Dinsdag, een dag later dan normaal, is mijn laatste onnatuurlijke menstruatie begonnen. De lege pilstrip ligt als aandenken in mijn kledingkast. Vanaf zaterdagavond ben ik officieel unsafe. Min of meer voor het eerst sinds 14 jaar. We moeten nog even voorzichtig doen om allerlei redenen. Vanaf september willen we echt gaan beginnen. Maar ik houd al wel m'n temperatuur bij om te leren hoe dat gaat en ontpillen kan geen kwaad hoor ik overal. En nu bekruipt me het gevoel: jemig wat is dit eng! Zeer binnenkort zal ik dus de allereerste keer van mijn hele leven (ik ben heel braaf) onveilig 'klussen'. Wat ongelooflijk spannend en bijna soort van tegennatuurlijk... Ik denk dat het heel normaal is om het zo spannend te vinden, zeker voor types als ik die niet van jongs af aan al voor 1000% zeker een kindje wilden. Maar toch hoor ik graag hoe dat voor jullie was: het dan echt gaan beginnen met een poging tot verwekken... Ik vind het echt heel raar en gek.
Ik vond de eerste keer onbeschermd ook heeel erg wennen! Omdat je daarvoor er zo mee bezig bent om het veilig te doen en NiET zwanger te worden.. Maar het went vanzelf hoor
Ik vond het ook superspannend ben nu 2 weken gestopt met de pol maar ti's heel vreemd om hem niet in te nemen voor je gaat slapen en voor het eerst onveilig vrijen.... Dat was heel onnatuurlijk en dat is het nog steeds , succes!
Het IS ook spannend Ik werd ook zenuwachtig toen ik met foliumzuur begon en die eerste keer zonder pil/condoom... Ik ben in april gestopt met de pil, daarna even met condoom gedaan en nu zonder! Ik zit nu pas in ronde 2 (al telt deze niet echt mee, omdat mijn vriend in het buitenland zit voor werk), dus ik vind het nog steeds spannend. Veel succes!!
Ik kon niet wachten totdat we gingen stoppen met de pil. Ik wil al zoo lang een kind, maar vanwege studie moesten we onze wens steeds voor ons uit schuiven. Toen de laatste pil een feit was,voelde ik een soort euforie en lekkere spanning. De seks werd er ook wat anders door, spannender want het zou zomaar raak kunnen zijn! Heerlijk gevoel. Veel succes en ik hoop dat het gauw raak is!
Heel herkenbaar. Dit had ik bij de eerste ook. Zelfs zo erg dat ik 3 dagen na het stoppen van de pil weer ben begonnen, haha de schijterd dat ik was! Een half jaar later alsnog gestopt en nu een prachtig ventje. Tis ook wel het onbekende wat eng is. Maar het komt goed schatje
Héél herkenbaar verhaal van Mrs. Blossom, ik heb precies hetzelfde! Ben er zenuwachtig van... Nu we hebben "besloten" dat we erg graag een kindje zouden willen, ben ik erg enthousiast, maar ook zenuwachtig en ongeduldig geworden. Succes voor iedereen die ook gaat proberen om zwanger te raken en voor iedereen die al een tijdje bezig is! Groetjes, Majore
Ook ik vind het allemaal reuzespannend! Mijn vriend en ik gaan nu voor ons eerste kindje samen, hij heeft al wel een zoontje. We zitten nu pas in de eerste ronde. Ik vond het ook erg raar om het voor het eerst in mijn leven onbeschermd te doen, maar wel heel leuk en spannend. Voor iedereen in dezelfde situatie, succes!
Ik vond het ook zo spannend. Het voelde bijna alsof ik iets heel rebels aan het doen was zonder anticonceptie. En op dat moment ook het idee: Okay, no way back Maar het was wel leuke spanning
heel herkenbaar vooral t stuk dat je niet altijd een kindje wilde ik was ook zo iedereen riep ik wil later mama worden en ik dacht mooi ik niet en toen kwamen die gevoelens toch jeetje wat vond ik dat eng want paste niet in mijn toekomst beeld na half jaar wikken en wegen met mezelf manlief verteld en implanon eruit laten halen helaas zijn we haast 2 jaar verder en nog geen kindje maar t word uiteindelijk alleen maar leuke en heel bijzonder omdat als t goed is er iets heel moois uit voortkomt van je samen
Wij vinden het ook heeeeel spannend. Twee weken geleden gestopt met de pil. Heel gek om het ineens 'onveilig' te doen.. We hebben al een dochtertje maar die zwangerschap was een complete verrassing. Nu we hebben besloten te proberen nog een kindje te krijgen is wel even wat anders. Maar ook veel spannender...
Tja ik vond het ook spannend hoor! Helemaal om na een paar weken met een zwangerschapstest in mijn handen te zitten met écht een kans om zwanger te zijn. Was helaas niet zo en na een tijdje 'went' het ook maar toch blijf ik me heel erg bewust van elke keer dat het zomaar de keer kan zijn dat wij ONS kindje verwekken. Eigenlijk heel surrealistisch! En geweldig spannend
Zelf ben ik 28 juni gestopt met de pil. De eerste keer unsafe vond ik ook best wel eng, maar toch ook wel iets speciaals. Deze maand erg veel "klachten" gehad, ws ontpillen. Als het goed is is a.s. maandag mijn NOD. Ben heel benieuwd. Heel veel succes allemaal!
De allereerste keer onbeschermd dacht ik ook steeds dat ik iets deed wat niet mocht ofzo. Had er een heel apart gevoel bij! Het went vanzelf ik denk dat ik als na een bevalling weer aan de pil ga, daar ook ontzettend aan moet wennen hihi.
wat grappig om te lezen, ik herken mijzelf heel erg in jouwn verhaal. Al heb ik dan 10 jaar de pil geslikt. Wij hebben deze week voor het eerst onveilig gevreeën dus ik vond het ook heel spannend maar wel erg leuk met het idee erbij. Mijn eiersprong komt er bijna aan dus we zijn nu om de dag aan het klussen !! je weet maar nooit of hij eerder is ( ik werk met ovulatie testen ) en over een paar weken testen. ZOOOO SPANNENDDD veel succes meid met jullie geklus hopen dat het snel raak is. liefs Linda
Haha, leuk om allemaal te lezen. Hier hetzelfde. De 18e de laatste pil gehad.. vind het ook erg gek allemaal. Maar ik wil zo graag.. roep het al zo lang, maar mn vriend was er nog niet aan toe.. maar nu een jaar later is hij toch overstag gegaan! Yeah! vandaag zelfs stiekem even de prenatal ingelopen, haha erg! En zelf werk ik in de kraamzorg, dus zie zoveel baby's!! Wil mijn eigen baby nu, haha.
Spannend Linda, Dus jij zit ook in je eerste ronde. Echt allemaal nieuw en niet weten wat je allemaal kan verwachten. Heel veel succes ermee.