de frustratie van zijn probleem hem dan overneemt. Althans zo vertaal ik zijn reactie. Snap t ook wel, maar zou z'n gezicht wel eens willen zien als ik zo deed. Haha of eigenlijk liever niet. Maar lieve Sophia, zet alles op alles meis! Al ga je maar 1 nacht... Het gaat je zoveel opleveren. Er moet iemand zijn die even mee werkt, dat gun ik jou zo! En natuurlijk wil ik je vriendinnetje zijn hahaha En nu de grap, wij gaan zelden met z'n tweeën weg. Maar zeer vaak met de kinderen haha. Wij zijn beide nogal aan de kleintjes gehecht. Alleen bij zijn of mijn moeder kunnen we er mee leven dat ze oppassen. Schaam schaam.
Ik herken dat wel hoor, gehecht zijn aan de kindjes. De jongste is nog nooit blijven logeren, dus de laatste maanden als we een keer een avondje weggingen dan kwam mijn moeder hier oppassen. De oudste is tot nu toe 5 keer ergens blijven slapen, waarvan 2 keer tijdens mijn bevalling en bij de laatste bevalling dus 2 nachten. Ik moet zeggen dat ik er pas de laatste tijd meer behoefte aan heb om samen een avondje wat te doen nu we 2 kinderen hebben. Vorig jaar zijn we een weekendje naar Antwerpen geweest en dat vond ik echt heerlijk, maar ik wil eerst zien hoe de jongste het doet met logeren al verwacht ik weinig problemen, maar dat gaan we dus volgende week 'oefenen'. De enige waar mijn kindjes gaan slapen zijn bij mijn moeder, zij past eigenlijk ook altijd op, sowieso iedere vrijdag. En bij hele hoge nood, als we dus ergens verplicht naartoe moeten en mijn moeder kan niet, dan past een vriendin van mij op (zij heeft jaren op een kdv gewerkt) of mijn schoonmoeder, maar dan wel bij ons thuis. Ik ben dus ook heel selectief met de oppassers hihi.
Tatie welkom terug!! Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad. Was ook super goed weer natuurlijk!! Qualititime: hier ook te weinig. Eigenlijk bijna nooit zonder de kids. Idd geen oppas. Ja alleen mijn moeder hebben we dan. Maar sinds mijn vader eind vorig jaar is overleden wil ik haar er ook niet mee belasten eigenlijk. Ze is al wat ouder en is dan zo gebonden met 2 kids. Ook bij ons thuis is dan geen optie want ze wil oo tijd thuis zijn etc. Lastig hoor! Ouders van mn man zijn geen optie. Lang verhaal en verder niet echt iemand in de buurt die ik de zorg voor een langere tijd toevertrouw. Dus als we iets doen is het omdat het 'moet' verjaardag, ander feestje oid. En elke maand zeggen we het weer: we moeten nou een x iets samen doen maar eugenlijk moet je het dan gelijk plannen want anders is de maand weer voorbij! Volgende maand iig een weekend weg met manliefs werk... dussss wie wil er oppassen? Ik ga snel mn bedje in! Trusten!!!
Ikke, ikke, ikke Zazou! Welkom terug Tatie! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad! Goedemorgen iedereen!
Goedemorgen! Vandaag weer een laaaange dag, maar hierna ben ik wel lekker 5 dagen vrij Fijne dag iedereen en ik denk dat ik vanavond weer kan bijlezen dus hou het wel een beetje rustig he dames
Goedemorgen! tatie welkom terug! Sophia knuffel meid! Q-time hier ook weinig en veel met de kids. Wel probeer ik mijn eigen ding te doen ernaast. Heb ik weer, ik heb gedroomd dat ik getest had op een feest en dat beide testen positief werd meteen Dus vanochtend getest om mijn hoofd weer koel te houden en nu zie ik een heeeeeel licht streepje die ik ook niet op de foto krijg en erbij twijfel of ik iets zie of niet grrrrrrr was de bedoeling een omowit test te zien zodat ik weer normaal kon denken Ben nog steeds weeeig en heb ook krampjes nu maar dat kan beide kanten op. Ik haat dit deel van het wachten hahaha
♥ DE MAMA'S VAN HET DERDE KINDJE CLUBJE ♥ Bekijk bijlage 410940 ♥ Proberen ♥ MamaVanNuNog2 32 jaar - 2 dochters - ronde 1 - NOD: 11 augustus ♥♥ Nelta 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - NOD: 12 augustus ♥♥ Mo leannan 31 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - NOD: 13 augustus ♥♥ Springday 28 jaar - 2 zoons - ronde 1 - NOD: 18 augustus ♥♥ Spekky 32 jaar - 2 zoons - ronde 1 - NOD: 20 augustus ♥♥ Bloemmm 25 jaar - 1 dochter, 1 zoon - ronde 3 - NOD: 27 augustus ♥♥ Jolene 29 jaar - 2 dochters - ronde 1 - NOD: 28 augustus ♥♥ ZaZou 27 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 3 - NOD: 30 augustus ♥♥ Lizz88 25 jaar - 2 dochters - ronde 2 - NOD: 30 augustus ♥♥ Tatie 37 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 2 - NOD: 4 september ♥♥ -------------------------------------------------------------------------- Traum 29 jaar - 1 zoon, 1 dochter - ronde 1 - NOD: ? ♥♥ Debke83 31 jaar - 2 zoons - Begint: 4 juli ♥♥ Pimkey 30 jaar - 2 zoons - Begint: 7 september ♥♥ Fleurop 28 jaar - 2 zoons - Begint: november ♥♥ Sjotefle 24 jaar - 2 dochters - Begint: januari 2015 ♥♥ Happygirl86 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Begint: april 2015 ♥♥ Babystew 24 jaar - 2 dochters - Begint: ? ♥♥ Wonderbaby1 24 jaar - 2 zoons - Begint: ? ♥♥ Amethist 32 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Begint: ? ♥♥ ♥ Zwanger ♥ Sophia 38 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 1 februari 2015 - ??? Sanntje 29 jaar - 2 dochters - Uitgerekend op: onbekend - ??? Anba 30 jaar - 2 zoons - Uitgerekend op: 28 maart 2015 - ??? Esje78 36 jaar - 1 zoon, 1 dochter - Uitgerekend op: 4 april 2015 - ??? ♥ Afspraken ♥ 11-08 Sanntje Echo 12-08 Sophia Controle 21-08 Anba Eerste echo 21-08 Esje78 Eerste echo *Wilt iedereen even kijken wat er veranderd is, dan kan ik de lijst aanpassen! **Als de nieuwe meiden erop willen, graag wat info doorgeven. Dan zet ik jullie erop!
@ Mo: Spannend!!!! Nu ben ik echt heeeel benieuwd. Pfff, ik zit me de laatste dagen best een beetje druk te maken om de uitslag van het WES-onderzoek. Aan de ene kant hoop ik een beetje dat er iets uitkomt m.b.t. A.'s situatie, want dan heb je toch een soort duidelijkheid. Maar aan de andere kant wil ik dat natuurlijk helemaal niet, want dan is de kans zeer groot dat die 3e er helemaal niet gaat komen . En we moeten nog zo lang wachten.
Goedemorgen! Als ze logeren is het bij manlief zijn broer en gezin of bij een vriendin van mij en daar maakt ze er altijd een geestje van. Maar zij heeft het altijd erg druk dus lastig inplannen. Maar we gaan iets plannen, manlief heeft er ook zin in!
Is ook niet niks allemaal .. Wachten lijkt me slopend bij zoiets. Ik hoop zo dat er niets uit komt, maar ik begrijp ook dat je aan de ene kant zoiets hebt van: Als er iets uitkomt hebben we wel duidelijkheid.. We slepen je er wel doorheen, dan gaat de tijd misschien toch wat sneller voorbij!
@mo! Wat spannend! Dacht je even een gerust weekend te hebben hihihi erg is dat he @amethist! Hele spannende tijden voor jullie en heel erg dubbel. Heel veel sterkte! Vanmorgen weer fysio gehad, ze heeft het allemaal lekker gemasseerd, beetje pijnlijk op de plek zelf maar daar omheen is het heerlijk