Ik ben dus begonnen aan mijn 1ste keer IVF. Eerst mijn gesprek met de hoofd arts en die vroeg ons wat we wilden. IVf of IUI. Aangezien kansen groter zijn met IVF hebben we besloten daarvoor te gaan ( aangezien mijn leeftijd). Ik woon sinds 2 jaar in Australie omdat mijn partner hier woont en daarom heb je dus de keuze om te kiezen voor IVF/ IUI. Ik ben mijn cyclus gestart met 10 units Lucrin en op de 8ste dag bijgespoten met Gonal-F 150. op de 15de dag een echo en toen bleek dat ik nog lang niet zover was. Ik zat volgens de verpleegkundige in het "langzame" groepje. ( Op de dag dat ik starte zijn er 15 meiden gestart vandaar dat ze dat zei) Maar volgens haar was dat helemaal niet erg. Het ahd gewoon wat meer tijd nodig. Toen nog een echo 3 dagen laten. Mijn follikels groeiden wel maar slomer. 3 dagen later weer een echo. Hetzelfde verhaal. 3 dagen later weer en toen waren er 2 22mm en 24 mm en waren er 9 die haast 15mm waren. Dus we gingen de goeie richting op woohoo. 2 dagen ( dat was afgelopen vrijdag) later weer een echo en toen kregen we te horen ei collectie maandag (gisteren). Alles was goed en er waren rond de 10 follikels. Wij helemaal blij!!! Waarop ik vroeg hoe het met mijn endometrium zat? De verpleegkundige keek en haalde alle echo's te voorschijn en vanaf de eerste meting is die van 9mm naar afgelopen vrijdag 6mm gegaan. Ze hebben voor de zekerheid nog een echo gedaan en het bleef steken op 6mm. Ze konden niet met zekerheid zeggen of de voorgaande keren hetzelfde gemeten is dan afgelopen vrijdag dus ja dat was een domper op het geheel want wat nu. De hoofdarts zei we gaan eerst ei collectie doen en dan praten we verder wat voorals nog zijn er meerdere opties. Het ligt eraan hoeveel eitjes we daadwerkelijk hebben. Gisteren kreeg ik na de eicollectie te horen 15 eitjes!! En vandaag belde de scientist dat er 13 bevrucht warenen dat hij een gesprek had gehad met de arts wat betreft mijn endometrium en ze 10 vandaag gingen invriezen en 3 gaan bekijken en 1 daarvan zaterdag terugplaatsen. Morgen moet ik beginnen met 2 x daags Crinone gel in te brengen. Ik heb gevraagd of ik dat wel kans had omdat mijn endometrium wat dunner is dan wat zij als eis hebben( dat is namelijk 8mm) en hij zei dat de arts het zeker wil proberen. Dus dan gaan we ervoor! Maar ik vraag me af zijn er meiden met een dunner endometrium zwanger geraakt en gebleven?