zwanger worden lukt niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sabrina1980, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina1980

sabrina1980 Actief lid

17 aug 2009
    143
    0
    0
    keukenassistent
    #1 sabrina1980, 17 aug 2009
    Laatst bewerkt: 17 aug 2009
    wij willen heel graag een 3de kind erbij.
    Maar na 4 maanden is dat nog steeds niet gelukt.
    Terwijl ik ben mijn 2 andere zoontjes binnen 2 maanden zwanger was geworden.
    En ik zit me nu af te vragen wat doen we fout of is er iets fout bij ons.
    Het klinkt mischien wel raar zo.

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi Sabrina,

Ik begrijp wel dat je het liefst zo snel mogelijk zwanger zou willen zijn omdat jullie graag een derde kindje willen. Het is ook fijn dat het bij de eerste twee zo snel is gegaan! Maar dat het nu iets langer duurt, wil niet zeggen dat jullie iets fout doen. Ik zou gewoon verder te gaan zoals jullie nu doen. De kans op zwangerschap binnen een jaar voor een gezond stel is volgens mij rond de 70%. Het feit dat je nog niet zwanger bent na vier maanden is dus helemaal niet zo gek.
    Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

3. sabrina1980

sabrina1980 Actief lid

17 aug 2009
    143
    0
    0
    keukenassistent
    Dank je wel voor z'n lief antwoord.
    Ik hoop dat ik binnen kort positief antwoord kan geven.

4. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey Sabrina1980,

Wij zijn aan het klussen voor ons eerste wondertje en ook ik dacht en hoopte dat het snel raak zou zijn. Jammer genoeg zitten we al in de 7e ronde en ik begin me ook langzaam af te vragen of we wel alles goed doen. Ik kan me dus goed voorstellen hoe je je voelt! Ik kan je dus niet echt tips ofzo geven maar wou je even zeggen dat ik hoop dat jullie wens snel weer uitkomt, en geniet van je 2 kindjes!

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    maak je geen zorgen meid,
    Ik was de eerste 2 keren meteen zwanger wv eentje een missed abortion en toen we voor een tweede gingen heef thet 5 maanden geduurt. het kan zo lopern maar maak je niet druk hoor, je hebt immers al kindjes dus zwanger worden zal geen probleem zijn
    succes

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik kan me voorstellen dat het zo voor je voelt als je al 2 keer in één keer zwanger bent geraakt. Maar kom op meid... 4 maanden!! Is niet rot bedoeld, maar 4 maanden... das nog zo kort. Je hebt gewoon 2x heel veel geluk gehad. Alles moet kloppen, echt alles! En als het niet meteen lukt, wil dat niet zeggen dat er iets mis is.
    Succes.

7. sabrina1980

sabrina1980 Actief lid

17 aug 2009
    143
    0
    0
    keukenassistent
    Wat lief dat jullie die reacties doen.

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Als jij je al druk maakt hoe druk moet ik me dan wel niet maken ;) bijna 1 jaar bezig voor ons 1e kindje. Ik heb het idee dat veel dames een verkeerd beeld hebben van zwanger worden. Het is niet iets wat je wel even doet. Veel dames doen er maanden soms wel jaren over om zwanger te worden. Het is en blijft een wondertje. Er moeten zoveel factoren op het zelfde moment goed zijn wil het lukken.

9. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Als jullie je zo druk maken, moet ik mezelf wel helemaal gek maken.
    We zijn intussen al 28 rondes verder(voor de eerste) en nog niet zwanger. Allerlei onderzoeken gehad, helaas werd er bij mij endometriose vast gesteld, maar dat moest een eventuele zwangerschap niet in de weg staan. Ook het zaad van mij man is niet super, maar het zou medisch gezien gewoon moeten kunnen. Tenminste dat vertellen ze ons nu al een poosje.
    Wachten kan erg lang duren... vooral als je iets heel graag wilt. Het maakt dan niet uit of je 28 maanden, 1 maand of 4 maanden moet wachten.
    Houd moed!!! Dat doen wij ook nog steeds!!

10. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Jeetje, sorry maar ik vind het heel moeilijk om hier normaal op te reageren. Misschien moet je het forum eens flink doorlezen, dan begrijp je misschien dat ik dit echt zeikerig vindt! 4 maanden is nog helemaal niks!! Er zijn hier meiden die al jaaaaaaren bezig zijn (om überhaupt 1 kindje te krijgen) en dan jij klaagt al bij 4 maandjes?!

Sorry, maar daar kan ik met m'n pet niet bij!

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Helaas zegt het niks, je vorige zwangerschappen, ik werd bij de meiden binnen 1 a 2 maanden steeds zwanger, mijn zoontje kondigde zich pas na 2 jaar proberen aan en nu weer zomaar ff tussendoor "per ongeluk" .

12. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Loutjelou, ik moet zeggen dat ik jouw antwoord hier niet erg netjes vind..Het is precies zoals Meggytje het verwoord! Als je iets graag wilt en erop moet wachten, duurt het altijd lang! Als het niet 'meteen' lukt, ga je inderdaad aan jezelf twijfelen..dat gevoel ken ik maar al te goed..Ik begrijp dat het frustrerend en misschien zelf wel kwetsend is voor dames die al veeeeel langer bezig zijn, maar je moet dat gevoel niet onderkennen..Het aantal maanden dat je al aan het proberen bent, wilt niets zeggen over je frustratie levels en twijfels..

Het enige wat je kunt doen is moed houden..Dat vind ik ook zo knap van die dames waarbij het allemaal (te) lang duurt..Soms zit je gewoon in een dipje en moet je het effe van je afschrijven..Ook al zijn het pas 4 maanden..Jij laat het overkomen alsof je dan nog niet gefrustreerd mag zijn en niet mag twijfelen aan..en dat vind ik niet helemaal terecht..

Wij zijn nu 8 maanden bezig..En voor mij is 't ook iedere maand een teleurstelling..en iedere maand op dag 1 van m'n cyclus ben ik gefrustreerd en twijfel ik..

Als je eenmaal een kinderwens hebt, lijkt me dat de normaalste zaak van de wereld!

Beautykidss vindt dit leuk.
  13. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Mee eens Loutjelou. Ik begrijp dit ook totaal niet. Sabrina, misschien moet je eerst het onderwerp van maartje eens lezen, dan kun je misschien begrijpen dat een zwangerschap niet bij iedereen zomaar aan komt waaien. Hoe kun je nou na twee vlotte zwangerschappen en twee gezonde kindjes gaan klagen dat een derde zwangerschap na 4 maanden proberen uitblijft en meteen tot problemen leidt? Ik denk dat het plaatsen van jouw topic bij heel veel meiden op dit forum in het verkeerde keelgat zal schieten. Bij mij in ieder geval wel. Velen van ons weten überhaupt niet eens of ze ooit wel zwanger kunnen worden!!!! 4 maanden proberen.... dat gaat werkelijk helemaal nergens over....sorry....

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, omdat het zo anders is dan de eerste keren. Maar in principe is elke maand de kans dat je zwanger wordt ongeveer 20%! Helemaal niet zoveel dus. Als je over en halfjaar nog niet zwanger bent kun je eens aan de bel trekken. Maar ik denk dat de kans niet erg groot is dat er iets mis is met jullie, aangezien jullie al 2 kinderen hebben. :) Succes! Hoop dat het snel raak is voor jullie :)

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik kan goed begrijpen dat je denkt dat er iets mis is omdat je bij de andere 2 binnen 2 maand zwanger was. Maar 4 maanden is toch ook nog kort om daar een zinnig woord over te zeggen. Voor zwanger worden staat ongeveer een jaar. Dus het kan nou eenmaal langer duren dan de andere keer..

Wij zijn oktober 4 jaar bezig voor een eerste wondertje!!
    Elke maand weer een terleurstelling en elke maand gaan we net zo hard door.. Wie niet waagt wie niet wint..

Meid succes!

16. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel een beetje snel vind om na 4 maanden te denken dat er iets mis is.
    Natuurlijk snap ik dat het elke keer weer een teleurstelling is, dat is logisch.
    Maar je hebt al 2 kindjes, waarom zou je dan nu zo snel denken dat er iets mis is?

Het valt me zoiezo wel op dat er veel meiden zijn die snel denken dat er wat mis is.
    Ik was in mijn vorige zwangerschap na 9 maanden zwanger. Natuurlijk vond ik dat ook lang duren maar heb nooit echt gedacht dat er wel eens behoorlijk wat mis kon zijn.
    Het duurt gemiddeld 1 jaar voordat je zwanger raakt.

Maar het kan me ook zo voorstellen dat als je bij de eerste 2 met 2 maanden zwanger bent dat je dan denkt dat je bij een derde ook met 2 maanden zwanger bent.
    Maar dit is dus niet het geval dus ik zal me echt niet zo'n zorgen gaan maken hoor.

Groetjes Jelisa

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Pas als je langer dan een jaar bezig bent, zou er eventueel iets aan de hand kunnen zijn. Ik denk dat je heel erg veel geluk hebt gehad dat je bij beide kinderen binnen 2 maanden zwanger was. Dat is eerder uitzondering dan regel.;)

Om na vier maanden te zeggen dat zwanger worden niet lukt, is eigenlijk een beetje absurd. Sommigen zijn jaren bezig en blijven na alle moeite alsnog kinderloos. Er zit verschil tussen niet lukken en een beetje geduld opbrengen. Kinderen neem je niet, met heel veel geluk krijg je ze. Soms moet je er wat langer op wachten. Succes!

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Sorry, maar ik vind dat sommige dames hier erg kattig reageren.
    Dat kan best op een andere manier. Als je, je er aan stoort lees het dan gewoon niet of reageer niet!
    Vier maand is idd nog erg kort, maar vanaf 't moment dat je samen besluit de anticonceptie de deur uit doet, dan is elke maand lang.
    Of er nou wel of niet al kinderen in het spel zijn.

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #19 Sinja, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
    Vind niet dat mensen hier kattig reageren. Ben t volkomen met ze eens.

Succes met zwanger worden!

20. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hoezo niet reageren? Daar is dit toch een forum voor, om je mening te geven?! Dus als je het ergens niet mee eens bent moet je je mond maar houden?!

Het is echt niet zo dat ik het de TO misgun om nogmaals zwanger te worden, integendeel zelfs! Ik hoop voor haar (en ieder ander) dat het heel gauw weer raak mag zijn. Maar ik denk wel dat het voor heel veel meiden die inderdaad al (écht) heel lang bezig zijn een beetje tegen het zere been is als je hier met vier maanden afvraagt of er wat mis is terwijl je al twee kinderen hebt lopen... Als je je een beetje inleest op dit forum (of waar dan ook op internet) weet je dat 4 maanden voor heeeeeeel veel vrouwen peanuts is.

Deel Deze Pagina