Persoonlijk heb ik nooit het bedrag genomen wat het energie bedrijf schatten per jaar. En gelukkig maar dit jaar iets van 50 euro terug.( kreeg vandaag de eind afrekening wat een opluchting haha) En toch schatten ze me maar 107.euro( cv zit in de huur) Mooi dat ik daar niet in trap en gelijk weer om hoog gegooid naar 125 euro. Kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die er mee de mist mee in gegaan zijn?
Nou de mist in niet, maar ik ben zo iemand die te lui is om het zelf omhoog te zetten. Vorig jaar 600 euro terug moeten betalen. Gelukkig kunnen we het wel betalen, anders kan ik het me niet permitteren om zo lui te zijn.
wij betalen het geschatte bedrag, maar dat klopt ook meestal wel, om misschien 50 euro voordeel of nadeel na....
Vraag me wel eens af waar op ze dat baseren. Die bedragen. Had ik naar ze geluisterd in juli 2011. Ze schatte me 75 euro. Vond het zo laag. En heb hem naar de 100 gedaan. Had ik dat niet gedaan had ik z.n 300 euro bij moeten betalen. Is een hoop geld.
Ik vul regelmatig de verbruikersmanager in van Essent en dan geeft hij aan of ik (als ) dit mijn jaarrekening was terug zou krijgen of bijbetalen moet. En ze geven een schatting van het nieuwe voorschotbedrag. Ik krijg steeds terug, maar ja nu wordt het winter en ben dus benieuwd wat hij dan aangeeft. Ik moet zeggen dat ik wel beter op alle electra enz. let.
Eens kijken of Eneco dit ook heeft zou wel handig zijn om het goed in de gaten te houden. Me zusje heeft een soort tell me die doet elke maand wat storten op een rekening en betaald eigenlijk gelijk de rekening. Als me contract in juli afloopt toch eens verder onderzoeken hoe dat ziet,. Je energie zelf beheren.
1 keer niet goed nagedacht. We hadden dit huis gekocht en de kosten van gas en elektra overgenomen alleen niet aan gedacht dat ze geen cv had bijvoorbeeld. Dus moesten veel bijbetalen. Gelijk het bedrag omhooggegooid. Nu krijgen we al 2 jaar terug en de maandprijs is omlaaggegaan maar we houden hem op hetzelfde bedrag. Hier geen verassingen meer haha!
Ik betaal liever minder per maand en meer achteraf. Door vooruit betalen geef je feitelijk een rentevrije lening aan het energiebedrijf. Ik zie het liever andersom! Je kunt, aan de hand van meterstanden en een beetje rekenwerk met behulp van je rekening van het voorgaande jaar, best goed uitrekenen wat je verbruik is (en daarmee je eindafrekening). Zet elke maand het geschatte extra maandbedrag op een spaarrekening, dan verdien je ook nog een beetje rente. Aan het eind van het jaar betaal je er de energierekening mee. Simpel!
Zit ook wat in natuurlijk, maar ik betaal liever iets meer per maand, dan hebben we altijd een fijne meevaller in een dure maand (december). Bevalt me prima.
Papaver, voor jou zal het vast simpel zijn, maar ik snap er geen kont van. Wij hadden onze eindafrekening begin januari, en we kregen 600 euro terug, mooi meegenomen toch? Ik heb in het begin van 2011 telkens iets van 175 euro voorschot betaald, en in augustus ongeveer, omhooggezet naar 200 euro per maand. Wij hebben voorgaande jaren altijd gezeik gehad met terugbetalen, ivm verhuizingen en overstappen, dus was hier wel heel blij mee.
Ik werk bij eneco met mijneneco.nl Nu is het wel zo dat ik een op afstand uitleesbare meter hebben en ik dus echt per dag kan zien wat ik verbruikt hebt. En je dus echt een beetje in de gaten kunt houden of je gelijk zit aan het jaar daarvoor of je ineens veel meer gaat gebruiken. Was wel heel leuk om te zien hoe ons energieverbruik daalde toen mijn man zijn aquarium aan het opknappen was en deze dus niet draaide. Ik vind het echt superhandig... Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe het werkt als je geen slimme meter hebt. Maar misschien dat je dan zelf je standen in kunt vullen.
Wij zetten hem ook elk jaar weer wat terug omhoog. Zodat we in plaats van bijbetalen in december wat geld terug krijgen!
Ik zette hem ook ieder jaar weer omhoog maar de greenchoise laat nu al jaren het bedrag maandelijks staan wat ik wil betalen. We krijgen ieder jaar iets terug gelukkig.