We kunnen het verlies van onze dochter niet zelf verwerken en het heeft ons lichamelijk erg beinvloed.
Ipv psycholoog ga ik naar maatschappelijk werkster, heb echt heel veel aan haar. Werkt soms verhelderend en soms juist confronterend. Nu dat ff op pauze omdat andere dingen weer even voor gaan.. Maar ga het straks zeker weer oppakken. Heerlijk om bij iemand er alles uit te gooien zonder vooroordelen
Ik moet nog steeds bellen voor een afspraak, maar dat stel ik steeds uit. Maandag toch echt maar eens de stap nemen om een afspraak te maken. Alleen is het dan geen psycholoog maar iemand steunt bij verlies en rouw.
Oke, gewoon bellen hoor! Dat heb ik ook gedaan, misschien ff rot om die stap te zetten. Maar zo te lezen van velen heb je er wel baat bij.
Loop al van af mijn 21 zo iets bij het ggz. Eerst bij een psycholoog, Deze heeft mij eigenlijk alleen maar aan gehoord de eerste jaren en eigenlijk geen klap uit gevoerd als ik het zo mag zeggen. kwam pas in mijn kraamweek er achter wat ik mankeerde. Daarna heb ik twee vaste psygiaties ( krijg het niet voor elkaar om het te spellen en spellingscontrole geeft geen optie haha )verpleegkundige gehad . De laatste die ik nu hebt heeft pas zich echt in mij verdiept en met haar ben ik meer dingen gaan uitzoeken. Wat ik heb is divers borderline ( kenmerken) ja ja de echte borderline is er bij mij af. Depressie terug kerend. Hechtingsproblemen van uit mijn jeugd. En een overschatting.s probleem van uit mijn iq. Wel kanttekening, woord dit maal nog een keer onderzocht op wat er klopt en niet. Maar zo goed als zeker is de borderline weg wel dan de borderline trekken. Waar ik mij zeker in kan vinden.
Ik zit te twijfelen om weer te gaan. Ben geweest ivm een angststoornis maar daar heb ik niet veel aan gehad behalve dat het lekker was om eens lekker te huilen. Nu ik weer zwanger ben merk ik dat ik erg veel last van hormonen heb en erg somber kan zijn. Ik denk dat dit hormonaal is maar blijf er een beetje in hangen voor mn gevoel. Heel vervelend! Het kan al erg helpen om gewoon je hart te kunnen luchten
Ik heb laatst een sessie gehad van 6 afspraken met maatschappelijk werk vanuit mijn werk dus... Hiervoor al paar jaar geleden ook iets van 6 sessies gehad met een psycholoog. Ik merk dat ik er zelf voornamelijk wat aan heb dat ik even mijn hart kan luchten en vanuit een andere kijk zelf naar mijn "problemen" kan kijken. Mis op dit moment eigenlijk wel even dat luisterende oor dus zit er ook aan te denken of ik iets of iemand kan vinden die dat voor mij zou kunnen gaan betekenen.
Heb 2 jaar psychotherapie gehad. Ik ben in iets meer dan 10 jaar tijd 2x heel ernstig ziek geweest, ben heel blij dat ik nog leef. Daarbij werkgerelateerde PTSS. Omdat ik zelf hulpverlener ben en therapeuten prima vind om mee samen te werken maar niet om te bezoeken, heb ik besloten mezelf geen kans te geven vroegtijdig te stoppen. Had besloten dat ik trouw zou blijven gaan totdat zij me zou vragen wat ik daar nog deed. Is heel goed bevallen. Een enorme drempel maar t heeft me echt goed gedaan TO succes!
Ik zit momenteel al bijna 2,5 jaar bij een psycholoog ivm PTSS. Soms gaat het periodes goed en soms heb ik ook mijn slechtere tijden. Maar ben blij dat ik wel die stap heb genomen om er heen te gaan. Hoe moeilijk dat ook was. Heel veel sterkte. En qua vragen enz... ze luisteren eerst vooral naar jou verhaal en aan de hand daarvan gaan ze kijken wat de beste oplossing is voor jou. Dus het kan van alles zijn.
Ik heb heel lang bij een psycholoog gelopen.. Toen ik de eerste keer binnen liep had ze zo'n minnie mouse trui aan... Ik dacht echt, waar ben ik nu weer beland. Maar wat een top vrouw! Geen wekenlang geneuzel over het verleden, duidelijke tips waar ik wat aan had, een luisterend oor, spiegel, klaagmuur... Alleen gek op Disney Ik had een klassieke depressie, en aan aanhankelijke persoonlijkheidsstoornis. Mijn ouders hebben een kindje verloren en dat heeft er behoorlijk ingehakt in ons gezin. Ik ben nu verhuisd, maar ik weet zeker dat als ik maandag zou bellen ik dezelfde week nog kan komen. We hebben telefonisch nog contact gehad na de bevalling van de tweede omdat ik bang was voor een postnatale depressie.. Maar super goed van je en ik hoop dat je er snel al wat baat van hebt!