spuugvlekken uit witte was

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Wie heeft voor mij de gouden tip om spuugvlekken uit de witte was te krijgen. Onze dochter is nogal een spuger, en ik heb heel veel witte hydrofielen en spuugdoeken, rompers en kleertjes waar ik inmiddels toch wel wat gelige vlekken in blijf houden. Ik gebruik trouwens altijd dash, en was op 40 graden soms de witte was op 60.

Hoe krijg ik die vlekken er nou weer uit? En hoe krijg ik het er voortaan gewoon bij de was uit? :) Iemand een geweldige tip voor me?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wasmiddel voor witte was, op 60 graden, in de zon drogen.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

In een flinke scheut Ariel vlekverwijder met warm water een nachtje laten weken. Als het er dan nog niet uit is wassen met wasmiddel voor witte was en weer een flinke scheut ariel vlekverwijder aan de wasmiddel toevoegen.

4. danip

danip Niet meer actief

Dat doe ik dus meestal al, of in ieder geval met de spuugdoeken en hydrofielen. Als er bij de witte was kleertjes zitten dan doe ik het wel op 40 graden, maar dan wel met speciale witte was wasmiddel en ik hang het buiten te drogen.

Ariel kan ik wel proberen, misschien krijg ik het weer wit :)

5. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Witte spuugdoekjes en witte hydrofiele luiers week ik dus gewoon in de bleek met water. Een paar uur. Het is niet goed het al te vaak te doen want dat komt de stof niet echt ten goede en na het bleken was ik het wel een keer of twee om de bleek er goed uit te wassen. Stralend wit weer! Met kleertjes zou ik dit niet doen.....

6. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Groene zeep gebruiken, was tip van de kraamverzorgster en werkt perfect.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Inderdaad groene zeep Driehoek uit een potje en dan buiten in de zon drogen!

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Venisch

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Vanish moet je wel tegen kunnen. Het werkt super maar is erg chemisch. Ik krijg er heel veel uitslag van en zou het dus zelf nooit gebruiken in de was voor mn dochtertje. Maar ze heeft wel mijn gevoelige huid geërfd ;)

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hier ook een spugertje :) ik krijg mijn vlekken eruit met shout.

11. Jade12

Jade12 Niet meer actief

inspuiten met Dasty (gele fles van de wibra) en dan in de wasmachine!

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als je het in een emmer laat weken en daarna gewoon wast is er toch niets aan de hand?

Deel Deze Pagina