Schimmel in de douche..

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Bah!
    De witte geverfde muren in de douche, zitten onder de kleine schimmelplekjes.
    Zo ontzettend goor!
    Wij hebben de douche in Januari wit geschilderd met gewone latex!
    Wij waren gewaarschuwd, omdat dit natuurlijk om problemen vragen is, maar ik dacht: Achh dat gaat wel goed.
    Nou niet dus!

Nu willen we de douche opnieuw schilderen met de speciale douche latex. Waterbestendig etc.
    Maar, moeten wij eerst alle schimmelplekken weg halen?
    Of kunnen we hier overheen schilderen?
    Sommige plekjes krijg je weg met een doekje, maar anderen echt niet!

Alvast bedankt!

Groetjes,

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb het ook weleens (vooral nu in deze tijd) en spuit mijn douche in met HG schimmel en weerplekkenreiniger.. alles is dan weg ;)

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Idd dat HG spul is echt heel goed. Zou het wel eerst weghalen, is niet goed als je de schimmel laat zitten en eroverheen schildert. ;)

4. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ja wel eerst de schimmel weghalen anders blijft het terug komen.

Wat ik zou doen; of een schimmelvreter uit de winkel halen (gamma of karwei ofzo) of zelf met bleekmiddel aan de slag. Ik heb zo'n 9 maanden geleden ook last gehad van flinke schimmelaanslag in de badkamer. Op advies van iemand anders heb ik toen een sopje gemaakt van bleekmiddel en water 1/4 bleek en 3/4 water), ik gebruikte de dikke bleekvariant. En toen in een grote plantenspuit gedaan en op het plafond/muren gespoten. Ik had meteen de hele badkamer gedaan, moest zeker weten dat alles weg was : ) Sindsdien geen last meer van gehad.

Wel zorgen dat je een kapje voor je mond en neus draagt en ik had een wit shirt en witte broek aan gedaan voor het geval ik wat druppels op zou vangen.

Edit: vergeten te zeggen dat je het na het inspuiten ook weer schoon moet maken met water of een natte doek.

Succes ermee, tis een hele klus maar zeker de moeite waard.

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Water met heeeeeeel veeeeel bleekmiddel erop spuiten, paar keer herhalen en weg is het. En dan erover heen verven.

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    HG werkt super. Kun je kopen bij Gamma en vast nog wel meer bouwmarkten

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    albastine heeft er speciaal spul voor... schimmelweg en verf in 1

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dat spul van HG is fantastisch inderdaad!
    En verder is een goede afzuiging ook geen overbodige luxe, dit om nieuwe schimmel te voorkomen.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    water en bleek in sprayflacon
    en weg is het.
    wij hadden het paar weekjes terug aan gepakt en daarna weer gewit bij ons het plavond
    nu hebben we een hele nieuwe afzuiginstalatie gekocht voor de douche en vaker ramen open na het douchen

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als je eroverheen verft komt het gewoon weer terug. Toen wij hier kwamen wonen was er geen schimmel te zien, na een paar keer douchen kwam er een grote vlek op het plafond, was dus ook gewoon overheen geverft.

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb mijn schimmelplekken vorig jaar weg gepoetst met dat HG spul en mijn muren werden daar weer helemaal mooi van. Ik heb het niet over hoeven schilderen. Dus ik zou het eerst proberen met HG om te kijken hoe het uitpakt. En tot nu toe ook geen schimmel weer!

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land

Ik ook! Het stinkt echt enorm naar chloor, wordt ook aangeraden dat te gebruiken met huishoudhandschoenen! ;)

13. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Om schimmel te voorkomen, hou ALTIJD ramen en deuren open zodat het altijd goed ventileert!

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Heet dat HG dan? en is dat te koop in supermarkten? dan haal ik dat straks ook ff, heb ook een zwart plek(je) ontdekt in de badkamer! grr

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Zo, ik heb het net ook even gedaan, met hg schimmel spul. Ik had het zaterdag bij marskramer gekocht :) Samen met hg ontkalker voor padkoffieapparaten.

Ik moet wel zo ongeveer aan de beademing, wat een stinkspul zeg! Maar het werkt wel heeeel goed.

16. brigges

brigges Niet meer actief

HG is perfect, weet ik uit ervaring maar ook best duur...

Een goedkopere variant haal je bij de action voor 3,50 euro... zelfde effect !

17. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    hier hebben we er ook ontzettend last van...hebben een inpandige douche (dus zonder ramen) en het feit dat je dus niet kan luchten is kaassie voor de schimmel, op het plafond, maar ook die zwarte plekjes op de voeg in de douchecabine..bah!

HG is super!!!.......trekt alles weg...*is zo sterk dat mijn rookmelders er spontaan van afgaan hahahha*.......maar de schimmel is echt hardnekkig hoor..hebben het na een paar maanden zo weer terug.
    *en dan tebedenken dat er geverfd is met speciale latex voor bekamers ;)*

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Die bleekgeur zit nu nog in mn neus, iemand een tip?

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier geen ramen in de douche en heb altijd de deur open maar het wil gewoon niet zo goed ventileren in deze tijd.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoeka halen bij een stucadoorswinkel. even kijken of er een bij je in de buurt zit. verdunne met water, met een spuitfles erop spuiten en klaar. muren zie je weer stralend wit worden zonder schrobben of iets dergelijks :). werkt perfect

wordt door stucadoors gebruikt om muren die vol nicotine zitten schoon te spuiten en te bleken voor dat ze aan de slag gaan.

het is een fles van 1 liter en je kunt er 5 liter van maken. kost rond de 5 euro

Deel Deze Pagina