Zwanger willen worden tijdens BV

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ilss, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilss

ilss Actief lid

2 mei 2010
    303
    162
    43
    Op dit moment ben ik in opleiding
    Zuid-Holland
    Dag dames,

Sinds feb'14 ben ik moeder van een zoon.
    Inmiddels geef ik 14 maanden borstvoeding en wil ik dit graag blijven doen.
    Nu is de wens voor een 2e kindje erg groot en willen we het liefst zo snel mogelijk ook serieus voor een 2e kindje gaan.
    Maar helaas heb ik nog niet gemenstrueerd!

Zijn er meer dames die in het zelfde schuitje zitten? Die net als ik graag zwanger zouden willen worden maar een uitblijvende eisprong/menstruatie hebben vanwege het geven van borstvoeding?

2. Carina01

Carina01 Lid

9 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ilss,
    Ik zit nu niet in dezelfde situatie als jou, maar heb dat wel gezeten! Ik probeerde ook zwanger te worden terwijl ik nog volledige bv gaf aan mijn zoontje. Het lukte niet omdat m'n menstruatie niet op gang kwam en dus ook geen eisprong had. Pas toen echt ging minderen werd ik ongesteld. Ik ben toen in het ziekenhuis geweest en de gynaecoloog vertelde me dat een eitje zich niet kon innestelen bij mij omdat m'n baarmoederslijmvlies te dun was. Dit is een gevolg van bv geven. Ik had dus wel een menstruatie en een eisprong op een gegeven moment, maar het kon nog steeds niet zwanger worden. Toen ik 2 voedingen per dag ben gaan geven lukte het pas! De wens voor een tweede was zo groot dat ik om die reden ben gaan minderen. Soms voel ik me daar schuldig over. Het enige advies wat ik je wil geven is dat je moet doen wat voor jou goed voelt! Wat vind je op dit moment belangrijker..

Heel veel succes!!

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook in hetzelfde schuitje gezeten, de eerste 6 maanden geen menstruatie. Ik gaf niet voltijds bv, ongeveer de helft bv en kv omdat ik niet kon kolven op het werk. Uiteindelijk ben ik gestopt met de bv toen ik net zwanger was, mijn productie liep enorm terug en de kleine man beet elke keer uit frustratie.

Veel succes in ieder geval!

4. ilss

ilss Actief lid

2 mei 2010
    303
    162
    43
    Op dit moment ben ik in opleiding
    Zuid-Holland
    Fijn om wat ervaring te lezen! Bedankt voor jullie reactie saartje en Carina!
    Ik 'moet' dus toch gaan minderen met voeden als ik het zo lees.

Heeft iemand ook ervaring met het gebruik van teunisbloemolie om de menstruatie dus te laten starten?

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Toen ik minder regelmatig gaf maar gewoon meer op vraag werd ik na 9 mnd ongi maar mijn cyclus is nog niet echt regelmatig zoals je ziet
    Fijn he bv geef het nu 17 mnd!

Deel Deze Pagina