tips voor vakantie met 2ling van 8 mndn

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door 2lingmam, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    een hele onderneming: we gaan over 2 weken met onze 2ling op vakantie, ze zijn dan 8,5 maanden. we gaan vliegen dusss weinig bagage, gelukkig kunnen we wel onze duowagen meenemen.
    waar ik tegenop zie is de vliegreis: hoe vermaken we onze tweeling 4 uur lang? we vliegen rond 13.00.
    ook als we er zijn, we hebben natuurlijk gen box, wipstoeltje enz.

heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan? we zitten een week in een appartement/hotel.

alvast bedankt!

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Neem een speelkleed mee, iets van een groot, dik laken of zo? Verder heb ik weinig tips, ik vlieg niet zo vaak omdat je dan bijna niks kunt meenemen ;) en ik ben nogal van: ik-ga-op-vakantie-en-neem-mee...!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Waar ga je heen als ik vragen mag?

4. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    canarische eilanden

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk dat dit topic bij vakantie hoort overigens.

Maar wij zijn met Malou en Ruben op vakantie geweest toen ze 9 maanden waren, dus soort van gelijk ;)! Wij moesten ong 3/3.5 uur vliegen, wat prima gegaan is, hebben gewoon lekker bij ons op schoot gezeten, lekker soms een slokje aan de borst genomen, en we hadden een flesje water bij voor ze. Verder hebben ze zich gewoon prima vermaakt met een aantal speelgoedjes, en ze hebben ook gewoon lekker geslapen.

Kwa spullen, neem aan dat jullie daar wel ledikantjes/campingbedjes hebben gereserveerd voor de ukken, dus dan is het box probleem meteen opgelost, snachts/smiddags zijn het bedjes, overdag zijn het boxen. Een wipstoeltje hebben we nooit gehad, dus ook op vakantie niet gemist. Verder hadden ze bij ons in het restaurant gewoon kinderstoelen (niet al te luxe, maar prima om te gebruiken :D) en daar gingen ze in met het eten.

Ook hadden wij de kinderwagen bij, en lagen ze nog heerlijk in de reiswiegjes. Verder lagen ze lekker op een kleed en gingen ze af en toe even mee zwemmen in het zwembad. We zijn niet met ze in de zee geweest.

Luiers hadden wij gewoon voldoende in de tas gepropt, kleertjes ook, maar ook tussendoor een keer een aantal met de hand gewassen (wasmiddel daar gekocht). Water om flesjes te maken (borstvoeding was op dat moment erg terug gelopen) hebben we daar gekocht. Kunstvoeding poeder hadden we meegenomen (gezien we niet wisten hoe de bv zou verlopen gezien de 'dip') en we niet wisten wat ze daar zouden verkopen, en geen zin hadden in andere voeding en/of een zoektocht naar iets bruikbaars. Een stukje fruit tegen de middag was prima te krijgen gewoon in het restaurant van het hotel, en savonds aten ze gewoon een stukje groenten van ons, maar verder ook wel eens een dagje over geslagen hoor, zo belangrijk is het nou ook weer niet ;).

Verder, geen idee eigenlijk. Owja, in de bus vanaf het vliegveld naar het hotel moesten ze ook bij ons op schoot, vond dat toch wel heel 'eng' eigenlijk...maar oke, is niet anders. Er was ook iemand met een maxi cosi, en die moest die dus op schoot houden, hutje mutje in de bus, kortom, nog geen echt veilig iets. Maar vond dat wel jammer, maar ja je kan gewoon niet alles meenemen.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar alvast fijne vakantie in ieder geval!

Liefs, Hanneke!

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Je hebt bij Prenatal een opblaasbare airtowel van Nijntje, die hadden wij mee voor Tristan toen hij nog baby was, is ideaal voor op het strand of bij zwembad, ze kunnen niet wegrollen maar liggen toch lekker veilig ergens in te spelen (wel even zacht kleed erin leggen anders ligt het zo hard), beetje vervanging van de box.

Hier even een linkje als voorbeeld:
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen

7. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de antwoorden, hanneke, ik heb er zeker wat aan. geruststelling dat t bij jullie zo goed is gegaan. kinderwagen nemen we idd mee.
    en de tip van opblaasbaar speelkleed: heel handig ook.

bedankt!

Deel Deze Pagina