Hoi, M'n man,m'n moeder en ik hebben afgesproken dat we 1 april gaan stoppen met roken. (geen grapje ) Zijn er hier nog meer meiden die gaan stoppen of onlangs zijn gestopt ? Liefs Tries
Ik wil zooo graag stoppen met roken.. Maar het wil niet echt lukken ( help ), in ieder geval, succes met stoppen, dat je samen stopt is een stuk makkelijker, denk ik, maar blijft moeilijk volgens mij, voor mij wel... Groetjes,
Ik ben op 1 september 2007 'gestopt'. Gestopt zet ik tussen haakjes omdat ik af en toe, zo'n 1 keer per 2 weken, nog wel eens een sigaretje 'snoep'. Op een feestje, na een lekker etentje, of als ik even stoom moet afblazen. En dat sigaretje rook ik vaak maar voor de helft op, omdat het me dan gewoon niet meer smaakt. Verder rook ik helemaal niet meer, en ik mis het ook niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik voor 1 september ook al niet zo'n stevige roker was. Toen rookte ik er hooguit 2 a 3 op een dag. Als je echt veel rookt, is het niet aan te raden om er af en toe nog eentje te roken. Gewoon cold turkey afkicken...het is moeilijk, maar je kan het!
Ik rook 1,hooguit 2 sigaretten per dag (in de avond zelfs pas ) ik zou dus makkelijk kunnen stoppen,en wil dat ook,maar ben bang dat ik dat niet vol ga houden. Een vriend van ons die heeft sinds kort zo'n supersmoker,denk dat ik die maar eens leen,hahaha
Let wel op met die supersmoker he. Je krijgt alnog nicotine binnen. Ben zelf in oktober verleden jaar gestopt. Gewoon in een keer. Mochten jullie last krijgen van bijwerkingen en afkickverschijnselen, niet weer beginnen, maar denk eens aan acupunctuur. Stond er zelf sceptisch tegenover, maar heb helemaal geen verschijnselen gehad (trilhandjes, verstopping ed). Met de behoefte aan een peuk kan acupunctuur niet helpen, maar ''t brengt wel veel rust. Heel veel succes!
Ik wil ook wel graag stoppen met roken... Sinds mijn zwangerschap rook ik al een stuk minder. Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik van 20/25 sigaretten naar 3/6 sigaretten gegaan. Nu rook ik wel weer iets meer zo'n 10 per dag.( we roken wel buiten) Ik lees dus ff mee voor goeie tips...
Zelf denk ik dat iedereen kan stoppen. als je maar echt wilt .... De grootste reden dat wij gaan stoppen is omdat we zwanger willen worden ! En dan is niet roken gewoon beter. En ook tijdens de zwangerschap natuurlijk ! Ik hoop dat het ons lukt... Liefs Tries.
heel veel succes iedereen het is echt de moeite waard, je zult super trots zijn als je eenmaal echt gestopt bent! ik ben ruim 3 jaar geleden gestopt en ben iedere keer nog trots op mezelf! dus zet em op!
Ik heb ook stivoro ingeschakeld en dan kan je kiezen voor een personal coach. Die belt je dan 1 keer per week 6 weken lang of zo. Of wanneer jij hulp nodig hebt, kan je hun altijd bellen. Ik ben ook gestopt sinds 2 weken en het is wel heel zwaar maar ik rookte gelukkig net weer (4 maanden). Meid heel veel succes en vraag anders hulp van je eigen ha als je het echt zo moeilijk vindt.
ik ben nu 7 maanden gestopt en ik kan het iedereen aanraden. ik was echt superverslaafd en ik was vooral het verslaafd zijn helemaal beu. iedereen kan stoppen met roken, je moet er alleen 100% achter staan anders lukt het volgens mij niet. het is moeilijk, erg zwaar maar zeker de moeite waard.... het boek "rookvrij van ivings" heeft mij wel geholpen. de eerste maanden zijn het ergst, maar daarna wordt het alleen maar makkelijker. succes voor iedereen die gaat stoppen!
Ik wil ook heel graag stoppen, ik rook minstens 30 sigaretten per dag! Echt veelste veel! Minderen is geen optie, want dan raak ik echt obsessed van het kijken op de klok of ik alweer mag! Maar ik merk dan mijn arme astma longetjes het niet meer trekken... Ik sta s'ochtends benauwd op en ik ga nog benauwder slapen! Ook ben ik het gezeur van mijn vriend zat, hij rookt niet en hij klaagt alleen nog maar dat ik stink naar de rook! Grrrr! Zelf vind ik het ook stinken, als ik in bed ga liggen ruik ik nog naar de rook... Ik vind het zo zonde van mijn parfums, die ruik je door die rook toch niet! Ik kan zo uren door typen waarom ik zou willen stoppen! Ik heb de discipline niet. Ik werk in de verslavingszorg en ik geef mensen allemaal leuke en handige tips voor de trekmomenten en ik zelf doe er niets mee! haha! In ieder geval heel veel succes! Ik blijf het topic volgen, wie weet lukt het me deze maandag wel! (elke zondag roep ik; morgen stop ik.... Duh... wordt zo moe van mezelf!)
ik ben gestopt zodra ik de test in mijn handen had. en niet meer naar omgekeken. ik heb zo vaak geprobeerd om te stopen maar nooit gelukt. en ja nu doe ik het niet alleen voor mijzelf maar ook voor onze kleine he! komop meiden ik rookte ruim een pakje per dag en ik kon het ook. je moet je er gewoon echt toe zetten en dan lukt het IEDEREEN! doe het je bent daarna veel gelukkiger en je staat 's morgens veel beter op. en veel minder moeilijk want je ademt veel en veel beter gr kim
Ik ben gestopt op het moment dat ik bevrucht werd. Ik dacht na die ene vrijpartij meteen: het is raak! En ik had gelijk, dus ben blij dat ik die peuken de deur uit heb gedaan. Ik heb er soms (heeel soms) wel eens trek in, maar als ik het dan ruik, ga ik bijna over m'n nek. Voordeeltje van zwanger zijn he hihi. Ik hoop dat het jullie ook lukt meiden! Heel veel succes en kijk anders even op rookvrijzwanger.nl
Oh en vriendlief en familie en vrienden roken overigens stug door (niet in mijn buurt hoor) en daar heb ik geen last van. Dus je kan het ook alleen!
ja erg he. bij mij ook hetzelfde manlief en familie roken stug door. schoonmoeder zegt zelfs dat het geen kwaad kan roken tijdens de zwangerschap. (zelf gerookt en twee kids gekregen ugh) het kan wel kwaad en komop we zouden dood gaan voor onze kids maar negen maanden stoppen met roken is teveel? gr kim