Voor de mensen met een mazda 5

Discussie in 'De lounge' gestart door Hippo89, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben een mazda 5 op het oog

Nu lees ik alleen dat op de tweede rij maar 2 volwaardige stoelen zijn en de tussen zitting als nood is voor bijv een km of 10

Nu zitten wij alleen met de wandel wagen en zo, dus als we de derde rij opklappen kunnen dat niet meer kwijt

Nu hoor ik her en der ach joh kun Je rustig gebruiken Maarja is dat wel zo veilig ? En kunnen er wel drie stoeltjes naast elkaar ( zitverhoger maxi cosi en Zitverhoger met rugleuning)

De auto zal vooral kleine stukjes rijden ( Max 5-10
    Km per dag ) en Af en toe ( 1 keer per maand ) 40/45 km

1 keer per jaar zal de auto gebruikt worden voor vakantie 1000 km en willen we De kofferbak vol pakken zodat we geen dak koffer of aanhangwagen hoeven te gebruiken.

Hoe hebben jullie het gedaan bij drie kinderen in de mazda 5 ?

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb geen 3 kinderen en helaas ook geen auto meer maar als er een gordel is dan kan de tussenzitting gewoon veilig gebruikt worden.Ik denk dat ze meer het zitcomfort bedoelen van de tussenzitting....voor een volwassene is het niet echt comfortabel maar kleine kinderen hebben een eigen stoeltje.
    De meeste autos hebben een tussenzitting hoor!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je zou het misschien eens bij de Mazda garage kunnen navragen?

Gaat toch om de veiligheid van je kinderen en dan kun je beter geen risico nemen.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

We hebben morgen een afspraak om te kijken bij een ander bedrijf waar we een leuke gezien hebben, de officiële dealer hier in de buurt zei juist dat het wel kon maar als ik me dan inlees zie ik staan dat gebruikt word voor kleine stukjes en het ook voor kleine stukjes bedoelt is dus ik ben benieuwd naar hoe anderen het doen in de mazda 5.

Juist omdat het om mijn kindjes gaat wil ik even revieuws van anderen haha

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Even een plaatje van internet maar zo zit qua "middenin "

Als het goed is zitten er twee gordel instekers aan de onderkant van het plaatje ( achter de passagiers stoel zeg maar )

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    Geen verstand van. Maar ben bang dat je geen zitje in het midden kwijt kan

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben er ook naar gekeken, maar ik vond de tweede zitrij niet ideaal voor drie kinderen.

Overigens hebben wij het niet gedaan omdat hij heel onzuinig is. Energie label D. Voor ons zou dat een behoorlijk bedrag aan benzine kosten.
    Wij zijn uiteindelijk voor een peugeot 308 sw gegaan die veel zuiniger is.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Mijn ouders hebben hem een aantal jaar geleden gehad en ik weet niet meer of mijn kids daar ooit met zitje in gezeten hebben ( qua meer kids bedoel ik dan haha oma reed niet zonder zitje maar ik bedoel meer of het ooit is voor gekomen dat ze meer kids mee had waardoor er ook een zitje in het midden moest, en zij zelf weet dit ook 123 niet meer )

De mazda is eigenlijk voor ons vertrouwd, wij hebben altijd mazda gehad, daarom dat mazda ook onze voorkeur heeft, hij rijdt 1 op 12 maar die van mijn ouders redde in de praktijk 1/14

Ik vind het vooral ideaal dat de extra stoelen ingeklapt kunnen worden, dat ik bijv kan zeggen op voetbal of zwemles als een vader of moeder onverwachts weg moet van joh ga jij maar vast ik breng jantje Pietje of klaasje wel thuis ik klap zo even een stoeltje uit ... Kan dat bij de Peugeot ook ?

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Even gekeken en dat is inderdaad een mooie auto,

Maar hoe de stoeltjes zijn ingeklapt lijkt zo op het eerste oog niet gunstig, wij hebben wel echt de koffer bak ruimte volledig nodig en bij de mazda zit het echt in de bodem zeg maar,

We nemen morgen alles mee qua zitjes dus we gaan maar gewoon passen, we hadden de afspraak voor het weekend al gemaakt maar vanmiddag pas achter gekomen na veel zoeken over de zitting, dus we gaan er maar gewoon heen denk ik, en even bij de garage vragen of het kan of niet ( dus niet de mazda dealer die zei dat het kon) en als het niet past houd het zobiezo al op....

Deel Deze Pagina